ACTUALITE Aéronautique

ACTUALITE Aéronautique : Suivi et commentaire de l\'actualité aéronautique


IBERIA ! IB ! IBE

Partagez

Beochien
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Beochien le Mar 26 Juil 2011 - 12:49

Bonjour !

Un choix moteur pour les 8 A330-300 commandés par IB, en début d'année !
Assorti de qq mois de retard !
Les CF6-801E, bien, les nouvelles versions ne font plus peur, c'est bien ! 15 ans de maintenanceattachés! Holé !
Noter , c'est Willie Walsh qui commente maintenant, pour le groupe IAG !

------------- De AVWeek, le lien ---------------

http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?id=news/awx/2011/07/26/awx_07_26_2011_p0-351360.xml&headline=Iberia%20A330s%20To%20Be%20GE%20Powered&channel=comm

JPRS

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Poncho (Admin) le Mar 26 Juil 2011 - 14:20

En même temps, vu la flotte de BA ils ne pouvaient même pas tenter la comparaison avec le T700 Wink

Beochien
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Beochien le Mar 26 Juil 2011 - 17:59

Bon !
Tout à l'heure c'étaient les moteurs CF6 de GE!
Il semblerait que les options sur 8 A333 pour Ibéria soient aussi levées ! Holé !

------------- Lacom et le lien de AFP / Le Figaro -------------------

http://www.lefigaro.fr/flash-eco/2011/07/26/97002-20110726FILWWW00383-nouvelle-commande-d-airbus-a330.php

Nouvelle commande d'Airbus A330

Avec AFP
26/07/2011 | Mise à jour : 13:59

Le groupe aérien hispano-britannique International Airlines Group
(IAG), issu de la fusion British Airways-Iberia, a passé une commande
ferme de huit Airbus A330-300, a annoncé l'avionneur européen mardi dans un communiqué.

Le groupe, qui avait déjà commandé 8 A330 en début d'année, a levé
l'option d'achat dont il disposait pour 8 appareils supplémentaires. Ces
longs-courriers sont destinés à remplacer les 16 A340 exploités
actuellement par Iberia.


JPRS

Beochien
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Beochien le Mar 26 Juil 2011 - 20:04

Bien, correction du Cousin sur Aweb !

Ce serait la confirmation des 8 premiers A333 ! AFP dans le rouge sur ce coup !

http://www.eads.com/eads/int/en/news/press.2ca04282-d6f6-435b-87df-577dad01a286.4eb07896-3e59-4301-a243-e00d762cdb20.html

JPRS

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Poncho (Admin) le Mar 26 Juil 2011 - 22:16

Ah zut

Airbus va devoir dégainer l'A330NEO s'il commence à se vendre mal...


_________________
@avia.poncho

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Poncho (Admin) le Mer 27 Juil 2011 - 9:54

Ben non en fait, pas d'A330NEO

http://www.airbus.com/newsevents/news-events-single/detail/iag-signs-firm-order-for-eight-wide-body-airbus-a330-300s/


AG has today confirmed the firm order of eight of Airbus’ eco-efficient A330 Family aircraft for Iberia’s fleet following the preliminary Memorandum of Understanding signed earlier this year. The A330 will be Iberia’s only twin engine wide body aircraft, and will fit perfectly into its existing Airbus fleet, given the unique commonality between the Airbus’ short haul and long haul family of aircraft. General Electric (GE CF6-80E1) engines have been selected to power the A330

Si je comprends c'est bien le passage d'un MOU à une commande ferme

Donc +8 A330-300 CF6-80E1
J'imagine version 235 t


_________________
@avia.poncho

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Poncho (Admin) le Mar 11 Oct 2011 - 21:29

Bonsoir à tous

IBERIA modernise 17 A340-600

http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/5276509/

et

http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_channel.jsp?channel=mro&id=news/avd/2011/10/10/14.xml&headline=Iberia%20A340%20Cabin%20Retrofits%20To%20Start%20Next%20Year


Spanish operator Iberia is getting ready to start a retrofit program for 17 Airbus A340-600s next year, which is scheduled to start in mid-October 2012 at its Madrid maintenance facility.

Each aircraft will take about four weeks to complete, says Eugenia Nieto de Antonio, the engineering project manager for cabin interiors and IFE upgrades at Iberia. The airline plans to complete all of the modifications in-house at its Madrid maintenance facility.

“They are currently in the same status that they were in the time of the delivery of the aircraft, so this will be their big modification,” says Nieto, who adds that the average age of the fleet is about four years. Iberia will retire its A340-300 fleet when new A330-300s begin to arrive in 2015, but the A340-600s will stay in service at least until those deliveries start rolling in.

“The cabin will be completely different in image,” says Nieto. The only thing that will remain is the concept of the two-class cabin.” The aircraft will have a business-class and a standard economy cabin, although the total number of business-class seats will rise from 42 to 46 after the modification. New lighting, seats and an upgraded inflight entertainment (IFE) system will be part of the retrofit.

Iberia has opted for the Weber 5751 model in economy class, but it will use Sogerma seats for business class. These fully flat seats are 77 in. long when completely extended. Economy seats will have an IFE screen in each seatback. Iberia plans to update the Panasonic 3000i system on the A340-600s and is targeting the Panasonic eX2 IFE system as a replacement.



_________________
@avia.poncho

Beochien
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Beochien le Ven 9 Nov 2012 - 12:18

Ibéria d'un côté :
Réduit le personnel de 4500 employés, c'est beaucoup, au vu de la taille !
Et va réduire sa flotte de 25 avions, c'est beaucoup (Entendu 60 à la radio)!

http://www.flightglobal.com/news/articles/iberia-to-cut-4500-staff-and-reduce-fleet-by-25-aircraft-378758/

D'un autre côté IAG/IBERIA vont offrir de racheter l'ensemble des actions de Vueling !

http://www.challenges.fr/entreprise/20121108.CHA2910/iag-veut-racheter-la-totalite-de-vueling.html

JPRS

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Poncho (Admin) le Ven 9 Nov 2012 - 14:42

Oui ça a l'air d'aller mal pour Iberia qui perd des sous sur toutes ses branches à ce que j'ai lu (twitter)

Quelques liens en +

http://www.iairgroup.com/phoenix.zhtml?c=240949&p=irol-newsArticle&ID=1756759&highlight=



http://www.flightglobal.com/news/articles/iag-to-make-113m-cash-offer-for-vueling-in-early-2013-378723/


International Airlines Group (IAG), the British Airways and Iberia parent, will make a cash tender offer for the outstanding share in low-cost carrier Vueling in the first quarter of next year.

It values the Barcelona-based company at €7 ($9) a share or a total of €113.3 million.

An application for authorisation of the offer, along with the prospectus and other legal documents, will be submitted within the next month to Spain's market regulator, the Comisión Nacional del Mercardo de Valores, and subject to its approval, the offer will be launched to Vueling's shareholders in the first quarter of 2013.

If accepted, the deal is expected to complete in the second quarter of next year. The transaction is not subject to regulatory approval by the European Commission, says IAG, although does not provide further details.

The group has created Veloz Holdco SLU to undertake transaction and will launch the offer exclusively on the Spanish stock market. This means IAG's subsidiary Iberia will retain its 45.85% shareholding in Vueling with IAG seeking to acquire the remaining 54.15%.

IAG says it will fund the deal through internal resources.

"With its leading position in Barcelona, European growth strategy and low-cost base, Vueling has much to offer IAG. It has significantly increased capacity while remaining profitable, despite the Spanish economic slowdown, and already has extensive commercial arrangements with Iberia," says IAG chief executive Willie Walsh.

"This would be good news for Vueling as there are many advantages for the airline in this deal. It will benefit from the financial strength of a larger airline group, making it better able to compete with other airlines and invest in new customer products and services. The airline will also be able to generate some cost and revenue synergies as part of IAG mainly through joint financing and procurement."

Vueling will be managed as a separate operating company with its chief executive reporting directly to IAG's chief executive.

At 30 September 2012, Vueling's total assets amounted €805 million. It operates 57 Airbus A320-family aircraft and recently unveiled major expansion plans for next summer which will see it add 28 new destinations from its Barcelona El Prat base

Ca sent la bidouille à la LHA/Germanwings... à terme pour IB/ Vueling. Merci à Volotea de se développer au plus vite pour limiter les contreparties anti-trust Wink


_________________
@avia.poncho

aeroduO5
Whisky Quebec

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par aeroduO5 le Sam 10 Nov 2012 - 16:01

En même temps Volotea a peu d'opérations en Espagne (bien que ce soit une compagnie espagnole).

Les bases sont en France et en Italie et les routes sont concentrées vers les villes de taille moyenne.



Ce que l'on voit par contre c'est qu'il y avait une vraie surcapicité sur le marché espagnol.

Le réseau TGV s'est bien développé depuis 5 ans mais il n'y a pas eu de réduction suffisante de capacité le moment venu.



Aujourd'hui l'ajustement se fait dans la douleur avec des faillites (Spanair) et des réductions massives d'effectifs.

La crise n'aide pas mais la structure du trafic domestique espagnol a profondément changé, les compagnies ont pris le temsp pour s'adapter.



IB (par Air Nostrum) dessert encore beaucoup de routes qui n'ont plus lieu d'être de part le TGV.

C'est comme si AF desservait encore Paris-Valence ou Paris-Metz-Nancy.



A moins de 3h de train, les seules routes viables sont celles vers les grosses agglomérations (plus de 500 000 habitants).

On peut dire que c'est une règle qui peut s'appliquer partout en Europe.

Beochien
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Beochien le Sam 10 Nov 2012 - 16:11

Salut Aeroduo !

Tu devrais vérifier les prix actuels des TGV SP, du type prix Français Embarassed et plus cher encore clown , en particulier le Madrid Barcelone !

De quoi faire prospérer 2 où 3 Ryanairs, surtout si on ne perdait pas tant de temps pour embarquer ... c'est le défaut !

aeroduO5
Whisky Quebec

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par aeroduO5 le Sam 10 Nov 2012 - 16:17

Même si le prix est élevé, ça reste très dur de concurrencer le TGV, surtout quand il faut moins de 2h en train.

Les temps d'accès et d'attente pour les contrôles font que l'avion est une option plus longue.

Du coup tous les passagers premium prennent le train.



Il reste toujours ceux qui ont le temps et veulent les prix bas.

Mais c'est pas avec eux qu'on rentabilise des vols de moins d'une heure en Regional Jet.

Beochien
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Beochien le Sam 10 Nov 2012 - 16:27

Je me souviens toujours d'un pont Aerien MAD-BCN à 70 € et d'un TGV(AVE) ... (Que je n'ai pas pris, j'ai trouvé une autre solution) ... récemment, c'était nettement au dessus de 100 €
Ce sont les cies ferroviaires, RENFE et SNCF, qui maintenant se foutent ouvertement du peuple !

aeroduO5
Whisky Quebec

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par aeroduO5 le Sam 10 Nov 2012 - 17:13

Le TGV est cher, c'est vrai.

Mais vu sa praticité (gain de temps en porte à porte), il attire les voyageurs avec les yields les plus hauts.

Beochien
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Beochien le Sam 10 Nov 2012 - 18:18

Est ce que ça cadre avec la vocation de transport de masse du chemin de fer !

Avec aussi ses énormes masses d'employés, trop souvent en hyper surnombre !
Pour servir un marché qui devient élitiste maintenant ! Seppuku

Alors, l'autobus au 1/3 du prix pour les moins riches ! Bonjour les verts-couillons au passage !
Va falloir réduire la longueur des rames SNCF (Mais surtout pas les effectifs en hyper surnombre, à la SNCF , c'est interdit !)
Récemment vu ... Luxembourg Paris, vers les 25€ en autocar de luxe, vs 100€ en TGV !

A suivre , messieurs les experts du yield management !

JPRS

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Poncho (Admin) le Dim 11 Nov 2012 - 0:01

Oulà ça parle train !

Paris Luxembourg en 2H en TGV et en combien en TGV
Je suis un PRO, si je peux caser un A/R journée avec une bonne réunion à luxembourg, ma boite me paye sans rechigner la 1ere et le billet flexible... surtout que je peux téléphoner dans la train, bosser dès que je suis installé, même si je suis monté dans le train en marche.

Maintenant pour du train pas cher, et quand on est grand consommateur y a des abonnements... ils ne connaissent même pas ce mot chez les low cost non ?

Madrid Barcelone en AVE ça a du mettre pas mal la pagaille c'est sur sur les routes aériennes. A la fin des années 70 la meilleure route d'Air Inter c'était Paris Lyon Satolas non ?

Les américains vont aussi découvrir la concurrence du train... soit rapide (cote est) soit lent, mais souple


_________________
@avia.poncho

Beochien
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Beochien le Dim 11 Nov 2012 - 3:37

Oui, le MAD-BCN est strictement comparable au Paris-Lyon !
L'AVE a foutu en l'air le pont Aerien, puis ils ont doublé les prix ces bandits !
Comme la SNCF !

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Poncho (Admin) le Jeu 3 Jan 2013 - 14:00

Bonjour à tous

http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/avd_01_03_2013_p03-01-533021.xml

Iberia remplace ses A340-300 par des A330-300 plus économe
Et garde ses A340-600 qu'il équipera avec une nouvelle cabine

Un extrait


Spanish operator Iberia this year will take five new Airbus
A330-300s, one more than initially scheduled for 2013, as it seeks to
achieve targets set by parent International Airlines Group (IAG) to
reduce operating costs and improve revenues.
Under the plan, a further three A330s will be delivered in 2014.
IAG in July 2011 firmed the order for eight General Electric CF6-80E1-powered A330-300s. The deal also included eight options.
The
A330s will replace part of Iberia’s fleet of A340-300/600s. “The
A330-300s have a 15% lower fuel compared to the A340-300s. The -300s
were a great aircraft when we purchased them, but the high kerosene
prices have made it very expensive to operate them,” Jaime Garcia
Blazquez, manager of Corporate Responsibility and Environment at Iberia
tells Aviation Week. He adds that the objective to further reduce carbon
emissions also played a role in expediting the replacement process.
Aviation
has been included in the European Union’s Emissions Trading Scheme (EU
ETS) since Jan. 1, 2012 and a “Stop the Clock” procedure proposed by the
European Commission in November has excluded extra-European flights
from the scheme until after the International Civil Aviation
Organization (ICAO) General Assembly in the fall.
The EU will reinstate the full scope of the aviation ETS if ICAO does not establish a global market based mechanism.
Iberia
will take delivery of its first new A330 at the end of January, and the
aircraft will feature the airline’s new business- and economy-class
design. The airline has decided against fitting the new widebodies with
an intermediate cabin “because we believe we can accommodate the needs
of our market with a business cabin with seats that unfold into
completely horizontal beds and 2.2 meters [7.2 ft.] of space between
rows and a good economy class with personal inflight entertainment,”
Garcia Blazquez says. “We do not have large premium market as in
London.”
Iberia’s A340-600s also will be fitted with the new cabins.


_________________
@avia.poncho

Beochien
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Beochien le Jeu 14 Fév 2013 - 9:26

La fête pendant un convoyage d'équipage, façon British Airways ...
Hum , un dur retour à terre !

En plus ça devient récurrent !

Noté en plus que; BA semble réserver ses première classe au transport de ses équipages, quid des taux de remplissage 1ère et ... des consos de champagne !

http://www.air-journal.fr/2013-02-13-british-airways-tout-un-equipage-en-etat-debriete-566923.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+AirJournal+%28Air+Journal+-+Tout+sur+le+transport+a%C3%A9rien%29&utm_content=Yahoo!+Mail

Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Poncho (Admin) le Lun 18 Mar 2013 - 15:54

Et hop les A330-300 d'Iberia

http://www.aviator.aero/press_releases/10858?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter


On board, passengers will enjoy Iberia’s brand new Business and
Economy class sections for long haul flights. With a configuration of 36
seats in the Business cabin and 242 in the Economy class, the Business
Plus section in the new A330s features wider seats that unfold into
perfectly flat beds almost 80 inches long, housed in individual modules,
each of them with direct access to the aisle. The design and
positioning of the new seats ensure greater privacy and comfort to
passengers. Lighting in the Business class cabin changes at the
different phases of the flight and the seats offer more space for
customers’ belongings.

Business Plus passengers can also enjoy new, intuitive entertainment
options, using 15.5” screens similar to that of tablet computers, plus
4.2” touch screen remotes with virtual keyboard, with which passengers
can make telephone calls, send text messages, and easily access
entertainment options. Each month some 50 feature films will be
available, plus 80 TV series, documentaries, some 200 musical options,
and 3D games, among many other choices.

In the Economy cabin, seats are more ergonomic and wider (18.1”).
They are equipped with the most advanced inflight entertainment system:
individual 9” touch screens, a wide film and TV series offer,
documentaries, as well as a children’s programme. Every seat has a
connection port for Apple devices and a USB port, while universal power sockets are also available.


Donc 36 lit plats et 242 places en éco pour une config à 278 places à garder en mémoire (largeur des sièges en éco : 18.1 " -> avec ça on peut réduire le pas sans pb)


_________________
@avia.poncho

Beochien
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Beochien le Sam 30 Mar 2013 - 11:02

Iberia,

Changement de CEO, dans un climat particulièrement plombé !
Gréves et pertes ... hum !
C'est toute l'Espagne qui passe par une très mauvaise période ...


http://www.air-journal.fr/2013-03-28-iberia-change-de-pdg-570460.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+AirJournal+%28Air+Journal+-+Tout+sur+le+transport+a%C3%A9rien%29&utm_content=Yahoo!+Mail

JPRS

Beochien
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Beochien le Sam 3 Aoû 2013 - 13:30

Bon, c'est connu m'enfin un petit rappel quand même de IAG à Iberia !
Si vous restructurez correctement vous aurez droit à vos 44 options de WB !

"We have options to change and grow the long-haul fleet with new generation aircraft. We have with up to 32 options for A350 and 12 options for the 787," he said. (Luis Gallego)

The IAG financial presentation reveals that the options are for the A350-900 and the 787-9 variants.

Alors, soyez gentils les petits, la fête c'est fini, on se serre la ceinture en attendant de nouveaux avions !

--------- De Max Kinsley Jones, Flight Global --------------

http://www.flightglobal.com/news/articles/iag-holds-44-a350-and-787-options-for-iberia-fleet-roll-over-389061/

patrick1956
Whisky Quebec

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par patrick1956 le Mer 2 Oct 2013 - 16:57


Poncho (Admin)
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Poncho (Admin) le Jeu 3 Oct 2013 - 9:36

Merci Patrick

Pour être clair il s'agit d'une nouvelle livrée
A découvrir le 15/10


_________________
@avia.poncho

Beochien
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Beochien le Ven 22 Nov 2013 - 11:21

Aprés les maquettes, un vrai A330 aux vraies couleurs d'Ibéria !
En route pour le changement ...
Et en attente que Willie Walsh, libère les nouveaux avions ... alien 

http://www.airportsinternational.com/2013/11/iberia-unveils-first-aircraft-in-new-colours/14980

Beochien
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Beochien le Ven 31 Oct 2014 - 14:42

Iberia et Iberia Express vont on ne peut mieux, IB voit enfin la lumière a travers de sérieux efforts de re-structuration !
Et se sont bien gagné leurs nouveaux avions (A venir)!
Dixit Willie Walsh !
Un exemple à suivre ??

Vu sur Flight Global !

http://www.flightglobal.com/news/articles/iberia-the-39star-performer39-for-iag-walsh-405489/

Jeannot
Whisky Quebec

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Jeannot le Dim 2 Nov 2014 - 8:46

www.flightglobal.com/news/articles/iberia-the-39star-performer39-for-iag-walsh-405489/

Iberia semble avoir bien redressé la pente. Il y a peut être un exemple à suivre.

IAG chief executive Willie Walsh hails Iberia as the group's "star performer" in the third quarter, with the Spanish carrier having reduced labour costs and generated an improved operating profit.
While that €162 million ($204 million) operating profit had been "anticipated on the back of the restructuring" programme under way, it was "great to see [the] underlying financial performance of Iberia being as strong as it is", Walsh told analysts today.

Beochien
Whisky Charlie

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Beochien le Ven 13 Fév 2015 - 13:12

Iberia bénéficiaire en 2014, remis en selle à coups de cravache, menfin, le résultat est là !
Et un renouvellement de flotte, ou des modernisations, bien gagnés, quand les chiffres sont bon, tout va !

Sur Challenges, de Claire Bouleau .

http://www.challenges.fr/entreprise/20150212.CHA3030/iberia-la-compagnie-aerienne-qui-redecolle.html

Contenu sponsorisé

Re: IBERIA ! IB ! IBE

Message par Contenu sponsorisé Aujourd'hui à 1:26

    Sujets similaires

    -

    La date/heure actuelle est Lun 5 Déc 2016 - 1:26