ACTUALITE Aéronautique

ACTUALITE Aéronautique : Suivi et commentaire de l\'actualité aéronautique


Airbus C-235

Partagez

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Airbus C-235

Message par Poncho (Admin) le Mar 13 Mai 2014 - 16:06

http://www.ainonline.com/aviation-news/ain-defense-perspective/2014-05-08/gunship-version-cn-235-transport-enters-service

Petit fil pour la version gunship du C-235

ATK has designed a mission package for the aircraft that allows it to undertake a range of gunship and ISR missions. The aircraft is fitted with defensive countermeasures, including DIRCM (directed infrared countermeasures) and AAR-47 missile approach warning system, and it has a sensor suite including an L-3 Wescam MX-15 electro-optic turret under the port forward fuselage and Thales I-Master Ku-band synthetic aperture radar/ground moving target indicator in a turret to starboard. A laser rangefinder and designator is boresighted with the electro-optic sensors.

Integrated with the mission system is the AC-235’s cannon, a 30mm ATK M230 link-fed Chain Gun. The weapon is aimed from a left-hand orbit, and is trainable for fine-tuning the aimpoint. This is performed automatically by the mission system, which takes its cue from a designated laser point. ATK developed the gun and a similar palletized system to be fitted in the Alenia Aermacchi MC-27J.

As well as the gun, the AC-235 can carry precision-guided weapons. Stub pylons have been fitted to the undercarriage sponsons, each of which can carry two AGM-114 Hellfire laser-guided missiles, and rocket pods. Just before the SOFEX show it was announced that Jordan is buying the BAE Systems APKWS (advanced precision kill weapon system) for the AC-235. Deliveries to Jordan are to be made beginning in 2016, with the deal being handled through U.S. foreign military sales channels. Naval Air System Command’s PMA-242 is the program manager, and it will also oversee the logistic and engineering support associated with integrating the weapon.

Un canon de 30 mm (celui de l'Apache non ?) et de quoi prendre des Hellfire ou des roquettes guidées


_________________
@avia.poncho

Beochien
Whisky Charlie

Re: Airbus C-235

Message par Beochien le Mar 13 Mai 2014 - 18:21

Oui c'est le 30 MM monotube de l'Apache le canon est très léger et chauffe vite, je crois que l’affût ne doit pas être léger s'il est automatisé (Fixation sur porte où sous le nez, où un POD sous l'aile, ils ne sont pas trop précis !)
Les munitions, elles sont lourdes,  donc peut être seulement  300 au lieu de 1000 !


Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: Airbus C-235

Message par Poncho (Admin) le Lun 2 Nov 2015 - 13:22

http://lemamouth.blogspot.fr/2015/11/pendant-ce-temps-chez-airbus.html

Bonjour, le kit de ravitaillement hélico du C295 pourrait être adapté au C235

J'avais effectivement zappé qu'on avait en France que cette variante


_________________
@avia.poncho

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: Airbus C-235

Message par Poncho (Admin) le Ven 18 Nov 2016 - 17:07



_________________
@avia.poncho

audac
Whisky Quebec

Re: Airbus C-235

Message par audac le Ven 18 Nov 2016 - 19:05

Poncho (Admin) a écrit:http://lemamouth.blogspot.fr/2015/11/pendant-ce-temps-chez-airbus.html

Bonjour, le kit de ravitaillement hélico du C295 pourrait être adapté au C235

J'avais effectivement zappé qu'on avait en France que cette variante
Entre le C235 et le A400M, il y a un espace a combler.

Les bisbilles évoquées sur les retard du A400M qui nous force a commander du C130J, n'y changent pas grand chose.

Je suppose qu'il nous faudra a terme au moins 10 voir 12 C130J.

Contenu sponsorisé

Re: Airbus C-235

Message par Contenu sponsorisé Aujourd'hui à 9:49


    La date/heure actuelle est Sam 10 Déc 2016 - 9:49