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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Poncho (Admin) Jeu 28 Mai 2015 - 14:55



    Toulouse au taquet : 17 /mois (peut pas faire plus)
    Hambourg de 22 à 25
    Et le reste Tianjin -(4) + Mobile (4)

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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Poncho (Admin) Jeu 28 Mai 2015 - 15:35

    En plus de 140 signes (les plus rapides c'est FG donc)

    http://www.flightglobal.com/news/articles/a320neo-flight-test-campaign-making-steady-progress-412838/


    He adds that Airbus and P&W are addressing a "maturity issue" on the PW1100G, relating to a seal in the vicinity of the high-pressure compressor, some production batches of which have shown "slightly more deviations" during operation.

    Flight testing is "on hold" until the issue is resolved, he says, but he expects this to be overcome within a few days.

    Le concept d'Airline zéro a été retenu

    A priori le rythme sur la fin de la campagne va être élevé...


    Evrard says that autopilot certification is among the steps yet to be undertaken on the A320neo, along with hot-and-high performance testing, plus functional and reliability tests.

    The airframer is also applying the same strategy of mirroring airline operations ahead of entry into service. This strategy, introduced for the A350 as 'Airline1', has been designated 'Neo1' for the new aircraft.

    Airbus is aiming to deliver the first A320neo, with PW1100G engines, in the fourth quarter of this year. "We are going to expedite the last phase of the flight test," says Evrard.

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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Poncho (Admin) Jeu 28 Mai 2015 - 23:25

    Nouvelles références "marketing" pour les A320CEO/NEO

    Seating for the A320ceo Family using comfort reference 18inch seats
    In standard two class configuration, the A319 seats 124, and in high density single class 156.
    In standard two class configuration, the A320 seats 150, and in high density single class 180.
    In standard two class configuration, the A321seats 185, and in high density single class 220.

    Seating for the A320neo Family using 18inch seats
    Standard two class configuration, the A319neo seats 140, and in high density single class 160.
    Standard two class configuration, the A320neo seats 165, and in high density single class 189.
    Standard two class configuration, the A321neo seats 206, and in high density single class 240.

    Grosse inflation des capacités "2 classes" après "optimisation de l'intérieur"

    Sert de base pour dézinguer les perfos de l'avion du camarade Boeing A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 662529
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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Poncho (Admin) Jeu 28 Mai 2015 - 23:30

    D'ailleurs tout ça a des incidence sur les distances franchissables :

    A319NEO @140 : 3750NM (vs 4200NM)
    A320NEO @165: 3500NM (vs 3750 NM)
    A321NEO @206 : 4000NM (le LR) (vs 3750 NM)


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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Poncho (Admin) Jeu 4 Juin 2015 - 17:09

    Petit couplet sur les bp du PW NEO :

    http://www.flightglobal.com/news/articles/pw-powered-a320neo-to-resume-flights-in-39coming-413109/

    D'après les bruits donc, pas un pb de conception, mais un problème d'assemblage

    A suivre... les vols auraient du reprendre vite


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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par patrick1956 Jeu 11 Juin 2015 - 21:11

    article sur le retard du néo confirmer ont le verra u salon dommage
    http://www.lesechos.fr/industrie-services/air-defense/021129039325-interrogations-sur-le-calendrier-de-lairbus-320-neo-1127382.php#
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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Poncho (Admin) Lun 15 Juin 2015 - 13:25

    http://aviationweek.com/paris-air-show-2015/airbus-resume-pratt-powered-a320neo-certification-testing

    A priori les moteurs "neufs" seront à toulouse fin du mois
    Reprise des essais moteurs avec les "vieux" moteur si je comprends bien

    Pas de remise en cause du planning "2015"


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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Philidor Lun 15 Juin 2015 - 16:35

    Les moteurs que P&W livrerait à Airbus dès fin juin seraient 'rétrofittés' .
    http://atwonline.com/atw-location/pratt-deliver-a320neo-engines-fix-airbus-late-june
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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Poncho (Admin) Mar 21 Juil 2015 - 18:04

    Bonjour

    http://www.flightglobal.com/news/articles/leap-powered-a320neo-resumes-tests-after-upgrade-414856/

    Reprise des vols A320NEO Leap après diverses mises à jour techniques et instrumentales

    Les A320NEO GTF attendent toujours leurs moteurs


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    Message par Poncho (Admin) Jeu 23 Juil 2015 - 9:30

    Bon et le NEO GTF va revoler la semaine prochaine

    http://www.flightglobal.com/news/articles/utc-expects-a320neo-to-enter-service-in-december-414891/

    Campagne de vols jusqu'à septembre, certification novembre, livraison/mise en service décembre.
    Donc finalement + 2 mois dans la vue pour +3 mois d'arrêt de vol. Pas de miracle. (et pas de vacances pour les essais en vol je pense :d )


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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Poncho (Admin) Lun 27 Juil 2015 - 13:53

    Bonjour,

    Comme prévu :



    A320NEO GTF de retour dans les air
    A voir sous quel délai le second reviendra en vol


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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Poncho (Admin) Mar 11 Aoû 2015 - 17:50

    Bonjour

    Des clarifications sur le programme d'essai du neo

    http://www.ainonline.com/aviation-news/air-transport/2015-08-10/airbus-sorts-out-a320neo-certification-effort?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

    A priori certaines taches nécessaires à la certification initiale (A320NEO PW) ont été basculée des avions d'essai PW vers l'avion d'essai CFM

    Airbus told AIN that details of “individual aircraft test allocation is an area which we simply can’t comment on,” but that flexibility “was something we had facilitated into the test program from the outset.” Nevertheless, it points out that all flight-test campaigns dedicate many certification tests to the airframe and that after calibration work related to aerodynamics and specific engine-performance and -thrust parameters finish, crews can perform airframe-related tests involving such items as handling qualities on a test machine “with either engine type.” In addition, other work—for example, fuel-, hydraulic-, and navigation-systems testing—can “sometimes be performed independently of the engine installed.”

    Key tests completed during the first phase of the test campaign—before April’s pause in flying—confirmed that A320Neo performance met all requirements, according to Airbus. Work remaining involves mainly certification tests, including those relating to hot-weather, high-altitude and automatic-landing operations. “We have also adapted the remaining flight-test schedule to take into account these revised dates and ensure priority to the tests remaining to achieve the certification,” Airbus told AIN.


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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Jeannot Sam 29 Aoû 2015 - 8:20

    Selon ATW LH recevrait son premier A320neo avant la fin 2015...

    Lufthansa Group will take delivery of its first Airbus A320neo towards the end of 2015 and not in early 2016 as previously anticipated, an airline spokesperson in Frankfurt has confirmed to ...

    http://atwonline.com/aircraft-engines/lufthansa-take-delivery-first-a320neo-end-2015?NL=ATW-04&Issue=ATW-04_20150831_ATW-04_972&sfvc4enews=42&cl=article_9&utm_rid=CPEN1000000425911&utm_campaign=3662&utm_medium=email&elq2=9cb3e77f03e5464f89bc73a363142301
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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Poncho (Admin) Sam 29 Aoû 2015 - 22:39

    Merci Jeannot

    Étonnant ! non ?
    Je commençais personnellement à imaginer que fin 2015 ça devenait compliqué pour Qatar


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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Paul Jeu 17 Sep 2015 - 11:41

    Le premier NEO d'Indigo

    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 21461821272_06c78f12cf_b
    https://www.flickr.com/photos/8509543@N03/21461821272/
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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Poncho (Admin) Jeu 17 Sep 2015 - 12:20

    Merci Paul

    Lu dans Avweek Bregier + Leeham avec Enders

    1) décision pour la cadence de 60 / mois d'ici la fin d'année
    2) ça sera une 4ème FAL à Hambourg
    3) avec un centre d'aménagement à toulouse qui n'en n'a pas pour le moment (et donc les A319/A320 de Toulouse vont à Hambourg pour l'aménagement)

    Voilà voilà


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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par pascal83 Jeu 17 Sep 2015 - 12:34

    Poncho (Admin) a écrit:Merci Paul

    Lu dans Avweek Bregier + Leeham avec Enders

    1) décision pour la cadence de 60 / mois d'ici la fin d'année
    2) ça sera une 4ème FAL à Hambourg
    3) avec un centre d'aménagement à toulouse qui n'en n'a pas pour le moment (et donc les A319/A320 de Toulouse vont à Hambourg pour l'aménagement)

    Voilà voilà

    Paul j'ai un soucis sur la photo du premier A320 Néo D'Indigo , il manque quelque chose sur le bout des ailes a moins qu'ils soient montés après
    Paul
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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Paul Jeu 17 Sep 2015 - 12:43

    les winglets sont mise en place avec 2 gros boulons seulement, peut-être 4, une histoire de quelques minutes. Ce qui est le plus long ensuite c'est l'installation des carénages.
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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par pascal83 Jeu 17 Sep 2015 - 13:38

    Paul a écrit:les winglets sont mise en place avec 2 gros boulons seulement, peut-être 4, une histoire de quelques minutes. Ce qui est le plus long ensuite c'est l'installation des carénages.

    Merci pour ta précision, j'ai vérifié le numéro de production 6799 pas encore dans les tableaux.
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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Poncho (Admin) Ven 18 Sep 2015 - 22:44

    Bonjour deux neufs

    Kit de performances pistes courtes, à priori pour les A320NEO
    L'objectif est d'opérer à partir de Rio Santos Dumont
    Travail sur le carénage fuselage /aile
    Déjà testé
    Peut-être rétrofittable

    Pour le moment le 737-800SFP peut opérer de Santos Dumont mais pas à pleine charge
    Pas d'A320 (à priori il est certifié pour), mais l'A319.

    A suivre

    https://www.flightglobal.com/news/articles/airbus-developing-short-field-enhancement-for-a320ne-416903/


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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Poncho (Admin) Ven 18 Sep 2015 - 22:57

    Dans le détail, trouvé sur le site Airbus


    A team at Airbus’ facility in Filton, UK, has designed, built and tested a performance-enhancing component as an option for the A320neo. The innovation, referred to as “SHARP” (SHort AiRfield Package), aims to increase wing lift at low speeds and thus enhance take-off and landing performance for operations on short runways. A key component of the package is a Kevlar composite panel modification to the wing’s ‘Root Fillet Fairing’ to enable the improved landing performance. The requirement for such a modification was driven in part to facilitate operations into Brazil's Santos Dumont airport, where the runway is only around 1,300m long. As well as the short runway there is a mountain to one side and a long bridge on the other, which makes this a challenging operation. Airbus has identified several operators which would like to fly their future A320neos into this airport – and SHARP will allow them to do so.
    The UK team, working with their engineering colleagues in Bremen (Germany) had considered various proposals to reduce the approach speed at landing. The resulting ‘winner’ was a modification to optimise the airflow over the Root Fillet Fairing panel, and which could be delivered as retrofit-able option. Construction of a test panel took place in Filton's “ProtoSpace” facility using ‘rapid prototyping’ Additive Layer Manufacturing (ALM) technology to ‘3D-print’ the moulds. Fibre glass was then layered into the moulds to create the new panel prior to final finish and paint. Metrology experts then scanned the panel to ensure that exact profile being tested was well understood. The prototype’s subsequent flight-testing in Toulouse was successful and the engineering and industrial teams are now finalizing this design for production


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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Poncho (Admin) Mar 22 Sep 2015 - 16:20

    Voici une photo très SHARP
    Ca ne tient à rien les perfo au décollage donc... (sur une aile qui date de quand?  1985 ?)

    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 800x600_1442907129_A320neo_SHort_AiRfield_Package


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    Message par Poncho (Admin) Mar 29 Sep 2015 - 12:09

    On dirait que la chaine est bien lancée

    Outre #2 LEAP qui a pris son envol ce matin

    On trouve (merci KArel) en plus de l'indigo vu avec les moteurs

    2 autres indigo (https://www.flickr.com/photos/xfwspotter/21798943761/ ; https://www.flickr.com/photos/8509543@N03/21657130005/) un à Hambourg et 1 à Toulouse

    1 qatar
    A320neo Qatar


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    Message par Paul Mar 29 Sep 2015 - 13:24

    c'est un A319neo ?
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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Poncho (Admin) Mar 29 Sep 2015 - 13:31

    non juste un pb de mise à l'échelle je pense


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    Message par Paul Mar 29 Sep 2015 - 13:39

    l'A320 a 2 sorties sur l'aile, l'A319 une seule.
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    A319/A320/A321 NEO Partie 2 - Page 11 Empty Re: A319/A320/A321 NEO Partie 2

    Message par Poncho (Admin) Mar 29 Sep 2015 - 13:43

    Je crois que les nouveaux toboggans double largeur des portes principales autorisent cette fantaisie, (je regarde le certficat de type)


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    Message par Poncho (Admin) Mar 29 Sep 2015 - 13:46

    Capacité limitée à 145 PAx dans cette situation

    The second Type III emergency exit can be de-activated by embodiment of modification 35177 (aft overwing exit) or modification 150016 (forward overwing exit). In this case, the maximum number of passengers is 145. The maximum number of passengers between any of the overwing exit doors and rear door is 90.


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