Bonsoir
http://www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2009/12/c-17-and-a400m-had-a-baby-in-c.html
Placé en terme de taille entre l'A400M et le C17.
Environ 180 t au décollage (ce qui donne un gabarit de 767 environ)
4 moteurs ... est ce qu'on rentre dans la gamme de poussée du futur SF-A ?
Quel horizon ?
A noter quelques histoires d'espionnage en suivant les liens
Bonne soirée
http://www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2009/12/c-17-and-a400m-had-a-baby-in-c.html
Back in 2005 two Flight colleagues -- Brendan Sobie and Andrew Doyle -- broke the story that China's Xian Aircraft Corp was developing a four-jet freighter sized between a C-130 and a C-17.
Well, four years later, the always fantastic China Military Aviation site has posted the first images of the Y-20. Does anything about this model strike you as, you know, familiar? It's perhaps worth noting that a California jury in July convicted Dongfan Chung, a former Boeing employee, of selling secrets about the C-17, among other things, to ... guess who?
According to the Chinese web site, the Y-20 will weigh more than 400,000lb, placing the transport in an interesting gap between the 585,000lb C-17 and the roughly 311,000lb A400M.
Placé en terme de taille entre l'A400M et le C17.
Environ 180 t au décollage (ce qui donne un gabarit de 767 environ)
4 moteurs ... est ce qu'on rentre dans la gamme de poussée du futur SF-A ?
Quel horizon ?
A noter quelques histoires d'espionnage en suivant les liens
Bonne soirée