Bien, avec Art Way, on se sera croisé toute la journée !
Le T1000 vient de se gagner ses ETOPS 330 minutes chez la FAA ! c'est bien !
Il n'y a plus qu'à attendre que le 787 en fasse autant !
Quand même un discours PR très bien étudié, et à noter de : Simon Carlisle :
A défaut de la meilleure conso instantanée, qui est pour le GEnx, ils auront la meilleure conso en life cycle chez RR, ... c'est toujours ça, mais la rétention d'efficacité des derniers modèles de T1000, c'est su le papier pour l'instant !
Le T1000 plus léger que le GE, oui, mais il semble me souvenir de chiffres avancés, il y a une époque, qui étaient bien supérieurs à ceux que l'on peut vérifier en ce moment !
Le T1000 s'est allongé renforcé qq part ! Le Genx sais pas ! Inutile de mentionner que GE et RR ne montrent pas les poids de leurs moteurs sur leurs sites !
Faudra voir avec les fiches d'homologation, pour avoir des poids dans les mêmes conditions, pour éviter les entubages un peu grossiers d'il y a qq années !
------------------ de FlightGlobal L'article -----------
http://www.flightglobal.com/articles/2011/05/09/356408/rolls-royce-trent-1000-awarded-faa-etops-approval.html
Rolls-Royce Trent 1000 awarded FAA ETOPS approval
By Andrew Doyle
Rolls-Royce's Trent 1000 turbofan has been awarded 330min extended
twin engine operations approval by the US Federal Aviation
Administration. The engine is the lead powerplant for the Boeing
787 twinjet, due to enter service with All Nippon Airways (ANA) in the
third quarter.R-R has meanwhile delivered Trent 1000s to Boeing
to support 787 ETOPS test flights for approval of the engine/aircraft
combination. It has also handed over a pair of Trent 1000s for the first
787 to be operated by ANA.Simon Carlisle, R-R Trent 1000
programme director, said: "ETOPS approval marks a major milestone for
the Trent 1000 programme, setting new industry standards. We have
produced the quietest and lightest engine for the aircraft, with the
lowest fuel burn over the lifetime of an engine, contributing to the
787's target of delivering 20% less CO2 than previous generation
aircraft."The Trent 1000, which ran for the first time in 2006,
was granted FAA certification in August 2007, and has amassed more than
10,000h of ground and flight tests, said R-R. The engine powered the
787's first flight in December 2009 and has since powered 80% of all
test flights. The engine equips five of the seven aircraft in the 787
flight test programme, and recently passed 2,800h of flight tests, R-R
added.A Trent 1000 suffered an uncontained failure during ground
testing in the UK on 10 August 2010, but R-R said a modification had
been developed for later engines. However, Boeing last year blamed a
lack of modified engines for causing delays to parts of the 787 flight
test programme.General Electric offers its GEnx as an alternative powerplant for the 787.
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