par Beochien Sam 29 Juin 2013 - 11:50
J'avais vu passer ça ...
L'alliance scellée à partir du split avec RR est renforcée ... une histoire de marque, de Mktg, et de simplification vs la clientèle !
Donc, le PW1100G sera commercialisé sous la marque IAE , 1 seul fournisseur pour les 320 V2500 et Les NEO GTF, c'est bien pour le suivi et les spare parts !
Plan ambitieux, jusqu'à 2045 avec MTU et JAEC, semblable à l'alliance CFMI pour la durée !
Pas de retour de RR en vue donc !
Mais les autres GTF seront donc dans le circuit P&W !
Une simplification, contre une complication !
Les moteurs du MS21, qui seront pratiquement les mêmes que ceux de l'A320 NEO, et avec les mêmes participations, MTU et JAEC, , seront eux dans le circuit P&W ??
Vous avez dit plus simple ??
---------------- De Graham Warwick, AvWeek, pendant le PAS ------------
http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/awx_06_19_2013_p0-589726.xml
Since Pratt completed its acquisition of Rolls-Royce’s 32.5% stake in IAE in 2012 for $1.5 billion, subsequently redistributing 5 percentage points to MTU Aero Engines, the venture has been owned 61% by Pratt, 16% by MTU and 23% by Japan Aero Engines Corp. (JAEC).
JAEC’s and MTU’s shares in the PW1100G-JM program, meanwhile, “are very similar,” says Hess.
Sales and marketing for both engine programs have been combined since November 2012, to present “a single face to the customer,” says Beatty. “With the same shareholders in both programs, it is an opportunity to look at more collaboration.”
Hess agrees that IAE is the appropriate brand for the PW1100G on the A320NEO, while Pratt’s own PurePower brand for the GTF family is now firmly established with engines on the Bombardier CSeries, Embraer E-Jet E2, Mitusbishi MRJ and Irkut MC-21.
While V2500 production is expected to wind down in favor of the PW1100G after 2018, by which time some 8,000 engines will have been delivered, the IAE partners have renewed their collaboration agreement to 2045. “We can’t imagine anything but continuing,” says Beatty.
JPRS