Ben pour la traduction Beuhhh ! Du Google tout craché !
Il y a 2 parties, dans l'autorisation govt d'investissement, aprés l'IPO, ce sont jusqu'à 97 avions !
Et la part qui va être utilisée à plus court terme pour 36 avions, en majorité Boeing !
Il y aurait 6 A330-200, sur les 21 autorisés, pour Airbus.
Une partie "Narrow Body" ??? non déterminée .. ça laisse le choix des modèles, Comac 919, Bombardier Série C où même A320 NEO .. ou B737MAX !
Et la catégorie "Sub 100" laisse aussi les portes ouvertes ...ce n'est pas forcément pour ATR ... !
L'original :
State-owned flag carrier Garuda Indonesia obtained shareholder approval on Friday to spend the remaining proceeds of last year’s initial public offering (IPO) to finance the purchase of up to 97 new planes.
The company had planned to use funds from the IPO to finance 36 planes — consisting of 10 Boeing 737-800NGs, 10 Boeing 777-300 ERs, six Airbus 330-200s, five narrow-body planes for Garuda’s low-cost branch Citilink and five sub-100 seat jets.
However, under new fleet development plans approved by shareholders, Garuda is planning to spend the funds on 20 Boeing 737-800NGs, 10 Boeing 777-300 ERs, 21 Airbus 330-200s, 25 narrow-body planes and 18 sub-100 seat jets.
JPRS