ACTUALITE Aéronautique

ACTUALITE Aéronautique : Suivi et commentaire de l\'actualité aéronautique


RR ultrafan

Partagez

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

RR ultrafan

Message par Poncho (Admin) le Lun 31 Aoû 2015 - 12:41

Bonjour,

www.aspireaviation.com/2015/08/31/rolls-royce-transitional-altitude/

je sais ce n'est pas trop sympatique de commencer ce fil par cette tartine

alors synthèse :

hat is really revolutionary and ambitious is the Ultrafan, which boosts the OPR to 70:1 and the bypass ratio to 15:1, closing in on the 80:1 theoretical limit perceived by aeronautical engineers. This is accomplished with variable-pitch fans that eliminate the need for a thrust reverser and variable area fan nozzle (VAFN), thus saving considerable weight, although the mechanism for changing the rotating pitch of the carbon/titanium (CTi) fan system is challenging at this point in time.

Donc un turbofan reducté et à pas variable (ou une hélice carenée...)
Sacré projet

Reste à voir le timing et le lancement


_________________
@avia.poncho

Jeannot
Whisky Quebec

Re: RR ultrafan

Message par Jeannot le Mar 25 Oct 2016 - 8:59

En complément de Beochien qui a mis un message dans le fil RR un lien sur les premiers tests de la Gearbox de l'Ultrafan

http://atwonline.com/engines/rolls-royce-makes-initial-run-ultrafan-gearbox



UK-based engine manufacturer Rolls-Royce has run what it describes as the world’s most powerful aerospace gearbox for the first time. The gearbox will be fitted to its planned new UltraFan engine.
...
Its first run took place on the company’s Attitude Rig, which allows engineers to simulate the effects of the gearbox climbing after takeoff, landing approach or banking while in flight. The company said the initial run confirmed rig dynamics and oil system functionality at low pressures and speeds.

Further testing will take place by the end of the year to provide additional data on low-power, high-speed combinations at various pitch and roll angles and at different simulated altitudes. High power testing will take place next year on the PGB Power Rig, where the gearbox will reach full power.


Beochien
Whisky Charlie

Re: RR ultrafan

Message par Beochien le Mar 25 Oct 2016 - 11:29

Merci Jeannot !

L'image que je n'arrivais pas à copier chez RR !
Toujours du mal à y voir un réducteur épicycloïdal, mais bon, je manque peut être d'imagination ??
On voit bien UN planétaire, mais pas vraiment la couronne Shocked
Quoique les 2 bandes et le fin voile qui va vers le fan, au dessus, ça pourrait le faire, pourquoi pas !
Noté les 4 rangs de taille d'engrenages par roue, vu aussi sur l'éclaté.




Contenu sponsorisé

Re: RR ultrafan

Message par Contenu sponsorisé Aujourd'hui à 0:08

    Sujets similaires

    -

    La date/heure actuelle est Sam 10 Déc 2016 - 0:08