ACTUALITE Aéronautique

ACTUALITE Aéronautique : Suivi et commentaire de l\'actualité aéronautique


Nexcelle

Partagez
avatar
Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Nexcelle

Message par Poncho (Admin) le Lun 25 Oct 2010 - 23:27

Bonsoir à tous

Sur les nacelles, il y a pas mal de communication de Nexcelle ces derniers temps

http://www.nexcelle.com/index/

Rapidement (parce qu'il est tard ... Sleep )

http://www.flightglobal.com/articles/2010/10/21/348666/nbaa-bombardier-globals-get-nexcelle-treatment.html



GE has selected Nexcelle to provide the nacelle and thrust reverser for Bombardier's newly announced Global 7000 and Global 8000 business jets. Combined with the GE's TechX engine, the Nexcelle components will operate as an integrated propulsion system (IPS) for the Bombardier's largest and fastest aircraft ultra-long-range aircraft. Nexcelle, a joint venture between GE's Middle River Aircraft Systems and Safran subsidiary, Aircelle, was selected by Comac in December 2009 to provide the nacelle and thrust reverser systems for the Comac C919 single-aisle airliner as part of an IPS with the aircraft's CFM Leap-X1C engines.

Drag and weight-reducing features of the nacelle for the GE TechX engine, a 16,500lb-thrust (73.4kN) turbofan for the new Globals, include a one-piece extended aluminium inlet lip-outer barrel; an anti-ice system that uses a directed flow nozzle concept; a 360-degree, single-piece extended composite inner barrel incorporating advanced acoustic protection for lower engine noise levels; a simplified composite fan cowl that allows for improved maintenance and reduces system weight; and a target style thrust reverser with fixed nozzle to provide lower weight and reverse thrust efficiency. Nexcelle is studying with GE the possibility of incorporating an electric thrust reverser system rather than hydraulic.


L'intégration poussée de la nacelle est elle d'ailleurs une exclu nexcelle ?
Aircelle + Snecma sur le Sam146 ?

A voir sur le Comac C919
A voir sur les programmes de remotorisation de l'A320 avec le LeapX...

A


_________________
@avia.poncho
avatar
Beochien
Whisky Charlie

Re: Nexcelle

Message par Beochien le Mar 26 Oct 2010 - 0:55

Ben c'est Aircelle (SNECMA) qui repasse part de ses technos à la Joint-Venture avec GE : Nexcelle !

Pas étonnant de voir des retombées dont les reverses électriques d'ailleurs !
Et ca va aller chez COMAC, trés certainement !
Une très bonne intégration, moteur-nacelle c'est 2% de SCFC, in the pocket !
Et ça énerve la concurrence ! Goodrich, par exemple !
avatar
Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: Nexcelle

Message par Poncho (Admin) le Mar 26 Oct 2010 - 9:47

Disons 1.5% de SFC

http://www.ainonline.com/news/single-news-page/article/c919-to-have-integrated-propulsion-25523/


The application of IPS technologies in the C919 will yield an extra 1.5-percent reduction in fuel burn and a weight reduction of more than 200 pounds per engine, Walters said. This is in addition to the 15-percent fuel saving the Leap X1C engine itself is expected to achieve.


Ce n'est pas négligeable effectivement.

Ce qui ne veut pas non plus dire que les intégrations de Goodrich sont mauvaises non ?

Le gain de poids est sympatique aussi au passage


_________________
@avia.poncho
avatar
Beochien
Whisky Charlie

Re: Nexcelle

Message par Beochien le Mar 26 Oct 2010 - 10:05

Goodrich, sont un peu moins "Dédiés" Nacelle, ils peuvent vivre avec ou sans ...
Ils prennent au coup par coup (Mon impression)
Moins vu de développements subventionnés ou pas chez eux !
Merci pour l'article AIN , Poncho !
Si cela pouvait servir à informer ceux qui prédisent un "Demi" développement pour la motorisation LeapX du COMAC ... dans les 16-17 % de gains attendus en SFC, en 2016, il y en a beaucoup qui signeraient tout de suite !

JPRS

Contenu sponsorisé

Re: Nexcelle

Message par Contenu sponsorisé


    La date/heure actuelle est Sam 16 Déc 2017 - 13:43