Bonjour, chers tous.
J'ouvre ce topic parce qu'il est significatif et sérieux que :
-- dans le contexte général de surveillance rapprochée des moteurs CF-6 de GE, il y ait encore des AD spécifiques, en sus du programme d'inspection (démontage total ou stroboscopage) et (le cas échéant) de réparation obligatoire des CF-6 'identifiés'
-- (1180 à 1260 moteurs, selon la manière de compter, ... sur un parc total de 4,150 à 4,450 moteurs...., selon la manière de compter) --
-- dans des cas isolés, jugés comme des "situations à risque".
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Liens et extraits :
http://www.tradingmarkets.com/.site/news/Stock%20News/2242346/
Airworthiness Directives; General Electric Company CF6-80C2 and CF6-80E1 Series Turbofan Engines
Mar 26, 2009
Les media ne disent quasiment rien ! Banalité de la chose, maintenant, chez GE ? Ou parce qu'ils préfèrent 'passer sous silence', .... puisqu'il s'agit de GE ?
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http://www.thefederalregister.com/d.p/2009-04-13-E9-8263
Airworthiness Directives; General Electric Company (GE) CF6-80A Series Turbofan Engines
DATES: This AD becomes effective May 18, 2009.
******Encore une affaire d'aronde ! Toujours pas de fixe, ....après tout ce temps ? Qu'ont-ils fait chez GE ? Rien ?
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J'ouvre ce topic parce qu'il est significatif et sérieux que :
-- dans le contexte général de surveillance rapprochée des moteurs CF-6 de GE, il y ait encore des AD spécifiques, en sus du programme d'inspection (démontage total ou stroboscopage) et (le cas échéant) de réparation obligatoire des CF-6 'identifiés'
-- (1180 à 1260 moteurs, selon la manière de compter, ... sur un parc total de 4,150 à 4,450 moteurs...., selon la manière de compter) --
-- dans des cas isolés, jugés comme des "situations à risque".
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Liens et extraits :
http://www.tradingmarkets.com/.site/news/Stock%20News/2242346/
Airworthiness Directives; General Electric Company CF6-80C2 and CF6-80E1 Series Turbofan Engines
Mar 26, 2009
SUMMARY: The FAA is adopting a new airworthiness directive (AD) for General Electric Company (GE) CF6-80C2 and CF6-80E1 series turbofan engines with high- pressure compressor rotor (HPCR) spool shaft stage 14 disks, part number (P/N) 1703M49G02, 1703M49G03, or 1509M71G10 installed.
This AD requires a one-time eddy current inspection (ECI) of the HPCR spool shaft stage 14 disk web for crack indications, and removing from service any parts with web cracks. This AD results from reports of 12 HPCR spool shaft stage 14 disks with web cracks discovered to date. We are issuing this AD to prevent cracks from propagating to an uncontained failure of the disk and damage to the airplane
EFFECTIVE DATE: This AD becomes effective April 30, 2009. The Director of the Federal Register approved the incorporation by reference of certain publications listed in the regulations as of April 30, 2009
Les media ne disent quasiment rien ! Banalité de la chose, maintenant, chez GE ? Ou parce qu'ils préfèrent 'passer sous silence', .... puisqu'il s'agit de GE ?
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http://www.thefederalregister.com/d.p/2009-04-13-E9-8263
Airworthiness Directives; General Electric Company (GE) CF6-80A Series Turbofan Engines
DATES: This AD becomes effective May 18, 2009.
DOCUMENT SUMMARY:
The FAA is adopting a new airworthiness directive (AD) for GE CF680A series turbofan engines with certain stage 1 highpressure turbine (HPT) rotor disks, installed. This AD requires removal from service of those stage 1 HPT rotor disks within 30 days after the effective date of the AD. This AD results from the FAA learning that those disks are susceptible to cracks developing at the aft chamfer of the blade dovetail slots. ******
We are issuing this AD to prevent cracks developing at the aft chamfer of the blade dovetail slots that could propagate to a failure of the disk and cause an uncontained engine failure and damage to the airplane.
******Encore une affaire d'aronde ! Toujours pas de fixe, ....après tout ce temps ? Qu'ont-ils fait chez GE ? Rien ?
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