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    Nacelles Générique

    Beochien
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    Whisky Charlie


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    Message par Beochien Mer 6 Oct 2010 - 21:00

    Bonjour !

    Aircelle livre à Snecma, du groupe Safran Aussi, le prototype de la Nacelle du programme subventionné NAIAD,
    Intégrations électriques, plastoc, aéro optimisée, poids , de icing, reverse électriques, Décibels en baisse, tout y est !
    Bien cela préfigure la nacelle du LeapX, peut être fabriquée plus tard par Nexcelle !
    Essais à Melun Villaroche sur la première itération du LeapX!

    Bien, j'ai vu ailleurs qu'une nacelle optimum, pouvait faire gagner jusqu'à 2% d'efficacité à un moteur !
    Inclus ou pas dans les 15-16 % d'écos de SFC annoncés pour le LeapX, je ne sais pas !

    ------------------- Aerospace & Defence News, l'article ----------

    http://www.asdnews.com/news/30948/Aircelle_s_NAIAD_Nacelle_Demonstrator_is_Delivered_for_Testing.htm

    Aircelle's NAIAD Nacelle Demonstrator is Delivered for Testing

    Published on ASDNews: Oct 6, 2010

    Read Market Research : International Military and Civilian Unmanned Aerial Vehicle Survey
    Le Havre, France - Aircelle has delivered to Snecma, both companies of Safran group, an advanced jet engine nacelle demonstrator to evaluate new technologies that could provide future enhancements in aircraft operating efficiency, along with lower noise levels, reductions in weight, and improved maintenance.

    This nacelle - developed in cooperation with Snecma - is part of Aircelle's NAIAD (Nacelle Innovative and Acoustic Demonstrator) program, which was launched by the company in 2007. NAIAD's features include an all-composite laminar flow air inlet, advanced acoustic treatment on interior surfaces, and nacelle components produced with new manufacturing processes such as thermoplastic forming.

    Aircelle delivered the full-scale NAIAD inlet in September to Snecma's facility in Villaroche where, later this year, the demonstrator will be tested. Follow-on outdoor testing is planned during 2011 at GE's Peebles, Ohio facility in the United States - continuing a long-running cooperation between Safran and GE in the jet engine and nacelle system sector.

    "NAIAD is one of the largest research and technology programs currently underway at Aircelle, and it builds on the company's leading-edge experience that already has resulted in the introduction of all-electric thrust reversers and the use of highly effective acoustic treatment for jet engines nacelle systems that are in worldwide service today," said Eric Masse, the Vice President - Engineering at Aircelle.

    Testing of the NAIAD nacelle at Villaroche and Peebles will be made with the MASCOT engine, which is a full-scale demonstrator for the LEAP-X powerplant under development by CFM International - the joint venture of Snecma and GE.

    The NAIAD program is part of Aircelle's large-scale technology roadmap focusing on engine nacelle advances that include the use of electric anti-ice, a greater application of composite structures, and improvements in manufacturing processes.

    Source : Aircelle

    JPRS
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    Message par Beochien Mer 24 Sep 2014 - 17:00

    UTC  (Bon, c'est Goodrich, récemment absorbé) s'installe à Toulouse ... ils ont le contrat nacelles du TXWB pour le A350 !
    Reverses produites sur place, intégration diverses dans la nacelle, et peinture, plus les bureaux !

    Le tout dans 50 000 sq feet, en gros 5000 M2, sauf erreur, ça va faire du concentré ! 
    Aucune chance de voir P&W s'y installer pour les GTF 1100 ... 

    http://www.hartfordbusiness.com/article/20140924/NEWS01/140929974
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    Message par Beochien Lun 10 Nov 2014 - 14:30

    Un fournisseur des carters de Fan Autrichien pour Aircelle et les nacelles du T7000 - A330 NEO !
    - FACC, ce sera en composite !

    3ème trimestre 2016 , ça donne une idée des délais qui courent !

    http://www.compositesworld.com/news/facc-wins-contract-for-new-airbus-a330neo
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    Message par Beochien Lun 26 Oct 2015 - 23:30

    QQ % de conso, à grapiller sur les nacelles, selon UTC, c'est bien !
    Peut être déjà vu, là c'est open pour la lecture !

    Bon, c'est le groupe UTC qui va travailler sur un P&W GTF, 100 M de $$$, en recherche avec l'aide de US Cleen2, UTC Aerospace Systems va doubler la mise !
    Pas trop clair pour les nouveaux reverses, on n'y voit rien !
    L'intégration inclu aussi le pylône et l'aile.

    Visiblement UTC se prépare pour les nacelles XXL ! Bonjour RR , P&W probablement aussi !

    http://aviationweek.com/advanced-machines-aerospace-manufacturing/utc-unit-advances-low-drag-nacelle-future-airliners?utm_rid=CAVIW000002317435&utm_campaign=7343&utm_medium=email&elq2=7cf15f1a4d1342aa808c07bac903f933&NL=AW-009&Issue=AW-009_20151026_AW-009_453&sfvc4enews=42&cl=article_3&elq=7cf15f1a4d1342aa808c07bac903f933&elqCampaignId=1962&elqaid=7343&elqat=1&elqTrackId=d0b9425a8688478c8abdc309efcfef38


    Aerostructures is one of eight companies awarded contracts totaling $100 million under the FAA’s second Continuous Lower Energy, Emissions and Noise (Cleen) program. The companies will match or exceed the FAA’s funding for a total investment in Cleen 2 of at least $200 million. 

    The short-duct thrust reverser is a key part of Aerostructures’ Ecological Integrated Propulsion System (ecoIPS), aimed at aircraft entering service in the mid-2020s. “EcoIPS is not just the nacelle. It involves the engine, pylon and wing in an integrated propulsion system,” says Jim Pollock, vice president of business development and strategy.

    ET

    Future twin-aisle aircraft are expected to have fan diameters bigger than the 118-in. Rolls-Royce Trent XWB on the Airbus A350, for which the company also supplies the nacelle.

    ET

    Aerostructures’ nacelle for the A350 has electric reverser actuation, but it has not been decided if that will be used in the demonstrator. A variable-area fan nozzle, expected to be required at bypass ratios above 15 for fan operability, is not part of the demo, but the ecoIPS design will allow one to be incorporated easily, she says.

    ET c'est "open"

    ecoIPS technologies can be used with any engine, says Kruckenberg, adding, “We are using a PW1000G for Cleen 2 because it is convenient. But ecoIPS is not limited to Pratt & Whitney’s architecture.” 
    Beochien
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    Whisky Charlie


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    Message par Beochien Mer 29 Mar 2017 - 15:35

    Bien intéressant !

    Aprés toutes les questions que l'on peut se poser sur la durée d'adaptation de moteurs existants à de nouveaux avions, ou autres NEO's ... bien longue à mon avis ...

    Safran Nacelles apporte quelques explications ...
    Une nouvelle nacelle, c'était pour eux 5 ans, 60 mois !
    Le "Virtual reality " modelling, mis en oeuvre pour le A330 NEO, à permis de réduire le délai à 42 mois, 3 ans 1/2 ...
    Question subsidiaire ... combien de temps pour adapter une (Des**) nacelle de de T7000 au A380 ??
    **Une nacelle avec reverses, et une sans.

    Bien, tout ça, c'est mesuré à l'aune de Safran !
    Sais pas ce que ça peut donner chez les autres.

    Chez Air & Cosmos Int'l.

    http://www.aircosmosinternational.com/safran-nacelles-puts-virtual-reality-to-work-92369

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