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    Soloviev / Saturn / D-30

    Poncho (Admin)
    Poncho (Admin)
    Whisky Charlie


    Soloviev / Saturn / D-30 Empty Soloviev / Saturn / D-30

    Message par Poncho (Admin) Mer 26 Oct 2011 - 10:16

    Bonjour à tous
    Un petit fil pour ce moteur qu'on retrouve sur de nombreux avions russes

    Donc les Tu-154 et les Il-76

    http://en.wikipedia.org/wiki/Soloviev_D-30

    C'est une vieille machine à faible taux de dilution : < 2.5

    Mais comme elle est répandue, l'idée de NPO est de mettre à jour à la soufflante pour :

    - se conformer au chapitre 4 ICAO pour l'IL76
    - se conformer à CAEP/6 pour les émissions
    - baisser le conso -9%
    - augmenter la poussée dispo et la plage de température de poussée max

    Ce qui donne :

    http://npo-saturn.ru/?slang=1


    • advanced fan with wide-chord blades;
    • core and low-pressure turbine derived from D-30KP-2 engine;
    • low emission combustor derived from D-30KU-154 engine;
    • electronic engine overspeed unit derived from D-30KU-154 engine;
    • automatic fuel control system derived from D-30KU/KP engine family;
    • enhanced acoustic linings;
    • updated thrust reverser.

    Et sur l'IL76
    http://npo-saturn.ru/?sat=59


    Advantages (Ilyushin-76 powered by D-30КP-3 engines)
    • compliance with ICAO Chapter IV (2004) for noise and CAEP 6 (2008) for emission;
    • increase of take-off thrust up to 13 000 kgf (and retain it up to Ta=+30°С);
    • fuel flow improvement (9% lower);
    • increase of engine service life and switch to on-condition maintenance concept;
    • design based on D-30KU/KP engine family heritage (over 55 million flight hours in operation);
    • competitive modernization cost thanks to keeping Ilyushin-76 pylon and many other systems;
    • fully retained current operational infrastructure of Ilyushin-76;
    • no need to retrain pilots and technicians.


    Intéressant exemple de Refanning
    Avec baisse de l'OPR du moteur !



    _________________
    @avia.poncho

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