Mais ils est permis de se demander comment GE arrive à faire taire ces nouvelles, du moins pendant un certain temps (toujours trop long) !
"Etihad Loses Etops Due GE90 HPT Failure" (posté sur Airliners . Net, au mois d'octobre, 2008)
Lien :
http://www.airliners.net/aviation-forums/tech_ops/read.main/171207/
Firstly, ......I am a huge fan of the GE90-115BL and BL1 but they do occasionally go wrong too.
Etihad experienced two seperate incidents with their GE90-115BL1 engines recently. A boroscope inspection found the HPT blades had failed in both the engines. Both engines were removed and replaced. Etihad subsequently lost their Etops approval until each aircrafts engines were boroscoped and cleared.
OK ! Ce cas est un genre de "perte technique & administrative" d'ETOPS de courte durée (vraisemblablement).
Mais cela n'est pas le problème ! C'est la question de 2 poids -2 mesures, n'est-ce pas ?
Dernière édition par sevrien le Mer 10 Juin 2009 - 22:50, édité 2 fois