vu le marché pétrolier dépressif...
http://www.ainonline.com/aviation-news/business-aviation/2016-02-03/airbus-deliver-first-upgraded-h225-year-end
In the cockpit, the optional Rig’N Fly GPS-navigation-assisted software program aims to make oil rig approaches safer, thanks to a reduction in pilot workload. The system, which is retrofittable, has just been EASA certified.
The helicopter's mtow is being increased from 24,229 pounds to 24,581 pounds, allowing an operator to carry an additional fuel tank. As a result, the radius of action can be pushed to 300 nm with 10 passengers.
+160 kg donc
La version avec le Makila 2 aurait vu sa charge utile encore augmentée (+540 kg vs la base)
Le Makila 2 aurait pu servir les Caracal
Pour mémoire au lancement le H225e c'était ça : http://aviationweek.com/commercial-aviation/airbus-launches-refreshed-ec225
Il reste le dispositif d'approche des plate-forme (qui est devenu retrofittable) et une augmentation du MTOW modérée qui permet de remplir une partie de l'objectif fixé
https://www.airbushelicopters.com/website/en/ref/EC225e:-300-NAUTICAL-MILES-AND-MORE_137.html
Pour le Makila 2B j'ai trouvé ça
http://www.boursier.com/actions/actualites/news/safran-a-concu-une-variante-du-moteur-makila-567975.html
Nouvelle chambre de combustion, nouvelle ailettes tubine Hp
Augmentation des pas de maintenance