Bonne nouvelle pour RR et la pénétration européenne du marché des USA !
Lien :
[url=http://www.rolls-royce.com/defence/news/2009/030209_osprey_contract.jsp]http://www.rolls-royce.com/defence/news/2009/030209_osprey_contract.jsp[/url]
Rolls-Royce to power V-22 Osprey aircraft in $222 million contract modification
Tuesday, 3 February 2009
.......
Lien :
[url=http://www.rolls-royce.com/defence/news/2009/030209_osprey_contract.jsp]http://www.rolls-royce.com/defence/news/2009/030209_osprey_contract.jsp[/url]
Rolls-Royce to power V-22 Osprey aircraft in $222 million contract modification
Tuesday, 3 February 2009
96 moteurs à livrer rn 2010, avec un contrat du genre TotalCare, selon la méthode '"power by the hour" / 'facturation par heure d'exploitation' !Rolls-Royce today announced a contract modification of $221.7 million with the Naval Air Systems Command (NAVAIR) to provide AE 1107C-Liberty engines and services for the U.S. Marine Corps’ MV-22 and the U.S. Air Force’s CV-22 Osprey tiltrotor aircraft.
The modification includes 96 engines for delivery in 2010 as well as, Power-By-The-Hour, for maintenance support.
.......
Cette "modification de contrat" vient, donc, en sus de de la commande de US$700 millions mentionnée ici.In 2007, Rolls-Royce was awarded a $700 million production contract with NAVAIR which included engines for aircraft installs plus spares, for deliveries through 2013.
A noter : en comparaison avec les hélicopères conventionnels comparables, le V-22 Osprey ("Tilt Rotor Aircraft") décolle comme un hélicoptère, vole vomme un avion, à deux fois la vitesse de l'hélicoptère, et lève une charge marchande ("pay-load") 3 fois plus importante, & peut franchir une distance allant jusqu'à 5 fois la distance franchissable conventionnelle !The V-22 tiltrotor aircraft, known as the Osprey, takes off like a helicopter and flies like an airplane. Powered by twin Rolls-Royce AE 1107C Liberty engines, V-22s fly at twice the speed, with three times the payload and up to five times the range, of conventional helicopters. The U.S. government approved full-rate production for the aircraft in September 2005.