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GP Aerospace VLJ et Dgen390

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GP Aerospace VLJ et Dgen390

Message par Invité le Sam 6 Juin 2009 - 16:11

Une start up brésilienne créée par un ancien d'Embraer, veut lancer un VLJ 4 places, le GP 210 équipé de deux Dgen 390 de la française Price Induction.

Sur AIN online :

By: Thierry Dubois June 4, 2009

GP Aerospace, a startup company formed in São José dos Campos, Brazil, by former
Embraer technical director Guido Pessotti, has unveiled to AIN plans for a so-called “personal light jet” that would be smaller than currently available very light jets.
The GP-210 is built around two 740-pounds-thrust DGen390 turbofan engines, which are currently being developed by France-based Price Induction.

The four-seater is to have a 4,300-pound mtow and a wingspan of 33 feet. It would cruise at up to 276 knots at 20,000 feet, with the operational ceiling being set at 25,000 feet.

Price Induction is already ground testing a slightly less powerful version of the DGen engine. On its stand at the Paris Air Show later this month, the engine designer will have a 1/30th-scale mockup of the GP-210 on display.

GP Aerospace engineer Stéphane Brand said his company is targeting piston aircraft pilots who want to upgrade for higher speed and better reliability at an affordable price. Pessotti formerly led Eviation, which has been trying to develop a very light twinjet based on the VisionAire Vantage design.

http://www.ainonline.com/news/single-news-page/article/brazilian-startup-company-to-enter-vlj-crowd/
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Re: GP Aerospace VLJ et Dgen390

Message par Invité le Sam 6 Juin 2009 - 16:24

Bonjour, merci

Par curiosité, j'ai cherché des infos sur ce projet, pas de plans ni de dessins.

Les Dgen ( 380 et 390 ) seront au Bourget



Voici un lien chez Gil Roy :

http://www.gilroy.fr/spip.php?article400

Le DGEN 390 - 330 daN de poussée statique
en condition SL ISA / Masse du moteur et équipements inférieurs à 70 Kg / Taux de dilution : 6.9


PRICE INDUCTION a été fondée par les frères Etcheparre dans les années 90. Elle est installée sur l’aéroport de Biarritz dans le Pays Basque, au cœur de l’Aerospace Valley. Son président,
Bernard Etcheparre, a entrepris depuis 1997 le développement d’un turboréacteur de petite puissance, destiné au marché de l’aviation générale : le DGEN 380. Ses deux versions, PI 380 et PI 390 : 560 et 740 lb de poussée respectivement, sont destinées à équiper les avions de voyage de 4 à 6 places dont la masse maximale est aux alentours de 2.000 kg. Les DGEN 380 et DGEN 390 sont conçus dans un esprit de robustesse, de très grande facilité d’intégration et de maniabilité, de faible consommation et de très faibles nuisances (55 dBA).

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