ACTUALITE Aéronautique

ACTUALITE Aéronautique : Suivi et commentaire de l\'actualité aéronautique


Air Asia X ! D7 ! XAX

Partagez

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par Poncho (Admin) le Ven 13 Fév 2009 - 17:29

Bon je ne connais pas tous les codes IATA et tout le tralala...

Mais

http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?id=news/ASIAX021209.xml&headline=AirAsia%20X%20Looking%20For%20More%20A340-300s&channel=comm

AirAsia X Looking For More A340-300s

"For the right price, we would like to lease five A340-300s, although they are in tight supply," chief executive Azran Osman Rani tells Dow Jones Newswires.


Tony Fernandes, the chief executive of AirAsia and a founder of AirAsia X, has previously identified the A340-300 as a key aircraft type for the long-haul carrier's early development, although he also complains that it is costly to run

Bonne journée

elmer
Whisky Quebec

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par elmer le Ven 13 Fév 2009 - 17:38

Oui, on en a parlé dans "Leasing".

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par Poncho (Admin) le Ven 13 Fév 2009 - 17:41

...

Si l'admin doublonne ! pale

Bon c'est l'occaze d'ouvrir le sujet !

Merci Elmer

Beochien
Whisky Charlie

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par Beochien le Dim 22 Fév 2009 - 14:05

Bonjour

Un énorme article, bien documenté (Et pas signé) sur Air Asia !
Ou l'on peut voire le A340 reprendre des couleurs, merci le Pétrole !
Des A330 neufs, à vendre par quantité si les prix conviennent ..... !
Dans une politique d'achats à la Ryanair pour des A330, 37 de plus envisagés !!!
Hou Hou, Hello, Holà John Leahy ! .... Il s'est encore caché sous son bureau ! Faut pas prononcer le nom de Ryanair !

L'alliance d'une politique "Ryanair" et de Sir Richard Branson dans les coulisses !
Un peu de dynamite dans les tuyaux!
Noter une concentration de sièges en légère baisse pour les A330-340 ! Clients Européens/Australiens obligent, peut être !
Et un clin d'oeuil au A380, à "Prés de 900 Places" 380-800-900 pas précisé ??

Et l'une des rares compagnies optimistes pour l'avenir ! Mais ils cherchent des financements quand même !
Qq soucis en perspective pour les Airliners Européens et Asiatiques, voir Australiens !

Et un vent de fraîcheur dans une atmospère pesante !

Tout à lire ya rien à jeter !

------------------Extraits ! Centre for Aviaiation etc ... Anonyme ----------------

http://www.centreforaviation.com/news/2009/02/17/airasia-x-to-london-long-haul-low-cost-arrives-in-europe---seriously/page1


In just under four weeks, on 11-Mar-09, the first flight of five times weekly A340 (leased from Air Canada) service from Kuala Lumpur will arrive at London Stansted Airport. This is long-haul low cost and most experts will be betting it doesn’t work. They will be wrong.

Many of the passengers will have originated in Australia, paying the promotional fare of less than AUD600/GBP400 for the Australia-UK 40,000 km roundtrip

------------------

By the end of this year, AirAsia X's fleet will include six A330-300s and "perhaps" a further A340 (with the new aircraft scheduled for delivery in 2009, AirAsia X plans to add five new destinations, with the LCC stating, "we hope to fly to Japan, Korea, China, India and at least one more somewhere else"). Another ten aircraft are to be delivered in 2010.

As the carrier's canny and understated CEO, Azran Osman-Rani, says, "for us, slowing down is not an option", despite the slumping economic environment. The message may be Ryanair-like, but the messenger couldn't be more different.

In addition to its confirmed orders, AirAsia X is also reportedly planning to order up to 37 more A330s, to take advantage of weaker aircraft prices. Mr Osman-Rani also stated there is an opportunity to accelerate some of the existing orders "because some other airlines are deferring the orders due to problems related to market demand or financing" and the carrier has also stated it is interested in leasing up to five A340-300s, to expand its network to Germany, France and New Zealand, subject to lease rates. According to Azran Osman-Rani, "for the right price, we would like to lease five A340-300s, although they are in tight supply".

------------------------------

... and network expansion plans

AirAsia X's long-haul route network now includes Perth and Melbourne in Australia, and Hangzhou in China; five times weekly service to Tianjin, adjacent to Beijing, will be added in Apr-09. And Sydney is likely to be added as an "X" point soon.

In Mar-09, the very important and more complex spoke to Stansted comes on line. Initially five times weekly, the carrier plans to increase frequency to daily when it receive a second A340, and possibly operate the route double daily in the future. The LCC expects to obtain a load fator on the sector in the 83-84% range, but stated, "it works for us if it's in the mid-70s in terms of breaking even. 80% is really good, but 84 and beyond is what I'm hoping for".

The A340 that will be used was acquired at a competitive lease price when fuel prices were way up. "X" certainly has some luck on its side; the four-engined A340 is suddenly again a much more effective aircraft with oil down in the low USD30s per barrel - at precisely the time consumers are most price sensitive for long distance flying.

Meanwhile, AirAsia X stated it hopes to launch services to at least three destinations in Japan (Hokkaido, Osaka and Fukuoka) by the end of 2009, after the Japanese Government relaxed its visa requirements for Malaysians. The LCC also plans to commence services to Tianjin (near Beijing) in Apr-09 and is considering Chengdu, Xian, New Delhi, Mumbai, Amritsar and Sydney as other possible destinations, subject to government approval.

-------------------------

What about some really cheap seats?

Is AirAsia X looking at the A380, with its potential for nearly 900 seats
in all economy configuration? "We've had a look at it", says Mr Osran-Rani, coyly leaving the issue open.

------------------------

More to come

The long-haul model - modified along some of the lines of AirAsia X's operation is no longer in fact an experiment in Asia. Qantas subsidiary, Jetstar, is already spreading its low cost wings across the region, also using A330s, and picking up on routes where its parent just couldn't make it work. While it stays low cost, the more the model looks like a legacy airline. Jetstar, which already codeshares with Qantas, has also just announced a broader codeshare/interline arrangement with several full service operators.

Meanwhile, AirAsia and X's biggest headache is that KLIA won't have sufficient room to accommodate their planned expansion for 2012. Well, everyone has their problems...

Béochien

pascal83
Whisky Quebec

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par pascal83 le Lun 23 Fév 2009 - 11:33

http://www.aerospacemedia.com/site/afp.php?Id=090223100305.mlhfjha1.xml

Air Asia a trouvé le financement pour 15 A320. Se sera Barclay's Banque

Beochien
Whisky Charlie

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par Beochien le Lun 23 Fév 2009 - 11:40

Merci Pascal !

Ca va dans le bon sens, pour Air Asia X ! Voir le post au dessus !
Ils cherchent une trentaine de A330 en plus !
Et ça prouve aussi que Barclays va bien ... et par les temps qui courrent, une Banque qui prête ça vaut la peine d'être signalé!

pascal83
Whisky Quebec

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par pascal83 le Jeu 26 Fév 2009 - 19:00

http://www.airtransportnews.aero/article.pl?mcateg=&id=16084

Air Asia X ce lance dans le transport de fret.

elmer
Whisky Quebec

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par elmer le Jeu 26 Fév 2009 - 22:15

pascal83 a écrit:http://www.airtransportnews.aero/article.pl?mcateg=&id=16084

Air Asia X ce lance dans le transport de fret.

Oui, mais en utilisant les capacités cargo de ses avions passagers, pas encore de cargos dédiés en vue !

pascal83
Whisky Quebec

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par pascal83 le Mer 11 Mar 2009 - 12:59

http://www.airtransportnews.aero/article.pl?mcateg=&id=16273

L'A340-300 d'air asia X est reparti de Londres en pleine charge.

Beochien
Whisky Charlie

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par Beochien le Mer 11 Mar 2009 - 13:51

Merci Pascal !

A 99 £ one way pourvu que ça doure .... plus besoin de masseuses ... en Europe ! Razz !
A part celà il y a du monde à bord ! Pfff !
---------------------------
The Airbus A340-300 flight flew off with a full load 286 guests onboard, including 30 in XL seats.

AirAsia’s first flight to London had created frenzy amongst travelers from both sides of the world when it opened for sale in November 2008. Promotional seats that went for RM499 / GBP99 per way during the route launch were snapped up within 48 hours.

pascal83
Whisky Quebec

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par pascal83 le Jeu 12 Mar 2009 - 7:51

http://www.clicanoo.com/index.php?page=article&id_article=204582

La compagnie Air Asia X a trouve 2 A340-300 en location.

Invité
Invité

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par Invité le Jeu 12 Mar 2009 - 10:02

Un petit récapitulatif dans l'intérêt général.

Selon Planespotter Net :

http://www.planespotters.net/Airline/AirAsia-X#AirlineFleetList

--9M-XAA Airbus A330-301 Y+36Y276 11-09-2007
lsf AWAS Semangat Sir Freddie

--9M-XXA Airbus A330-343X Y+28Y364 31-10-2008

--9M-XXB Airbus A330-343X Y+28Y364 18-12-2008

--9M-XXC Airbus A330-343X Y+28Y364 (On Order)

--9M-XXD Airbus A330-343X Y+28Y364 (On Order)

--9M-XXE Airbus A330-343X Y+28Y364 (On Order)

--9M-XXF Airbus A330-343X Y+28Y364 (On Order)

--9M-XXG Airbus A330-343X Y+28Y364 (On Order)

Sur Wikip En.

http://en.wikipedia.org/wiki/AirAsia_X

Airbus A340-300 Leased from Orix Aviation , Past operator Air Canada
London Stansted-Kuala Lumpur route
-----------------

L'article en anglais d'Air Transport News :

http://www.airtransportnews.aero/article.pl?mcateg=&id=16282
....

"Since Sir Freddie Laker's Skytrain, no airline has ever managed to carry passengers this far at such low fares. With this global platform, we are making the world much smaller and cheaper for everyone to connect to each other. This is a revolutionary moment for the aviation industry and a great day for passengers, who can have an amazing Asian experience for the price of travelling to Europe.

"Our sales have proved this business model not only works, but is flourishing in a tough market. Long-haul legacy carriers have charged too much for too long to millions and millions of passengers, and today we have made the sky a fairer place to fly".

"We are at the very beginning of realising our ambitions in Europe.
We will aim to add more frequency to create a daily shuttle to Asia and lower our fares even further."

For further information on the new AirAsia X services to Kuala Lumpur and beyond from Stansted
Airport visit www.airasia.com
-------------------

Et le C R sur Aerocontact :

http://www.aerocontact.com/actualite_aeronautique_spatiale/ac-air-asia-x-choisit-londres-stansted~07516.html


Air Asia X s’installe à Stansted. La low-cost malaisienne long-courrier a annoncé le 25 novembre qu’elle avait choisi le troisième aéroport de Londres pour relier l’Europe à la Malaisie et aux pays de l’ASEAN. Les vols débuteront le 11 mars.

Les rotations entre la capitale britannique et Kuala Lumpur seront réalisées cinq fois par semaine par un Airbus A340-300 acquis en leasing auprès d’ILFC. Devant être livré en janvier, il comptera 286 places,
dont trente en Premium XL.

--------------
Vous pouvez compléter et commenter. Very Happy

art_way
Whisky Charlie

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par art_way le Lun 22 Juin 2009 - 14:06

Configuration sardine pour AirAsiaX .

AirAsiaX to put A350s in 10-abreast configuration
By Mark Pilling

AirAsia X has signed up for the Airbus A350, placing an order for 10 XWBs and is the first carrier to confirm it has opted for a 10-abreast configuration. The airline group's head Tony Fernandes says the 400 seaters will be delivered from early 2016. The deal, which is worth $2.4 billion at list prices, includes five options.

"Airbus have really practised what they've preached," says Fernandes. "My favourite people are in [Airbus] customer finance who love buying and selling planes to us."

http://www.flightglobal.com/articles/2009/06/22/328520/airasiax-to-put-a350s-in-10-abreast-configuration.html


_________________
art_way

Invité
Invité

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par Invité le Lun 22 Juin 2009 - 14:16

Bonjour Art-Way

10 de front. Je pense en 3 + 4 + 3.

sevrien
Whisky Quebec

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par sevrien le Lun 22 Juin 2009 - 19:44

Jeannot a écrit:Bonjour Art-Way

10 de front. Je pense en 3 + 4 + 3.

Mais -- qui sait ? -- peut-être avec un savant mélange "sens de la marche " / "sens opposé à la marche",... comme ça peut se faire !

Optimisation de la pléace au sol (c'est étudié pour ! ). A voir ! Wink

pascal83
Whisky Quebec

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par pascal83 le Mer 24 Juin 2009 - 13:08


jullienaline
Whisky Charlie

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par jullienaline le Lun 14 Sep 2009 - 15:17

Bonjour à tous,

Encore une compagnie asiatique.
Air Asia cherche aussi des capitaux. La compagnie veut vendre de nouvelles actions en augmentant son capital pour réduire sa dette.
Cette augmentation représente 16,8 % de son capital actuel.

http://www.reuters.com/article/rbssIndustryMaterialsUtilitiesNews/idUSLE72773620090914

Amicalement


_________________
Jullienaline

jullienaline
Whisky Charlie

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par jullienaline le Mar 15 Sep 2009 - 22:47

Bonsoir à tous,

Cela n'a pas trainé !

Cette augmentation de capital est cloturée.

http://www.reuters.com/article/rbssIndustryMaterialsUtilitiesNews/idUSSP14913520090915

Amicalement


_________________
Jullienaline

aubla
Whisky Quebec

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par aubla le Lun 5 Oct 2009 - 14:53

Bonjour,

Air Asia va demander le report de la livraison de 8 Airbus A320 de 2011 à 2014 (c'est la 2ième demande de ce type après un report de 8 appareils de 2010 à 2014);
pas de versement de pénalité demandé par Airbus a priori (Air Asia est un des plus gros clients d'Airbus, ceci expliquant peut-être cela).
La raison invoquée pour ce report (limite de la capacité d'accueil de son terminal actuel) peut sembler curieuse.

http://www.aerocontact.com/actualite_aeronautique_spatiale/ac-airasia-va-repousser-la-livraison-de-huit-a320-supplementaires~08906.html


Bon après-midi

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par Poncho (Admin) le Lun 5 Oct 2009 - 15:09

Merci Aubla !


_________________
@avia.poncho

aubla
Whisky Quebec

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par aubla le Jeu 8 Oct 2009 - 9:25

Bonjour,

Après la demande de report de 8+8 livraisons d'A320, la compagnie Malaisienne chercherait à obtenir des créneaux à Paris-Orly.
Ce serait un bon moyen pour occuper les A330 et A350 en commande.
Ne peut-on pas quand même se poser des questions sur la fiabilité de toutes les annonces faites par Air Asia ?

http://www.flightglobal.com/articles/2009/10/08/333204/airasia-may-get-landing-rights-at-paris-orly.html

bonne journée

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par Poncho (Admin) le Jeu 21 Jan 2010 - 17:21

Bonsoir

http://www.flightglobal.com/articles/2010/01/21/337411/airasia-x-to-refurbish-seats-on-aircraft.html


AirAsia X to refurbish seats on aircraft
By Ghim-Lay Yeo

AirAsia's long-haul operation AirAsia X is refurbishing all economy and business class seats on its aircraft.

The airline will upgrade the seats on two Airbus A340s and five A330s, says a spokeswoman.

She declines to reveal the amount that AirAsia is spending on the refurbishment exercise.

The first aircraft will be refurbished by 1 February, and the airline hopes to complete the exercise for all seven aircraft by June, says the spokeswoman.

Business class seats on the aircraft will be replaced by new lie-flat beds, she adds. The airline's A340s will have 18 such beds, down from 30 business class seats currently. The A330s, which have 28 business class seats, will have 12 lie-flat beds.

In economy class, the number of seats on the A340 will increase to 309 from 256, while the number of seats on the A330 will increase to 365 from 364, says the spokeswoman.

Nouveaux sièges sur les A330 et A340 chez Air Asia X
Baisse de capacité en business avec nouveau siège lit.
Augmentation de capacité en éco... marginale sur les A330, mais sensible sur les A340 qui doivent certainement passer à 9 de front.

Déploiement entre février et juin

Bonne journée


_________________
@avia.poncho

Beochien
Whisky Charlie

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par Beochien le Ven 28 Jan 2011 - 11:49

Bonjour !

Air Asia reporte toutes ses commandes de 2011 !
Because tentative d'introduction en bourse !
3 A330-300 probablement !
Juste une pause technique !

3 Slots de A330 de libres chez Airbus pour 2011 !
Avis aux amateurs !

Houhou KLM !
Houhou ANA !

---------- Le lien FlightGlobal------------

http://www.flightglobal.com/articles/2011/01/28/352397/airasia-x-to-defer-all-new-aircraft-deliveries-in-2011.html

JPRS

Beochien
Whisky Charlie

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par Beochien le Jeu 31 Mar 2011 - 21:32

Bonsoir !

Air Asia, Tony Fernandez à la manœuvre avec Airbus !
Et un tel client ... faut respecter !
Grand écart garanti pour John Leahy !
S'assoir sur ses principes, ben quand on est commercial ... ça peut arriver !
TF à sous le coude une cde de 7 milliards de $ pour Airbus, on le suppose et dans QQ semaines !
Mais ... ses 87 (Tableau airbus) A320 classic en cde, et restant à livrer commencent à le gratter !
Des 330, Des 350, Des 320 NEO ... bien sûr !
Mais ... qq conversions nécessaire 320 vers 320 NEO ... oops !
Vraiment minimal dit Tony Fernandez, pour ne pas trop accabler JL ... bien, pour l'instant !

C'est contre les règles (????) annoncées par Airbus , et un précédent de plus après Indigo, et Virgin ... Autant dire qu'il n'y a plus de règles, dans ce cas !
Intéressant à suivre !

Mon avis !!!Ce n'est pas interdit de convertir des A320 Classic en 330 ou 350 ??? Non ?

Bien, c'est un client CFM qui sera servi dans la seconde fournée, moindre mal !

----------- Le lien FlightGlobal ------------------

http://www.flightglobal.com/articles/2011/03/31/354933/airasia-expects-to-convert-some-a320-orders-to-a320neo.html

JPRS

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par Poncho (Admin) le Dim 22 Mai 2011 - 22:30

Bonjour à tous
Fait notable et à expliquer

Air AsiaX motorise ces derniers A330-200 238T si j'ai bien compris avec des CF6 ! alors qu'elle dispose d'une flotte déjà équipé RR

http://atwonline.com/news/other-headlines/



AirAsia X selected GE’s CF6-80E1 engines to power three firm and two option Airbus A330-200s ordered in March (ATW Daily News, March 1). The aircraft, which is scheduled for delivery from 2012, will be operated on the carrier's expanding network, offering low-fare service to destinations in Europe, Asia and the Pacific.

The Malaysia-based LLC also signed a 20-year On-Point solutions agreement with GE for the maintenance, repair and overhaul of the CF6-80E1 engines. The agreements are valued at more than $600 million, the company said in a statement.


Question 1 : le CF6-80E1 aurait il reçu un PIP intéressant (ou y en a t'il un en route ?)
Question 2 : pourrait il y avoir un lien avec la future commande d'A320NEO ? à LeapX ?

A suivre


_________________
@avia.poncho

Contenu sponsorisé

Re: Air Asia X ! D7 ! XAX

Message par Contenu sponsorisé Aujourd'hui à 22:45


    La date/heure actuelle est Mar 6 Déc 2016 - 22:45