Allez j'ouvre ce fil ... GKN et les moteurs ...
GKN, et Volvo Aero, qu'ils ont acheté, sont maintenant d'importants fournisseurs des motoristes !
De gros contrats sont passés au Japon, pour alimenter leur assemblage aux USA, Connecticut, pour fournir les GTF de P&W.
Des FAN à venir, pour RR, peut être un jour
Pas d"idée s'ils vont aller vers les CMC, c'est dans leurs cordes !
http://newsroom.aviator.aero/gkn-aerospace-signs-multi-million-agreement-with-kawasaki-heavy-industries-to-supply-gtf-compressor-engine-components/
GKN Aerospace is a risk and revenue sharing collaborator (RRSP) directly with Pratt & Whitney. GKN has design and production responsibility for the intermediate compressor cases and the turbine exhaust cases for the entire Geared Turbofan family: PW1100G-JM, PW1400G-JM, PW1200G, PW1500G, PW1700G and PW1900G. In addition, GKN produces a number of other metallic and composite parts which are included in individual RRSP agreements.
GKN, et Volvo Aero, qu'ils ont acheté, sont maintenant d'importants fournisseurs des motoristes !
De gros contrats sont passés au Japon, pour alimenter leur assemblage aux USA, Connecticut, pour fournir les GTF de P&W.
Des FAN à venir, pour RR, peut être un jour
Pas d"idée s'ils vont aller vers les CMC, c'est dans leurs cordes !
http://newsroom.aviator.aero/gkn-aerospace-signs-multi-million-agreement-with-kawasaki-heavy-industries-to-supply-gtf-compressor-engine-components/
GKN Aerospace is a risk and revenue sharing collaborator (RRSP) directly with Pratt & Whitney. GKN has design and production responsibility for the intermediate compressor cases and the turbine exhaust cases for the entire Geared Turbofan family: PW1100G-JM, PW1400G-JM, PW1200G, PW1500G, PW1700G and PW1900G. In addition, GKN produces a number of other metallic and composite parts which are included in individual RRSP agreements.