ACTUALITE Aéronautique

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Embraer.

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alain57
Whisky Quebec

Embraer.

Message par alain57 le Mer 25 Fév 2009 - 12:50

Embraer prévoie de livrer 127 exécutive jets en 2009 dont 110 Phenoms.

article intéressant a lire, de nombreuses infos sur les business jets d'Embraer.

http://www.flightglobal.com/articles/2009/02/23/322926/embraer-plans-to-deliver-110-phenoms-in-2009.html
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Re: Embraer.

Message par Invité le Lun 27 Avr 2009 - 1:18

L'Embraer EMB-500 Phenom 100 reçoit sa certification EASA.

Certification accordée par la CAA, le LBA et la DSAC... Même avec l'arrêt actuel de l'Eclipse, ce projet tient-il encore le cap.

Sur Aviation Week :

The European Aviation Safety Agency (EASA) has granted its type certificate to Embraer's Phenom 100 very light jet.

The type certificate approves operations of the Phenom 100 (EMB-500) not just in the European Union, but also in Switzerland, Norway, Iceland and Liechtenstein.

Embraer has been working with European safety regulators since November 2005.

EASA's director of certification, Norbert Lohl notes that "the Phenom 100 is the first business jet in its category of aircraft where the full certification process fell under the responsibility of [EASA]."

EASA provided the type certification for the Pratt & Whitney Canada PW617F-E turbofans powering the Phenom 100 yesterday.

The aircraft is slated to enter service within the EU in May 2009.
http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?id=news/EASA042409.xml&headline=Embraer%20Phenom%20100%20Gets%20EASA%20OK&channel=busav

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jullienaline
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Re: Embraer.

Message par jullienaline le Jeu 7 Jan 2010 - 18:58

Bonjour à tous,

Première livraison du Phenom 300. Le premier appareil revient à Executive Flight Services, une compagnie américaine basée à Kansas City.

Embraer delivers first Phenom 300

Embraer delivered its first Phenom 300 executive jet on Dec. 29, the Brazilian plane maker announced Wednesday.
The Phenom 300 seats up to 10, can fly at 453 knots (521 mph) and up to 45,000 feet and has a range of 1,971 nautical miles.
The first one went to Executive Flight Services, a wholly owned aircraft management subsidiary of Executive AirShare, a fractional aircraft ownership company based in Kansas City, Mo.
"As the world's leading operator of Phenom 100 aircraft, we have been extremely pleased with the performance and low direct operating costs of this entry level jet, and hold similarly high expectations for the Phenom 300," Keith D. Plumb, president and chief operating officer of Executive AirShare, said in a news release.
http://blog.seattlepi.com/aerospace/archives/190247.asp



Amicalement


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Jullienaline
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aeroduO5
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Re: Embraer.

Message par aeroduO5 le Dim 26 Sep 2010 - 16:09

Je poursuis avec la gamme d'avions d'affaires d'Embraer:

Phenom 100: 4-6 passagers, 4,7t pour 2200 kms, 2 PWC 617F-E de 7,2 kN
Phenom 300: 6-8 passagers, 7,9t pour 3600 kms, 2 PWC 535E de 14,2 kN
Legacy 600: 13 passagers, 22,5t pour 6600 kms, 2 RR AE 3700/A1P de 39,2 kN
Lineage 1000: 19 passagers, 55t pour 8300 kms, 2 GE CF 34-10E de 82,3 kN

Il y a 2 modèles en développement:
Legacy 450: 7-10 passagers, 4300kms, 2 Honeywell 7500E de 27 kN
Legacy 500: 8-15 passagers, 5200 kms, 2 Honeywell 7500e de 29 kN
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Beochien
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Re: Embraer.

Message par Beochien le Mar 31 Juil 2012 - 19:55

Intéressant !

Le Legacy 500 a pris un an dans la vue, principalement à cause du fly by wire de Parker !
Pour info ce sont les mêmes qui doivent équiper les C-Séries ... hum !
Il y a des ingénieurs de Embraer et de Bombardier chez Parker ... ensemble , où chacun son tour ?? alien

http://www.flightglobal.com/news/articles/embraer-proofs-legacy-500-cabin-while-fbw-challenges-remain-374929/
http://www.bloomberg.com/news/2012-07-07/bombardier-says-cseries-first-flight-in-2012-at-risk-on-controls.html

JPRS
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Paul
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Re: Embraer.

Message par Paul le Lun 21 Oct 2013 - 13:03

Embraer lance le Lineage 1000E (enhanced). 

+200 nm d'autonomie grâce à un programme d'alègement de 500 lb du poids à vide.

http://www.ainonline.com/aviation-news/nbaa-convention-news/2013-10-21/embraer-unveils-new-lineage-1000e-flagship-jet
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Paul
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Re: Embraer.

Message par Paul le Ven 6 Juin 2014 - 1:10

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Paul
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Re: Embraer.

Message par Paul le Sam 11 Oct 2014 - 1:16

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Beochien
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Re: Embraer.

Message par Beochien le Sam 11 Oct 2014 - 9:51

Merci Paul !

Le Légacy 500, lui aussi a eu un peu de mise au point et de retard, à cause des commandes de vol électriques de BAE cette foi ??
Et une analyse intéressante de AviationWeek à lire aussi !

https://www.tttech.com/markets/aerospace/projects-references/embraer-legacy/

A voir comment ça va marcher, chaque nouveau système doit répondre aux même nécessités, mais il serait intéressant un jour de comparer toutes les  approches, leurs qualités et limitations, maintenant que plusieurs marques et constructeurs sortent des avions et les certifient avec le FBW ! Wink




Seizing the High-Tech High Ground
The Legacy 500 is as much high technology demonstrator as it is a transportation tool. This starts with its digital fly-by-wire (FBW) flight control system, a technology previously only offered on a few large-cabin jets, such as the $52 million Falcon 7X and $65 million G650. Similar to Dassault and Gulfstream, Embraer’s FBW development team took a decidedly pilot-centric approach to the system.

Ram air turbine supplies virtually unlimited DC power down to 140 kt. in the event of a triple generator failure. Credit: Embraer
This FBW system is intended to be used on a whole new family of Embraer business aircraft, as well as being adapted for Embraer’s KC-390 military transport and the second generation of regional E-Jets.
Embraer’s approach to FBW is elegant in its simplicity, providing carefree handling characteristics to minimize workload most of the time, but it also provides natural aerodynamic feel in the landing pattern.
There are no absolute pitch or roll limits, but the normal maneuvering envelope has +30/-15-deg. pitch and +/-33-deg. bank soft limits that can be exceeded by maintaining sidestick control deflection. Flight crews thus have virtually unlimited pitch and roll maneuverability with the FBW system only guarding them against over-speed and overstress, stall and spin.
The system has only two modes: normal law and direct law. There are no alternate laws or intermediate modes that could result from possible degradation scenarios. If the FBW’s computers cannot support full envelope protection, the system automatically downshifts to direct law mode. But even if the system doesn’t automatically go to direct law when it should, pilots can manually select direct law mode at any time at the touch of a button. Envelope protection is disabled in direct law mode, but there still are stall warning and yaw damper functions.
The aircraft also has standard full-authority autothrottles and autobrakes, features currently found only on the G280 and larger aircraft.

Vu sur Aviation Week !

http://aviationweek.com/business-aviation/pilot-report-legacy-500
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Paul
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Re: Embraer.

Message par Paul le Sam 11 Oct 2014 - 12:17

Commandes de vol Parker, comme le Cseries au départ mais c'est devenu tellement le bordel qu'Embraer a appelé BAE pour les aider à régler les problèmes.


Dernière édition par Paul le Sam 11 Oct 2014 - 12:28, édité 1 fois
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Beochien
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Re: Embraer.

Message par Beochien le Sam 11 Oct 2014 - 12:26

Merci pour l'éclairage Paul !
Comme tu dis, c'est un peu le bazar !
Tiens donc, ils ont appelé BAE au secours ...

https://www.tttech.com/markets/aerospace/projects-references/bombardier-cseries/
http://www.baesystems-ps.com/cas/flight-controls.jspx

Il va falloir un jour que qq'un explique bien tout ce qui se passe !
Pour l'instant, il n'y a pas grand chose de cohérent qui filtre !
PB sensibles, s'il en est ... confused
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Paul
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Re: Embraer.

Message par Paul le Mar 12 Mai 2015 - 4:31

Selon un syndicat brésilien d'Embraer, l'entreprise veut produire les Phenom exclusivement aux US.

http://www.reuters.com/article/2015/05/11/embraer-idUSL1N0Y22RO20150511
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Poncho (Admin)
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Re: Embraer.

Message par Poncho (Admin) le Mar 12 Mai 2015 - 11:24

Présenter comme pour laisser de la place aux autres avions c'est bien ça ?


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Re: Embraer.

Message par Paul le Mar 12 Mai 2015 - 13:25

Ouais mais pour moi c'est un geste "à la Boeing" pour ne pas être pris en otage par un syndicat qui a le monopole de sa production. Ce sera de plus en plus fréquent chez tous les constructeurs.
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Poncho (Admin)
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Re: Embraer.

Message par Poncho (Admin) le Mar 12 Mai 2015 - 13:38

Et les taux de changes ça peut aussi inciter cette démarche (ce qui n'est pas le cas de boeing)


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