Bonjour à tous
Bonjour Vector, tu avais pointé cet amphibie dans le fil des bombardier d'eau
J'ouvre un sujet spécifique vu l'actu
http://www.flightglobal.com/news/articles/shinmaywa-looks-to-india-for-us-2-amphibian-sales-377407/?cmpid=SOC%7CFGFG%7Ctwitterfeed%7CFlightglobal
http://en.wikipedia.org/wiki/ShinMaywa_US-2
Une bien belle machine atypique avec un compresseur pour le contrôle de la couche limite... un super stol versatile
http://www.shinmaywa.co.jp/english/guide/us2_capability.htm
Pour fixer les choses c'est 2 h de recherche à 1025 Nm complètement hors de portée d'un hélico
En version PAX (qu'il faudrait certifier) c'est seulement 38 places (pour 47 t !)
[img]http://www.shinmaywa.co.jp/english/guide/image/purpose_img02.gif[/quote]
http://www.shinmaywa.co.jp/english/news/pdf/09-02-19.pdf
Alors que l'indonésie se dit que les amphibie seraient peut être une bonne solution pour palier au déficit d'infrastructures aéroportuaires
Une sacrée bête quand même qui décolle en 500 m à pleine charge sur terre et en moins de 400 m (à charge réduite ) sur l'eau
Bonjour Vector, tu avais pointé cet amphibie dans le fil des bombardier d'eau
J'ouvre un sujet spécifique vu l'actu
http://www.flightglobal.com/news/articles/shinmaywa-looks-to-india-for-us-2-amphibian-sales-377407/?cmpid=SOC%7CFGFG%7Ctwitterfeed%7CFlightglobal
Because the US-2 is unarmed, Tokyo allows ShinMaywa to market the design overseas. In January 2012, New Delhi issued a request for information for nine amphibious SAR aircraft. India's requirement could eventually be expanded to total 18 aircraft.
Ishimaru says the US-2 is uniquely suited to flying long-range SAR missions in support of military operations. Powered by four Rolls-Royce AE2100J turboprops - the same powerplant used by the Lockheed Martin C-130J tactical transport already operated by the Indian air force - the Japanese type has a maximum range of 2,540nm (4,700km) and can take off and land in 3m (10ft) swells.
In addition to its 11-man crew, the US-2 can carry 11 passengers. In pure troop-transport configuration it can carry 30 fully-equipped soldiers.
Ishimaru lists rivals for the Indian requirement as the Beriev Be-200 and Bombardier 415. Other possible markets for the US-2 include Brunei and Indonesia, he adds.
US-1A and US-2 aircraft have been involved in more than 900 at-sea rescues since the introduction of the former model in the early 1970s, Ishimaru says.
http://en.wikipedia.org/wiki/ShinMaywa_US-2
Une bien belle machine atypique avec un compresseur pour le contrôle de la couche limite... un super stol versatile
http://www.shinmaywa.co.jp/english/guide/us2_capability.htm
Pour fixer les choses c'est 2 h de recherche à 1025 Nm complètement hors de portée d'un hélico
En version PAX (qu'il faudrait certifier) c'est seulement 38 places (pour 47 t !)
[img]http://www.shinmaywa.co.jp/english/guide/image/purpose_img02.gif[/quote]
http://www.shinmaywa.co.jp/english/news/pdf/09-02-19.pdf
Alors que l'indonésie se dit que les amphibie seraient peut être une bonne solution pour palier au déficit d'infrastructures aéroportuaires
Une sacrée bête quand même qui décolle en 500 m à pleine charge sur terre et en moins de 400 m (à charge réduite ) sur l'eau