ACTUALITE Aéronautique

ACTUALITE Aéronautique : Suivi et commentaire de l\'actualité aéronautique


Antonov An-32

Partagez

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Antonov An-32

Message par Poncho (Admin) le Jeu 25 Fév 2010 - 8:31

Bonjour à tous quelques mots sur cet avion rarement dans le feu de l'actualité, mais particulièrement utile en environnement difficile (chaud, haud, sommaire...) : C'est l'aviation de service public.

http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-32

Usage civil et militaire

Charge utile : 7.5 T ou 50 PAX
Dérivé de l'An-26 sur motorisé (puissance équivalente à celle que Q400 de Bombardier)

Existerait en version motorisation occidentale ?


Opération sur des terrains jusqu' à 4500 m d'altitude

Dans l'actualité du jour pour cet avion il y a les suites du contrat passé entre l'Inde et l'Ukraine suite à l'accident du 10 juin 2009 :

Contrat de modernisation et d'extension de la vie des cellules (+15 ans)

http://www.flightglobal.com/articles/2010/02/25/338767/antonov-to-start-indian-an-32-upgrade-during-march.html



Antonov to start Indian An-32 upgrade during March
By Leithen Francis

Ukrainian aircraft-maker Antonov is poised to start work on an upgrade to the Indian air force's An-32s, with a first batch of aircraft scheduled to arrive in Kiev in early March for modernisation.

"Part of the An-32 fleet will be upgraded at the BRD-1 [base repair depot number one] of the Indian air force in Kanpur," says a senior official at Antonov. The facility is in the northern Indian state of Uttar Pradesh.

The upgrade work involves all 105 An-32s in the air force fleet, and is being done in accordance with a contract signed in June 2009, says Antonov.

The project involves fitting the aircraft with up-to-date equipment, including an "air collision avoidance system, ground proximity warning system, satellite navigation, distance measuring equipment, upgraded radio altimeter, new radar with multifunctional indicators, new oxygen system and improvements to the crew seats," the company official says.

Indian pilots will test the upgraded An-32s, the source adds, with the entire modernisation programme to take about five years to complete.

The An-32 is similar to the An-26, but features more powerful turboprop engines mounted higher on the wing.

"The An-32 light transport was created jointly with enterprises of Indian industry and in accordance with Indian air force requirements," the Antonov official notes. Its "main feature is a capability to operate from and to high airfields up to 4,500m [14,800ft] above sea level", he adds.

The aircraft can also operate under hot climatic conditions, says the official, adding that there are instances where the An-32 is the only aircraft available that can link India's high mountain settlements with its bigger cities.


105 appareils concernés sur 5 ans

Modernisation prévue de l'avionique (air collision avoidance system, ground proximity warning system, satellite navigation, distance measuring equipment, upgraded radio altimeter, new radar with multifunctional indicators, new oxygen system and improvements to the crew seats)

A suivre


_________________
@avia.poncho

Paul
Whisky Quebec

Re: Antonov An-32

Message par Paul le Mar 20 Oct 2015 - 11:46

An-132, version améliorée de l'An-32 développé pour l'Arabie-Saoudite, aura des moteurs PW150A.

http://www.antonov.com/news/421


Paul
Whisky Quebec

Re: Antonov An-32

Message par Paul le Lun 22 Fév 2016 - 15:58

Antonov et Taqnia Aeronautics signe un accord pour assembler l'An-132 en Arabie-Saoudite et touche également la livraison d'autres modèles Antonov.

https://www.facebook.com/antonov.company.en/photos/a.851826778181377.1073741828.851816761515712/1084868451543874/?type=3&theater

This Agreement sets certain plans as for delivery, organization of operation, after-sale support of Antonov aircraft of the AN-132, AN-148 families and AN-178. It also concerns further joint works on organization of cooperative production of the AN-132 in KSA.

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: Antonov An-32

Message par Poncho (Admin) le Lun 22 Fév 2016 - 22:23

Donc Antonov existe encore !
Je ne sais pas si vous avez vu le coup de l'arabie saoudite avec les libanais
Faut se méfier


_________________
@avia.poncho

Beochien
Whisky Charlie

Re: Antonov An-32

Message par Beochien le Lun 22 Fév 2016 - 22:49

Les hommes d'affaire Libanais sont parmi les plus efficaces dans le monde Arabe ... et toujours le chapeau adéquat au moment opportun !
Et ... ils savent que le commerce est fait de partages et de compromis ... les % sont par contre assez élevés  Wink

Paul
Whisky Quebec

Re: Antonov An-32

Message par Paul le Mar 22 Mar 2016 - 12:13

Paul a écrit:Antonov et Taqnia Aeronautics signe un accord pour assembler l'An-132 en Arabie-Saoudite et touche également la livraison d'autres modèles Antonov.

https://www.facebook.com/antonov.company.en/photos/a.851826778181377.1073741828.851816761515712/1084868451543874/?type=3&theater

This Agreement sets certain plans as for delivery, organization of operation, after-sale support of Antonov aircraft of the AN-132, AN-148 families and AN-178. It also concerns further joint works on organization of cooperative production of the AN-132 in KSA.

L'assemblage du démonstrateur en cours:



https://www.facebook.com/antonov.company.en/posts/1103718866325499

The AN-132 is a light multipurpose aircraft intended for transportation of various cargoes weighting up to 9.2 t on short- and medium-haul air routes. Besides, it will be able to
air drop palletized cargoes and paratroopers, to carry people, sick and injured persons under emergency situations.

The AN-132 is an optimal decision for replacement of the AN-32 light transports operated in different regions of the world. The new aircraft will have all the best characteristics of its predecessor.
In particular, it will be effectively operated under hot climate and in mountain terrain, from/to different airdromes. It will be reliable and flexible in operation. The AN-132 will differ with better
technical and economical, operational characteristics: payload increased by 23 percent, flight range increased in 2.75 times while carrying 6 t of cargo, high fuel efficiency, low noise and emission level.
AN-132 will have two-member “glass” cockpit, avionics and equipment meeting the modern standards. Airborne loading/unloading equipment, APU will provide its autonomous operation at poor-equipped airfields.

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: Antonov An-32

Message par Poncho (Admin) le Mar 22 Mar 2016 - 12:57

merci paul
9.2t et 6 t de charge utile ?


_________________
@avia.poncho

Paul
Whisky Quebec

Re: Antonov An-32

Message par Paul le Mar 22 Mar 2016 - 13:00

Poncho (Admin) a écrit:merci paul
9.2t et 6 t de charge utile ?

Hein ?

Beochien
Whisky Charlie

Re: Antonov An-32

Message par Beochien le Mar 22 Mar 2016 - 13:11

C'est un Avion proche du C-27 en terme de MTOW (2 Tonnes de moins) , et encore plus puissant !
Pas léger non plus l'avion, 16,8 tonnes ...
9,2T ce serait la charge maxi (Assez peu finalement) , les "6 tonnes*" rapportées, à l'autonomie qu'elles permettent, ça paraît être un étalonnage, de tous ces petits Bi-moteurs militaires, on le voit chez le C-295, et le C-27 !
* Ces 6 tonnes ça doit être à peu prés le poids de 2 Humvee, ou d'un petit véhicule blindé ...

https://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-32

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: Antonov An-32

Message par Poncho (Admin) le Mar 22 Mar 2016 - 13:44

Paul a écrit:
Poncho (Admin) a écrit:merci paul
9.2t et 6 t de charge utile ?

Hein ?

Pardon, j'ai mis mes lunettes

Un peu ébranlé par les événements ici à Bruxelles (et depuis janvier 2015 finalement)


_________________
@avia.poncho

Contenu sponsorisé

Re: Antonov An-32

Message par Contenu sponsorisé Aujourd'hui à 22:59


    La date/heure actuelle est Jeu 8 Déc 2016 - 22:59