ACTUALITE Aéronautique

ACTUALITE Aéronautique : Suivi et commentaire de l\'actualité aéronautique


Lufthansa ! LH ! DLH !

Partagez

art_way
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par art_way le Lun 29 Juin 2009 - 9:58

Bonjour à tous,

Lufthansa pense que les soucis du 787 affecteront les délais pour le 747-8.
Si le délai s'allonge, LH pourra négocier avec Boeing et ne paiera vraiment pas cher ses 20 747-8.

Lufthansa commits to 747-8 but braces for possible delay
By David Kaminski-Morrow

German flag-carrier Lufthansa is braced for a possible further delay
to its Boeing 747-8 aircraft in the wake of the newly-disclosed
problems with the 787.
The carrier, which has an order for 20 passenger 747-8s, is
remaining committed to the type. It is not seeking to defer deliveries
of the 747-8 or its Airbus A380s.
But chief financial officer Stephan Gemkow, in an investor
presentation on 25 June, said the "quite spectacular" revelation about
the latest 787 delay was likely to have a knock-on effect on the larger
Boeing's development.
"I'm sure the delay of the 787 will mean that they have to pull in
more engineering resources, and that will [mean] even further delays,
as a consequence, for the 747-8," says Gemkow. "I would not be
surprised to learn this some weeks and months in the future."
He says that, despite the economic slowdown, the carrier has "not undertaken any effort so far to postpone any delivery".
Lufthansa vice-president of strategy Harald Deprosse backs Gemkow's
statements, saying that the carrier is "sticking to its decision" to
acquire the 747-8 and adding that there is "no discussion of a
different development".
Deprosse says the airline is to receive five A380 aircraft next year
for operations from Frankfurt Main and that the A380 summer 2010
schedule is on track.
Lufthansa has been examining about 20 destinations for the type and
while it has not confirmed its first routes, a source familiar with the
strategy indicates that New York will be a priority.
Deprosse says that Lufthansa's A380 plans initially centre on
delivery of 10 aircraft. "There are further five aircraft which were
part of the original deal, back in 2001, when Lufthansa ordered 15
A380s," he says.
"But it's a mixture, it's a firm order for the first 10 and there is
an option for a final decision for number 11 to number 15. This has
never changed, this was the original negotiation in the deal that we
had with Airbus."

http://www.flightglobal.com/articles/2009/06/28/328938/lufthansa-commits-to-747-8-but-braces-for-possible-delay.html

alain57
Whisky Quebec

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par alain57 le Ven 3 Juil 2009 - 15:16

Dernier vol pour les A300-600 de LH....

http://www.aero.de/Foto_Letzter_Liniendienst_eines_Lufthansa_A300-600__8731.htm

certains sont déjà vendu, les derniers ont était transféré a Dresden pour être modifié en fonctions des demandes des acquéreurs....

alain57
Whisky Quebec

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par alain57 le Lun 6 Juil 2009 - 17:29

Aerologic, la compagnie aérienne créée par DHL
Express et Lufthansa Cargo, a démarré officiellement ses opérations.
Elle doit desservir d'abord de nouvelles routes entre l'Europe et
l'Asie, avec un premier vol commercial prévu pour le 29 juin.


http://www.wk-transport-logistique.fr/actualites/detail/13206/aerologic-est-prete-a-decoller.html

Le vent a sérieusement tourné depuis l’annonce de la création d'une nouvelle compagnie aérienne commune par DHL et Lufthansa Cargo, en septembre 2007.
Mais malgré le retournement de conjoncture, les deux partenaires ont maintenu leurs plans, jusqu’au lancement officiel des opérations qui s’est déroulé le 19 juin 2009 à Leipzig, siège de l’entreprise, en
présence du CEO de Deutsche Post DHL, Frank Appel et du CEO de Lufthansa, Wolfgang Mayrhuber.

Un premier B777F
Aerologic est désormais prête à décoller, puisqu’elle a pris livraison de son premier B777F et reçu son certificat de transport aérien délivré par les autorités allemandes de l’aviation civile. Dans un premier temps, la compagnie se concentrera sur l'axe Europe-Asie, "qui devrait à moyen terme croître d’environ 5% par an, même si l’on est évidemment très loin de ce chiffre en ce moment.
En semaine, les vols dédiés à l’activité express de DHL, effectueront la liaison Leipzig-Bahrein-Singapour-Delhi-Leipzig. Le week-end, le programme centré sur les besoins cargos de Lufthansa prévoit la rotation suivante: Leipzig-Tashkent-Hong Kong-Tashkent- Leipzig.
D'ici à 2010, Aerologic "étendra progressivement son réseau pour offrir des connexions directes avec la plupart des grandes métropoles asiatiques", précise un communiqué de la compagnie.

Quatre appareils en 2009
Par ailleurs, à plus long terme, des liaisons Europe-Amérique du Nord pour Lufthansa Cargo sont également envisagées.
Le premier vol commercial d’Aerologic s’élancera le 29 juin 2009.
D’ici la fin de l’année 2009, quatre B777F auront rejoint la flotte. Ces appareils offrent une capacité d’environ 103 tonnes, sur une distance de 9 000 km.

jullienaline
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par jullienaline le Jeu 9 Juil 2009 - 21:56

Trafic passagers Lufthansa en baisse de 5,2% en juin


FRANCFORT (Reuters) - Lufthansa fait état d'une baisse de 5,2% de son trafic passagers pour le mois de juin, l'activité cargo chutant elle de 14,3%, en raison des effets de la crise économique mondiale.
Le coefficient d'occupation de la compagnie aérienne allemande, une des mesures de rentabilité du secteur, a reculé de 2,7 points, à 78,4%.
"Dans le domaine du cargo (...) l'environnement est resté faible en juin", précise Lufthansa dans un communiqué, sans donner de prévisions pour le reste de l'année.
Les principales compagnies aériennes européennes ont toutes fait état d'une baisse de leur trafic passagers pour le mois de juin, signe que la récession pèse encore sur la demande. Ceci dit, l'activité cargo semble proche d'atteindre un point bas.
Mardi, Air France-KLM a fait état d'une repli de 6,4% de son trafic passagers pour le mois de juin, la baisse des capacités de 5,0% n'ayant pas été suffisante pour compenser totalement le recul du trafic, qui avait déjà reculé de 8,1% en mai dernier.
Vendredi, British Airways a annoncé un recul de 3,8% de son trafic passagers le mois dernier et SAS une chute de 14,1%.
Vers 12h00 GMT, le titre Lufthansa prenait 0,51% à 8,82 euros alors que l'indice sectoriel avançait de 1,19%.

Michael Shields, version française Benoit Van Overstraeten

http://fr.reuters.com/article/businessNews/idFRPAE5680GM20090709

Amicalement


_________________
Jullienaline

jullienaline
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par jullienaline le Ven 18 Sep 2009 - 23:26

Bonsoir à tous,

D'après un journal allemand, le German daily Handelsblatt, Lufthansa envisagerai de clouer au sol une grande partie de ses 19 MD-11 cargo :

http://www.reuters.com/article/rbssIndustryMaterialsUtilitiesNews/idUSLI21855620090918

Le démenti de Lufthansa n'a pas tardé :

http://www.reuters.com/article/rbssIndustryMaterialsUtilitiesNews/idUSLI21855620090918

Amicalement


_________________
Jullienaline

jullienaline
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par jullienaline le Lun 21 Sep 2009 - 0:00

Bonsoir à tous,

Lufthansa s'apprêterait à réduire de 15% son personnel administratif


BERLIN — La compagnie aérienne allemande Lufthansa veut réduire de 15% ses effectifs dans les services administratifs d'ici à 2012, annonce le quotidien économique Handelsblatt à paraître lundi.

Un porte-parole de la compagnie, cité par le journal, a assuré que cet objectif pouvait être atteint grâce aux départs naturels, sans préciser toutefois combien de postes cela représentait.
Cette mesure vient s'ajouter au plan d'un milliard d'euros d'économies d'ici à 2011, annoncé début juillet dans sa division de transport de passagers durement affectée par la crise et le recul du trafic.
Dans un entretien accordé à l'hebdomadaire Wirtschaftswoche paru samedi, Stephan Lauer, membre du directoire de Lufthansa, avait une nouvelle fois assuré que ce plan d'un milliard d'euros, baptisé "Climb 2011", serait mis en oeuvre "sans licenciements".
"Nous avons toujours trouvé d'autres solutions avec nos partenaires sociaux, j'espère que nous y arriverons aussi cette fois-ci", avait-il indiqué.
Lufthansa a transporté près de 33,2 millions de passagers au premier semestre 2009, soit 4,8% de moins que sur la même période l'an dernier.
La division fret du groupe a également souffert pendant les six premiers mois de l'année, accusant un recul de près de 20% en volume (788.000 tonnes transportées).
Malgré ses difficultés actuelles, Lufthansa espère toujours parvenir à un bénéfice opérationnel en 2009, lequel s'est établi à 8 millions d'euros au premier semestre.
http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5hYobusaiL0h8Wp_7NuwW23BKMHkw

En anglais:

http://www.reuters.com/article/rbssIndustryMaterialsUtilitiesNews/idUSLK69343520090920

Amicalement


_________________
Jullienaline

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par Poncho (Admin) le Mer 7 Oct 2009 - 22:49

Bonsoir à tous

http://www.aerocontact.com/actualite_aeronautique_spatiale/ac-photo-le-premier-a380-de-lufthansa-a-effectue-son-vol-inaugural~08935.html

Le premier Airbus A380 destiné à la compagnie allemande Lufthansa (MSN 038) a effectué son vol inaugural depuis Blagnac le 6 octobre, effectuant un vol d’essais de routine dans le sud de la France.

L’appareil quittera Toulouse vendredi pour recevoir son aménagement intérieur sur le site de Finkenwerder à Hambourg.

Ce premier appareil, qui devait être mis en service pratiquement en même temps que celui d’Air France, sera finalement livré en mars 2010.

L’appareil est équipé d’une motorisation Rolls-Royce (Trent 900).

Lufthansa possède 15 A380 en commande et espère en recevoir cinq exemplaires l’année prochaine.


La configuration est probablement 550 places pour LHA

Bonne soirée


_________________
@avia.poncho

jullienaline
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par jullienaline le Jeu 29 Oct 2009 - 10:06

Bonjour à tous,

Lufthansa retarde aussi les livraisons de ses appareils en commande. Tous les constructeurs sont touchés sans que les détails soient encore connus.

Lufthansa postpones plane deliveries to cut costs

FRANKFURT, Oct 29 (Reuters) - Deutsche Lufthansa said on Thursday it had rescheduled some aircraft delivieries that had originally been planned for 2010-2013 to help cut costs amid the global economic crisis.
Airlines around the world have been grounding airplanes and cancelling aircraft orders to cope with lower demand. Plane makers Boeing and rival Airbus are headed for their worst annual order tally in at least 15 years.
Germany's flagship carrier did not say how many delivieries were affected, and when it now expected to receive the planes. Aircrafts it has on order include Airbus's A320 family planes and Embraer planes.
Lufthansa earlier reported better-than-expected third-quarter results, though it provided a gloomy outlook for the airline industry, saying any green shoots of recovery were being swamped by pricing pressure in both passenger and cargo services. [ID:nLS501235] (Reporting by Maria Sheahan)
http://www.reuters.com/article/rbssIndustryMaterialsUtilitiesNews/idUSFAB01329220091029

Amicalement


_________________
Jullienaline

art_way
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par art_way le Lun 16 Nov 2009 - 8:50

Planning des livraisons d'A380 pour la Luft

Lufthansa have updated their delivery dates for the A380. Instead of
March now MSN038 (1st) will be delivered in May. Here is the list.
D-AIMA – MSN038 – 31.05.2010
D-AIMB – MSN041 – 30.06.2010
D-AIMC – MSN044 – 31.07.2010
D-AIMD – MSN048 – 30.09.2010
D-AIME – MSN061 – 31.01.2011
D-AIMF – MSN066 – 28.02.2011
D-AIMG – MSN069 – 30.04.2011
D-AIMH – MSN070 – 30.04.2011
http://a380production.com/


_________________
art_way

art_way
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par art_way le Mar 17 Nov 2009 - 8:53

Lufthansa veut reprendre des recettes des compagnies low-cost

Francfort (awp/afp) - Le première compagnie aérienne allemande
Lufthansa veut reprendre certaines recettes des compagnies à bas coûts,
notamment sur ses liaisons européennes, dont les tarifs sont "trop
élevés", affirme mardi son vice-président Klaus Franz.Lufthansa
veut "reprendre certains éléments précis du modèle des compagnies
low-cost dans certains domaines", explique M. Franz dans une interview
mardi au quotidien Die Welt.La compagnie compte notamment
augmenter la densité de sièges sur les vols européens, en amincissant
leurs dossiers, réduire l'espace réservé aux cuisines et aux
vestiaires, et repenser l'offre de restauration à bord.Les boissons et en-cas à bord resteraient toutefois gratuits, selon M. Franz.Lufthansa,
durement touchée par la crise, a lancé dans toutes ses divisions et
filiales de vastes programmes d'économies. La compagnie vise une
réduction de 40% de ses coûts unitaires dans les deux prochaines
années, précise Klaus Franz.D'autre part, le vice-président de Lufthansa estime que 2010 sera une année "difficile" pour la compagnie allemande."Nous
sommes capables de vendre suffisamment de billets, mais nous ne sommes
pas en situation d'en augmenter les prix. Et franchement, je ne vois
pas de tendance à une amélioration durable", déclare-t-il dans une
autre interview au Financial Times Deutschland.Durement touché
par la crise économique, le groupe allemand a déjà dit s'attendre à une
perte sur l'ensemble de l'année 2009 dans son principal segment, la
division passagers.
http://www.romandie.com/infos/news/200911170847050AWP.asp


_________________
art_way

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par Poncho (Admin) le Mar 24 Nov 2009 - 9:38

Bonjour à tous

Livraison d'A380 décalée pour LHA ?

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601100&sid=aH43Xa3c9yfM



Lufthansa’s First A380 Jet Delayed Further as Deliveries Stall
Share Business ExchangeTwitterFacebook| Email | Print | A A A By Andrea Rothman and Andreas Cremer

Nov. 23 (Bloomberg) -- Deutsche Lufthansa AG, Europe’s second-largest airline, said handover of its first Airbus A380 super-jumbo will be delayed by several months as the jet’s manufacturer struggles to keep deliveries on schedule.

The carrier will take delivery of the world’s largest passenger aircraft “in the course of next summer,” Michael Lamberty, a spokesman for the Cologne-based airline, said today. Lufthansa Chief Financial Officer Markus Ott said in October that the airline was planning to take its first A380 in March.

“This is happening very clearly because of internal delays at Airbus,” Lamberty said. Lufthansa has 15 A380 on order and plans to connect New York and Frankfurt with the first jet.

Airbus initially targeted 18 A380 deliveries for this year, before trimming the number to 13 in September. The company said Nov. 16 that some jets slated for late this year will slip into 2010, and that the A380 program is “still a matter of concern.” The company aims to deliver about 20 A380s next year.

Lufthansa Chief Financial Officer Stephan Gemkow said Oct. 29 that the airline would postpone 2.1 billion euros ($3.1 billion) of investments over three years, with the bulk of savings coming from delays to new planes, without referring to the A380. Airbus spokesman Stefan Schaffrath said today the two sides had “agreed on a revised delivery schedule” for the jet.

The renewed postponement of Lufthansa’s first A380 wasn’t requested by the carrier, Lamberty said. So far, the double- decker plane is in service with four airlines, with Air France- KLM Group as the first European carrier to receive the plane.


Les retards semblent d'origine interne.

Toujours problèmatique cette machine sur ce plan

bonne journée


_________________
@avia.poncho

jullienaline
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par jullienaline le Mer 9 Déc 2009 - 14:06

Bonjour à tous,

Une nette amélioration du trafic en novembre pour Lufthansa, + 14,9 % de hausse alors que le coefficient d'occupation recule de 0,9 point à 75,1 %.
Le trafic fret est pratiquement stable.

http://fr.reuters.com/article/businessNews/idFRPAE5B80EW20091209

Amicalement


_________________
Jullienaline

art_way
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par art_way le Lun 25 Jan 2010 - 15:47



_________________
art_way

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par Poncho (Admin) le Mar 9 Fév 2010 - 13:53

Bonjour Art_way

Je dirais même plus !


Lufthansa's A380 Kick Off Nears
Posted by Robert Wall at 2/9/2010 5:41 AM CST

Lufthansa is inching closer to getting its first A380.
The German carrier last week announced the names for the first two aircraft -- not particularly creatively named after the airline's hubs in Frankfurt a.M. and Munich -- with the painting of the fist aircraft complete.



[Credit: Lufthansa]


Lufthansa is due to receive its first aircraft in May -- with delivery from Airbus's Hamburg facility. Service entry is planned for June.
Lufthansa says the A380 will be used mainly on routes to North America and Asia, but word is that the first commercial flight will take the German national soccer team to South Africa for the World Cup.
Unfortunately, it does not look like Lufthansa will paint the A380 radome to look like a soccer ball -- several of the airline's aircraft sported such a color scheme when the World Cup was held in Germany four years ago.
Lufthansa is the second European A380 customer, following Air France. It is the first European airline to use Trent 900-powered A380s.

http://www.aviationweek.com/aw/blogs/commercial_aviation/ThingsWithWings/index.jsp?plckController=Blog&plckBlogPage=BlogViewPost&newspaperUserId=7a78f54e-b3dd-4fa6-ae6e-dff2ffd7bdbb&plckPostId=Blog%3a7a78f54e-b3dd-4fa6-ae6e-dff2ffd7bdbbPost%3a55172575-73f9-46ca-8e19-f5194aa9036a&plckScript=blogScript&plckElementId=blogDest

LHA client de lancement europe pour le trent (et number 3 au total).
Mise en ligne en juin a temps pour transporter la mannschaft en Af sud.

Pour ceux qui aurait peur qu'au retour l'espace en soute soit trop restreint je rappelle le vieil adage : "Le foot est un sport qui se joue à 11 contre 11 et à la fin c'est l'Allemagne qui gagne"... peut de chance de rentrer avec des valises donc

Bonne journée


_________________
@avia.poncho

jullienaline
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par jullienaline le Mer 17 Fév 2010 - 17:52

Bonjour à tous,

Grêve des pilotes en vue chez Lufthansa. Elle aura lieu du 22 au 25 février. Elle est portée par des revendications salariales et la pérennité de l'emploi.

Lufthansa se prépare à une grève de ses pilotes

FRANCFORT (Reuters) - Lufthansa se prépare à la grève votée ce mercredi par les pilotes au terme d'une consultation de la base qui aura duré quatre semaines.
"Nous devons au moins réagir au scénario de grève et bien sûr nous nous y préparons, dans l'optique de limiter l'impact sur nos passagers le plus possible", a déclaré mercredi une porte-parole de la compagnie aérienne, sans autre précision.
Le syndicat Vereinigung Cockpit (VC) a fait savoir que, comme il s'y attendait, le scrutin a débouché sur un oui à la grève, laquelle aura lieu du 22 au 25 février.
Il a ajouté qu'il était disposé à revenir à la table des négociations à tout moment mais il n'a pas exclu non plus d'autres débrayages.
En réaction à ce vote, la compagnie aérienne allemande a déclaré qu'il était hors de question de céder aux exigences des pilotes.
L'année 2009 fut la pire qu'a connu le transport aérien, avec une demande qui diminuait plus vite que la réduction des capacités. L'association Iata pense que 2010 sera encore une année difficile pour ce secteur.
Le journal Rheinische Post, dans son édition de mercredi, cite pour sa part un porte-parole du syndicat qui dit que le mouvement pourrait avoir la même ampleur que la grève des pilotes de 2001.
Cette grève, qui dura plus de trois jours, avait amené la Lufthansa à accuser des pertes financières de 75 millions d'euros.
Cockpit réclame une hausse des salaires de 6,4% pour les 12 mois à venir et la garantie de l'emploi. La compagnie aérienne a d'ores et déjà rejeté la revendication salariale.
Les pilotes de la Lufthansa craignent que des emplois ne soient de plus en plus transférés vers les filiales de la compagnie aérienne telles qu'Austrian Airlines ou Lufthansa Italia où les salaires ne sont pas aussi élevés que ceux de la société mère, explique le syndicat.
Lufthansa a dit qu'elle comptait réduire ses coûts annuels d'un milliard d'euros d'ici 2011 pour compenser une forte chute de la demande.
http://fr.reuters.com/article/businessNews/idFRPAE61G0EH20100217?sp=true

Amicalement


_________________
Jullienaline

jullienaline
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par jullienaline le Lun 22 Fév 2010 - 23:51

Bonsoir à tous,

La grêve a bien démarrée ce matin et elle est suspendue ce soir pour deux semaines.

http://fr.reuters.com/article/businessNews/idFRPAE61L0UP20100222?sp=true

Amicalement


_________________
Jullienaline

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par Poncho (Admin) le Mar 27 Avr 2010 - 8:38

Bonjour à tous


http://preview.bloomberg.com/news/2010-04-26/lufthansa-seeks-to-out-ritz-british-airways-with-first-class-cabin-revamp.html



Deutsche Lufthansa AG will seek to out-Ritz British Airways Plc by evoking London hotel luxury in a makeover of its first-class cabins.

The revamp, to be unveiled when the German airline gets its first A380 superjumbo on May 19, features high-gloss wood veneers and brown and beige leather, said Michael Oakey of Heath Tecna Inc., which is supplying seat components. The in-flight service will include wines chosen in tastings by frequent flyers, airline spokesman Jan Baerwalde said.

Lufthansa is overhauling its costliest cabins for the first time in 12 years after British Airways two months ago showed off a 100 million-pound ($153 million) refit featuring leather desks and Egyptian-cotton duvets. Both airlines are forecasting a rebound in demand for premium travel as economies pick up.

“This is a real bet for Lufthansa, because the trend is more toward cutting first class, and I’m not sure that we’ll see the number of premium travelers we had back in 2007,” said Yan Derocles, an analyst at Oddo Securities in Paris who rates Lufthansa shares “add” and British Airways “reduce.”

A first-class return ticket between Lufthansa’s Frankfurt hub and New York starts at 7,999 euros ($10,700), while those flying to Singapore have to spend at least 9,559 euros. Profit margins from first-class tickets can reach 90 percent, while economy class is barely profitable, said Per-Ola Hellgren, an analyst at Landesbank Baden-Wuerttemberg in Mainz, Germany.

‘Luxury Hotel’

Cologne, Germany-based Lufthansa’s new cabins will be contemporary rather than colorful and futuristic, calling to mind private-jet interiors and luxury cars, according to Oakey, head of business development at Heath Tecna’s U.K. unit in Camberley, near London, which is supplying bespoke finishes and components for the flat-bed seats.

The colors, materials and shapes used are also intended to create a smooth transition from Lufthansa’s first-class lounges to the aircraft, Baerwalde said. The airline already offers dedicated first-class terminals, where passengers picked up from their doorsteps by limousine are greeted in a hotel-style welcome area and kept separate from non-premium travelers.

“From the lounge to the plane, you’re meant to feel like you’re in a luxury hotel,” Baerwalde said.

Lufthansa won’t say how much it’s spending on the makeover. Landesbank Baden-Wuerttemberg’s Hellgren estimates the project will cost about 150 million euros ($200 million). The carrier said it budgeted 1 billion euros over five years on improving all of its cabins, with wider seat spacing on regional flights, a new entertainment program and broadband Internet access on long-distance routes.

Catching Qatar

The redesign, to be rolled out on more than 80 long-haul routes over the next three years, will help close the gap to Asian and Middle Eastern airlines such as Qatar Airways Ltd.

Qatar Airways, whose premier cabins offer a stand-up bar, cream leather sofas and teak tables with lampshades, is eliminating first-class cabins in some of the planes scheduled for delivery after a drop in demand for top-end travel, Chief Executive Officer Akbar al-Baker said March 10.

While premium travel, including business class, is up 10 percent from mid-2009 lows, it hasn’t yet recovered to early 2008 levels, the International Air Transport Association said April 15.

Italian Caviar

London-based British Airways, which pioneered lie-flat seats in 1996, introduced its first premium revamp in almost 10 years in February. The makeover took inspiration from luxury U.K. carmakers, using designers who had created leather-rich interiors for Jaguar and Aston Martin, the company said.

Lufthansa’s new wine selections include Rully Premier Cru from the vineyards of Antonin Rodet in Burgundy, France. Also on offer is north Italian caviar, of which the airline consumes seven tons a year, making it the biggest single buyer.

Menus have been designed by renowned chefs, of whom 60 have cooked for the carrier in the past decade, including French veteran Paul Bocuse, whose eponymous restaurant near Lyon has held three Michelin stars for more than 40 years, and Daniel Boulud, whose New York establishments include Daniel and DB Bistro Moderne and whose dining empire stretches from Vancouver to Beijing.

“Everybody is offering a wide variety of champagnes and wines -- they have to differentiate themselves,” said Michael Laznicka, chief executive officer of Rapid Pharmaceuticals AG who flies as many as 16 round trips on the carrier’s first class every year. “Lufthansa is already doing a phenomenal job with its ground lounges and limousines. Now that has to happen in the air as well.”

Shower on the Ground

Lufthansa won’t offer on-board shower cabins because passengers end up competing to use them, and will instead use the 26 existing cabins on the ground. It will also avoid fully enclosed suites of the kind favored by Singapore Airlines Ltd. and Gulf carrier Emirates.

Along with Qatar Airways, Skytrax ranks Singapore Airlines, Cathay Pacific, Malaysia Airlines, India’s Kingfisher Airlines and Asiana Airlines of South Korea as “five-star carriers.”

The second level of 28 airlines includes Lufthansa, together with British Airways and European competitors Air France and Virgin Atlantic. U.S. carriers American Airlines, Delta Air Lines and United Airlines are in a group of more than 120 companies with three stars.

“What airlines will probably try to do in the future is to use their premium space more efficiently,” Hellgren said. “That means squeezing more customers who would rather pay a bit less for a first-class ticket into the same space.”



Voici la com qui accompagne le lancement de l'A380...
Ceux qui auront la chance de tester pourront nous faire un rapport exhaustif Wink


_________________
@avia.poncho

Beochien
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par Beochien le Ven 7 Mai 2010 - 11:31

Bonjour !

Intéressante com de LHA ! fleet manager Nico Buchholz

Par Bloomberg, plus à l'aise dans les interwiew, que quand ils inventent des prospectives Aviation !

1/ Le A380, avec 15, ils en ont assez pour les hautes densités et les slots limitations ! C'est dans la ligne !
Et avec les 748i à suivre, pas d'autres commandes en vue, normal !

2/ Comme AF ils réclament une remotorisation des 737, comme des 320, ils sont bien placés pour en parler, avec plus de 80 avions de chaque type !
Ils voudraient les deux !
Pas de doute que John Leahy ne prête l'oreille à 2 de ses meilleurs clients Européens .....

3/ Pour les A350 et B787, en évaluation et sans se presser, ils ont le temps, leur flotte est encore jeune !
Mon avis ... pas sûr qu'ils se décident pour Farnborough comme je le pensais !

------------------- L'article Bloomberg -------------------

http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/g/a/2010/05/06/bloomberg1376-L20O9J0YHQ0X-6.DTL#ixzz0nC6bSTKC

Lufthansa Favors New Fuel-Saving Engines on Airbus, Boeing Jets

May 7 (Bloomberg) -- Deutsche Lufthansa AG, operator of the biggest aircraft fleet in Europe, said it's in favor of Airbus SAS and Boeing Co. putting new engines on their existing narrow- body models to help reduce operating costs by about 15 percent.

Lufthansa's status as launch customer for Bombardier Inc.'s CSeries plane, a new model in the 100- to 150-seat segment of the single-aisle market, has been instrumental in driving the top two manufacturers to consider improvements, fleet manager Nico Buchholz said in an interview yesterday.

"Re-engining is a welcome addition to the fleet," Buchholz said in Frankfurt, where Lufthansa has its main hub. "The current products are very good, but we'd really like to see an improvement in noise emissions and fuel consumption."

Airbus and Boeing will decide this year whether to spend $1 billion installing new engines to boost efficiency until new short-haul models are introduced around 2024. While Lufthansa has a fleet of 727 aircraft and influence over decisions on jetliner development, carriers including American Airlines Inc. say the case for re-engining isn't clear.

Lufthansa operates 89 Boeing 737s and 82 Airbus A320-series jets, plus 35 on order
. The 57-year-old carrier entered the jet age in 1960 with Boeing's 707 and was launch customer for the 737, the world's most widely flown plane. It will get the first 747-8 Intercontinental once the biggest passenger version of Boeing's jumbo is certified for service at the end of next year.

CSeries Side Effect

The German company also has a 30-plane order and 30 options for the Bombardier CSeries, which will use a more efficient geared-fan engine that's being developed by Pratt & Whitney, a unit of United Technologies Corp. It signed a firm contract in 2009, helping the plane to build credibility.

"Our expectation was it would create awareness in the market that we can do better than currently," Buchholz said. "I think the re-engining discussion and some other discussions show that part has worked. That's not why we bought the aircraft, but it was a nice side effect."

New models and upgrades of older planes may hurt the value of existing fleets and make operations more complex. A lack of information on engine performance also hurts the case for re- engining, Peter Warlick, managing director for corporate finance at American Airlines, said in New York on April 26.

Jim Proulx, a spokesman at Boeing's commercial plane division, and Justin Dubon, an Airbus spokesman, said the planemakers intend to make a decision on their plans for single- aisle offerings by the end of this year.

A380 Routes

Lufthansa has no immediate plans to purchase more Airbus A380 wide-body planes, with the 15 ordered so far sufficient to cover current flight plans, Buchholz said. The airline receives its first superjumbo on May 19 and will use it on the Frankfurt- Tokyo route from June 11. Subsequent aircraft will be deployed to Beijing in late August and Johannesburg from October.

"We can use the planes on routes which are high density and slot-limited so that we get much more efficiency and lower our costs," the executive said.

Lufthansa also has an order for 20 Boeing 747-8 planes, and Buchholz said the models are complementary, with the Boeing jumbo intended to carry 400 passengers and the Airbus about 500.

The Cologne-based carrier, Europe's second-biggest after Air France-KLM Group, so far hasn't ordered the Boeing 787 Dreamliner, set for service entry late this year, or the Airbus A350, intended for commercial operations in 2013.

"We've run a thorough analysis on various models of both types to see which could fit best and we're pretty well advanced in those studies," Buchholz said. "But at the moment we're still in a comfortable situation in that we have a young fleet, so there's no urgent requirement to actually order those."

While there are signs of a recovery in traffic, the rebound is not dramatic and Lufthansa will stick with a conservative approach to fleet planning based on sustainable growth, he said.

--With assistance from Susanna Ray in Seattle. Editors: Chris Jasper, Kenneth Wong.

Read more: http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/g/a/2010/05/06/bloomberg1376-L20O9J0YHQ0X-6.DTL#ixzz0nEalf4X5

JPRS

Beochien
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par Beochien le Mer 19 Mai 2010 - 13:55

Bonjour !

Lufthansa, reçoit son premier A380 today ...
Cérémonie vin du Rhin, ou champagne et qq Flons-Flons Je passe, sur Anet, ya même une vidéo ! :

http://fr.finance.yahoo.com/actualites/eads-livre-lufthansa-son-premier-a380-cercle-cad05fd1e257.html?x=0

Un peu plus intéressant et côté pub ...
LH va faire un petit voyage vers les SUDAF, avec sesfooteux !
Bon, Domenech ils vont le mettre dans un A400M, avec au moins un pack d'eau minérale pour survivre et le larguer au milieu du Sahara (C'es LB qui me l'a confié)

A part cela, l'effet A380 confirmé vers le Japon !
Et un assez surprenant 196 pax de plus que le 747, intéressant pour les manipulateurs de chiffres ....
Chiffres au demeurant intéressants, surtout venant des très sérieux LH people !

---------------------- Extrait de Bloomberg -----------------

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=conewsstory&tkr=BA%3AUS&sid=akeUnC_22mBQ

Lufthansa Fills First A380s, Boosting Profit to Asia (Update1)
Share Business ExchangeTwitterFacebook| Email | Print | A A A

By Cornelius Rahn

May 19 (Bloomberg) -- Deutsche Lufthansa AG said the extra seats on the Airbus SAS A380 superjumbo aircraft that join its fleet from today have been sold for coming months, boosting profitability on high-density routes to Japan and China.

The level of demand means Lufthansa will maintain load factors, or occupancy levels, even as the amount of seating jumps 60 percent, spokesman Boris Ogursky said. That will allow the German company to boost revenue while improving margins.

Using the 526-seat A380 on flights to Tokyo and Beijing will reduce Lufthansa’s fixed costs and deliver a 17 percent reduction in kerosene consumption per head versus Boeing Co. 747-400s that currently fly the routes. The carrier is the fifth to receive the superjumbo, with Singapore Airlines Ltd., Emirates, Qantas Airways Ltd. and Air France saying the model’s cachet as the world’s largest passenger plane has buoyed demand.

“Margins are going to get significantly better on these routes because the increase in fuel and crew costs isn’t going to be anywhere near as high as the hike in passenger numbers,” said Hans-Peter Wodniok, an analyst at Fairesearch GmbH & Co. in Bad Soden, Germany. “In terms of occupancy, the big question is how soon the novelty effect will wear off.”

World Cup Flight

Lufthansa, Europe’s second-largest carrier after Air France-KLM Group, will use the first A380 on its Tokyo route after the aircraft is handed over at Airbus’s plant in Hamburg today. Before then, it will carry the German soccer team to South Africa for the World Cup on June 6.

Flight frequencies will be maintained at current levels and the plane will accommodate 196 more people than a 747, Ogursky said. Tokyo will be served with three A380 flights at first, then get daily A380 flights when the second plane enters service on Aug. 4.

JPRS

Beochien
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par Beochien le Mar 6 Juil 2010 - 17:45

Bonjour !

La luft passe aux sièges "Minces" et va gagner de l'espace, pour empiler qq pax de plus ! Bientôt la concurrence aux low cost !
(Au secours FT )
Avis partagés sur A.net, quant au confort, paraît qu'ils ont expérimenté déjà sur Swiss !
Si c'est pour nous faire des sièges type TGV, au secours !
Moindre mal que c'est pour l'Europe, les LC y échapperont peut être !

------------------- Extrait de Flightglobal ---------------

http://www.flightglobal.com/articles/2010/07/06/344073/lufthansa-cabin-layout-rejig-equates-to-12-free-a320s.html

Lufthansa: Cabin layout rejig equates to 12 'free' A320s
By David Kaminski-Morrow

Lufthansa's planned use of lighter seating on its European fleet will provide an increase in capacity equivalent to a dozen Airbus A320s.

The German flag-carrier's deputy chairman, Christoph Franz, says the 'Neue Europa Kabine' concept will enable the carrier to add 5-10% more seats, depending on aircraft type.

Franz says the reconfiguration would add "more or less, without the purchase of additional aircraft, the equivalent of around 12 A320s".

"Basically, 12 A320s for free," he says.

The new cabin for the mainline European flights is "one of the major parts" of the Lufthansa restructuring programme, Climb 2011, Franz told investors last week.

"We will start to refurbish the cabin in December," he says, adding that the project will take about a year to complete.

"We'll have not only a very nice new cabin, with lighter seats, but also with more seats available for the same living space for customers."

Franz stresses that the increased capacity does not "take anything away" from passengers but will "lower unit costs on the European fleet quite substantially".

JPRS



aeroduO5
Whisky Quebec

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par aeroduO5 le Mar 27 Juil 2010 - 12:17


aeroduO5
Whisky Quebec

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par aeroduO5 le Mar 7 Sep 2010 - 14:45

Une info importante.

Le groupe Lufthansa lance un site pour les voyages en Afrique de passagers francophones.
L'offre cumule les vols de Lufthansa, Swiss, Brussels Airlines et Austrian.
Il y a une carte qui présente les destinations, les fréquences et les appareils utilisés. C'est bien fait et l'offre est maintenant assez fournie.
Une pierre de plus dans le pré carré d'AF.

Le site: http://www.partirenafrique.com/

art_way
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par art_way le Jeu 9 Sep 2010 - 15:26

Très bon mois d'août pour LHA.


Lufthansa traffic rises as A380 takes off for China: airline
FRANKFURT, Sept 9, 2010 (AFP) The leading German airline, Lufthansa, said Thursday that passenger traffic was up by 9.2 percent in August, that it had begun flying an Airbus A380 to Beijing and would soon fly one to Johannesburg.

http://www.air-cosmos.com/news/depeches-afp/lufthansa-traffic-rises-as-a380-takes-off-for-china-airline.html

aeroduO5 a écrit:Les chiffres de trafic pour Août pour AF ne sont pas bons:

http://www.aerocontact.com/actualite_aeronautique_spatiale/ac-air-france-klm---baisse-de-1-2-du-trafic-passager-en-aout~10668.html

baisse de 1,2%.

Je trouve ça bizarre alors qu'on ne nous parle que de reprise du trafic.
Quelles explications?


Admin a écrit:Le nombre de WE dans le mois ?

Le WE charnière juillet aout était justement à la charnière
Samedi 31/07 Dimanche 01/08... gros trafic sur ce We je pense
C'est un jour de WE de moins que l'année dernière où ce WE charnière tombait le 1 et 2 aout

L'ANPE appelait ça "en donnée corrigée des variations saisonnières" Wink

A moins que ça ne soit autre chose

Ils ont les mêmes WE qu'AF les allemands non ?


_________________
art_way

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par Poncho (Admin) le Mar 21 Sep 2010 - 9:03

Salut Artway
Il semble que oui... mais pas les même vacances

Programme "climb 2011" pour générer 1 md € d'éco
Pour restaurer une marge opérationnelle à 8% permettant une marge nette à l'échelle du groupe.
Si je comprends bien, au plus fort de la crise, avec une marge opérationnelle de 5.4% LHA perdait des sous.

Bonne journée

http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?id=news/avd/2010/09/20/10.xml&headline=Lufthansa Targets 8% Operating Margin&channel=comm



Lufthansa wants to significantly improve the profitability of its passenger airline division over the next few years.

The unit’s CEO, Christoph Franz, told staff at an internal briefing that “our target is an operating margin of 8%.” At the peak of the last cycle, Lufthansa reached a 5.4% margin, and it posted a loss of more than €300 million in the first half of 2010.

Franz is expected to be named Lufthansa Group CEO at a board meeting on Sept. 22. He will replace Wolfgang Mayrhuber. At the passenger airline unit, Franz is understood to be succeeded by Carsten Spohr, currently the CEO of Lufthansa Cargo.

The new CEO pointed out that the passenger unit will only grow if its profitability is improved. Therefore he urged staff to continue the productivity and cost-cutting initiatives. The targets of the Climb 2011 program – aimed at shaving €1 billion off its annual cost base from 2011 – will be reached, the project’s leader, Thomas Kluehr, said. Franz pointed out that no “revolution” will take place, but that all functions need to improve. “Sometimes our organization is so complex that we don’t feel the wind of competition,” he said.



_________________
@avia.poncho

art_way
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par art_way le Mer 22 Sep 2010 - 18:57

LH change de patron au 1er janvier 2011 et annonce des commandes.
Par contre je ne sais pas si elles sont déjà annoncées.
Elmer

Lufthansa - Christoph Franz futur président du directoire :

Franz remplacera Mayrhuber le 1er janvier * Lufthansa commande 48 avions pour E3,5 mds aux prix catalogue * La commande inclut des Airbus A330 et de la famille A320 (actualisé avec précisions sur la commande d'avions) FRANCFORT, 22 septembre (Reuters) - La compagnie aérienne allemande Lufthansa < LUFTHANSA AG VNA O.N. > a annoncé mercredi que Christoph Franz prendrait sa tête au 1er janvier 2011. Cette désignation était largement anticipée par les observateurs depuis sa nomination au poste de vice-président du directoire il y a un an et demi. Il remplacera Wolfgang Mayrhuber qui prendra sa retraite après sept ans passés à la direction du groupe. Âgé de 50 ans, Christoph Franz a occupé des postes de direction au sein de la compagnie allemande de chemins de fer rachetée par Lufthansa il y a cinq ans. Le transporteur a également annoncé que son conseil de surveillance avait approuvé une nouvelle commande de 48 avions pour environ 3,5 milliards d'euros. Cette commande comprend entre autres 20 appareils de la famille A320 d'Airbus < EADS >, huit A330-300, qui seront utilisés sur les trajets longs-courriers, et huit Embraer 195. Fin 2009, la flotte de Lufthansa représentait 722 appareils, en tenant compte de ce qui appartenaient aux compagnies rachetées par le groupe allemand.


_________________
art_way

Beochien
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par Beochien le Mer 22 Sep 2010 - 20:32

Merci Art Way !

Des commandes annoncées comme ça ?
Un peu rare ?
Des levées d'options peut être ?
Pas de A350 en vue ??

Ca chez Flight Global : ?? Planned Order ! Pas encore officiel !

The planned order includes three Airbus A330-300 and 20 Airbus A320 Family aircraft for Lufthansa. The order also includes five Airbus A330-300s, two Airbus A321s and two Airbus A320s for SWISS, as well as eight new Airbus A319 for Germanwings as well as eight new Embraer 195 aircraft for Lufthansa Regional.

Les A320's en IAE V2500, probable !
Les Winglets ??
Ca peut dépendre des dates de livraison !

JPRS

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par Poncho (Admin) le Mar 14 Déc 2010 - 16:56

Bon ben c'est du CFM pour les A320/A321

http://www.flightglobal.com/articles/2010/12/14/350912/lufthansa-selects-cfm56-to-power-latest-a320a321s.html



Lufthansa has selected the CFM International CFM56-5B engine for the 21 Airbus A320 and two A321 aircraft it ordered in September.

The deal is valued at approximately $300 million at list price. The new aircraft are scheduled for delivery between 2013 and late 2014, and will be operated by Lufthansa as well as Swiss International.

Lufthansa's existing A321 fleet is powered by the International Aero Engines (IAE) V2500, but Swiss A321s are equipped with CFM56s.



_________________
@avia.poncho

Beochien
Whisky Charlie

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par Beochien le Mar 14 Déc 2010 - 17:04

Bonjour !

Merci Poncho !

le choix de la stabilité pour l'avenir ... c'est l'incertitude chez IAE !
Ou peut être tout bêtement un choix "Décibels"
Pour les dates d'EIS, Sharklets possibles ... oui, retenus ... sais pas ??

Contenu sponsorisé

Re: Lufthansa ! LH ! DLH !

Message par Contenu sponsorisé Aujourd'hui à 9:49

    Sujets similaires

    -

    La date/heure actuelle est Sam 10 Déc 2016 - 9:49