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    Message par Xmaad Jeu 8 Jan 2009 - 21:32

    Les Boeing VC 25 ( 747 ) actuels sont à remplacer.

    En théorie B 748 I et A 380 seraient en concurrence

    Article sur Flight de M. S. Trimble

    USAF starts public search for Air Force One replacement

    The US Air Force yesterday took the first public step in the search for a replacement of the Boeing VC-25
    Air Force One, the presidential aircraft fleet.

    The USAF posted a request for information for market sources that can provide three widebody aircraft to
    replace two, 19-year-old VC-25s, which are converted Boeing 747-200s.

    An analysis of alternatives performed in 2007, which identified the Airbus A380 as a candidate, found that
    it would be more cost-effective to buy new aircraft rather than modernize the VC-25s.

    The first "presidential aircraft replacement" must be delivered in 2017, followed by a second and third aircraft in 2019 and 2021.

    The USAF's options for commercially-derived widebody aircraft in that timeframe could be limited to the 747-8I and A380.

    In October 2007, Airbus executives confirmed that they were invited by the USAF to submit data about
    the A380, A340 and A330 as part of an analysis of alternatives. EADS officials
    added that the company gave unprecedented access to the USAF for data about its
    commercial aircraft designs.

    Asked for comment about the new RFI, an EADS spokesman replied: "We have received it and are taking a
    look. We'll settle on a course of action after our review."

    Boeing officials were not immediately for comment.

    In the past, Boeing executives have described retaining the Air Force One contract as one of the
    company's top priorities.

    http://www.flightglobal.com/articles/2009/01/08/320824/usaf-starts-public-search-for-air-force-one-replacement.html
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    Message par Poncho Jeu 8 Jan 2009 - 22:30

    Si on en est aux Quad, Pourquoi ne pas imaginer aussi une offre A346 ou A345 même (sauf que l'avion serait européen même pour les moteurs...) ?
    Si l'espace à bord n'est pas si vital ?
    Il faudrait faire la comparaison entre la surface de pont d'un A346 et d'un 747-2 ? Pour avoir une idée.
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    Message par Beochien Ven 9 Jan 2009 - 0:17

    Je vois pas de raison pour que le président des USA renonce à deux ponts ... Les accomparnants et lapresse d'un côté !
    Le sérieux de l'autre !
    Sarko, il à pris le A330 d'occas pour des questions de budget etpeut être ... de taille (Laquelle) king

    Pour être sérieux, la circulation, et la répartition, la hierarchisation est plus facile sur deux niveaux !

    Donc à 50 ou 100 millions de $ prés, ça ne compte plus à ce niveau, ce n'est pas les m2 qui feront la différence , sauf s'il n'y en a pas assez !

    A mon humble avis, l'avion terminé et avec son électronique, sa sécurité, son autodéfense,et ses aménagements ... c'est dans les 4-500 millions de $ minimum, et il y en à 2 !

    Bon, Airbus fera son bouleau, respectueusement, et se présentera, normal !
    Et Boeing gagnera les doigts dans le nez ...
    Sauf pépins ou forte inquiètude pour la pérennité du 748-I ! Ca on le saura dans 18 mois, je doutes que le BID sorteavant !

    Patience !

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    Message par Poncho Ven 9 Jan 2009 - 8:43

    Beochien

    Sous ce lien tu trouveras l'organisation des ponts des Airforce one actuels...

    http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/2009/01/747-8i-v-a380---air-force-one.html

    Le niveau haut est un espace dédié à la communication.... pas à la presse... Et le 747-200 ne dispose pas d'un grand pont supérieur... !

    On parle aussi du 777 ! Mais je doute qu'on mette le président dans un bimoteur ... quoiqu'en 2017 la fiabilité puisse être acquise.

    L'A380 ne présente t'il pas l'inconvénient d'être plus limité en terme d'aéroports ? (il est possible que je confonde capacité de la piste à supporter l'avion et capacité des postes d'embarquement/débarquement qu'air forceone ne doit pas utiliser...


    Bonne journée
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    Message par macintosh Ven 9 Jan 2009 - 9:30

    Bonjour,

    Concernant le 777, j'ai souvent lu que le poinçonnement exercé sur la piste (poids par roue) est plus important que pour le 380, au moins pour certaines variantes de 777, dont le 777-300ER (si quelqu'un pouvait confirmer cela ?).
    Là où le 380 a plus de mal a passer que le 777, c'est au niveau des portes d'embarquement, mais je pense que ce n'est pas un problème pour l'Air Force One...
    Après, il y a peut être aussi des problèmes de dégagement de taxiway.
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    Message par Invité Ven 9 Jan 2009 - 9:46

    J'ai lu quelque part que 3 appareils étaient concernés par cette appel d'offre :
    1. Le 748 mais il ne vole pas encore !!!
    2. Le 777 mais il y a son problème de fiabilité moteur et pour un avion présidentiel.
    3. Le 380 mais c'est un avion européen.

    Pour moi le winner will be the 748
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    Message par elmer Ven 9 Jan 2009 - 15:07

    Autre handicap du 777 (même -300ER) : il est plus petit que le 747-200 qu'il est sensé remplacer.

    Ce n'est pas un problème pour les compagnies aériennes (il suffit de réduire le confort : largeur des sièges et espace entre les jambes !), mais pour les VIP ?
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    Message par Beochien Mar 20 Jan 2009 - 16:45

    Bonjour

    Je crois que l'on a déjà parlé du futur avion du président USA mais je ne retrouve pas !
    A déplacer s'il le faut !

    Un article de Aero News-net
    Pour l'avion présidentiel US, Airbus garderait ses chances avec le A380 !
    Et je crois que ce sont 2 Avions (A moins qu'ils ne gardent l'ancien)
    Si c'est R Aboulafia qui le dit (M...e il se trompe tout le temps)

    ----------------------- Extrait Aero-News ------------------------

    http://www.aero-news.net/index.cfm?contentBlockId=02b98029-20ba-4aeb-a3d5-21d300a5bae1

    Boeing Isn't Guaranteed To Win Next Presidential Aircraft Contract

    Tue, 20 Jan '09
    The Audacity Of... An A380 Air Force One?

    Even as the plight of US manufacturers has revived "buy American" sentiment, the Pentagon appears to be opening the door for the next Air Force One to come from Toulouse, France.

    As he takes office Tuesday, President Barack Obama inherits use of two Boeing 747-200Bs outfitted for duty as Air Force One, a flying office and command center equipped with defensive countermeasures, aerial refueling capability, lavish staterooms, and 87 phone lines -- 28 of them encrypted.

    But the planes, which have been in use since 1990, are getting a little rickety, and expensive to maintain. So recently, the US Air Force quietly started kicking tires. The Los Angeles Times reports that for the first time since Boeing started supplying the planes during the Kennedy administration, the Pentagon has requested information not only from Boeing, but also from Airbus.

    Of note, the Boeing 747 used to be the world's largest airliner, but that title now belongs to the Airbus A380, which has one-upped the floor space of the 747 by a whopping 40 percent.

    Despite the fact that the new Marine One Presidential helicopter fleet will come from a consortium which includes Italian and British companies, most industry observers believe it would be unthinkable to have an American President step out of a foreign-made Air Force One.

    John Pike, director GlobalSecurity.org, predicts Congress would have a fit. "The American president getting off of an American plane has been a major part of the US being a superpower."

    But Teal Group aerospace analyst Richard Aboulafia isn't so sure the A380 idea couldn't happen. "At first it sounds inconceivable, but then again so did the presidential helicopter selection," Aboulafia said. "If politics was completely removed, the Air Force may decide they need all the space they can get."

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    Message par Xmaad Mer 28 Jan 2009 - 11:15

    Airbus pourrait ne pas soumissionner face à Boeing pour AF1

    Une tactique pour conserver une chance sur les US Tankers ?

    Le 747-8 grand favori si l'abstention d'Airbus se confirme ?

    Sur Flight, le 28 01 09 par S. Trimble

    EADS North America (NA) will abstain from an opportunity to usurp Boeing as the next supplier for the US presidential aircraft fleet.

    The US-based subsidiary of the European conglomerate, which includes Airbus, confirmed the company will not respond to a US Air Force request for information. The RFI is the first step in the process to acquire a replacement after 2017 for the Boeing 747-200-based VC-25 fleet, also known as Air Force
    One (AF-1).

    Although the selection of, for instance, the Airbus A380 might have been politically explosive, EADS insists only business interests guided its decision.

    The USAF plans to buy only three aircraft. That order is too small for EADS NA to justify the investment of shifting final assembly and engineering work from Europe to the USA – two key tenets of its North American growth strategy.

    “After careful review, we’ve determined that participation in the AF-1 programme will not help us meet these business objectives,” an EADS NA spokesman says.

    But the company is still active in the US defence market. EADS NA remains involved in the KC-X competition with Northrop Grumman, and is considering to bid for the US Army armed reconnaissance
    helicopter (ARH) contract. EADS also is delivering up to 322 UH-72A light utility helicopters to the army.

    EADS first confirmed interest in the AF-1 replacement contract in October 2007. The company was invited to submit data on the A330, A340 and A380 as part of an analysis of alternatives. At the time, EADS spoke of providing the USAF more data about the A380 than provided to any other Airbus customer.

    In September, EADS also posted a job advertisement for a business development executive, who would be tasked with marketing Airbus aircraft for a variety of USAF requirements, including AF-1.

    Boeing is now the only likely platform supplier remaining for the AF-1 contract. The USAF is searching for a commercial widebody aircraft, leaving the 767, 777, 787 and 747-8 as available candidates.

    Boeing delivered both VC-25s currently in service in 1990. The first one is scheduled to be replaced in Fiscal 2017 and the second in FY19. A third aircraft is also planned to join the expanded fleet in FY21.

    Boeing has been the AF-1 supplier since 1962, when the 707-based VC-137 entered service.

    http://www.flightglobal.com/articles/2009/01/28/321709/eads-waves-off-bid-for-air-force-one-replacement.html
    Rasta'
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    Modérateur


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    Message par Rasta' Mer 28 Jan 2009 - 19:43

    Petit hors sujet à propos d'Air Force One.
    Vous savez peut-être que Barack Obama viendra à Baden-Baden et Strasbourg à l'occasion du sommet de l'Otan en mars.
    J'aurai peut-être l'opportunité de choper quelques photos de cet avion rare (demande d'accréditation en cours).
    Promesse sans garantie.
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    Message par Invité Mer 28 Jan 2009 - 22:11

    Merci, vous voyez sérieusement le futur AF1 en bi...à moteurs US bien sur ?

    Ne jamais vendre la peau de l'ours...c'est sur
    Mais pourquoi tuer l'ours si on n'a pas vendu la peau !
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    Message par Beochien Lun 7 Juin 2010 - 14:54

    Bonjour !

    Allez, je le mets ici ce post, je ne sais vraiment pas où le mettre !

    Quand les faits dépassent un peu l'entendement ... ça navigue depuis 2 ans, entre 13 et 6 billions de $ pour une vingtaine d'hélicos (Et peut être la moitié du congrés, ou de la Maison Blanche à déplacer ... ne pas oublier le cuisinier, il est peut être encore Français) !

    Changements d'alliances, licence Finnemecanica pour Boeing etc, la guerre des gangs de fournisseurs !

    Des Hélicos, certes lourds, mais à 2-300 millions de $ pièce au plus bas, avant, c'était le double !

    Totalement scandaleux ! Comment Obama peut il demander à ses militaires de réduire leurs dépenses, a travers de tels exemples de gâchis incontrôlé (Et faire la morale côté Tankers, au passage)!

    ---------------- Extrait du NY Times, le plus complet ------------

    http://www.nytimes.com/2010/06/07/business/07copter.html?partner=yahoofinance


    Boeing Plans Bid on Presidential Helicopter Fleet
    By CHRISTOPHER DREW
    Published: June 6, 2010

    Boeing plans to announce on Monday that it will enter the bidding to build a fleet of presidential helicopters, adding a major new player to a project the Pentagon is trying to revive after President Obama criticized it last year as contracting “gone amok.”

    Boeing will buy the rights to build a midsize helicopter from AgustaWestland, a European company, according to Philip J. Dunford, vice president and general manager of Boeing Rotorcraft Systems. AgustaWestland had previously teamed with Lockheed Martin for the project, which the Pentagon canceled in June 2009, citing cost overruns.

    Boeing said that by building the helicopters itself, it hopes to avoid some of the problems that hampered the previous contractors. And there are signs that the Pentagon might ease some of the arduous requirements that caused the projected cost to double, to $13 billion for just 28 helicopters.

    Pentagon officials, who are seeking preliminary information from potential bidders this month, now hope to build a fleet of 23 to 28 helicopters at a cost of $6 billion to $10 billion.

    Their goal is to replace the aging helicopters that carry the president and his aides on short trips with more futuristic craft that could provide some protection against terrorist attacks.
    ------------

    JPRS
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    Message par Beochien Lun 7 Juin 2010 - 19:41

    Bonsoir ...
    Et les félicitations d'EADS .... qui valent leur pesant de moutarde !

    ------------- Aero-News Extrait ------------------

    http://www.aero-news.net/

    "In a statement, Airbus parent EADS said it welcomed Boeing's "embrace of international military technologies and platforms in its pursuit of the VXX Presidential Helicopter contract."

    "We're pleased that Boeing has openly acknowledged the contribution that international teams, products and platforms make to U.S. national security," EADS said in a statement shortly after the announcement. "For several years, Boeing and its allies have been harshly critical of the participation of EADS North America in the KC-X tanker competition. With this announcement, we now expect Boeing to cease its shrill rhetoric and finally allow the KC-X competition to focus on the merits of the tanker offerings."

    JPRS
    Paul
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    Message par Paul Ven 29 Jan 2016 - 23:37

    Confirmation sans surprise aujourd'hui que ce sera le 747-8:

    http://www.af.mil/News/ArticleDisplay/tabid/223/Article/646632/af-awards-contract-for-next-air-force-one.aspx
    c.foussa
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    Message par c.foussa Dim 31 Jan 2016 - 17:23

    En revanche on verra les 4 Boeing E-4B, NAOC (PC de commandement et de comm dont une antenne déroulante de 5 miles) voler encore un bon moment. Ce seront probablement les derniers B 747 classiques qui voleront.


    http://www.defenseindustrydaily.com/up-to-2b-to-maintain-upgrade-usas-e4b-naoc-fleet-01671/


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    Message par Poncho (Admin) Dim 31 Jan 2016 - 23:14

    Oh Rotule ! (ça me rappelle quand je lisais assidument Clancy).
    Ce sont des 747-200 ! Ils vont battre les iraniens ?


    _________________
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    Message par Paul Sam 9 Sep 2017 - 2:04

    Pas de ravitaillement en vol pour le prochain AF1

    http://www.defenseone.com/business/2017/09/searching-1-billion-inside-pentagons-struggle-match-trumps-air-force-one-boast/140852/


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