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    Message par TRIM2 Mar 17 Nov 2009 - 13:31

    Exactement..l'A380 est capable de polyvalence.

    Quant à la 'finance', je ne pensais pas à la 'crise' impactant le trafic aérien, en autres, mais aux ' financiers' qui manoeuvrent pour garder le dollar, mnnaie de référence, BAS, pour le plus grand bonheur des spéculateurs '( gros actionnaires, banques..) qui sont, eux à l'origine de la 'crise mondiale' tous secteurs.

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    Message par Poncho (Admin) Mar 17 Nov 2009 - 13:42

    Merci Trim2

    Malheureusement personnellement je n'ai toujours pas trouvé le moyen de me passer de banquier Wink

    Quant à Airbus, je serais intéressé par connaître la part d'un airbus construit en zone euro...
    Sur l'A380, ça ne concerne pas les ailes, pas les moteurs, probablement pas l'IFE quand c'est Pana qui le fournit... et c'est sur que j'oublie des morceaux.
    C'est sur qu'un Euro fort est pénalisant, je ne dis pas le contraire, mais à comparer avec une mauvaise gestion de projet... Wink

    Qu'en pensez-vous ?


    Bonne journée

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    Message par TRIM2 Mar 17 Nov 2009 - 14:00

    Il y a bien plus que les ailes et les moteurs.

    D'abord, la moitié des moteurs sont des GP7200, 'etatsuniens'
    Au niveau trains, il y a aussi du 'non-euro'

    Plus d'autres equipements.

    C'est d'ailleurs à charge de revanche, car Boeing fait aussi travailler l'UE.
    Et c'est bien.
    Je ne vois pas de mauvaise gestion.
    Des aléas, oui.

    Mais tous en ont connu.

    Cet appareil se vend, est pleinement satisfaisant, cela en pleine crise.

    Lfthansa a calculé que chaque A380 apporterait pres de 200 emplois supplémentaires;

    AF estime le gain financier a 12 mllions d'Euros par mise en service d'un A380.

    La aussi, à suivre.
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    Message par Poncho (Admin) Mar 17 Nov 2009 - 14:08

    Merci Trim2

    Par mauvaise gestion des projets, je pensais effectivement à ce que a conduit aux retards de l'A380 (et à celui de l'A400M). Un peu plus que des aléas à mon sens

    Si on revient à l'A380
    La config d'Air Austral à 840 places illustre magistralement l'autre extremité du spectre de la polyvalence de l'A380 : la haute densité en long courrier

    Par ailleurs, et de mémoire, il semble que la composante "fret soute" à Air austral ne soit pas négligeable, à voir comment l'A380 s'en sortira, mais Air Austral a du étudier la situation.
    A voir aussi dans ce cas particulier quel choix Air Austral fera pour l'appui de la flotte d'A380 : les 777-200ER ou -300Er ? ou les deux.

    A suivre aussi Wink


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    Message par Poncho (Admin) Mar 24 Nov 2009 - 9:57

    Bonjour à tous

    Un lien vers Airliner

    http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/4612470/

    Et un tableau de bord intéressant :

    A380-800 - Page 7 A380_p10
    Par N14AZ de la bas.

    Ce qui met en évidence que les avions sortent toujours de toulouse à un bon rythme (voir le graphe FF : first flight).
    L'aménagement intérieur semble rester problématique (customisation ? changements d'aménagements ?)


    Des questions se posent suite au retars supposé pour l'avion de LHA

    Je rappelle par ailleurs ce site

    http://a380production.com/

    Pour suivre fidèlement la production de l'A380


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    A380-800 - Page 7 Empty Re: A380-800

    Message par Poncho (Admin) Ven 27 Nov 2009 - 8:15

    Bonjour à tous

    Quelques problèmes persistant on dirait

    http://online.wsj.com/article/BT-CO-20091126-702396.html

    http://blog.seattlepi.com/aerospace/archives/186391.asp



    Airbus delays first A380 for Malaysia Airlines


    Malaysia Airlines Airbus A380 (Airbus image)
    Malaysia Airlines will get its first Airbus A380 super-jumbo jet eight months later than previously planned, the carrier's managing director and chief executive told Dow Jones Newswires Thursday.

    "We have never requested for the A380s to be delayed; all delays have been at Airbus' request," Azmil Zahruddin said in an email, according to Dow Jones.

    The delay pushes Malaysia's first A380 delivery from January 2011 to August 2011. Malaysia has six A380s on order, with Airbus previously pushing back delivery of the first aircraft from 2007 to 2011, Dow Jones reported.

    Airbus has encountered trouble ramping up the pace of A380 production, in part because of the large amount of customization of each plane


    Même histoire que pour LHA ?

    Bonne journée


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    Message par art_way Sam 28 Nov 2009 - 13:08

    Accord franco-russe sur le survol de la Sibérie par l'A380 d'Air France
    PARIS, 28 nov 2009 (AFP)
    La France et la Russie sont parvenues à un accord sur le survol de la
    Sibérie par le très gros porteur d'Airbus A380 d'Air France, a indiqué
    samedi le secrétaire d'Etat au Transport, Dominique Bussereau.

    http://www.air-cosmos.com/site/afp.php?Id=091128101940.pmvqzs0h.xml


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    Message par Poncho (Admin) Mar 1 Déc 2009 - 14:16

    Bonjour à tous
    Quelques petits mots sur ça

    http://blog.seattlepi.com/aerospace/archives/186704.asp


    Air France A380 returns to New York after computer glitch


    An Airbus A380 operated by Air France lands for the first time on a commercial Paris-New York route at John F. Kennedy Airport in New York, Nov. 20, 2009. (EMMANUEL DUNAND/AFP/Getty Images)
    An Air France A380 super-jumbo jet returned to New York 90 minutes after taking off for Paris on Saturday because of a glitch with its navigation system, Agence France Presse reported Monday.

    "The plane is new and is still getting into its stride," an Air France spokesman told AFP. "It was a minor computer problem that made navigation a little imprecise."

    It took off again three hours later, after repairs, the story said.

    The incident was noteworthy mainly because Air France just started flying the A380 into New York Nov. 20. AFP noted that a Singapore Airlines A380 returned to Paris Sept. 27 after one of its four engines failed, although Airbus later said the engine trouble was a "non event" in technical terms.


    D'après ce que j'ai lu :

    Pb d'autopilote
    D'où pb avec les RVSM (séparation verticale réduite)

    Retour qui nécessitera plusieurs jours à éponger vu qu'AF n'a pas encore d'avion en réserve

    Confirmations ?

    Bonne journée


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    Message par aubla Mer 2 Déc 2009 - 14:55

    Motorisation des A380 :

    les GP7200 d'Engine Alliance seraient plus "sobres" que les TRENT 900 de RR;

    Engine Alliance fait état d'une économie de 0.7% en consommation par rapport au standard Airbus.
    D'après Engine Alliance,l'avantage par rapport à Rolls-Royce serait de 1%.
    Rolls-Royce est en train de développer un package TRENT 900EP qui devrait remettre les consommations au même niveau.

    Mais la consommation n'est pas la seule composante du coût de possession . . .

    http://www.flightglobal.com/articles/2009/12/02/335716/gp7200-powered-a380-fuel-burn-0.7-better-than-specification-engine.html
    http://www.flightglobal.com/articles/2009/12/02/335717/engine-alliance-expects-gp7200-a380-fleet-to-overtake-trent-900-within-three.html


    Bon après-midi à tous
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    Message par Poncho (Admin) Ven 4 Déc 2009 - 9:35

    Bonjour à tous

    Un point sur les livraisons d'A380


    A380 deliveries yet to overtake 2008 total
    By David Kaminski-Morrow

    Airbus would have to deliver another six A380s this month to meet its revised 2009 target of 13 aircraft, and overtake the dozen it delivered last year.

    The airframer, which has just released its order book data for November, delivered seven of the type in the first 11 months of this year.

    Emirates, which took one in April, is set to introduce two more A380s during December, which it will deploy on services to Seoul and Paris.

    The two remaining deliveries to Qantas scheduled for this year - the airline's fifth and sixth A380s - were pushed back to December.

    Singapore Airlines and Air France are to take another one and two A380s respectively by 31 March 2010.



    Air France, which opened flights to New York with its first A380 last month, is to begin using the type on the Johannesburg route from 3 February 2010.

    But while the airline had intended to use the A380 to Dubai from 18 January, its schedule for the route does not list the type.

    Airbus revised downwards the 2009 delivery target for A380s four times in the 18 months since May last year, the result of production problems and customer deferrals.

    Last year the airframer delivered five A380s to Singapore Airlines, four to Emirates and three to Qantas.

    Comme indiqué précédemment, beaucoup d'appareils sont pourtant à Hambourg (12 je crois)
    Difficile de comprendre ces retards... puisqu'ils ne sont pas expliqués.

    Airbus va t'il livrer moins d'A380 cette année que l'année dernière ?

    Bonne journée


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    Message par jullienaline Jeu 31 Déc 2009 - 14:40

    Bonjour à tous,

    Le glissement des livraisons des derniers exemplaires se confirme.
    Seuleument 10 exemplaires en 2009, les 11ème et 12ème sont prévus en janvier 2010.

    Airbus ne tiendra pas son objectif de livraison d'A380 cette année

    PARIS — Le constructeur aéronautique Airbus ne devrait livrer que dix très gros porteurs A380 aux compagnies aériennes cette année, soit moins que son objectif et moins qu'en 2008, a-t-on appris mercredi de sources concordantes.
    "Sur l'A380 on arrivera à dix (livraisons) au lieu de treize prévues au départ", a indiqué à l'AFP une source syndicale sous le couvert de l'anonymat. "Il y a apparemment toujours des problèmes de montée en cadence et d'industrialisation", a expliqué cette source.
    La compagnie aérienne australienne Qantas, qui devait recevoir un nouvel avion géant à la toute fin de l'année, ne sera finalement livrée que le mois prochain. "Nous prendrons livraison de notre sixième A380 dans la première semaine de janvier", a indiqué une porte-parole de Qantas à l'AFP.
    Un porte-parole d'Airbus a confirmé que l'avionneur n'a livré que dix appareils jusqu'à présent mais a ajouté que l'année "n'est pas encore finie".
    Les appareils dont les livraisons ne sont pas assurées cette année "ne sont pas perdus et seront livrés en janvier 2010", a-t-il assuré.
    Airbus espérait encore il y a un an remettre vingt-et-un A380 aux compagnies cette année, mais cette ambition a peu à peu été revue à la baisse. Le dernier objectif de l'avionneur portait sur treize livraisons, mais la direction avait reconnu qu'"une ou deux" pourraient bien être repoussées au début de 2010.
    En tout état de cause, Airbus aura livré moins d'exemplaires de son très gros porteur cette année que l'an dernier. L'avionneur avait tenu de justesse son pari d'en remettre douze en 2008, en livrant le dernier appareil de l'année à la veille de la Saint-Sylvestre.
    L'A380 avait été qualifié de "source de préoccupation" en novembre par Louis Gallois, le président exécutif d'EADS, la maison mère d'Airbus, qui avait reconnu que le progrès de sa production est "plus lent que prévu".
    Cependant, tous types d'appareils confondus, Airbus espère cette année battre un record en faisant mieux que les 483 avions livrés en 2008.
    Au total, les compagnies aériennes possèdent 23 exemplaires de l'A380: dix chez Singapore Airlines, sept chez Emirates, cinq chez Qantas et un exemplaire pour Air France.
    La compagnie française est la première en Europe à posséder l'appareil, qu'elle exploite depuis le mois de novembre entre Paris et New York. Cette mise en service a cependant été compliquée par une série de pannes sur son unique avion géant.
    Les A380 ont transporté plus de 3 millions de passagers sur plus de 9.000 vols commerciaux, selon les données du constructeur. L'avion a été commandé à 202 exemplaires au total.
    http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5ggGN3QFf4J-uubecgXJIzqpW1rpw


    AmicalementA380-800 - Page 7 Smil47f8da3324693


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    Message par macintosh Jeu 31 Déc 2009 - 19:29

    Bonsoir,

    Effectivement, mais voyons le côté positif des choses : deux A380 presque finis pas livrés en 2009, ça fait deux livraisons de plus en 2010, et rendra donc les chiffres plus faciles à atteindre pour cette nouvelle année. Et éviter de faire comme en 2009, avec peu de livraisons en début d'année...

    Sur ce : mes meilleurs voeux à tous... ;-)

    Amicalement.
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    Message par Poncho (Admin) Mar 5 Jan 2010 - 8:03

    Bonjour à tous

    10 livrés en 2009
    20 pour 2010

    Airbus confirmera tout ça le 12/01.

    A noter sur les ondes :

    - Pb de jauges de carburant pour les dernier A380 livré à Quantas
    - Pb également chez AF et EK ?

    Quelqu'un a t'il des éléments ?

    Bonne journée


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    Message par Poncho (Admin) Mar 12 Jan 2010 - 13:25

    Bonjour à tous

    Quelques petits extrait sympas des press kits d'Airbus



    L’A380 dépasse les attentes en termes de performances

    L’A380 affiche une consommation de carburant par passager inférieure à celle du 747-400 d’environ 17 pour cent. La compagnie de lancement de l’A380 indique une consommation de carburant par passager inférieure d’au moins 20 pour cent à celle du 747-400 actuel. En outre, l’A380-800 a besoin de 17 pour cent de piste en moins pour décoller et de 11 pour cent de piste
    en moins pour atterrir par rapport au 747-400 ; son altitude de croisière initiale est plus élevée de 4 000 ft, sa vitesse en approche inférieure de 20 kts, et son rayon d’action supérieur de 1 100 nm. L’A380 peut également atteindre une vitesse de croisière allant jusqu’à Mach 0,89.

    De plus, comparé au futur 747-8i, l’autonomie (8 200 nm) de l’A380 dans le monde avec une charge passagers maximale signifie que cet appareil affiche un plus long rayon d’action, tout en ayant la consommation de carburant la plus faible (jusqu’à huit pour cent inférieure par siège par rapport au 747-8i).


    C'est de la prose Airbus... mais le passage comparatif avec le 747-8i est intéressant.

    Bonne journée


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    Message par Poncho (Admin) Mer 13 Jan 2010 - 14:13

    Bonjour,

    En contre point de la prose d'Airbus, quelques retours clients

    http://www.businessweek.com/news/2010-01-11/airbus-works-to-stamp-out-superjumbo-bugs-haunting-a380-flights.html



    Airbus Works to Stamp Out A380 Bugs Haunting Flights (Update1)

    By Andrea Rothman

    Jan. 12 (Bloomberg) -- Airbus SAS and airlines that fly its A380 superjumbo are working to eradicate technical bugs that dogged the jet in recent months and threaten to hurt the appeal of the world’s largest passenger plane.

    Emirates Airline, the biggest buyer of the A380, delayed by several hours a South Korea to Dubai flight this week after fuel system glitches. The incident affected 420 passengers and was one of at least eight since September on A380s, as malfunctions from the fuel supply to the engine forced delays or detours.

    “I think 40 airplanes down the line, they’ll have ironed out all the bugs,” Tim Clark, president of Emirates, which has 51 A380 orders still pending, said in an interview. “These are not untypical for a new aircraft program.”

    Glitches on the A380 draw more publicity than on other jets because airlines tout the double-decker plane as their flagship model, whose size and luxuries including private cabins are a magnet for travelers. The A380 remains a rare sight around global airports, with just 23 so far in service, giving the A380 an exotic cachet that also amplifies any malfunctions.

    Airbus will likely have produced about 40 A380s by the middle of this year, based on the rate of output and the numbers of the model already in service. Mechanical problems of the kind experienced on the A380 are the norm with new jets, and benefits including fuel efficiency and the appeal among travelers outweigh the nuisance of delays, Clark said.

    Emirates worked through similar initial technical faults when it introduced the now 15 year-old Boeing Co. 777, he said.



    Rippling Effect



    Still, any technical glitch forcing a later takeoff, mid- air turnaround or outright cancellation of an A380 flight has a larger knock-on effect because of the number of passengers the plane can accommodate. Airlines have to put customers up in hotels or shuttle them back home for another flight. Airbus pays for jet modifications that need to be undertaken under warranty.

    “It’s something I admit is a disappointment and we need to improve,” Airbus CEO Tom Enders said today at a briefing. “It’s clearly teething problems. There’s no pattern that suggests it’s due to production. It’s a complex aircraft and you’ll find these teething problems in different areas: Fuel is just one of them.”

    Airbus has won 200 orders for the aircraft, and aims to deliver about 20 jets to airlines this year, including new clients such as Deutsche Lufthansa AG. Airlines that choose to be among the first buyers typically get larger discounts to make up for early defects.



    ‘A Little Vexing’



    “Obviously the plane has some problems that are a little vexing, particularly fuel system problems, but they’ll undoubtedly get control of that,” said Hans Weber, president of San Diego-based Tecop International, which advises aerospace companies on strategy, marketing and technology.

    Airbus is marketing the A380 as a means to link global hubs with a plane that typically seats 525 and can accommodate more than 800 people, with fuel savings of as much as 20 percent over smaller models. Boeing has chosen a different strategy with its 787 Dreamliner, betting airlines will want more flexibility connecting smaller airports around the world.

    European Aeronautics, Defense and Space Co., the Paris- and Munich-based parent of Airbus, has predicted additional charges from the A380 as it struggles to lift production rates and some customers postpone delivery. Production of the A380 has been complicated by airlines demanding custom interiors that include lounge bars and on-demand video.

    When the plane entered service in October 2007, it was two years late and $6 billion over its original $12 billion budget. Airbus delivered 10 A380s in 2009, one short of its goal and less than a year earlier. It had initially planned more than twice the amount for 2009.



    No Pattern



    So far the bugs displayed by the A380 have followed no pattern. Qantas Airways Ltd. kept 443 passengers on an A380 for more than five hours in Melbourne on Jan. 4 before canceling the Los Angeles-bound flight because of a defective fuel indicator. On Dec. 16, a Singapore Airlines A380 returned to Paris after two hours in the air following a cut in the power supply to on- board kitchen facilities. In September, another Singapore plane returned to Paris after one of its four engines failed, the first time a malfunction forced an aborted flight on an A380.

    EADS Chief Executive Officer Louis Gallois called that incident an “absolute non-event” because the A380 can continue safely on just three of its four engines. Singapore Airlines spokesman Nicholas Ionides said the faults reported so far are “isolated and unrelated.”

    “Based on our previous experience of entry into the service of new aircraft types, the A380 has had undoubtedly the smoothest introduction to our fleet,” Ionides said by e-mail.



    Grounded



    Air France endured two technical malfunctions on its only A380 within a space of a fortnight, resulting in an aborted mid- air flight from New York to Paris on Nov. 27 and a forced hotel night for passengers in New York on Dec. 14. The company remains confident in the A380 and has positive passenger feedback, spokeswoman Marina Tymen said.

    Clark, the Emirates president, agrees that there is no pattern to the glitches, and the airline is working with Airbus to smooth out the problems. He said the complexity of the A380 stems from the number of new systems in use, the jet’s size as well as a degree of customization unheard of in other models.

    That has helped make the A380 a crowd-pleaser that for now eclipses the pains associated with a delay or detour, he said.

    “It’s popular with the traveling public,” Clark said. “They really go out of their way to get on the plane.”


    Airbus donne 97.5% de "Despatch Reliabiliy" sur 10 000 départs, avec un objectif à 98.5%.

    Emirates : au moins 8 soucis liés au système de carburant depuis septembre. Pour la cie, cette situation n'est pas anormale sur un appareils récent.

    Quantas : Vol annulé pour les mêmes raisons : système carburant

    SIA : 2 vols au moins faisant 1/2 tour : en septembre suite à un arrêt d'un moteur (origine ?) et en décembre suite à une panne d'alimentation électrique dans les cuisines...

    AF : Un vol faisant demi-tour et un autre retardé

    Compte tenu du faible nombre d'avions en ligne il n'y a pas d'avion de réserve... (AF a débuté l'exploitation avec un seul avion).
    Compte tenu de la capacité de l'avion, en cas de déroutement ou de retard, il n'y a pas de solution triviale pour assurer la continuité du service.

    Grosse amplification médiatique des problèmes touchant l'avion.
    Les cie semblent plus indulgentes. Une partie des problèmes de fiabilité provenant de ce qui fait le succès de l'avion : une très grand personnalisation des aménagements de bord.

    Bonne journée


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    Message par art_way Dim 17 Jan 2010 - 19:31

    Est-ce que quelqu'un sait si SIA a prévu un A380 pour Francfort pour y remplacer ses 747, car j'aimerais bien aller à NYC avec eux ?


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    Message par Poncho (Admin) Dim 17 Jan 2010 - 19:35

    Art_way, je vais faire une réponse FRANCHOUILLARDE... A380-800 - Page 7 662529

    Y a AF qui dessert déjà NYC depuis l'Europe et c'est pas loin en TGV l'Alsace de CDG....


    Bon je sors.............


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    Message par art_way Dim 17 Jan 2010 - 19:48

    A380-800 - Page 7 Lol

    tu sais, l'alsace était allemande... A380-800 - Page 7 796434 et j'ai ma carte Star Alliance.


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    Message par TRIM2 Dim 17 Jan 2010 - 20:27

    Bien dit, avec humour..le plus dur parfois..

    Cordialement

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    Message par Poncho (Admin) Jeu 4 Fév 2010 - 13:58

    Bonjour à tous

    Objectifs de livraison 2010 : 20 appareils ?
    Objectifs de commande 2010 : 10 appareils

    http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_airshow.jsp?channel=busav&id=news/Airbus020310.xml&show=sing10



    Airbus Targets Ten A380 Orders in 2010

    Feb 3, 2010



    Singapore Air Show


    Although Airbus expects order intake this year to be below 2009 levels, the aircraft maker hopes to top last year’s figure for A380 orders.

    Last year Airbus booked only four additional A380 orders and John Leahy, Airbus chief operating officer says that during the continuing crisis for airlines, order intake will remain weak for the high-priced mega-transport. Nevertheless, he believes that in 2010, Airbus could see an additional ten A380s added to the backlog.

    Where those orders may emerge is not certain, but one Airbus official expects the Asia-Pacific region to likely represent the majority of those additional bookings, if they in fact emerge.

    Overall, Airbus has put the 2010 order target at 250-300 aircraft. The Asia/Pacific region will likely represent 25-35% of that activity, says Airbus CEO and president Tom Enders.

    To help support customer deliveries, Enders says the company will likely have to make available as much customer delivery financing as it did last year. Airbus parent EADS had set aside $1 billion, but actually had to use less (it will not disclose the actual figure until next month). Enders notes support from export credit agencies also will have to be sustained.

    Leahy suggests there are positive signs about the rebound. The company had set a band for growth expectations this year, with a “worst case” scenario of 0% traffic growth and a high-end projection of 6% growth. So far it looks like activity will be closer to the “best case” scenario, Leahy says.



    Bonne journée


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    Message par Poncho (Admin) Ven 5 Fév 2010 - 8:38

    Bonjour

    Quelques explications sur les déboires de la prod des A380... et notamment ceux de SIA en ce début d'année

    http://www.flightglobal.com/articles/2010/02/05/338085/singapore-2010-sias-a380-delivery-delayed-due-to-seat-problems.html



    SINGAPORE 2010: SIA's A380 delivery delayed due to seat problems
    By Ghim-Lay Yeo

    The delivery of Singapore Airlines' (SIA) 11th Airbus A380 aircraft has been delayed, after a Japanese seat supplier failed to deliver new seats on time.

    Delays in the delivery of seats from Koito, based in Yokohama, have also affected Japanese carrier All Nippon Airways' plans to introduce new Boeing 777-300ER aircraft.

    Koito is supplying the business class seats on SIA's A380s and the first class seats on the carrier's Boeing 777-300s, which are being retrofitted, says an airline spokesman.

    "We are aware of issues relating to seats supplied by Koito to several international airlines including SIA. We understand that these issues centre around the validation of paperwork and certification of test data," he adds.

    The airline's 11th A380 was due to be delivered in January. SIA is hopeful that the aircraft will be delivered within the next two months, says the spokesman.

    "SIA is working closely with the seat vendor, the relevant regulatory authorities as well as aircraft manufacturers Airbus and Boeing," he adds, saying that the problems have not affected services.

    Seat issues have also delayed the launch of new 777-300ER aircraft on ANA's Tokyo Narita-New York route.

    Koito is supplying the premium economy seats on the aircraft, says the airline, which is rolling out refurbished seats on services to North American and Europe.

    The 777-300ER will start operating on the New York service from 19 April, instead of 20 February, says ANA.


    Fournisseur Japonais à la bourre pour la livraison des sièges... Business
    Pb de certification des sièges
    Délai : 2 mois

    La boite en cause : Koito
    D'autres Cies ont été touchées (ANA et ses 777-300ER).

    http://www.koito-ind.co.jp/english/flying/index.html

    Bonne journée


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    Message par Poncho (Admin) Mar 9 Fév 2010 - 14:11

    Bonjour à tous

    Quelques éléments délivrés paer airbus sur l'A380

    Bonjour à tous




    Singapore Airlines A380s stealing market share, Airbus claims

    The A380 is proving a winner on medium-range routes and is lifting passenger loads by up to 8%, Airbus claimed. Speaking to ATWOnline in Singapore, Director-Product Marketing-A380 Richard Carcaillet said Singapore Airlines is delighted with the aircraft's performance on the medium-range Singapore-Hong Kong and Singapore-Tokyo Narita routes.

    On the Narita service, SIA, the dominant carrier on the route, has lifted its passenger count by 8% after introducing the A380 while all other airlines have experienced declines, according to Sabre booking data analyzed by Airbus and supplied to this website. ANA dropped 13%, Japan Airlines 19%, United Airlines 22% and Delta Air Lines 7%.

    While some of the decrease can be attributed to the economic downturn, these figures, which heretofore have been confidential, cover the period of May-December 2008 before the full impact of the downturn was felt. SIA and Qantas are averaging an 83% load factor across their A380 flights, Airbus says.

    Carcaillet also told this website that SIA's A380s are achieving a 20% reduction in fuel burn over the 747-400. He said this supports Airbus figures that show the A380 with 525 seats has an 8% fuel burn advantage over the yet-to-fly 405-seat 747-8. Airbus has adjusted its seating figures to reflect the new business class flat beds, while Boeing claims there is just a 100-seat difference between the two jets.

    On reliability, Carcaillet said the A380 had a 97% technical dispatch record in the first year, which compares favorably with the 777 at around 98% and is well ahead of the 747-400, which swung between 89% and 93% when it entered commercial operations. Airbus is targeting 98% reliability for the A380 this year. The first major batch of software upgrades was introduced on Ship 33, the first for Air France, and these are "making a difference," he said. The upgrade is being refitted to the other 26 aircraft in service. The A380 has generated approximately 100,000 revenue flight hr. on 10,000 flights.

    On the production front, Carcaillet said Airbus will deliver 20 aircraft this year, including three that were supposed to have been delivered in 2009. "We are at 1.5 aircraft a month and moving up to two a month by year end," he noted.
    by Geoffrey Thomas


    http://atwonline.com/news/story.html?storyID=19287

    Succés de l'A380 sur des routes moyen courrier. Singapour HK et Singapour Narita en particulier.

    Sur Singapour Narita, de mai à décembre 2008 (avant le gros de la crise) la part de marché de SIA a grimpé (+8%) alors que les concurrents étaient en repli.
    Le taux de remplissage s'est établi à 83% en moyenne.

    Le reste ... 20% d'économie en consommation par rapport au 747-400 (j'imagine à la place offerte)
    8% par rapport au 747-8 (tjs à la place offerte j'imagine).

    Le MSN33 (1er d'AF) implémente des modifs qui permettent d'envisager une amélioration de la disponibilité de l'avion.

    Enfin, sur le front des livraisons c'est seulement 17 cette année + 3 en retard (mais pour lequel il ne devait pas manquer grand chose).

    1.5 avions par mois cette année (donc 18/an...) avec une objectif de deux par an en fin d'année (donc 24/an)

    Bonne journée


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    Message par Poncho (Admin) Mer 24 Fév 2010 - 13:22

    Bonjour à tous


    Une petite video des flutter test de l'A380



    M0.96....
    C'est au prochain menu du 787...


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    Message par macintosh Mer 24 Fév 2010 - 15:02

    Bonjour Poncho,
    Superbe vidéo. Je ne connaissais pas le détail de ce test. Impressionnant !
    Amicalement,
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    Message par jullienaline Sam 20 Mar 2010 - 16:28

    Bonjour à tous,

    Un signe qui montre que la production n'est toujours pas à la hauteur de celle prévue est que un des trois rouliers affrétés pour transportés les pièces d'A380 en les usines d'Airbus est à quai depuis l'été dernier.
    Jusqu'à quand ?

    A380-800 - Page 7 24673

    http://www.meretmarine.com/article.cfm?id=112679

    Amicalement


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    Message par Poncho (Admin) Jeu 15 Avr 2010 - 22:05

    Bonjour à tous

    Un lien (déjà donné) pour suivre la production

    http://a380production.com/2010/04/31cc/

    Et pour noter que finalement les éléments pour le premier avion de China Southern sont annoncés dans un convoi vers Toulouse.
    Rien pour le premier de Korean

    Intéressant de parcourir le site pour ce rendre compte qu'à priori à toulouse les avions sortent et mais qu'à Hambourg, ils semblent s'entasser.

    A voir aussi l'impact des problèmes du fabricant de siège japonais

    Bonne soirée


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    Message par pascal83 Ven 16 Avr 2010 - 17:00

    AF a recu le toisieme A380 sur quelle liaison va t'elle le mettre
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    Message par Beochien Ven 16 Avr 2010 - 17:17

    Vu qq part Jobourg AFS

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