Aprés les essais du GTF sous l'aile du A340-600 d'essais, A Toulouse !
P&W se fend d'une communication pour éclaircir l'Horizon (Lointain encore )
A noter, vers les 20 % d'écos au lieu de 12, avec un coeur moderne !
Et un super Taux de dilution à attendre, vu les rapports du réducteur annoncés ! de X12, vers X16 ou plus !
Une part des technos en développement pour Bombardier et Mitsu incorporée!
Plus d'autres développements à attendre avec de possibles rétrofits vers les séries C et MRJ ! Bon toute la panoplie "Moderne" en route !
Un proto vers 2013 .... c'est loin! MaisP&W a été échaudé avec le GTF ! Prudence donc !
Prêts pour les monocouloirs vers 2017-2019 (j'attendais 2015-16, dixit MTU)! Si tant est que les Mono couloirs sont lancés vers cette date ?? Mais une EIS A et B , vers 2020 et plus, généralement admise ....
Et si les futurs MC lancés, le sont avec une techno qui convienne au GTF ! Attention, open rotors peut être !
Silence prudent pour l'éventuelle techno actuelle du GTF, avec le coeur du P&W 6000 qui pourrait (Peut être ) donner un coup de jeune aux 318-319-320 ...
Mon interprétation, Airbus pas décidé today, et le pétrole bas .... pas à l'ordre du jour pour l'instant ... sauf si des clients se manifestent (Dixit J Leahy) mais pour qu'ils se manifestent, encore faudrait il une première offre, même assez shématique ...
Ou peut être, si accord il y à, discrétion pour l'instant, négotiations en cours !
A suivre !
--------------------- De Flightglobal Extrait ----------------------
http://www.flightglobal.com/articles/2009/02/04/322071/pw-to-begin-testing-advanced-gtf-demonstrator-by.html
This proposed "advanced GTF" will deliver up to 10% more efficiency that the current engine, giving it at least a 20% advantage over today's engines.
Speaking at an event in Toulouse to officially mark the end of the current GTF demonstrator's flight-test campaign on Airbus's A340-600 flying testbed, P&W vice-president next-generation product family Bob Saia says that the engine maker has identified its "next step of technology features" and expects to begin testing advanced concepts on a demonstrator by 2013.
"The GTF that enters service in 2013 is in the 12-15% [lower fuel burn range than current engines] and we'd like to improve fuel consumption by another 8-10%, so we'd be looking at a total of around 20%," he says.
The areas being examined "touch all aspects of the engine - for example aerodynamics, lightweight materials, improving the thermal efficiency of the core, and more temperature-capable material", he says. "We want to make the fan bigger and increase the gear ratio from 3:1 on the current GTF to 4:1 or 5:1 to increase propulsive efficiency."
Saia says that P&W launched the programme in mid-2008 and aims to start laboratory and windtunnel testing some of the features in 2010, ahead of flying a full-scale demonstrator in "late 2012-13". He says this timetable will enable P&W "to have the advanced GTF available in the 2017-2019 timeframe, depending upon when those aircraft will be looking for new powerplants".
Although the advanced GTF is aimed at the expected single-aisle replacement aircraft from Airbus and Boeing, Saia says that P&W has had no discussions with either company about operating a joint flight-test programme with the demonstrator.
While the current GTF demonstrator uses the core of the existing PW6000 engine, Saia says the advanced-GTF demonstrator will adopt the core from one of the production PW1000G GTF engines being developed for the Bombardier CSeries and Mitsubishi MRJ regional jet - possibly with advanced technology incorporated. He adds the aim is to enable as much of the technology to be developed for the advanced GTF transferrable to the first-generation PW1000G GTFs.
Béochien