Bonjour !
Un article de Ben Sandilands, Australie,qui renvoie à une publication du GAO !
La sécurité et les doutes (questions) sur les avions "Plastoc"
Pas du côté d'éventuels crash ! Je n'y ai pas trop cru jusqu'à plus d'expérience (Pas souhaitable)
Plutôt, la fatigue insidieuse et difficile à détecter !
Un environnement techno bien compliqué, qui se résoudra dans le temps et grâce aux progrés techno ..
Malheureusement pas à bord (Implantés) dans les cellules actuelles, dépendantes de contrôles externes chers et compliqués !
Si les normes de construction ont vu large (Et je le crois), pas de soucis avant longtemps !
Si il y a des failles ou erreurs, gare à la cata !
De Plane Talking :
http://blogs.crikey.com.au/planetalking ... nanswered/
Extrait :
The unresolved concerns of the GAO are:
Limited information on the behavior of composite airframe structures;
Technical challenges in detecting and fixing damage to composites materials;
Limited standardization of composite materials and repair techniques; and
The level of training and awareness on composites.
The basis of the GAO report is that it involved reviewing the
certification process of the US Federal Aviation Administration in terms
of satisfying its legal obligations to have fully tested and assessed
the 787 as meeting all the safety standards required of an American
airliner.
It is a document that will just gather dust in the Congressional records
if the 787 or any other high composite airliner demonstrates the
highest levels of safety in service, yet will become critical reference
material if major problems arise.
Qantas has 50 assorted 787s on order, 15 of the initial 787-8 version
for Jetstar, and 35 of the stretched 787-9 model for its full service
brand, while Air New Zealand is the launch customer for the -9.
Bien, le A350 n'est pas exempt !
Report du GAO, à lire !
http://gao.gov/products/GAO-11-849
Et en full :
http://www.gao.gov/new.items/d11849.pdf
_________________
JPRS
Un article de Ben Sandilands, Australie,qui renvoie à une publication du GAO !
La sécurité et les doutes (questions) sur les avions "Plastoc"
Pas du côté d'éventuels crash ! Je n'y ai pas trop cru jusqu'à plus d'expérience (Pas souhaitable)
Plutôt, la fatigue insidieuse et difficile à détecter !
Un environnement techno bien compliqué, qui se résoudra dans le temps et grâce aux progrés techno ..
Malheureusement pas à bord (Implantés) dans les cellules actuelles, dépendantes de contrôles externes chers et compliqués !
Si les normes de construction ont vu large (Et je le crois), pas de soucis avant longtemps !
Si il y a des failles ou erreurs, gare à la cata !
De Plane Talking :
http://blogs.crikey.com.au/planetalking ... nanswered/
Extrait :
The unresolved concerns of the GAO are:
Limited information on the behavior of composite airframe structures;
Technical challenges in detecting and fixing damage to composites materials;
Limited standardization of composite materials and repair techniques; and
The level of training and awareness on composites.
The basis of the GAO report is that it involved reviewing the
certification process of the US Federal Aviation Administration in terms
of satisfying its legal obligations to have fully tested and assessed
the 787 as meeting all the safety standards required of an American
airliner.
It is a document that will just gather dust in the Congressional records
if the 787 or any other high composite airliner demonstrates the
highest levels of safety in service, yet will become critical reference
material if major problems arise.
Qantas has 50 assorted 787s on order, 15 of the initial 787-8 version
for Jetstar, and 35 of the stretched 787-9 model for its full service
brand, while Air New Zealand is the launch customer for the -9.
Bien, le A350 n'est pas exempt !
Report du GAO, à lire !
http://gao.gov/products/GAO-11-849
Et en full :
http://www.gao.gov/new.items/d11849.pdf
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JPRS