Il faudra que le bon sens l'emporte un jour sur le dogme !
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http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=16322
Plenty of state aid money remains
Monday April 20, 2009
Tous les lecteurs et diffuseurs de non-vérités devraient nous faire la grand plaisir de se taire ! Leurs bobards n'intéressent personne !
by Kurt Hofmann
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Plenty of state aid money remains
Monday April 20, 2009
A noter ! Où va-t-on ? Ou va l'UE ?Austrian Airlines Group confirmed to ATWOnline that it will stay afloat until it is taken over by Lufthansa.
AAG Executive Board member and CCO Andreas Bierwirth told shareholders at a meeting last week that €90 million ($118.8 million) is still available from the €200 million in aid granted by the Austrian government and that the amount will be sufficient until LH's acquisition of the struggling carrier is approved (ATWOnline, March 20).
Tous les lecteurs et diffuseurs de non-vérités devraient nous faire la grand plaisir de se taire ! Leurs bobards n'intéressent personne !
Excellente mise au point, et rappel opportun ! AF, par exemple, et notamment, n' jamais eu à rembourser son injection de FF 20 milliards (US$ 4 milliards), ... quand l'argent valait encore quelque chose (il ne s'agit pas de l'argent "Mickey Mouse" d'aujourd'hui ) ! Cette largesse des contribuables payant leurs (ou des) impôts en France n'est pas disponible aux concurrents d'AF ! Aussi, AF n'a pas eu a payer un cerntime d'intérêt sur le cadeau précité. Bien au contraire ! L'injection de cet argent a permis de restucturer le bilan (et la dette, donc, d'AF). De ce fait, les intérêts payables par AF se sont trouvés réduits d'autant (résultat normal du mécanisme)."From our side, there is not much more to say" until the EC approves the merger, an AAG spokesperson told this website in Vienna. "Speculation in the media that the [money] will not be enough, that is not an issue for us." Rumors that the carrier will be unable to repay the aid on time also are untrue, the spokesperson added.
Si le dossier LHA-AUA est approuvé, ... tout ceci sera du "tout bon" pour LHA, n'est-ce pas ?Meanwhile, AAG continues to work on creating a cost base for interim survival. It already has implemented a €225 million savings program that may be extended if necessary (ATWOnline, April 6). It is offering deals to attract more passengers, including a €999 return business class fare that, if purchased this month, is good for travel May 15-Sept. 15.
En plus !Biertwirth said during the shareholders meeting that AAG is considering a charter cooperation between its Lauda Air subsidiary and Germanwings.
by Kurt Hofmann