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    Les pièces détachées "Aviation"

    Beochien
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    Whisky Charlie


    Les pièces détachées "Aviation" Empty Les pièces détachées "Aviation"

    Message par Beochien Ven 28 Mai 2010 - 10:30

    Bonjour !

    Les pièces détachées (Certifiées) pour l'entretien des avions, sont trés côuteuses, ce n'est pas nouveau !
    Des pièces détachées, peuvent être fabriquées en dehors du circuit du constructeur et être certifiées, ce sont des pièces "Non OEM"

    Exemple ...
    Un PB que connaît bien SNECMA GE, à travers CFMI, les prix demandés étant exorbitants, pour des pièces de relativement grandes séries!
    Et ce n'a pas loupé, des pièces d'usure sont apparues, sur le marché, certifiées elles aussi ! P&W, de mémoire n'y était pas étranger !
    Ceci a conduit à des coûts d'entretien en baisse, mais hors EU, surtout aux USA, créant un déséquilibre de compétitivité entre les MRO de l'UE et des USA !

    Le régulateur EU, l'EASA, remets les pendules à l'heure, autorisant enfin les pièces "Non OEM" sur le territoire Européen, c'est pour la fin de l'année, et pour les pièces "Non Critical" !
    Les constructeurs vont pleurer ! Et les MRO rire, du moins ceux pas trop chargés en pièces détachées !

    ------------------------ L'article AIN ----------------------------

    http://www.ainonline.com/news/single-news-page/article/easa-plans-proposal-for-non-oem-parts-design-and-manufacture-25051/

    EASA Plans Proposal for Non-OEM Parts Design and Manufacture

    By: Ian Goold
    May 27, 2010
    Regulations and Government, Air Transport and Cargo

    Provision of replacement engine parts by non-OEM sources account for more than half of a $400 million annual business. Before next year, European regulators expect to propose a rule amendment to cover the use of PMA parts.

    Provision of replacement engine parts by non-OEM sources account for more than half of a $400 million annual business. Before next year, European regulators expect to propose a rule amendment to cover the use of PMA parts.

    The European Aviation Safety Agency (EASA) could, by year-end, publish proposals to clarify and simplify approval procedures covering design and production of some non-critical parts by companies other than original equipment manufacturers (OEMs). Such parts manufacture approval (PMA) processes could increase competition in a market that provides North American carriers access to thousands of less-expensive replacement parts.

    The EASA is considering a better balance between U.S. PMA procedures and European regulation of replacement-parts design and manufacture, comparing methods, acceptable means of compliance (AMC) and any need for rule changes. Non-OEM provision of engine parts accounts for more than 50 percent of the $400 million/year PMA business, according to aerospace consultancy AeroStrategy.

    Historically, Europe has resisted use of PMA parts, but prospective cost savings stimulated an aggressive industry campaign that prompted the EASA in 2007 to recognize FAA-approved PMA parts as non-critical components. Now, PMAs could become part of the EASA approval processes.

    The EASA attributes little use of existing procedures permitting European design and production of such parts to differences from U.S. practice, or misunderstanding of rules. Europe cannot simply copy the U.S. because the authorities base their respective certification systems on different principles, most notably Europe separates design from production.

    JPRS
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    Whisky Charlie


    Les pièces détachées "Aviation" Empty Re: Les pièces détachées "Aviation"

    Message par Beochien Lun 30 Aoû 2010 - 12:30

    Bonjour !

    Les pièces non OEM (Mais certifiées) fabriquées par P&W pour les moteurs CFM 56 !

    Ce qui depuis 2-3 ans était un sujet de discordes discrètes, cependant soulevées par Sévrien il y a 2-3 ans par Sévrien (Crédit pour celle là)

    Eh bien, c'est maintenant un sujet pour les com's officielles de P&W, la discrétion très "Politique" n'est plus de rigueur ! Pas plus que le fair-play chez RR !
    Signe des temps, peut être !
    Mais en tout cas un élément économique important pour les MRO et le budget d'entretien des moteurs …
    Un comportement à rapprocher du secteur automobile, omniprésent depuis 30 ans aux US et une dizaine en Europe !
    C'est une excellente limitation qui s'impose aux abus sur le coût des pièces de rechange des moteurs, surtout celles d'usure fréquemment remplacées !
    Une situation cassant les monopoles, malheureusement, seulement quand une grande série est présente, comme e CFM 56 !
    Ce qui laisse un bel avenir, pour l'over-pricing des moteurs en exclusivité et autres séries discrètes et limitées, SW ne s'y trompe pas !
    La question qualité et durabilité de ces pièces "Non OEM" reste ouverte, l'expérience le dira, RV dans 5 ans !
    La porte est grande ouverte pour les divers sous traitants pour s'engouffrer dans la brèche et diffuser sous leur nom de vraies pièces OEM d'ailleurs (Si qq'un a des renseignements ??? Apports bienvenus !
    On peut noter, une bataille entre les MRO des Airlines, les MRO style concession, avec participation du motoriste, Les MRO plus indépendants, et ceux qui choisissent de ne pas choisir, comme SIA qui maintient les options ouvertes avec P&W, bien que largement cornaquisé par RR !


    QQ réfs
    http://www.flightglobal.com/articles/2006/02/16/204713/pw-says-rival-cfm56-parts-unit-to-be-fully-operational-by-early.html
    http://www.aircraft-commerce.com/sample_articles/sample_articles/maintenance_engineering_1_sample.pdf
    http://www.thefreelibrary.com/FAA+Certifies+Pratt+%26+Whitney+CFM56-3+Engine+Life+Limited+Parts-a0176837558
    http://www.mtu.de/de/products_services/commercial_mro/programs/cfm56/cfm56-3.pdf
    http://www.schaeffler.com/remotemedien/media/_shared_media/library/downloads/ac_09116_de_en.pdf
    http://atwonline.com/operations-maintenance/article/picking-spares-0309
    http://www.aeromorning.com/news.php?id_newss=42159&numnews=50
    https://epar.lufthansa-technik.com/catalog200X/PDF/CFM56-5B.pdf
    http://www.flightglobal.com/articles/2010/01/18/337246/sia-engineering-to-invest-in-pws-engine-programme.html
    http://www.siaec.com.sg/joint_venture/cas.html


    Les faits nouveaux : Les annonces "Ouvertes" de succés commerciaux chez P&W !

    http://www.pw.utc.com/Services/Global+Material+Solutions
    http://www.pratt-whitney.com/Media+Center/Press+Releases/Juneyao+Airlines+Selects+Pratt+%26+Whitney+for+CFM56+Repair+and+Overhaul
    http://www.pw.utc.com/Media+Center/Press+Releases/SunExpress+Selects+Pratt+%26+Whitney+for+CFM56%28R%29+Engine+Maintenance+Services

    http://www.pw.utc.com/Media+Center/Press+Releases/U.S.+Secretary+of+Commerce+Gary+Locke+Unveils+LEED+Platinum+Certification+Plaque+for+the+Pratt+%26+Whitney+CFM56%28R%29+Engine+Overhaul+Center+in+Shanghai

    Bonne lecture !
    JPRS
    Beochien
    Beochien
    Whisky Charlie


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    Message par Beochien Mar 28 Sep 2010 - 14:59

    Bonjour !

    Il n'y a pas que côté moteurs, que la distribution "Directe" intéresse !
    l'externalisation, peut être un bien ...
    Mais canaliser, et faire des bénéfices, pour les pièces détachées, est un négoce qui échappe de plus en plus au constructeurs, Cellule et parfois moteurs !
    Le beurre et l'argent du beurre, c'est tjrs aussi difficile ! Sad
    Et comment leur reprocher de rentabiliser leur négoce, aux très chers "Risk partners", qui ont payé études et outillages !
    Bon, l'objet : Spirit qui met en place un réseau Worlwide pour distribuer ses propres pièces !
    Les MRO et les Airlines ne se plaindront pas !

    Et si il y a une conclusion à tirer, ben, les Airframers, feraient bien de garder pour eux la fabrication des pièces d'usure ou de remplacement commun et courant ! $$$$$$$$$ Twisted Evil

    -------------- L'article de PR Newswire, relayé par Yahoo ---------------

    http://finance.yahoo.com/news/Spirit-AeroSystems-Opens-prnews-2813834626.html?x=0&.v=1
    Spirit AeroSystems Opens International Offices to Support Demand for Spare Parts

    Les pièces détachées "Aviation" Pr_newswire3_60x27

    Press Release Source: Spirit AeroSystems, Inc. On Tuesday September 28, 2010, 7:30 am EDT
    WICHITA, Kan., Sept. 28 /PRNewswire-FirstCall/ -- Spirit AeroSystems, Inc.(NYSE:SPR - News)

    today announced the opening of a new sales office in Shannon, Ireland, to service customers in Europe, Middle East and Africa (EMEA). Establishing regional centers around the world positions Spirit in close proximity to a worldwide customer base and allows for quicker response to emerging customer requirements. "We continue to work on strengthening our relationships globally and opening offices in the EMEA region positions us closer to our customers," said Carolyn Harms, Spirit VP/GM of Aftermarket Customer Support. "We want to give our customers easy access to our team when they have emergent requests.

    Our customers have expressed their desire to have regional support and Spirit is filling this need."After announcing plans last year to work directly with international customers on sales and distribution of spare parts, we believe that the global expansion of our sales force takes Spirit another step closer toward the execution of our aftermarket growth strategy and long term value creation for our international customers."On the web: www.spiritaero.com

    About Spirit AeroSystems, Inc.
    Based in Wichita, Kan., Spirit AeroSystems is the world's largest independent supplier of commercial airplane assemblies and components. In addition to its Kansas facility, Spirit has locations in Tulsa and McAlester, Okla.; Kinston, N.C.; Prestwick, Scotland; Samlesbury, England; Kuala Lumpur, Malaysia; and is developing a new manufacturing facility in Saint-Nazaire, France. In the U.S., Spirit's core products include fuselages, pylons, nacelles and wing components. Additionally, Spirit provides aftermarket customer support services, including spare parts, maintenance/repair/overhaul, and fleet support services in North America, Europe and Asia. Spirit Europe produces wing components for a host of customers, including Airbus.

    JPRS
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    Message par Beochien Mer 29 Sep 2010 - 15:59

    Bonjour !

    Dans ma ligne de mire (Range ton fusil Vector)
    Les "Repairs" trop chères dans l'aviation !
    Le "Détails" qui font mal !
    Et en France , pas réputée pour une MO bon marché !

    -------- L'article de AviationWeek ------------

    Cost Savings of Repair
    Posted by Lee Ann Tegtmeier at 9/29/2010 8:35 AM CDT
    Thierry Baud, Air France's product and business general manager of aerostructures, said Air France Industries developed a repair for a GE CF6-80E1 thrust reverser seal retainer, which costs $1,250 compared to a new OEM $3,665 part.

    Another repair he cited here at an MRO Europe Conference session is a CFM56-3 thrust reverser core cowl, which it can repair for $11,500 compared to $50,000 for a new part.---------
    -------------

    J'ajoute du même auteur !

    Les pièces détachées "Aviation" 87a8d1c3-5f2f-4909-863d-c00b83f9291b.Small Turnaround Time
    AVIATION WEEK'S aftermarket blog
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    Obscenity/vulgarity Hate speech Personal attack Advertising/Spam Copyright/Plagiarism Other
    Comment: (optional)


    PMA Pricing Perceptions
    Les pièces détachées "Aviation" A5fee769-9391-43d0-8e9c-2f5605f910ce.Small PMA Pricing Perceptions
    Posted by Lee Ann Tegtmeier at 9/28/2010 2:43 PM CDT

    During a PMA discussion here at our MRO Europe Conference, pricing advantages was a lively topic. AeroStrategy’s Principle Hal Chrisman cited a survey his consultancy completed with IATA that found airlines believe they save at least 20% by buying PMAs, compared to OEM prices. The number jumps to at least 30% perceived savings for MROs.

    Chrisman said the survey found many airlines believe leasing companies are the largest barrier to greater PMA penetration.
    To help break this barrier, Rick Stein, HEICOSVP, suggested the most powerful change agents are the end users, the airlines, who need to encourage lessors to accept PMAs.

    Chrisman said $47 billion worth of airline inventory, with a weighted average holding cost of 21.5%, exists in the MRO supply chain.
    ------------


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    Message par Beochien Jeu 30 Sep 2010 - 12:23

    Bonjour !

    Un catalogue spare parts, bien compréhensible de P&W, y compris pour le CFM56 d'ailleurs !

    Un PDF de P&W croisé par hasard !
    http://www.pratt-whitney.com/StaticFiles/Pratt%20&%20Whitney%20New/Media%20Center/Assets/1%20Static%20Files/Docs/grs_matrix.pdf
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    Message par Beochien Mar 7 Déc 2010 - 12:21

    Bonjour !

    Un article de AviationWeek!

    Bien intéressant pour les PMA et autres pièces non OEM, ainsi que les pièces usagées, un effet pervers, le retour de balancier des prix "Exagérés" des pièces de moteurs ... et de la guerre latente !
    Pas une grande avance vers la sécurité ! Savoir que des éléments "Moteurs" vitaux sont de récupération , même chez les grands !

    Des circuits de démontage, qui peuvent se prêter à pas mal de manipulations, pouvant mener à des trafics et à des falsifications (Juste mon avis, mais sorti de USA EU, et Australie-Japon hummm ) qui garanti quoi ??

    Etonnant, la Lufthansa leader dans l'utilisation, des PMA !

    Et les lessors qui traînent les pieds ... normal ... que va exiger mon prochain "Client" ! Et en plus, comme c'est lui qui paye , pas de fantaisie permise !

    ------------- le Lien AviationWeek --------------

    http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?id=news/awx/2010/12/06/awx_12_06_2010_p0-274011.xml&headline=Used%20Parts%20Demand%20On%20The%20Rise&channel=comm

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    Vortex


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    Message par Vortex Mar 7 Déc 2010 - 19:21

    Pas besoin de les acheter, il suffit de les ramasser!!!
    http://www.crash-aerien.aero/www/news/article.php?id=222129
    http://www.crash-aerien.aero/www/news/article.php?id=222306
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    Message par Beochien Mer 7 Mar 2012 - 19:09

    Bonjour !

    L'USAF , à travers ses restructurations budgetaires pourrait aller versles PMA ! Holé !
    Avis aux motoristes pour un peu plus de sérieux, côté prix "Scandaleux" des pièces détachées ... Twisted Evil
    Dans la ligne de mire le moteur le plus répandu et PMAtisé de la planète, le CFM56 !
    Les P&W F117 du C-17 à suivre ...

    Marrant , et de mémoire ... P&W fait des PMA pour le CFM56 !
    Echange de bons procédés ! rabbit

    --------------- Le lien de FlightGlobal -----------

    http://www.flightglobal.com/news/articles/usaf-seeks-to-bypass-aircraft-engine-manufacturers-369201/

    JPRS

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    Message par Beochien Mer 4 Avr 2012 - 8:19

    Bonjour!

    SouthWest reconvertit ses CFM56-3 pour les 737 classic !
    En fin de cycle (2017 quand même pour le dernier)

    Bien, on en démonte 3 (Des CFM) pour en faire un "bon" ...
    Un travail de "Casseur" de l'aviation ! Rien à envier au secteur "casse auto" ! Ni à Air Kinsasha !

    Le niveau de qualité des moteurs est il garanti aprés toutes ces opérations ...
    En principe oui ... quand c'est fait dans les règles !
    Et les ETOPS aussi, certainement!
    De toute façon SW ne va pas bien loin au dessus de l'eau ...

    Des pratiques qui ne devraient pas exister si les pièces détachées restaient à des prix raisonnables !

    ------------ De Aviation-Week le lien --------------

    http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_generic.jsp?topicName=mro_2012&id=news/awx/2012/04/02/awx_04_02_2012_p0-443363.xml&headline=Southwest%20Parting%20Out%20Engines%20To%20Cut%20Costs

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    Message par Beochien Mer 4 Avr 2012 - 20:10

    Bonjour !

    C'est MRO Américas, à Dallas, largement suivi par AviationWeek !

    Une spéciale attention sur les moteurs usagés ... prix en piqué, largement induit par des passages à la casse assez jeunes de beaucoup de MC, aprés récupération des moteurs !

    Intéressant à lire !

    Noter que les possibles inquiètudes pour les valeurs résiduelles, des futurs MC, NEO et MAX ...paraîssent bien dérisoires ... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
    Le PB d'un raccourcissement de la vie des MC vers les 15 ans, existe déjà ... il n'a pas attendu les re-motorisations ! Razz Razz Razz

    ---------- L'article et le lien, AviationWeek, Joseph Anselmo -------------

    http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_generic.jsp?topicName=mro_2012&id=news/awx/2012/04/03/awx_04_03_2012_p0-443657.xml&headline=Used%20Engine%20Glut%20Drives%20Down%20Prices

    Used Engine Glut Drives Down Prices

    Dallas Apr 3, 2012

    By Joseph C. Anselmo janselmo@aviationweek.com

    A lack of interest in used aircraft is forcing owners to park jets much sooner than anticipated, flooding the market with engines and depressing prices.

    Three years ago, Rolls-Royce was leasing engines for Boeing and Airbus narrowbody jets for $120,000 a month. Today, those engines are commanding rates of just $50,000 a month. “There are too many aircraft being parked,” Bobby Janagan, general manger for engine leasing at Rolls-Royce, told an audience at Aviation Week’s Engine MRO Forum in Dallas. Yet Rolls has little choice but to accept the lower rates. “If an engine is on the ground for six months, we don’t make any money at all,” he lamented.

    Janagan and other panelists at the forum reiterated a long-standing complaint of aircraft lessors that Boeing and Airbus are producing too many new 737s and A320s, respectively, depressing demand for used narrowbody jets and their powerplants. “Lease rates have gone dramatically lower,” noted Bob Matson, director for technical services at Willis Lease Finance Corp., a Novato, Calif. company that leases spare aircraft engines.

    “The A320 market is totally upside down,” added another aircraft lessor, who spoke on the condition that his name not be used. “There are so many available that lease rates are probably half of what they should be.” The lessor said his company recently opted to dismantle four Airbus A318s when it couldn’t find anyone to lease them and put their engines, which still had more than half of their life cycle remaining, back on the market. “We added used engines to the market,” he said.

    Other industry veterans say that some of the fault lies with aircraft lessors basing their lease rates for new jets on the assumption they will have an economic life of 25 years, when 15 years might be more realistic. They believe lease rates for new aircraft are too low and fail to reflect the risk of shorter life cycles.

    Lessors also took aim at government export banks, complaining that their loan guarantees enable Tier III buyers to finance new jets at Tier I rates instead of taking a used model.

    JPRS

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