ACTUALITE Aéronautique

Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
ACTUALITE Aéronautique

ACTUALITE Aéronautique : Suivi et commentaire de l\'actualité aéronautique

Le deal à ne pas rater :
SSD interne Crucial BX500 2,5″ SATA – 500 Go à 29,99€
29.99 €
Voir le deal

2 participants

    AD RR RB211-535

    Beochien
    Beochien
    Whisky Charlie


    AD RR RB211-535 Empty AD RR RB211-535

    Message par Beochien Mer 6 Oct 2010 - 10:13

    Bonjour la FAA !
    Propal d'AD du matin = Chagrin AD RR RB211-535 792682
    Ca criquouille ou ça craquouille, sur les Turbines LP du RB 211- 535 ??
    Avions concernés: 60 % des 757 (C'est ce que dit RR, pour sa pénétration du marché sur le 757!)

    Proposed Rule

    Airworthiness Directives; Rolls-Royce plc (RR) RB211-535 Series Turbofan Engines


    A Proposed Rule by the Federal Aviation Administration on 10/05/2010

    This article has a comment period that ends in 45 days (11/19/2010) Submit a formal comment


    Publication Date:Tuesday, October 05, 2010Action:Notice Of Proposed Rulemaking (Nprm)

    Summary

    We propose to adopt a new airworthiness directive (AD) for the products listed above. This proposed AD results from mandatory continuing airworthiness information (MCAI) issued by an aviation authority of another country to identify and correct an unsafe condition on an aviation product. The MCAI describes the unsafe condition as:Show citation box There have been several findings of cracking at the firtrees of LP Turbine discs. Fatigue crack initiation and subsequent crack propagation at the firtree may result in multiple LP Turbine blade release. The latter may potentially be beyond the containment capabilities of the engine casings. Thus, cracking at the firtrees of LP Turbine discs constitutes a potentially unsafe condition.
    ---------
    We are proposing this AD to detect cracks in the low-pressure turbine stage 1, 2, and 3 discs, which could result in an uncontained release of LP turbine blades and damage to the airplane.
    ---------
    Du boulot sur les Trombinoscopes en vue !
    Peut être que les exploitants, ont un peu tiré sur la ficelle, aussi, vue la bonne réputation du moteur ...
    ----------
    Et pourtant RR le dit sur sa fact sheet ...40 000 heures sous l'aile !

    The RB211-535E4 has the lowest combination of in-flight shutdown rate and shop visit rate in the airline industry, a factor that has resulted in the RB211-535E4 being the airlines first choice to power the Boeing 757. The RB211-535E4 achieved the world record for on-wing life without removal for over 40,000 hours over nine years in operation. This is equivalent to 18,000,000 miles flown, or 37 return trips to the moon. It stays on wing almost twice as long as any other engine on the airframe.


    L'Avis d'AD :

    http://www.federalregister.gov/articles/2010/10/05/2010-24887/airworthiness-directives-rollsroyce-plc-rr-rb211535-series-turbofan-engines#p-4
    Bien , a suivre, si ça arrive même aux meilleurs, imaginez les autres ... AD RR RB211-535 792682

    JPRS
    Poncho (Admin)
    Poncho (Admin)
    Whisky Charlie


    AD RR RB211-535 Empty Re: AD RR RB211-535

    Message par Poncho (Admin) Mer 6 Oct 2010 - 10:26

    Bonjour Béochien
    Déplacer vers la section AD avec création d'un nouveau fil

    Bonne journée


    _________________
    @avia.poncho
    Beochien
    Beochien
    Whisky Charlie


    AD RR RB211-535 Empty Re: AD RR RB211-535

    Message par Beochien Mer 6 Oct 2010 - 10:31

    Merci Poncho !
    C'est bien, l'ordre, quand même ! Wink
    Poncho (Admin)
    Poncho (Admin)
    Whisky Charlie


    AD RR RB211-535 Empty Re: AD RR RB211-535

    Message par Poncho (Admin) Mer 6 Oct 2010 - 10:32

    Je me fais violence

    J'suis pas particulièrement organisé de nature


    _________________
    @avia.poncho

    Contenu sponsorisé


    AD RR RB211-535 Empty Re: AD RR RB211-535

    Message par Contenu sponsorisé


      La date/heure actuelle est Ven 22 Nov 2024 - 3:11