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    Rumeurs de commandes


    Poncho (Admin)
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    Rumeurs de commandes - Page 9 Empty Re: Rumeurs de commandes

    Message par Poncho (Admin) Lun 2 Nov 2009 - 21:50

    Bonsoir Elmer !
    Il me semble que pour VA c'est une commande en cours non affectée (composé à la fois d'avion en propre et et d'avions en leasing.

    Pour le reste :

    http://www.flightglobal.com/articles/2009/11/02/334299/turkish-airlines-set-to-order-a330-200-freighters.html


    Turkish Airlines set to order A330-200 Freighters
    By Max Kingsley-Jones

    Turkish Airlines is to purchase two Airbus A330-200 Freighters as part of its recent top-up order for A330 passenger aircraft.

    The planned freighter deal was revealed by Rolls-Royce, which says in a statement that it has been selected to supply the Turkish Flag carrier's powerplants for five additional aircraft, including two freighters.

    Airbus confirms that Turkish has increased its order for passenger aircraft from seven to 10 units as part of a deal announced during the Paris air show in June. It adds that the airline has a memorandum of understanding for two A330-200Fs, which when confirmed would make it the 10th customer for the new 64t payload all-cargo freighter.

    Ce qui reboucle bien avec vous Pascal83 !

    Bonne soirée

    elmer
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    Rumeurs de commandes - Page 9 Empty Re: Rumeurs de commandes

    Message par elmer Mar 3 Nov 2009 - 10:49

    Admin a écrit:Bonsoir Elmer !
    Il me semble que pour VA c'est une commande en cours non affectée (composé à la fois d'avion en propre et et d'avions en leasing.


    Non affectée comme non-identifiée ? Non, la seule commande non-identifiée chez Airbus concerne 25 A320, pas d'A330.

    Poncho (Admin)
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    Rumeurs de commandes - Page 9 Empty Re: Rumeurs de commandes

    Message par Poncho (Admin) Mar 3 Nov 2009 - 12:00

    Bonjour Elmer

    Effectivement je ne suis pas très précis...

    J'avais cru lire, mais je ne retrouve plus ma source que cette commande de VA était déja compatibisée sous le compte de VA pour plus de la moitié et pour le compte d'un lessor pour l'autre partie...

    Pas une commande neuve pour moi, juste une commande de moteur

    Mais je peux me tromper

    Merci !
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    af001


    Rumeurs de commandes - Page 9 Empty Re: Rumeurs de commandes

    Message par af001 Mer 4 Nov 2009 - 10:37

    Bonjour à tous !
    Quelles sont les opportunités de commande de l'A380 d'ici à la fin de l'année


    J’ai un peu de temps en ce moment… mais ça risque de changer rapidement.
    Alors je laisse trainer mes oreilles et mes yeux

    Dans les ondes éthérées :
    Au jeu des pronostics
    Le lieu du concours de prononostic : Salon de Dubaï.

    Qui alors ?

    OZ (Asiana Airlines) qui a lancé un concours sur les gros porteurs

    ANA… mais ça risque d’être un peu prématuré...

    TAM : des grosses échéances s’annoncent en 2014 et 2016… au brésil. Le pays est grand, y a t'il une véritable centralité aérnautique ? Pour le long courrier, le point à point n'est il pas plus justifié ? (en tout cas plusieurs gross hub ne justifiant pas des trop grosses capacités ?). Plus intéressant l'A380 en vol intérieur ? ou continental ?

    Quatar ? Ont-il intérêt ?

    Cathay reste sur les rangs mais à priori pour la version A389.

    Les américaines sont dans les choux... mais avec Qantas, Emirates, AF puis peut être Luft... qui montrent la belle machine sur le continent, peut-être vont elles devoir céder à un effet de mode (A380 ou 747-8i d'ailleurs).

    Voilà voilà

    Je n'ai pas osé faire de sondages, vous ne semblez pas très friand de ça ici

    Bonne journée
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    Rumeurs de commandes - Page 9 Empty Re: Rumeurs de commandes

    Message par art_way Mer 11 Nov 2009 - 18:35

    Bonjour à tous,

    Emirates pourrait commander d'autres A380..

    http://www.fliegerweb.com/airliner/news/artikel.php?show=news-4887


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    Message par art_way Jeu 12 Nov 2009 - 9:25

    Vietnam signs MOU with Airbus for four A380s: EADS
    HANOI, Nov 12, 2009 (AFP)
    National carrier Vietnam Airlines signed a memorandum of understanding
    Thursday with Airbus parent EADS for the purchase of four superjumbo
    passenger jets, company vice president Marwan Lahoud said.

    http://www.air-cosmos.com/site/afp.php?Id=091112074256.9eu7h7w1.xml


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    Message par Poncho (Admin) Jeu 12 Nov 2009 - 10:13

    Bonjour,

    Une belle commande pour la fin de l'année normalement avec United AL

    http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/2009/11/travel-options-by-united-a-gui.html


    Travel Options by United: A guide to fleet renewal
    By Jon Ostrower on November 11, 2009 7:08 PM

    In what may end up being the biggest aircraft order of 2009, United Airlines appears close to purchasing a massive number of widebody aircraft by the end of the year from Boeing and/or Airbus to replace the airline's aging 747, 777, 767 and 757 fleets.

    I've put together a graphic that lays out all of United's options (PDF) for fleet renewal that shows the existing fleet and potential replacements from both Boeing and Airbus.



    There are many options that United could exercise for its fleet renewal, choosing to buy exclusively from either manufacturer, or creating a mixed fleet. Flightglobal's ACAS database shows United operates 25 747-400s, 34 767-300ERs, 19 777-200s and 33 777-200ERs. The carrier also operates 94 757-200s. Each aircraft has a range of options that that could feasibly be replaced by each manufacturer. What follows is a general comparison of models and the airline's options for renewal.

    757-200 - United's narrowbody workhorse seats 182 (3-class) or 110 (United ps.) and could be replaced by the A321 or 737-900ER for hub-to-hub or coast-to-coast operations.

    767-300ER - The 787-8 or A330-200 would fit for United in this 183 and 244-seat category for trans-Atlantic, Trans-Pacific and Latin America operations. The A330-200 could offer an interim solution before the larger A350-800 is available, but it fits in a category closer to United's 777 rather than the 767.

    777-200ER - The stretch 787-9 and A350-800 or even larger A350-900 would be ideal replacements for long-haul trans-Pacific 253 and 258-seat 777-200ER operations. Even the 777-200LR could fit for ultra-long haul operations opening up new markets from the airline's US bases. United is also keen to continue to compete on the US-Australia routes against Delta (777-200LR) and V Australia (777-300ER).

    777-200 - As the launch customer for the type back in 1995, United's early non-ER 777s have a range of just over 5,200 nm for 348-seat Hawaii flights and 258-seat trans-Atlantic flights. The 787-3 or A330-300 may fit on these routes designed for high density operations of 5-6 hours or less.

    747-400 - As the largest aircraft in United's fleet, the 747-400 could be replaced by four potential aircraft. The twin-engined 777-300ER and A350-1000 are the closest in seat count to the existing 374-seat 747-400. However, the larger 747-8 or A380 would offer significant growth for the airline flying high-capacity long haul routes between large cities.

    United appears to be leaning away from the A380 and 747-8 and 777, potentially opting for a mix of 787s or A350s. In addition, a report by Leeham.net says that United is concerned the 787 won't be able to perform the missions the airline is looking for. The report also indicates that any A321 purchase would come with winglets to put them in line with the 757 in terms of performance.



    Voici l'image

    Rumeurs de commandes - Page 9 Ual_fl10

    Bonne journée


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    Message par art_way Ven 13 Nov 2009 - 9:36

    Vietnam Airlines va acheter quatre A380 et deux A350-900

    HANOI
    (Reuters) - Vietnam Airlines va acheter quatre Airbus A380 et deux
    Airbus A350XWB-900 dans le cadre d'une transaction représentant près de
    1,8 milliard de dollars sur la base de prix catalogue. L'accord
    entre la compagnie aérienne et Airbus, filiale à 100% d'EADS, comprend
    également un volet industriel qui prévoit notamment la fabrication de
    certains équipements au Vietnam et l'établissement d'un centre
    d'entraînement de pilotes et d'ingénieurs.

    http://www.boursorama.com/infos/actualites/detail_actu_marches.phtml?num=a0d4dfbfb22c42dfa1a9c8702457656c


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    Message par Poncho (Admin) Ven 13 Nov 2009 - 14:06

    Bonjour à tous

    Reviens sur le tapis :


    http://blog.seattlepi.com/aerospace/archives/184939.asp


    Syria in talks to buy up to 50 Airbus aircraft

    Airbus is still in talks to sell up to 50 planes to Syria's state-run carrier, Syrian Arab Airlines, according to a Bloomberg report.

    The airline would buy single-aisle A320s and twin-aisle A330, A340 and A350 aircraft, Bloomberg said. The carrier now flies A320s, and Boeing 727s and 747s, according to its Web site.

    Abdallah Dardari, Syria's deputy prime minister for economic affairs, previously discussed the talks with Bloomberg in August 2008. Sanctions that the U.S. imposed on Syria in May 2004 for allegedly aiding militants in Iraq and destabilizing Lebanon prevent Boeing from taking part in recent bidding, Bloomberg said.


    http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601085&sid=arzapiNYQioo



    Airbus Pursues Talks With Syria About Purchase of 50 Planes

    By Massoud A. Derhally

    Nov. 12 (Bloomberg) -- Airbus SAS, the world’s biggest commercial-aircraft maker, is still in talks with Syria, which may buy as many as 50 planes to modernize the fleet of its state-run carrier, Syrian Arab Airlines.

    “We are discussing it with them, the negotiations are ongoing,” Habib Fekih, Airbus’s president for the Middle East, said in a telephone interview today. “We are waiting for some elements.”

    Syria’s deputy prime minister for economic affairs, Abdallah Dardari, said in an August 2008 interview with Bloomberg that the airline was considering the purchase. The airline would buy single-aisle Airbus A320s as well as twin- aisle A330, A340 and A350 models. It had planned to lease four planes and then take delivery of the first 14 Airbus airliners from 2010 to 2018 and a further 36 by 2028, Dardari said.

    The carrier, known as Syrian Air, was set up in 1946. Its fleet includes A320s and single-aisle Boeing 727s, according to its Web site.

    A320-series planes, which offer 107 to 185 seats, are priced at $56 million apiece to $86 million. The four-engine, 380-seat A340 costs $239 million, while the planned A350, similar in size to the A330 with 250 to 350 seats, will cost as much as $259 million. Catalog prices don’t include discounts that Toulouse, France-based Airbus offers for larger orders.

    U.S. Sanctions

    The U.S. imposed economic sanctions on Syria in May 2004, including a ban on trade transactions with the Commercial Bank of Syria, the country’s largest bank, as then-President George W. Bush’s administration accused the government of aiding militants in Iraq and destabilizing Lebanon. The sanctions, preventing Boeing from taking part in recent bidding, have scuttled previous efforts to overhaul Syrian Air’s fleet.

    Syrian President Bashar al-Assad flies to France today to discuss ties between the two countries and regional issues with his French counterpart, Nicolas Sarkozy, the state-run Syrian Arab News Agency reported.

    Part of Syrian Air’s multibillion-dollar restructuring may include preparing it for an initial public offering on the Syrian Stock Exchange, Dardari said last year.

    To contact the reporter on this story: Massoud A. Derhally in Beirut, Lebanon at mderhally@bloomberg.net.

    Voilà

    Il y a encore ça dans les tuyaux...

    bonne journée


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    Message par Poncho (Admin) Sam 14 Nov 2009 - 23:16

    Bonsoir

    http://blog.seattlepi.com/aerospace/archives/185146.asp



    Ethiopian reportedly to firm Airbus A350 order

    Ethiopian Airlines will firm up an order for around 12 Airbus A350 XWB aircraft at the Dubai Air Show, Reuters reported Saturday, citing industry sources.

    The order, worth $2.9 billion at list prices, would bring orders of the composite wide-body above 500. Ethiopian said in July that it planned to order the A350s.

    Ethiopian also has ordered 10 of Boeing's competing 787 Dreamliner composite aircraft. Boeing reports orders for 840 787s.


    En attente de confirmation
    12 A350 XWB pour Ethiopian
    Et passer la barre des 500 commandes

    Bonne soirée


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    Message par pascal83 Dim 15 Nov 2009 - 18:01

    http://www.reuters.com/article/marketsNews/idCNLF21202320091115?rpc=44

    Air AUstral commande 2 A380-800 confiramtion lundi
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    Message par pascal83 Lun 16 Nov 2009 - 7:57

    http://www.flightglobal.com/articles/2009/11/16/334970/dubai-09-jazeera-orders-rockwell-ife-avionics-for-30.html

    peu etre une nouvelle commande?
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    Message par art_way Lun 16 Nov 2009 - 8:33

    bonjour à tous,



    Yemenia Airlines orders 10 Airbus A320s
    DUBAI, Nov 16, 2009 (AFP)
    European aircraft manufacturer Airbus and Yemen's national carrier
    signed Monday a Memorandum of Understanding for the purchase of 10
    Airbus A320 units valued at 700 million dollars by book price.

    http://www.air-cosmos.com/site/afp.php?Id=091116065837.u7q1vehn.xml


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    Message par Poncho (Admin) Lun 16 Nov 2009 - 9:38

    Bonjour Art_way

    Malgré les tiraillements sur l'accident aux Comores Wink

    C'est intéressant !

    Bonne journée à tous


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    Message par elmer Lun 16 Nov 2009 - 9:55

    pascal83 a écrit:http://www.flightglobal.com/articles/2009/11/16/334970/dubai-09-jazeera-orders-rockwell-ife-avionics-for-30.html

    peu etre une nouvelle commande?

    Probablement pas : 30 A320, c'est ce qui reste à livrer à Jazeera.
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    Message par Poncho (Admin) Lun 16 Nov 2009 - 10:49

    Merci Elmer
    Merci Pascal83

    Bonne journée


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    Message par pascal83 Lun 16 Nov 2009 - 11:54

    http://www.challenges.fr/actualites/monde/20091116.CHA9057/dans_les_coulisses_du_salon_aeronautique_de_dubai.html

    15h23
    Dans une petite salle de presse anonyme au fond d'un étage anonyme c'est un peu le "off" du salon. Le gouvernement sénégalais annonce la création d'une nouvelle compagnie nationale, Sénégal Airlines, après la mise en liquidation d'Air Sénégal en mai dernier. Simple détail? Voire: Sénégal Airlines a prévu de signer un MOU (Memorandum of Understanding) avec Airbus et le brésilien Embraer avant la fin du salon. Avec, dit-on, des A320, et peut-être quelques A330. Le ministre des Transports Karim Wade, fils du président Abdoulaye Wade, n'a pas l'intention de jouer petit bras: "Nous voulons créer un vrai hub au Sénégal. Nous disposerons dès 2011 d'un aéroport flambant neuf construit par le groupe Ben Laden, la nouvelle compagnie devrait décoller dès 2010."
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    Message par pascal83 Lun 16 Nov 2009 - 12:51

    http://www.boursier.com/vals/FR/eads-comlux-commande-1-acj-de-plus-news-358472.htm

    Comlux commande un ACJ
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    Message par Poncho (Admin) Lun 16 Nov 2009 - 12:57

    Merci Pascal83

    J'ouvre le lien

    Comux gros client d'Airbus

    4 A318 Elite
    3 ACJ
    2 A330 Prestige
    1 A330-200 Prestige

    Comlux procède de deux manières :

    - Gestions d'avions pour le compte de tirs
    - Charter VIP à la demande

    L'ACJ commandé sera utilisé pour les Charter

    Bonne journée


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    Message par Poncho (Admin) Lun 16 Nov 2009 - 17:43

    Bonjour à tous

    http://www.flightglobal.com/articles/2009/11/16/334984/dubai-09-bombardier-close-to-securing-middle-east-launch-customer-for.html


    Dubai 09: Bombardier close to securing Middle East launch customer for CSeries
    By Brendan Sobie

    Bombardier plans to meet more than a dozen potential new airline customers here this week as it receives strong interest in its new CSeries jet from all over the Middle East/North Africa region.

    The Canadian airframer launched the 110/130-seat CSeries last year with an order from Lufthansa. The manufacturer has not yet secured a Middle Eastern customer, but Bombardier commercial aircraft president Gary Scott told Flight Daily News that "we're hoping to have a launch customer in the region soon".

    Scott added that he is scheduled to meet "well over a dozen" airlines during the show this week and "most of the interest will be in the CSeries".

    He said: "We're talking to virtually every airline in the region. There is a lot of interest in this aircraft in this region."



    ©️ Bombardier


    Scott believes the CSeries is an "ideal" aircraft for the Middle East/North Africa region given its range, size and ability to operate out of hot and high airfields. He said overall there is strong interest from airlines in the region for Bombardier's entire commercial aircraft product line.

    "This is a very important region for us. It's been and will continue to be one of the fastest-growing regions in the world," Scott added.

    Bombardier forecasts a market in the region for 870 aircraft of under 150 seats over the next 20 years. "Quite frankly it can be quite a bit higher than this," Scott said.

    He added that a majority of the 870 aircraft will be jets and predicted that the mix will be "weighed towards CSeries", which is scheduled to enter service in 2013.

    Bombardier says 160 of its aircraft, including 55 CRJs and 105 Dash 8 turboprops, are now in service or on order from operators in the Middle East/North Africa region.

    Espèrance importante pour Bombardier

    Qui ?

    Bonne journée


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    Message par aubla Mer 18 Nov 2009 - 11:52

    Senegal Airlines aurait signé une lettre d'intention de commande
    pour 2 A330 et 4 A320 au salon Dubaï Airshow;

    cette nouvelle compagnie devrait débuter son activité en 2010
    avec des appareils pris en leasing

    http://www.flightglobal.com/articles/2009/11/18/335149/dubai-09-start-up-senegal-airlines-to-have-a330s-a320s.html

    donc, à suivre

    Bonne journée
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    Message par Poncho (Admin) Ven 4 Déc 2009 - 10:22

    Bonjour à tous

    J'ai cette news en stock

    http://www.reuters.com/article/idCNSEL00279920091204?rpc=44



    Korean Air to buy five Boeing 747-8s worth $1.5 bln
    Fri Dec 4, 2009 2:12am ESTStocks

    SEOUL, Dec 4 (Reuters) - Korean Air (003490.KS), South Korea's top airline, said on Friday it would purchase five Boeing (BA.N) 747-8 Intercontinental jetliners worth $1.5 billion at list prices.

    Korean Air became the first Asian airline to order the passenger version of the fuel-efficient 747-8, its statement said. Korean Air, the world's biggest air cargo carrier, already has arrangements to operate seven 747-8 freighters. (Reporting by Rhee So-eui and Shin Jieun; Editing by Jonathan Hopfner) ((soeui.rhee@thomsonreuters.com; +82 2 3704 5650; Reuters Messaging: soeui.rhee.reuters.com@reuters.net)) ((If you have a query or comment on this story, send an email to news.feedback.asia@thomsonreuters.com))

    Qu'en pensez vous ?

    Un petit fil intéressant sur Airliner

    http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/4627778/

    Bonne journée


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    Message par aubla Lun 7 Déc 2009 - 21:08

    Air Algérie achèterait 4 ATR 72-500 l'année prochaine.

    Cette acquisition porterait à 12 le nombre d'ATR de sa flotte

    http://www.flightglobal.com/articles/2009/12/07/335895/air-algerie-to-acquire-four-atr-72s-next-year.html


    Bonne soirée
    elmer
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    Message par elmer Mar 8 Déc 2009 - 9:40

    Bonjour,

    United Airlines aurait fait son choix : 25 787 et 25 A350.

    http://online.wsj.com/article/SB126024695983081449.html?mod=article-outset-box

    "United to Place Order for 50 Widebody Planes

    UAL Corp.'s United Airlines, which last summer asked Boeing Co. and Airbus to propose dueling bids for up to 150 new jetliners, is expected to announce Tuesday that it has placed initial firm orders for 50 widebody planes, evenly split between the two manufacturers.

    People close to the situation said the No. 3 US airline by traffic is expected to announce orders for 25 of Boeing Co.'s new 787 Dreamliner model and the same number for Airbus's new A350, with options for many more units of both that could be converted into orders at later dates. At list prices, the firm order could reach more than $9 billion, although airlines typically command big discounts for large orders.
    "
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    Message par Poncho (Admin) Mar 8 Déc 2009 - 9:43

    Merci Elmer !

    Je l'avais placé dans la UAL Wink
    Mais ici c'est pas mal aussi

    Double bonne nouvelle alors.
    Cette fin d'année semble être plus propice aux commandes... signe de la reprise ?

    Bonne journée


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    Message par art_way Mar 8 Déc 2009 - 14:32

    Airbus travaille sur d'autres accords que United Airlines-Leahy :

    PARIS, 8 décembre (Reuters) - Airbus < EADS
    > travaille sur d'autres accords que le contrat signé avec United
    Airlines et vise toujours 300 commandes d'appareils cette année, a
    déclaré mardi à Reuters John Leahy, directeur commercial de
    l'avionneur.
    http://www.boursorama.com/infos/actualites/detail_actu_societes.phtml?num=80ce4f63d059f38d138557d88f958065



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    Message par jullienaline Jeu 10 Déc 2009 - 22:24

    Bonsoir à tous,

    Republic évaluerait le CSeries. D'ici 2017, sa filiale Frontier devra remplacer une cinquantine d'A320.
    Cela fait une belle commande en perspective car la décision doit être prise au premier trimestre de 2010.
    Peut-être de quoi pousser Boeing et Airbus à dévoiler leurs projets de B737 et d'A320 améliorés.

    Republic Airways s'intéresse de très près à la CSeries de Bombardier

    Republic Airways Holdings étudie de près la possibilité d’acquérir des exemplaires du nouveau modèle d’appareil CSeries de Bombardier pour sa filiale aérienne Frontier Airlines.
    PLUS : CSeries: Bombardier s'impatiente
    Cette information, diffusée par Flight Global, a été cueillie à l’occasion de la conférence aérienne Next Generation Equity Research, qui se tenait hier à New York.
    Le chef des finances de Republic a expliqué que 48 des 51 avions Airbus qui composent sa flotte ont des baux qui expirent entre 2013 et 2017. Republic doit prendre une décision quant à leur remplacement dans le premier trimestre de 2010.
    Programme de financement canadien
    Airbus et Boeing ont tous les deux promis des coûts d’opération plus bas. Mais le CFO de Republic aurait décrit la CSeries comme un «appareil très intéressant pour nous (Republic Airways)».
    À la différence de Airbus et Boeing, Republic estime avec la Cseries pouvoir profiter de programmes de financement d'Exportation Développement Canada.
    Republic s’est déjà engagé à acheter quatre Airbus en 2011 et quatre autres en 2012. L’entreprise demeure cependant libre d’annuler ce contrat.
    Bombardier n’a pas commenté la nouvelle. Mais selon Benoît Poirier, analyste de l’industrie pour le compte de Desjardins Valeurs mobilières, cette nouvelle vient confirmer l’intérêt réel que suscite la CSeries dans l’industrie.
    Des revenus potentiels de 50G$US
    Bombardier demeure confiant d’annoncer un ou deux nouvelles commandes d’ici la fin de janvier prochain. À la lueur de la reprise qui s’annonce, l’analyste de Desjardins se dit confiant d’assister à un renforcement important des commandes de nouveaux appareils, au fur et à mesure que les anciennes flottes devront être renouvelées.
    En se basant sur le prix au livre, une commande de 50 appareils CSeries, entraînerait des revenus de 2,5 milliards de $US pour Bombardier.
    http://www.lesaffaires.com/secteurs-d-activite/aeronautique-et-aerospatiale/republic-airways-s-interesse-de-tres-pres-a-la-cseries-de-bombardier/507508
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    Amicalement


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    Message par art_way Mer 16 Déc 2009 - 11:36

    Le fabricant britannique de moteurs Rolls-Royce a annoncé mercredi avoir
    reçu du loueur d'avions américain ACG une commande de moteurs Trent
    1000 destinés à équiper des Boeing 787 "Dreamliner", d'une valeur
    totale de 170 millions de dollars au prix catalogue.

    http://www.boursorama.com/infos/actualites/detail_actu_marches.phtml?num=846fe252d378418feb7a58a822ad8c7f



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