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Remplacement de Marine One : VH-71 puis VH-92 : hélicoptère présidentiel américain

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sevrien
Whisky Quebec


Remplacement de Marine One : VH-71 puis VH-92 : hélicoptère présidentiel américain Empty Remplacement de Marine One : VH-71 puis VH-92 : hélicoptère présidentiel américain

Message par sevrien Jeu 9 Avr 2009 - 9:33

Article intéressant de Pau BETTS dans le "Financial Times".

Implications d'une événtuelle annulation de cet hélico "européen". Laissons de côté la Politique 'pur jus' ! Mais ceci va mettre à l'épreuve la bonne foi, ... la bonne volonté,..... aussi, des Américains, et de l'Administration du Président OBAMA !

Lien :
http://www.ft.com/cms/s/0/b58709c4-23d3-11de-996a-00144feabdc0.html?nclick_check=1

Decision to scrap helicopter order will test good faith
By Paul Betts
Published & Last updated: April 8 2009 03:00
The recommendation of US defence secretary Robert Gates that the programme for the new presidential helicopter be scrapped is, in some ways, no big surprise.
Bien sûr, cela n'est pas une surprise ! Mais la surprise (ou non) n'est pas le vrai sujet !
The aircraft that shuttle the president and his staff from the White House lawn and go under the call sign Marine One are iconic elements of the broader US defence budget that the president himself has said must be reined in. Were Mr Obama to proceed with the acquisition of 23 new VH-71 helicopters to bus the first family and its entourage around, his moral authority to clamp down on others would certainly be undermined.
Rien ne l'empêche d'articuler une solution autout d'une combinaisons de réduction du nombre et d'un allongement des délais de livraison !
All the same it is awkward to have to pull the plug on a programme no one doubts the need for, given that the existing Marine One fleet is well beyond its "use by" date.
Voilà le problème ! Ce n'est plus une question purement économique ! Cela commence à sentir le protectionnisme,"jobs for the boys" etc.
The current Sikorsky helicopters are up to 40 years old and reportedly even have trouble clearing the ground so weighed down are they with new-fangled kit to protect the US commander-in-chief.
Ces appareils ont pris, en effet, d'énormes retards !
The fact that eight of the original order of 9 VH-71s have already been delivered is also tricky.

Oui ! Cela est "tricky" / complexe et délicat !
On budget, these have already set the US taxpayer back some $3.8bn so it is hard to believe they will simply be tucked away in a hangar.
Absolument ! Il n'ya rien de 'rationnel' pour les empêcher d'être utilisés !
The programme originally ran into image problems when the US Navy, responsible for specifying the contract, asked for significant upgrades to the remaining 18 aircraft.
Oui, ... mais le demande venait des USA ! L'offre juridique vient , donc, en droit international, en tant que contre-offre, qui a été acepté par le constructeur ! C'est une 'condition fondamentale' / "condition fundamental", au sens juridique du terme, ... et qui fut adoptée par touters les parties, sans exception !
This resulted in the budget ballooning to an embarrassing $13bn, double the original estimate.
Cela est un problème de "mauvais management" de la part de celui qui a proposé la contre-offre / modification contractuelle ! Cela n'invalide pas le contrat, juridiquement ! Les incompétents et peu perspicaces doivent être comptables et responsables de leurs décisions & actions !
Although Lockheed Martin and Anglo-Italian partners AgustaWestland pointed out that the agreed budget for the original specification could still be delivered, the US Navy insisted on the changes to ensure, among other things, that the VH-71 could perform even in the event of a nuclear attack.
Tout cela est factuel et "on record" / 'consigné'! La US Navy ne peut rien nier ! Rlle ne peut pas nier sa signature de "reconnaissance des faits" !
But then the Navy was never that keen on the European solution.
Cela est vrai ! Son chauvinisme et rejet quasi automatique de tout ce qui n'est pas américan, est bien connu !
If they ultimately selected the European helicopter it was largely because Sikorsky, which has traditionally supplied the White House helicopters, did not have at the time a competitive product to challenge the Europeans.
Vrai ! Cette auguste & arrogante maison, qui a fini par ne plus respecter les vrais besoins de ses clients, préférant reposer sur ses lauriers, s'est laissé distancer !
Sure, both Italy and the UK lobbied hard - in particular Tony Blair, the then British prime minister.

Oui ! Il con vient de ne pas l'oublier ! Et il a fait son lobby pour l'UE ! Il ne faut pas l'oubler , non plus ! Wink
Indeed, the Italians, who had recently taken over Westland, had warned that unless the group secured the US presidential contract the future of Westland's Yeovil plant and some 4,000 UK jobs would be at risk.
Cela avait été déclaré ouvertment ! C'est le moins qu'on puisse dire !
Opponents of the original deal also claimed the Bush administration awarded the contract to the Anglo-Italian group to thank their respective governments for their support in the Iraqi war.
"So what " !
By recommending a cancellation of the programme because of his new budget constraints, Mr Gates, who was also George W. Bush's defence secretary, raises the prospect of having to pay significant penalties on the first nine helicopters.
C'est vrai !
Ironically, that could in turn increase the value of the contract for its suppliers.
Oui, ... et pour rien ! Ou est le pragmatisme là-dedans ?
Indeed, the capability of the helicopter to fulfil the role has never been questioned.
Absolument !
That raises the question of whether, to avoid additional embarrassment, the Department of Defense will suddenly discover reasons why the VH-71 does not fit the bill. This would set a dangerous precedent. Cutting budgets is one thing. Reneging on contracts is quite another.
Oui ! Il ne faudrait pas que les USA prennent la sale habitude de nier ou de refuser d'honorer leur signature dans le théâtre international ! On a déjà vu ça parmi certians de nos chers membres de l'UE ! Pas la peine que cela commence aux USA !
Mr Obama has a carefully nurtured reputation as a leader, who encourages his countrymen to understand that with actions come responsibilities.
Oui ! Ce serait le moment de faire un rappel à l'ordre !
In forgoing his Marine One upgrade he is leading by example.
Mais pas forcément le bon exemple ! Il y a des possibilités, autres que la simple annulation etc.
However, the positive impact of his sacrifice would clearly risk being compromised if his government were to try to wriggle out of the contractual consequences of its budget decision.
Oui, ... et il serait bon que tous les pays membre de 'UE le disent, à haute voix, comme un seul homme ?
Avons-nous déjà oublié que ceci fut le symbole d'un premier pas ver la (re-)construction d'un pont entre les USA, et l'UE, impulsé par le RU et l'Italie ?
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alain57
Whisky Quebec


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Message par alain57 Ven 1 Mai 2009 - 15:36

ceci mérite lecture...........
http://www.aeromorning.com/chroniques.php?ch_id=500

Polémique autour de la flotte présidentielle américaine.

C’est une affaire que l’on peut qualifier d’amusante à condition de ne pas payer ses impôts aux Etats-Unis : contrairement à ce qu’on pouvait comprendre il y a quelques jours, le programme VH-71 est loin d’être
annulé. Il s’agit, rappelons-le, d’une commande d’une petite trentaine d’hélicoptères destinés à succéder aux vénérables Sikorsky que les Marines mettent à la disposition de la Maison Blanche.
Lesdits hélicos, des Agusta Westland AW101 dûment américanisés et aménagés par Lockheed Martin, suréquipés en contre-mesures électroniques et autres parades anti-missiles, présentent la particularité de coûter près de 500 millions de dollars pièce. Ils ne sont pas construits en or massif mais constituent la caricature de tout le système militaro-industriel.
Au fil des mois, les exigences du Pentagone ont été multipliées et compliquées à l’infini, des modifications importantes ont été demandées aux industriels alors que la configuration de l’appareil était déjà terminée et, imperceptiblement, le coût de l’opération a doublé pour atteindre la coquette somme de 13 milliards de dollars. Soit près d’un demi-milliard pièce, à peu près le prix de deux A380.
Bien sûr, dès qu’il est question du budget américain de la Défense, il convient de relativiser la moindre
information en oubliant nos pauvres petits repères européens. Le Pentagone dépense 2 milliards de dollars par jour et, vus sous cet angle, les VH-71, aussi coûteux soient-ils, correspondent à moins d’une semaine de ce train de vie hors du commun.
L’administration Bush n’y avait rien trouvé à redire mais le nouveau locataire de la Maison Blanche, à peine en place, a estimé qu’il était urgent de tout annuler. Un geste sympathique, sachant que les pénalités dues à
Lockheed Martin et son partenaire italo-britannique atteindraient, dit-on, la modique somme de 200 millions de dollars, pas davantage. Le rapport coût/efficacité serait excellent.
On découvre aujourd’hui que la réalité est autrement plus compliquée. Tout d’abord parce que plus de 3 milliards ont déjà été dépensés et seraient à passer par profits et pertes. Ensuite parce que, en
cas d’annulation pure et simple, le retour à la case départ laisserait le problème sans solution. Il n’est pas raisonnable que l’homme politique le plus puissant de la planète et ses plus proches collaborateurs, voire son épouse et ses deux filles, se déplacent à bord d’appareils à bout de souffle sortis d’usine il y a 30 ans.
Le jour-même où la polémique prend corps, nous découvrons que neuf VH-71, prototypes ou exemplaires de pré-série, ont déjà été construits. Nous le constatons à l’occasion d’un petit exploit (involontaire)
des grands communicants d’Agusta et Westland. Dans un communiqué bien tourné, œuvre d’une plume de grand professionnel, ce morceau de bravoure nous dit que ce neuvième VH-71 (notre photo) va bientôt être embarqué à bord d’un C-17 pour rallier une usine de Lockheed Martin, prélude à sa livraison. Et de faire le
panégyrique de ce monstre de technologie et d’efficacité qui, expliquent les imperturbables attachés de presse, correspond dans le moindre détail aux spécifications techniques et opérationnelles très strictes imposées par les autorités américaines. Et d’ajouter que le VH-71 sera prêt à entrer en service dès la fin 2010. Pour eux, il n’y a aucun problème.
C’est ce qui s’appelle tout simplement pêcher par omission. Il suffirait d’être journaliste novice ou
plumitif distrait pour être pris au piège. Les extravagances du complexe militaro-industriels ne connaissent décidément pas de limites et, à condition d’avoir le sens de l’humour, mieux vaut prendre le parti d’en rire.
Le Président Obama, qui n’est sans doute pas un grand spécialiste des voilures tournantes, aurait déclaré que les vieux Sikorsky lui conviennent parfaitement bien. L’un des industriels concernés, pour sa part, a déjà sorti de sa poche une proposition de compromis dans l’espoir de sauver les meubles: produire moitié
moins d’appareils pour réduire la dépense de 50% environ. Si l’auteur de cette savante idée était français, on le soupçonnerait d’avoir fait tout à la fois Polytechnique, l’ENA, les Arts et Métiers et une bonne école de commerce.
Ce n’est pas le cas mais il y a là matière à perplexité. Côté médias, la leçon saute aux yeux : il ne faut jamais prendre pour argent comptant ce que disent les communiqués de presse. Et leurs auteurs…
Pierre Sparaco - AeroMorning
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Message par Invité Lun 8 Juin 2009 - 16:50

Bonjour,

Quatre options examinées par le " Congressional Research Service " ( connaissais pas...)

Voici l'article d'Aviation Week :

Capitol Hill researchers have laid out four options for providing a presidential helicopter, ranging from tweaking the VH-71 program of record to just upgrading the legacy fleet.

In its June 5 primer for U.S. lawmakers, the Congressional Research Service (CRS) attempted to take some of the heated rhetoric out of the VH-71 cancellation dispute raging between the Hill and the Pentagon by evaluating alternatives to terminating the program outright.

Four options were examined by CRS:

Continue with the VH-71 program in its current form, with some restructuring, and procure 23 Increment II aircraft;

Restructure the program to provide a total of 23 Increment I aircraft, including the five pilot-production Increment I aircraft already procured;

Restructure the program to include one-for-one replacement of the existing 19-aircraft fleet with new Increment I aircraft;

Upgrade and extend the existing fleet and pursue no new helicopter program of any kind for the next several years.

If the program is kept as-is, the Increment II aircraft would achieve initial operational capability (IOC) in FY 2019 at the earliest, according to the researchers. The Navy
Department estimates the acquisition cost of this option at $13 billion or more, including sunk costs of $3 billion, CRS reported. Restructuring the program to provide 23 Increment I aircraft instead would put IOC at mid-2012 at a cost of $9.4 billion. That doesn’t include, however, the cost of maintaining and upgrading the existing fleet until the new aircraft comes online.

Over the next few months, Congress will have to determine just how urgent the need is to replace the VH-3D/VH-60N fleet and how much capability do the existing Increment I
helicopters provide. There have been a number of different figures emerging from the Navy about the true service life of Increment I aircraft. The CRS report cites a March 30 Navy information paper to Congress that pegged it at 1,500 flight hours. But based on the EH-101, the base VH-71 aircraft, the helicopter should be good up to 10,000 hours.

In a recent teleconference sponsored by the Lexington Institute, Rep. Roscoe Bartlett (R-Md.) said,
“There’s some confusion about the present [Increment I] helicopters. Ask the Navy about it and they will give you the best of each [aircraft] as though it’s a hybrid. We need them to come clean with us.”

According to that Navy information paper, the service did not pursue a full fatigue life certification of 10,000 hours because Increment I was only supposed to be an interim solution until even more capable Increment II aircraft were provided.
http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?id=news/VH71-060809.xml&headline=CRS%20Explores%20VH-71%20Alternatives%20&channel=defense

Une question que je me pose : n'y a-t-il pas derrière tout cela, aussi, une querelle entre Air Force et Navy ?
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alain57
Whisky Quebec


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Message par alain57 Jeu 11 Juin 2009 - 22:14

After the VH-71 termination – What’s next?

http://www.defpro.com/daily/details/330/

06:27 GMT, June 11, 2009 On January 23, 2009, President Obama stated that the VH-71 presidential
helicopter programme was “an example of the procurement process gone amok.” In fact, the VH-71 programme has experienced significant schedule delays. US Defense Secretary Robert Gates said April 6 that the programme has fallen six years behind schedule and runs the risk of not delivering the requested
capability. He recommended the president to terminate the programme which has seen already more than $3 billion invested to cover the R&D and production costs of the first phase.

As a result, Ashton Carter, the DOD acquisition executive, issued an internal DOD memorandum directing that the VH-71 programme be cancelled on May 15, 2009. The Navy announced a stop-work order and a
termination of the programme on June 1.

Since the termination of the VH-71 programme, which had the aim to provide 23 new helicopters replacing the
19 aging VH-3D and VH-60N rotorcraft used to transport the president, the US Congress has now to approve the Administration’s proposal and initiate a successor programme.

According to a report by the Congressional Research Service (CRS) released on June 5, CRS is exploring the costs of alternatives to canceling the VH-71 presidential helicopter programme. In this report the CRS
stated that continuing with the VH-71 programme in more or less the current form would result in acquisition costs of $13 billion or more, including sunk costs on the VH-71 programme of more than $3 billion bill, thus taxpayers would have to pay about $10 billion.

Since its beginning, the programme was divided into Increment I and Increment II helicopters. The Increment I meet some but not all the operational requirements as stated in the VH-71 Operational Requirements
Document which was approved by the DOD In December 2003. It was intended that the Increment I enter service first as near-term replacements while Increment II which meet all the requirements in the ORD, were to enter service later.
An alternative proposed by the CRS would see 18 Increment I aircraft procured while Increment II would be cancelled. Including the five pilot production Increment I aircraft, this would make a total fleet of 23
presidential helicopters. Terminating the Increment II would save $3.6 billion leaving less than $6.4 billion to taxpayers, the report stated. Another option could see 14 rather than 18 additional Increment I aircraft procured saving another hundreds of millions of dollars.

This estimate of both proposals, however, does not include the costs of keeping the 19 existing presidential
helicopters in operation until they are replaced by the new aircraft.

Alternatively the 19 existing presidential helicopters could be upgraded and their service lives extended. Such an upgrade could cost $4.4 billion according to US Navy estimates. According to the CRS an upgrade could
extend the service life of the VH-60Ns from 10 000 to 12 000 flight hours and thus provide another 6.9 years in operation. The VH-3Ds would have their service lives extended from 14 000 hours to 16 000 hours, providing another 6.7 years of operation. However, the 19 existing aircraft would not meet many of the
operational requirements in the VH-71 ORD.

Be this as it may, due to the advanced age and technological limitations of the current fleet, a new fleet of
presidential helicopters are still necessary. The proposed live extension of the current fleet of presidential helicopters, which are already 35 years old, would just postpone the date for a new programme which still will be needed. The US Congress has now to find out if a total termination of the programme would be
even more costly than completing the current program under one of the above mentioned option.

Lockheed Martin Systems Integration-Owego is the prime contractor and systems integrator for the VH-71 programme with overall responsibility for the programme and aircraft system. AgustaWestland, the
principal subcontractor, has responsibility for the basic air vehicle design, production build, and basic air vehicle support functions.
Poncho (Admin)
Poncho (Admin)
Whisky Charlie


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Message par Poncho (Admin) Mer 27 Juil 2016 - 10:03

Bonjour à tous
Déterrage en règle et renommage

http://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2016-07-26/presidential-helo-program-completes-critical-design-review

Etape de revue de projet franchie pour le S-92

Lockheed Martin has completed the critical design review (CDR) phase of the VH-92A Presidential Helicopter Replacement Program. With the design milestone completed, the program now moves to assembly, test and evaluation of the helicopter, the manufacturer announced on July 25.

Premier vol VH-92 l'année prochaine
Mise en service 2020 (donc dans le prochain terme en fait qui court de 2017 à 2021)


_________________
@avia.poncho

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