Bonjour,
Cette famille de Turbofan de poussée moyenne et à faible dilution représente toujours une base installée importante... d'appareils aujourd'hui en difficulté avec les réglementations "bruit" de l'ICAO
L'intérêt d'y apporter des modifications même encore aujourd'hui :
http://www.flightglobal.com/articles/2009/10/01/332938/us-firm-brings-modified-jt8d-thrust-reverser-to-market.html
Et là 6 à 12% de gain ! Ca ne plaisante plus...
Pour info
Le site PW UTC
http://www.pw.utc.com/vgn-ext-templating/v/index.jsp?vgnextoid=93cd34890cb06110VgnVCM1000004601000aRCRD
Les specs de la famille JT8D
Engine Specifications:
Fan tip diameter: 39.9 - 49.2 in
Length, flange to flange: 120.0 - 154.1 in
Takeoff thrust: 14,000 - 21,700 lb
Flat rated temperature: 77 - 84° F
Bypass ratio: 1.0 - 1.7
Overall pressure ratio: 15.8 - 21.0
Fan pressure ratio: 1.92 - 2.21
Le site de Dugnat Kinetics
http://www.dugankinetics.com/
Exploitation de l'effet Venturi des gaz d'ejection... pour avoir un second "flux froid !"
Intéressant n'est ce pas ?
Cette famille de Turbofan de poussée moyenne et à faible dilution représente toujours une base installée importante... d'appareils aujourd'hui en difficulté avec les réglementations "bruit" de l'ICAO
L'intérêt d'y apporter des modifications même encore aujourd'hui :
http://www.flightglobal.com/articles/2009/10/01/332938/us-firm-brings-modified-jt8d-thrust-reverser-to-market.html
US firm brings modified JT8D thrust reverser to market
By Mary Kirby
A modified thrust reverser that reduces noise and augments thrust on Pratt & Whitney JT8D-200 series engines is being offered to Boeing MD-80 operators by Las Vegas-based Dugan Kinetics.
"A new stow position has been developed for the thrust reverser, where it has the new useful purpose during flight of adding thrust with no additional weight or fuel consumption. This position uses the reverser doors as an ejector during flight," says Dugan Kinetics marketing director Jack Dugan.
The EP-80 Ejector/TR surrounds the engine exhaust nozzle to suck the ambient air flow into its chamber causing this accelerated flow to mix with the engine's higher velocity exhaust flow. This mixing also reduces noise.
Dugan says the EP-80 Ejector/TR has been tested on an MD-80 and a Boeing 727.
"All tests have provided a total flight fuel savings range between 6% and 12%," he adds.
Et là 6 à 12% de gain ! Ca ne plaisante plus...
Pour info
Le site PW UTC
http://www.pw.utc.com/vgn-ext-templating/v/index.jsp?vgnextoid=93cd34890cb06110VgnVCM1000004601000aRCRD
Les specs de la famille JT8D
Engine Specifications:
Fan tip diameter: 39.9 - 49.2 in
Length, flange to flange: 120.0 - 154.1 in
Takeoff thrust: 14,000 - 21,700 lb
Flat rated temperature: 77 - 84° F
Bypass ratio: 1.0 - 1.7
Overall pressure ratio: 15.8 - 21.0
Fan pressure ratio: 1.92 - 2.21
Le site de Dugnat Kinetics
http://www.dugankinetics.com/
Exploitation de l'effet Venturi des gaz d'ejection... pour avoir un second "flux froid !"
Intéressant n'est ce pas ?