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    A 330 MRTT ( KC-45A )

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    Message par alain57 Lun 26 Jan 2009 - 17:36

    A330 MRTT, que va décider Obama ?

    http://psk.blog.24heures.ch/archive/2009/01/25/a330-mrtt-que-va-decider-obama.html

    article qui revient sur ce contrat ..... boeing va-t'il présenté le 777 ravitailleur..??
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    Message par pascal83 Lun 26 Jan 2009 - 17:50

    Pour le 777 il n'auront pas le temps.

    Maintenant un 50/50 plus probable, il ne voudra pas gener les europeens et etre traiter de protectionniste.

    Alors 90 A330 MRTT
    et 90 767 cela devrait arranger tout le monde sauf boeing.
    ILs ne faudra pas oblier qu'il y aura un deuxieme appel d'offre.
    Ils sont plus de 500 a devoir etre remplacé.
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    Message par Beochien Jeu 29 Jan 2009 - 20:18

    Bonsoir

    Ca commence effectivement à remuer un peu du côté de l'administration Obama , pour les Tankers ! L'USAF n'allait pas rester bien longtemps tranquille !

    Peut être le fait de s'annoncer hors compétition pour l'avion présidentiel, à été un bon mouvement politique de la part EADS ! Désamorçer un mouvement "Nationaliste" Au congrés pour préserver les chances des Tankers !
    On risquait de faire modifier la constitution US, pour faire voler le Président sur un Boeing à coup sur !! jocolor

    -------------Voir le commentaire de James Wallace ! Exttrait ----------------

    http://blog.seattlepi.nwsource.com/aerospace/

    QUOTE OF THE WEEK:

    Concerns in Congress and other corners that the president could one day be flying around in an A380 as Air Force One ended when EADS, the parent of Airbus, announced it will not compete for the contract to supply three planes to replace the 747s that now carry the president.

    A couple of days earlier, on Monday, U.S. Rep. Ted Poe, a Rebublican from Texas, had proposed legislation that would have prohibited the awarding of a contract for Air Force One to a foreign firm.

    "Outsourcing Air Force One is not an option. It's un-American," Poe said on the House floor. "Are we going to replace the American apple pie with crepes?"

    UN-AMERICAN TANKERS

    It remains to be seen how the "Buy American" mood in Congress will affect the upcoming Air Force tanker competition.

    Even though the Air Force and Pentagon are dead set against a split buy of tankers from Boeing and Northrop-EADS, Aviation Week reports that this option is getting serious attention in Congress, where it is seen as the only way to prevent endless further appeals by either side of the next contract award.
    ---------------------------------------------------------------------------------

    Et l'article de aviation week , trés intéressant !
    L'USAF, devant 2 avions en course ne sait plus comment s'y prendre !
    Impossible de reprogrammer un BID, sans avantager qui que ce soit, et provoquer de nouvelles successions de protest !

    L'USAF, n'a pas oublié la décision de NG/EADS de protester la prochaine, s'ils la perdent !

    Maintenant, un partage de la cde, parait raisonnable à plus d'un, comme un moindre mal pour sortir de l'impasse, même les militaires en conviennent ! Un avion plus petit, et un plus gros ! Un peu plus cher aussi ! 90 + 90 Tankers ???
    Pourquoi pas ?

    --------------------- Aviation Week, Extraits !----------------------

    http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?id=news/KCX012909.xml&headline=Split-Buy%20USAF%20Tanker%20Concept%20Gaining%20Favor&channel=defense

    Still, officials close to the KC-X program, which was designed to begin replacing more than 500 aging KC-135 tankers with 179 new aircraft, say dual-sourcing may be the only politically palatable way to move forward. Plans from the middle of the decade called for a later buy of KC-Y aircraft and replacing the KC-135s with these two new models in succession. KC-Y was to be a new round of competition after the KC-X buy ended.

    Now, officials are looking at an option to bring KC-Y forward and conduct simultaneous replacement purchases of KC-X and KC-Y. “This would put a wrapper of legitimacy around it,” one industry official says.

    Earlier talk of a split-buy involved halving the KC-X buy, which would have amounted to doling out funds for two simultaneous developments that would yield, at most, production of 90 aircraft for each contractor. Yet by guaranteeing each team a number of units, the benefits of competitive dual-sourcing would be lost, says Jacques Gansler, the Pentagon’s acquisition chief from 1997-2001.
    ---------------

    Two earlier attempts at a competition between the rival teams – led by Boeing, with a 767-200-based option, and Northrop/EADS North America, with an A330-based aircraft – were botched.

    While options for a split buy are under review, the Air Force also is assessing ways for the new Obama administration to attempt a third competition. Pentagon officials are adamantly against a split buy because of high up-front cost. But some acquisition experts say competitive dual-sourcing may be the only way to avoid a new round of lengthy bid protests.

    There’s no way that the Air Force or anyone else can write a operational requirement for existing aircraft with known capabilities that results in a level playing field,” says retired USAF Gen. Mike Loh, once head of Air Combat Command. “Whatever you write will tilt the decision and end up in another protest.”

    Béochien
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    Message par alain57 Sam 28 Fév 2009 - 16:26

    un article concernant les ( futur ) ravitailleurs Français......

    http://www.flightglobal.com/articles/2009/02/28/323207/france-closing-on-structure-of-tanker-deal-airtanker.html
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    Message par alain57 Sam 28 Fév 2009 - 16:30

    si les Britanniques sont fâché avec EADS concernant l'A400M, (on les comprend) au moins ça avance avec les ravitailleurs.....

    http://www.flightglobal.com/articles/2009/02/27/323208/pictures-wings-for-rafs-first-a330-tanker-head-for.html
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    Message par Beochien Sam 28 Fév 2009 - 16:33

    Merci Alain !

    Je crois bien que Air Tanker prêche pour sa paroisse !
    Et ne serat pas fâché d'un contrat, même partiel avec l'AF !
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    Message par alain57 Dim 1 Mar 2009 - 12:19

    EADS fait sa promotion....

    EADS North America Showcases Its Aerial Refueling and Airlift
    Expertise at the Air Force Association's 2009 Air Warfare Symposium

    http://biz.yahoo.com/iw/090227/0478109.html
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    Message par Beochien Dim 1 Mar 2009 - 19:25

    Le Sénateur Mc Cain, Toujours influent sous l'admi Obama donne son avis !

    Pas pour un split de la commande !
    Ca peut se comprendre, les coûts d'abord ! Avantlapolitique !
    Avis perso, ça n'arrange pas NG/EADS !

    --------------------- Seattle Times / Bloomberg Extrait !----------------

    http://seattletimes.nwsource.com/html/boeingaerospace/2008795656_tanker28.html

    McCain doesn't want tanker contract split between Boeing and Northrop

    The new competition between Boeing and Northrop Grumman-EADS to build an aerial refueling tanker for the U.S. Air Force should remain a winner-take-all contest, Sen. John McCain said Friday.

    By Tony Capaccio

    Bloomberg News

    The new competition between Boeing and Northrop Grumman-EADS to build an aerial refueling tanker for the U.S. Air Force should remain a winner-take-all contest, Sen. John McCain said Friday.

    Defense Secretary Robert Gates has rejected dividing the contract, "and I have too," said McCain, the ranking Republican on the Senate Armed Services Committee.

    "Just because of politics, we shouldn't split" the contract between them, McCain said. "It would only be a political decision."
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    Message par pascal83 Dim 1 Mar 2009 - 20:19

    http://www.flightglobal.com/articles/2009/02/28/323207/france-closing-on-structure-of-tanker-deal-airtanker.html

    La france devrait opter sur la solution anglaise. Si ma traduction est bonne.
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    Message par Beochien Dim 1 Mar 2009 - 20:42

    Pascal ! Wink
    Faut lire un peu Avant!
    Hier Alain à 16.30 !
    C'est Air Tanker (Firme privée ) qui va gérer et piloter les Tankers A330 MRTT GB !
    Et qui semble prêcher pour sa paroisse !
    Dés fois que l'AF soit intéressée par la formule !
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    Message par sevrien Dim 1 Mar 2009 - 21:30

    A ce stade, franchement, on perd tout intérêt en un magma pareil !

    Mieux vaut attendre, .... pour voir quel tas de boue va en sortir ! Rolling Eyes
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    Message par alain57 Mer 4 Mar 2009 - 14:14

    Ravitailleurs: Hervé Morin monte au créneau pour "vendre" EADS au Pentagone. .....la politique s'en mêle.....!!!...aie ..aie...enfin en verra...

    http://www.lesechos.fr/depeches/politique/afp_00126130-ravitailleurs-herve-morin-monte-au-creneau-pour-vendre-eads-au-pentagone.htm

    Le ministre français de la Défense Hervé Morin est monté au créneau mardi au
    Pentagone pour plaider la cause du groupe européen EADS, candidat contre Boeing
    à un méga-contrat de 35 milliards de dollars pour 179 avions ravitailleurs, qui doit bientôt être remis en jeu.

    "Je me suis senti dans l'obligation d'évoquer le futur appel d'offres pour le
    ravitailleur américain, en rappelant à mon collègue que l'ouverture était
    forcément dans les deux sens, qu'on ne pouvait pas être un grand vendeur
    d'équipement militaire et considérer qu'il ne doit pas y avoir de réciprocité",
    a-t-il dit lors d'une conférence de presse conjointe avec son homologue américain Robert Gates.

    Cette énorme commande pour renouveler la flotte des avions ravitailleurs de
    l'US Air Force avait été attribuée en février 2008 à l'américain Northrop
    Grumman et son partenaire EADS (maison-mère d'Airbus), avant d'être annulée en
    juillet après une contestation du rival Boeing devant la Cour des comptes américaine.

    Des parlementaires américains avaient parallèlement critiqué l'attribution
    initiale du contrat au consortium américano-européen, en accusant l'armée de
    l'Air de faire perdre des emplois à l'économie américaine.

    M. Gates a indiqué fin janvier espérer relancer l'appel d'offres au printemps
    entre les deux concurrents, qui devrait aboutir à la conclusion d'un contrat début 2010.
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    Modérateur


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    Message par Rasta' Mer 4 Mar 2009 - 16:07

    Si nos politicards s'en mêlent, je crains le pire!
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    Message par pascal83 Mer 11 Mar 2009 - 18:46

    http://fr.reuters.com/article/frEuroRpt/idFRLB54787120090311

    Un democrate pour le partage de la commande entre B et N-A
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    Message par Beochien Mer 11 Mar 2009 - 18:53

    Merci Pascal ...
    Côté politiquesun consensue peut être espéré !
    Mais l' USAF n'est pas d'accord pour le coût de 2 programmes ...
    Donc pour l'instant ....
    Wait & See !
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    Message par Poncho (Admin) Mer 11 Mar 2009 - 22:28

    Bonsoir,

    J'ai vu aussi ça

    http://blog.seattlepi.nwsource.com/aerospace/archives/163873.asp

    Will White House delay tanker rebid?

    Wink
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    Message par Beochien Mer 11 Mar 2009 - 22:41

    Merci l'admi , on peut ouvrir un peu ...
    Juste noter qu'avec les catas budgétaires et économiques qui affectent les USA, les budgets priorités budgétaires du Pentagone peuvent être assez incertaines pour qq années !

    Le Lien Seattles PI ! Extraits !

    ---------------------------------

    In a report published on its Web site late Monday, Congressional Quarterly said three unnamed sources close to the discussions had confirmed that the White house has given the Pentagon "guidance" to delay the tanker competition and also to cancel the bomber.

    Quand même !

    No final decision has been made, Congressional Quarterly said, and the recommendations are part of the ongoing negotiations between the Office of Management and Budget and the Defense Department over "possible budget tradeoffs this year."

    Pas bon signe, non plus !

    "This back and forth goes on every year," said Alex Glass in Murray's office. "Congress in the end has to approve these budgets. Our feeling is that this (tanker replacement) is a top priority for the Air Force and Defense Department and we don't expect that to change."

    Et ... juste le contraire ... pas trop rassurant tout celà !
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    Message par Poncho (Admin) Mer 11 Mar 2009 - 22:58

    Beochien,
    Désolé de ne pas l'avoir fait !
    L'exercice de pompier de la journée m'a un peu griller les neurones et pompes de l'energie Wink

    Si retard pour les KC... ça sera peut être l'occasion d'appuyer encore plus sur la polyvalence Tanker/transport stratégique...
    Pour Airbus, les mesures compensatoires au retard de l'A400M sous forme de MRTT pourront peut-être être valorisé...
    Par contre la note "past performance" va sérieusement baisser...
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    Message par Beochien Mer 11 Mar 2009 - 23:11

    Bon pour les pompiers ... tenir ferme la lance et dans les (la) bonnes directions Twisted Evil

    Mais pour les Tankers totalement inutile de spéculer, entre 1 et 5 ans ... ce n'est plus le même panorama !
    Faudra tout remettre à plat si c'est dans 5 ans !
    Dans quel sens airframe / moteur, et même côté mission ! Irak, Afga ... autres !
    Bof ... tout aura changé, y compris avec de nouvelles élections US !

    Bonjour madame soleil !
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    Message par alain57 Mar 31 Mar 2009 - 22:52

    vu l'age de la flotte de tanker US et l'urgence de remplacer les appareils les plus âgés, le partage du gâteau entre Airbus et Boeing serais peut être la solution.

    http://www.thenewstribune.com/topstories/story/683516.html
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    Message par alain57 Sam 4 Avr 2009 - 17:56

    Airbus A330 MRTT May Win USD 1.3 billion Indian Air Force Contract

    excellente nouvelle pour airbus, si le contrat et confirmé.

    http://www.india-defence.com/reports-4311

    Airbus is set to win contract to deliver six Airbus A-330 multi role tanker transports to the Indian Air Force in
    a deal worth estimated to be USD 1.3 billion.

    Senior Defence Ministry officials confirmed that a 1-billion euro contract for six Airbus A-330 multi-role tanker-transports is close to being finalised. This despite the makers of the Russian IL-78 tanker, six of which the IAF has in service, offering a lower bid.

    The Airbus A330 MRTT is being actively operated by up to five countries including Australia, United States and the United Kingdom.

    The IAF chose Airbus for its larger fuel load and its dual transport capability. This decision has a bearing on the world's largest defence contract—the IAF's acquisition of 126 medium-range fighter aircraft worth over
    $10 billion where Russia's MiG-35 is a low-cost option.
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    Message par alain57 Mar 7 Avr 2009 - 17:57

    Contrat des ravitailleurs : la compétition entre EADS et Boeing relancée

    http://www.latribune.fr/entreprises/industrie/aeronautique-defense/20090407trib000364416/contrat-des-ravitailleurs-la-competition-entre-eads-et-boeing-relancee.html

    Le Pentagone a décidé de maintenir ce méga-contrat de 35 milliards de dollars et portant sur 179 avions ravitailleurs. La décision sur l'appel d'offres, opposant EADS allié à Northrop Grumman à Boeing, sera prise à l'été.

    La compétition entre EADS,allié à Northrop Grumman, et Boeing sur le contrat des avions ravitailleurs du Pentagone peut repartir. Le secrétaire à la Défense américain, Robert Gates, a en effet annoncé lundi soir qu'il
    poursuivait le programme de renouvellement de la flotte d'avions ravitailleurs, qui oppose les deux constructeurs aéronautiques.
    Une décision sur ce méga contrat évalué à 35 milliards de dollars doit être prise à l'été.
    "Pour remplacer la flotte vieillissante d'avions ravitailleurs de l'armée de l'air, nous allons maintenir le calendrier du (programme) d'avion ravitailleur KC-X ainsi que son financement, avec l'intention de solliciter des offres cet été", a ainsi déclaré Robert Gates lors d'une conférence de presse, où il a présenté les nouvelles priorités du
    Pentagone et ses recommandations budgétaires à la Maison Blanche.
    Le secrétaire à la Défense a redit son opposition à un partage du contrat entre les deux rivaux, en estimant que c'était une mauvaise politique d'achat qui à terme s'avérerait beaucoup plus coûteuse qu'une solution ne retenant qu'un seul type d'avion. "Je continue à penser qu'acheter deux modèles n'est pas la meilleur affaire pour le contribuable".
    Le contrat géant portant sur 179 avions avait été attribué en février 2008 à l'alliance EADS-Northrop
    Grumman, mais Boeing avait contesté la décision et déposé un recours auprès de la Cour des comptes américaine (GAO), qui avait tranché en sa faveur, recommandant une réouverture de la compétition. Cette fois-ci, selon Robert Gates, la procédure d'appel d'offre pourrait être structurée de telle manière que le choix du Pentagone sera incontestable et que le projet ne sera pas retardé une nouvelle fois.
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    Message par alain57 Jeu 30 Avr 2009 - 21:58

    A330 Multi-Role Tanker Transport demonstrates refueling compatibility with C-135

    http://www.defpro.com/news/details/7065/

    08:09 GMT, April 29, 2009 Arlington, Virginia | The A330 Multi-Role Tanker Transport (MRTT) – on which the
    Northrop Grumman KC-45 is based – has marked a new development milestone by flying as a receiver aircraft with a C-135 tanker operated by the French Air Force. During two airborne sorties, the C-135 made 20 contacts with the Royal Australian Air Force (RAAF) A330 MRTT, the first of five aircraft to be delivered to the RAAF.
    A total of 20 contacts were made during two sorties in which the Royal Australian Air Force A330 MRTT flew as a receiver aircraft with a French Air Force C-135 tanker.
    The Royal Australian Air Force is one of five military services that have selected A330-based refueling
    aircraft to meet their nation’s tanker/transport requirements, including Australia, the United Kingdom, the United Arab Emirates and Saudi Arabia. In 2008, the United States Air Force selected the Northrop Grumman KC-45 to replace its aging KC-135 refueling fleet.
    Phase two MRTT flight testing began in December 2008 and has validated the aircraft’s flight control laws and
    compatibility with a broad range of military aircraft while operating as both a tanker and receiver; tested and expanded the operational envelope of the centerline refueling boom and two underwing refueling pods; and tested onboard avionics – including NATO-standard Link 16 data communications and the Multifunctional Information Distribution System (MIDS).
    A key technology on the A330 MRTT and Northrop Grumman KC-45 is the EADS advanced Aerial Refueling Boom System (ARBS). The ARBS provides highly accurate, reliable in-flight refueling, with a maximum nominal fuel flow rate of 1,200 U.S. gallons per minute. A high-resolution, panoramic and 3D-vision surveillance system
    enables the aircraft’s boom operator to remotely control the boom from the cockpit during day or night air-to-air refueling missions.
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    Message par alain57 Sam 9 Mai 2009 - 19:42

    Airbus Military successfully concludes A330 MRTT boom flutter testing

    http://www.aeromorning.com/news.php?id_newss=30849&numnews=25


    Airbus Military successfully concludes A330 MRTT boom flutter testing
    As part of the final stages of the A330 MRTT flight test campaign, the boom flut-ter testing has been completed.
    Several flights were performed for the Flutter Vibration Test, including for the aero elastic
    characterization of the boom. The main objective of the testing is to check boom
    and aircraft behaviour by inducting vibrations on the boom rudderva-tors. The boom has been tested in several configurations and conditions, includ-ing with the boom fully deployed, at several heights and speeds up to Mach .92
    Since commencement of the second flight test phase in December 2008, Airbus Military has performed a range of testing. They included tanker and receiver flight control laws validation, underwing pod testing, boom data gathering and enve-lope expansion, as well as MIDS, Link 16 and military avionics and mission test-ing. A total of 107 flights were logged.
    The A330 Multi Role Tanker Transport (MRTT), a military derivative of the suc-cessful A330-200 commercial airplane, was selected by Australia, UK, UAE, Saudi Arabia and the USA.
    Airbus is an EADS company.
    Source : AIRBUS


    Dernière édition par Admin le Sam 9 Mai 2009 - 22:48, édité 1 fois (Raison : Remise en forme Admin)
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    Message par alain57 Mar 26 Mai 2009 - 12:14

    India to buy Airbus MRTT tanker in a $1 billion deal

    http://www.defpro.com/news/details/7643/

    08:57 GMT, May 26, 2009 The Indian Air Force has decided to buy the Airbus A330 multi-role tanker
    transport (MRTT) instead of the Russian built Ilyushin-78 air-to-air tanker, the Hindustan Times reported yesterday. The IAF Air Chief Marshal, Major Fali Homi said in an interview that after finishing evaluations the European A330 MRTT has been selected as the future tanker of the Air Force. Fali Homi also said that a
    deal is expected to come up for final approval by the Cabinet Committee on Security (CCS) very soon.

    The Ilyushin and Airbus platform were competing for the tender announced by the MoD three years ago consisting of six midair tanker aircraft worth nearly $1 billion. The Air Chief Marshal now said that the Russian aircraft have failed to meet certain requirements. Therefore, the IAF has decided to take the A330 MRTT - a military derivative of the Airbus A330 airliner - offered by European aerospace corporation EADS.

    The first A330 MRTT may be delivered to the IAF within three years after signing the deal, while the remaining five would be inducted 15 months after that.
    The IAF has operated the Il-78 tankers for almost six years but are now braking with Russia as its main defence supplier.

    The A330 MRTT has won several tanker competitions with contracts signed by the governments of
    United Kingdom, Australia, Saudi Arabia and the United Arab Emirates.

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