Incroyable,
On parle de cet avion de 65 ans d'age (cela dit les KC135 vont vers les 100 ans si ça continue, tout comme les B52...)
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-2
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-2
L'avion indécrochable, qui reste un pilier de l'aménagement du territoire en russie
Il aura finalement la peau de l'An-3 ....
Donc voilà l'An-2 NEO ou MAX
http://www.flightglobal.com/news/articles/picture-re-engined-an-2-takes-flight-at-gelendzhik-air-show-376972/?cmpid=SOC%7CFGFG%7Ctwitterfeed%7CFlightglobal
Avec une jolie turbine TPE-331 et une belle hélice 5 pales
A suivre,
A noter qu'il décolle encore plus court ... sachant que l'An2 peut déjà faire des choses en moins de 200 m !
On parle de cet avion de 65 ans d'age (cela dit les KC135 vont vers les 100 ans si ça continue, tout comme les B52...)
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-2
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-2
L'avion indécrochable, qui reste un pilier de l'aménagement du territoire en russie
Il aura finalement la peau de l'An-3 ....
Donc voilà l'An-2 NEO ou MAX
http://www.flightglobal.com/news/articles/picture-re-engined-an-2-takes-flight-at-gelendzhik-air-show-376972/?cmpid=SOC%7CFGFG%7Ctwitterfeed%7CFlightglobal
Avec une jolie turbine TPE-331 et une belle hélice 5 pales
he Chaplygin Siberian Aeronautical Research Institute's re-engined Antonov An-2 made its public debut last month at the Gelendzhik air show on Russia's Black Sea coast.
The Novosibirsk-based institute has replaced the single-engined aircraft's ASh-62 nine-cylinder radial engine with a Honeywell Aerospace TPE-331 turboprop and a Hartzell five-blade propeller. The upgrade is designed to breathe new life into the 65-year-old design by cutting its operating costs and boosting its performance characteristics.
Sergey Mikheyev
The institute completed flight testing last month after a six-month programme. It says the new engine offers equivalent power to the Ash-62 but with less weight and drag. The TP3-331-powered An-2 also has a shorter take-off run and is steadier and easier to control, the institute says.
Russia's trade and industry ministry is seeking clearance from the government to modernise the utility transport bi-plane with new engines and avionics, to help address the chronic need for a new generation of regional aircraft to service remote communities in areas with poor road and rail links. The An-2, which first flew in 1947, is the most widely produced aircraft in history, with more than 20,000 built.
A suivre,
A noter qu'il décolle encore plus court ... sachant que l'An2 peut déjà faire des choses en moins de 200 m !