Bonjour,
www.aspireaviation.com/2015/08/31/rolls-royce-transitional-altitude/
je sais ce n'est pas trop sympatique de commencer ce fil par cette tartine
alors synthèse :
Donc un turbofan reducté et à pas variable (ou une hélice carenée...)
Sacré projet
Reste à voir le timing et le lancement
www.aspireaviation.com/2015/08/31/rolls-royce-transitional-altitude/
je sais ce n'est pas trop sympatique de commencer ce fil par cette tartine
alors synthèse :
hat is really revolutionary and ambitious is the Ultrafan, which boosts the OPR to 70:1 and the bypass ratio to 15:1, closing in on the 80:1 theoretical limit perceived by aeronautical engineers. This is accomplished with variable-pitch fans that eliminate the need for a thrust reverser and variable area fan nozzle (VAFN), thus saving considerable weight, although the mechanism for changing the rotating pitch of the carbon/titanium (CTi) fan system is challenging at this point in time.
Donc un turbofan reducté et à pas variable (ou une hélice carenée...)
Sacré projet
Reste à voir le timing et le lancement