Bien, AvWeek est allé à une conférence à San Diego aux États Unis pour en savoir plus que nous savons en EU ?? sur les avancées des "Clean Sky 2"
Peut être que l'on a mal cherché ! Ou qu'ils n'ont pas besoin de budget en ce moment
http://aviationweek.com/technology/europe-decide-radical-airliner-demo-2019?NL=AW-05&Issue=AW-05_20160210_AW-05_792&sfvc4enews=42&cl=article_1&utm_rid=CPEN1000000976469&utm_campaign=4922&utm_medium=email&elq2=905564a584594b479f8ae538ac3ffda8
1 / Le "Dispursal" Un 3ème moteur AR sur un A330 par exemple, situé dans la queue (Modifiée en T), à la place de l'APU (Celle ci remplacée par une pile à combustible)
Donc ce "Dispursal", c'est un moteur type GTF doté d'une grosse réduction qui entrainera un f"an" caréné, autour de l'AR du fuselage, la queue disons, pour re-dynamiser les flux d'air périphériques !
Ce serait environ 23% de la puissance totale, donc un peu moins sous les ailes !
Du boulot pour régaler RR, ils aiment ça les transmissions compliquées et les grands fans ?
Gains, dans les 10-20 % de conso, les lectures sont bien compliquées comprendra qui peut , hum !
Normal, c'est conceptuel, et encore, en évaluation pour des décisions vers 2019 .... effectif en 2030-35 peut être !
Idéal pour une génération Hybride, bien sûr, ce serait moins lourd et mieux centré ...
Le mieux, c'est un dessin !
The next steps for the Propulsive Fuselage include more detailed conceptualization of the design, encompassing improved prediction of airframe-propulsion interaction effects and related losses. Fuselage fan performance, particularly surge margin and efficiency, at low speed on takeoff and in abnormal conditions to assess the impact of flow distortion effects will be vetted.
An opportunity for testing the concept could occur as part of plans being hatched under Clean Sky 2, which aims to mature technology for an advanced airliner to enter service after 2030. In its third call for core partners, the research program is seeking participants to perform “divergent aircraft” configuration studies focused on hybrid electric propulsion and to help validate flight testing of a dynamically scaled model as a lower-cost way of identifying the performance of the full-size aircraft.
2 / De petites infos pour les programmes en cours
Un CROR (Open Rotor) de chez Snecma essayé sur un A346 (A l'arrière) en 2020
Et un Ultra Fan de RR UHBR, essayé en l'air en 2018
Quelle taille ? le petit RR développé en Allemagne ?
Un système Hybride en essai , type drone, vers 2022 !
In addition to more radical hybrid propulsion concepts, Clean Sky 2 is looking at the tighter integration of contrarotating open rotor (CROR) engines and UHBR turbofans. Plans call for a Snecma-developed CROR to be flown mounted on the aft fuselage of an Airbus A340-600, with the first engine test in flight scheduled for late 2020.
Airbus and its partners also plan to demonstrate a fully integrated UHBR engine, Rolls-Royce’s UltraFan large geared turbofan, on a flying testbed in 2018. But the more highly integrated hybrid propulsion configuration would be vetted using an unmanned subscale aircraft, to reduce cost, time and risk. The schedule calls for flight testing by late 2022.
Peut être que l'on a mal cherché ! Ou qu'ils n'ont pas besoin de budget en ce moment
http://aviationweek.com/technology/europe-decide-radical-airliner-demo-2019?NL=AW-05&Issue=AW-05_20160210_AW-05_792&sfvc4enews=42&cl=article_1&utm_rid=CPEN1000000976469&utm_campaign=4922&utm_medium=email&elq2=905564a584594b479f8ae538ac3ffda8
1 / Le "Dispursal" Un 3ème moteur AR sur un A330 par exemple, situé dans la queue (Modifiée en T), à la place de l'APU (Celle ci remplacée par une pile à combustible)
Donc ce "Dispursal", c'est un moteur type GTF doté d'une grosse réduction qui entrainera un f"an" caréné, autour de l'AR du fuselage, la queue disons, pour re-dynamiser les flux d'air périphériques !
Ce serait environ 23% de la puissance totale, donc un peu moins sous les ailes !
Du boulot pour régaler RR, ils aiment ça les transmissions compliquées et les grands fans ?
Gains, dans les 10-20 % de conso, les lectures sont bien compliquées comprendra qui peut , hum !
Normal, c'est conceptuel, et encore, en évaluation pour des décisions vers 2019 .... effectif en 2030-35 peut être !
Idéal pour une génération Hybride, bien sûr, ce serait moins lourd et mieux centré ...
Le mieux, c'est un dessin !
The next steps for the Propulsive Fuselage include more detailed conceptualization of the design, encompassing improved prediction of airframe-propulsion interaction effects and related losses. Fuselage fan performance, particularly surge margin and efficiency, at low speed on takeoff and in abnormal conditions to assess the impact of flow distortion effects will be vetted.
An opportunity for testing the concept could occur as part of plans being hatched under Clean Sky 2, which aims to mature technology for an advanced airliner to enter service after 2030. In its third call for core partners, the research program is seeking participants to perform “divergent aircraft” configuration studies focused on hybrid electric propulsion and to help validate flight testing of a dynamically scaled model as a lower-cost way of identifying the performance of the full-size aircraft.
2 / De petites infos pour les programmes en cours
Un CROR (Open Rotor) de chez Snecma essayé sur un A346 (A l'arrière) en 2020
Et un Ultra Fan de RR UHBR, essayé en l'air en 2018
Quelle taille ? le petit RR développé en Allemagne ?
Un système Hybride en essai , type drone, vers 2022 !
In addition to more radical hybrid propulsion concepts, Clean Sky 2 is looking at the tighter integration of contrarotating open rotor (CROR) engines and UHBR turbofans. Plans call for a Snecma-developed CROR to be flown mounted on the aft fuselage of an Airbus A340-600, with the first engine test in flight scheduled for late 2020.
Airbus and its partners also plan to demonstrate a fully integrated UHBR engine, Rolls-Royce’s UltraFan large geared turbofan, on a flying testbed in 2018. But the more highly integrated hybrid propulsion configuration would be vetted using an unmanned subscale aircraft, to reduce cost, time and risk. The schedule calls for flight testing by late 2022.