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On va surtout parler dérivés du EC145... le EC146 ?
http://www.ainonline.com/news/single-news-page/article/eurocopter-flight-testing-ec146-an-upgraded-ec145-28453/
Des Fadec, un Fenestron
Le BK117 est en réalité une assez vieille machine dont le développement a été long avant l'ère Eurocopter
La faiblesse de l'anti-couple arrière a été pointée pour les utilisations extrêmes, notamment à la sécurité civile... Le fenestron peut-il résoudre le pb ?
A suivre
On va surtout parler dérivés du EC145... le EC146 ?
http://www.ainonline.com/news/single-news-page/article/eurocopter-flight-testing-ec146-an-upgraded-ec145-28453/
Eurocopter is believed to be working on an improved EC145�possibly to be designated the EC146, if recent trademark filings are any clue�featuring a fenestron shrouded tail rotor and Fadec-controlled engines. The light twin is already in flight test, airplane spotter photographs have revealed. An industry source told AIN that customers have been clamoring for Fadec since the commercial launch of the EC145 program. Swiss rescue organization Rega is one of the EC145 customers pushing for Fadec. The 145’s current Turbomeca Arriel 1E2 turboshafts have no Fadec, requiring the pilot to monitor parameters closely while starting the engines. This can be demanding during rescue operations, when the crew is often launching from unprepared takeoff areas. While the fenestron is a plus for ground safety, its sensitivity to crosswinds suggests it might not satisfy BK117/EC145 pilots who have long wanted more tail-rotor power. A Eurocopter spokesperson would not confirm the existence of the program.
Des Fadec, un Fenestron
Le BK117 est en réalité une assez vieille machine dont le développement a été long avant l'ère Eurocopter
La faiblesse de l'anti-couple arrière a été pointée pour les utilisations extrêmes, notamment à la sécurité civile... Le fenestron peut-il résoudre le pb ?
A suivre