par Beochien Jeu 23 Oct 2014 - 13:27
Bonjour,
MTU, signale et renforce le pessimisme et le peu d'enthousiasme de Engine Alliance pour re-motoriser le A380 après le GP7200, EK ne devra pas compter sur eux une foi la série terminée !
Après GE, réputé pas chaud ... MTU est le 3eme partner en % de l'alliance EA, et il flanche, autant dire que RR va rester seul à bord de A380 !
Noter que maintenant MTU est devenu le principal partenaire de P&W sur les GTF, ils ne vont pas manquer de travail, et ils ne sont peut être pas trop "Confortables" entre GE et P&W pour poursuivre cette alliance !
De Wikip !
MTU Aero Engines is a major partner of the programme, with 22.5% share. The German company produces the high-pressure turbine, the low-pressure turbine and the turbine center frame. Techspace Aero (Safran) designs and produces the low-pressure compressor.
De Reuters, un extrait !
http://in.reuters.com/article/2014/10/23/airbus-group-a380-engines-idINL6N0SI2ZB20141023
"In principle, it's a challenging business case, whether it makes sense to develop an engine just for the A380 bearing in the mind the potential order book," Reiner Winkler, chief executive of MTU Aero Engines, told analysts.
"You've seen the volumes. That's a decision for Airbus and the OEMs (manufacturers). We don't see any risk for our existing order book,"