+22
Apollo11
Zebulon84
voodoo
Jeannot
Philidor
Laurent Simon
VV
GP800
audac
Paul
patrick1956
jullienaline
aubla
alain57
Rasta'
Poncho (Admin)
sevrien
cacahuette
art_way
pascal83
Beochien
elmer
26 participants
Annulations de commandes et rumeurs d'annulations
elmer- Whisky Quebec
Hum, selon le tableau d'Airbus, China Eastern Airlines n'a que des A320 en commande (34 restant à livrer au 31/12), pas d'A330.
Beochien- Whisky Charlie
Merci d'avoir vérifié Elmer ... désolé je ne compiles pas les commandes !
Alors ... qu'est ce que ce serait ?? Si annulation il y à vraiment ??
Alors ... qu'est ce que ce serait ?? Si annulation il y à vraiment ??
pascal83- Whisky Quebec
Cette commande ne faisait elle pas parti des 40 A330 non officialisé apres la visite de sarko
pascal83- Whisky Quebec
http://www.flightglobal.com/articles/2009/02/06/322151/china-eastern-outlines-plans-to-cancel-and-delay-aircraft.html
Possible annulation de china eastern soit 29 avions entre A et B
Possible annulation de china eastern soit 29 avions entre A et B
art_way- Whisky Charlie
Posté par Beochien
Bonjour !
Eastern Airlines, serait sur le point d'annuler sa
commande de A330, et garderait ses B787, récemment commandés, pour ces
derniers, ils ont le temps d'attendre !
Merci les "Fuel Hedging" Au passage !
C'est conditionnel, attendre quand même une confirmation !
-------------------------------- Extrait de provenance incertaine ----------------------
http://www.tradingmarkets.com/.site/news/Stock%20News/2140512/?lid=right-home-news-4
Eastern Airlines Said to Cancel Order with Airbus
Fri. January 23, 2009; Posted: 06:05 AM
-
China Eastern Airlines Co., Ltd. (SEHK: 0670; SHSE: 600115) has decided
to cancel an order it just inked for Airbus A330-300 aircrafts, disclosed a source close to the Chinese airway.
The
model by the European aircraft manufacturing giant is jumbo and
long-haul, and mostly used on international routes, and as a result,
the airway has made such a decision in the light of its expectations on
the market and its judgement on the operation of international routes,
he explained.
However, Eastern Airlines, headquartered in the
eastern metropolis of Shanghai as one of China's three biggest
state-owned airways, will keep an order of 15 Boeing B787 passenger
aircrafts it recently signed, the source added. The delivery of these
aircrafts will be put off and the order will bring no impact in a short
time, he elaborated.
The decrease of new jet introduction is part of Eastern Airlines' efforts to ease its huge financial pressure when the Chinese airway suffered a big unrealized loss from fuel hedging. l
Béochien !
Bonjour !
Eastern Airlines, serait sur le point d'annuler sa
commande de A330, et garderait ses B787, récemment commandés, pour ces
derniers, ils ont le temps d'attendre !
Merci les "Fuel Hedging" Au passage !
C'est conditionnel, attendre quand même une confirmation !
-------------------------------- Extrait de provenance incertaine ----------------------
http://www.tradingmarkets.com/.site/news/Stock%20News/2140512/?lid=right-home-news-4
Eastern Airlines Said to Cancel Order with Airbus
Fri. January 23, 2009; Posted: 06:05 AM
-
China Eastern Airlines Co., Ltd. (SEHK: 0670; SHSE: 600115) has decided
to cancel an order it just inked for Airbus A330-300 aircrafts, disclosed a source close to the Chinese airway.
The
model by the European aircraft manufacturing giant is jumbo and
long-haul, and mostly used on international routes, and as a result,
the airway has made such a decision in the light of its expectations on
the market and its judgement on the operation of international routes,
he explained.
However, Eastern Airlines, headquartered in the
eastern metropolis of Shanghai as one of China's three biggest
state-owned airways, will keep an order of 15 Boeing B787 passenger
aircrafts it recently signed, the source added. The delivery of these
aircrafts will be put off and the order will bring no impact in a short
time, he elaborated.
The decrease of new jet introduction is part of Eastern Airlines' efforts to ease its huge financial pressure when the Chinese airway suffered a big unrealized loss from fuel hedging. l
Béochien !
_________________
art_way
pascal83- Whisky Quebec
Les 12 annulations chez airbus sont:
* A318 -3 US AIRWAYS
* A319 -2 AERVENTURE
* A320 -3 AERVENTURE
* A321 -4 KINGFISCHER
* A318 -3 US AIRWAYS
* A319 -2 AERVENTURE
* A320 -3 AERVENTURE
* A321 -4 KINGFISCHER
elmer- Whisky Quebec
pascal83 a écrit:Les 12 annulations chez airbus sont:
* A318 -3 US AIRWAYS
* A319 -2 AERVENTURE
* A320 -3 AERVENTURE
* A321 -4 KINGFISCHER
Oui, mais on ne peut pas mettre les annulations de Kingfisher sur le même plan que les autres, les avions déjà construits ont été revendus à Turkish Airlines.
On peut aussi citer Air One, dont les commandes restantes ont été transférées à Aircraft Purchase Fleet (44 A320, 12 A330-200, 12 A350-800), et Singapore Airlines, qui a revendu un A330-300 à AWAS (Dans l'onglet "livraisons", Airbus a bien livré à AWAS et non SIA).
pascal83- Whisky Quebec
Merci elemer pour tes precisions, j'ai juste chercher les annulations.
Sympat la precision.
Sympat la precision.
cacahuette
Il y a combien d'annulation de B 787 à ce jour ? Les Echos parle de 32 annulations (si mes souvenirs sont bons). Est-ce vrai ?
art_way- Whisky Charlie
Je crois que c'est 31. 15 de chez S7 et 16 LCAL.
Elmer ?
Elmer ?
_________________
art_way
Beochien- Whisky Charlie
Il y en à un tout petit caché sous le tapis en asie centrale ... azerbadjian ou pas bien loin !
cacahuette
15 c'est beaucoup, 31 (ou 32) cela commence à faire trop j'espère que ce n'est pas une hémoragie du à l'avion, mais des annulations du à la crise que subissent les compagnies...
elmer- Whisky Quebec
Beochien a écrit:Il y en à un tout petit caché sous le tapis en asie centrale ... azerbadjian ou pas bien loin !
Il y a annulation et annulation.
Dans le cas d'Azerbaijan Airlines, c'est une conversion en 767-300ER. On peut aussi citer le cas de Xiamen Airlines en 2006 : conversion de 3 787-8 en 6 737-800.
sevrien- Whisky Quebec
Bonjour, Elmer !
Bien sûr ! Merci !
Bien sûr ! Merci !
cacahuette
Merci Elmer et Beochien on en est donc à 35...
Beochien- Whisky Charlie
Aviation Week du 15/2, pas vraiment optimiste ...
Un client A380, pourrait annuler ??
Mon pari irait pour Marsans ! Si les Argentins ne prennent pas les A380 !
-------------------- Extrait de Aviation Week ---------------------
http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_generic.jsp?channel=awst&id=news/aw021609p3.xml&headline=Aircraft%20Makers%20Start%20to%20Feel%20Airlines%27%20Pain
A hesitancy to act also is being felt among leasing companies, which is further bad news for Airbus and Boeing. The aircraft makers have been betting that leasing companies are better funded than some airlines, and therefore should more easily secure necessary delivery financing during times of tight credit. But the executive for one Middle East lessor notes that even though his company is looking to expand its asset inventory, there is a reluctance to move quickly. Moreover, he indicates there's an expectation aircraft prices have further to fall, providing for better purchase opportunities later.
Although the decision has no effect on 2009, Boeing already has seen one leasing company cancel a major order. Dubai-based LCAL reduced its order for 21 787s to just five units. A Boeing official says the decision was made due to "challenging market conditions." While Kingfisher Airlines has meanwhile deferred deliveries of two Airbus A380s by two years, the passenger version has so far not suffered any cancellations. But industry sources indicate that may happen soon, with at least one A380 customer considering scrapping its order.
Béochien
Un client A380, pourrait annuler ??
Mon pari irait pour Marsans ! Si les Argentins ne prennent pas les A380 !
-------------------- Extrait de Aviation Week ---------------------
http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_generic.jsp?channel=awst&id=news/aw021609p3.xml&headline=Aircraft%20Makers%20Start%20to%20Feel%20Airlines%27%20Pain
A hesitancy to act also is being felt among leasing companies, which is further bad news for Airbus and Boeing. The aircraft makers have been betting that leasing companies are better funded than some airlines, and therefore should more easily secure necessary delivery financing during times of tight credit. But the executive for one Middle East lessor notes that even though his company is looking to expand its asset inventory, there is a reluctance to move quickly. Moreover, he indicates there's an expectation aircraft prices have further to fall, providing for better purchase opportunities later.
Although the decision has no effect on 2009, Boeing already has seen one leasing company cancel a major order. Dubai-based LCAL reduced its order for 21 787s to just five units. A Boeing official says the decision was made due to "challenging market conditions." While Kingfisher Airlines has meanwhile deferred deliveries of two Airbus A380s by two years, the passenger version has so far not suffered any cancellations. But industry sources indicate that may happen soon, with at least one A380 customer considering scrapping its order.
Béochien
Beochien- Whisky Charlie
- Message n°18
Oui Cacahuette ... et les 787-3 ??
cacahuette a écrit:Merci Elmer et Beochien on en est donc à 35...
Personellement j'aurais tendance à penser que les 43 787-3, sans être annulés, ne sont plus dans la catégorie "A fabriquer" Donc pour moi, Boeing doit sortir 836 avions de la série787, aprés, wait & see !
787-3 et 787-10 Ils sont dans les limbes, et celà jusqu'à nouvel avis ou conversion !
Peut être d'ailleurs un 787-5 un jour, ce serait plus raisonnable !
Quand le 787-8 aura fini ses essais et sera certifié, on peut espérer de nouvelles initiatives du côté de chez Boeing, si tout s'est bien passé !
elmer- Whisky Quebec
Beochien a écrit:Aviation Week du 15/2, pas vraiment optimiste ...
Un client A380, pourrait annuler ??
Mon pari irait pour Marsans ! Si les Argentins ne prennent pas les A380 !
Salut Beochien,
Marsans n'a toujours pas confirmé sa commande. S'il y a annulation, il faut chercher ailleurs : ILFC, Kingfisher, China Southern, Malaysia ?
sevrien- Whisky Quebec
Salut !
Aviation Week ne fait "qu'aboyer avec les loups" ! Sans intérêt !
-------------------- Extrait de Aviation Week ---------------------
http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_generic.jsp?channel=awst&id=news/aw021609p3.xml&headline=Aircraft%20Makers%20Start%20to%20Feel%20Airlines%27%20Pain
On noircit le papier pour dire ça ? Il n'y rien d'étonnant, ni rien dont on puisse se plaindre ! Simple retour au bon sens et la prudence qui va avec, pendant les temps économiques durs,.....dans une action d'observation : "Wait & See" !
Kingfisher ? Je préfère ne pas parier ! Mais, cela pourrait être MAS ou Thai ! Mais , "Scrapping" ? Plutôt "intention de différer", ...non ?
Depuis le départ (en retraite) de certains, qui faisioant de vrairs analyses, et ne se contentaient pas simplment de citer les sources comme l'évangile, Aviation Week a pris la mauvaise habitude de "jouer les guillemets", ... comme "Le Monde" !Beochien a écrit: Aviation Week du 15/2, pas vraiment optimiste ...
Un client A380, pourrait annuler ??
Aviation Week ne fait "qu'aboyer avec les loups" ! Sans intérêt !
Non ! Pour les raisons indiquées par Elmer !Beochien a écrit: Mon pari irait pour Marsans ! Si les Argentins ne prennent pas les A380 !
-------------------- Extrait de Aviation Week ---------------------
http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_generic.jsp?channel=awst&id=news/aw021609p3.xml&headline=Aircraft%20Makers%20Start%20to%20Feel%20Airlines%27%20Pain
A hesitancy to act also is being felt among leasing companies, which is further bad news for Airbus and Boeing. The aircraft makers have been betting that leasing companies are better funded than some airlines, and therefore should more easily secure necessary delivery financing during times of tight credit. But the executive for one Middle East lessor notes that even though his company is looking to expand its asset inventory, there is a reluctance to move quickly. Moreover, he indicates there's an expectation aircraft prices have further to fall, providing for better purchase opportunities later.
On noircit le papier pour dire ça ? Il n'y rien d'étonnant, ni rien dont on puisse se plaindre ! Simple retour au bon sens et la prudence qui va avec, pendant les temps économiques durs,.....dans une action d'observation : "Wait & See" !
But industry sources indicate that may happen soon, with at least one A380 customer considering scrapping its order.
Kingfisher ? Je préfère ne pas parier ! Mais, cela pourrait être MAS ou Thai ! Mais , "Scrapping" ? Plutôt "intention de différer", ...non ?
pascal83- Whisky Quebec
http://blog.seattlepi.nwsource.com/aerospace/archives/162337.asp
l'annulation du 787 est pour 787-800VIP
l'annulation du 787 est pour 787-800VIP
elmer- Whisky Quebec
Du nouveau sur la situation des commandes chinoises : pas d'annulation en vue mais des négociations sont en cours pour reporter les livraisons. Des conversions de commandes sont également possibles, en particulier pour les avions cargos, vers des plus petits modèles.
http://www.reuters.com/article/marketsNews/idINPEK1962020090304?rpc=44
http://www.reuters.com/article/marketsNews/idINPEK1962020090304?rpc=44
China airlines reviewing plane deliveries - CAAC
Wed Mar 4, 2009 2:33am EST
* airlines to respect plane order contracts - CAAC
* Chinese airlines reviewing need for new aircraft
* govt supports consolidation of local airlines - CAAC (Adds quotes and details)
BEIJING, March 4 (Reuters) - Chinese airlines would respect signed contracts for aircraft orders, but negotiate the timing of those deliveries, the head of the Civil Aviation Administration of China said on Wednesday.
Aircraft makers such as Airbus (EAD.PA) and Boeing (BA.N) are struggling with falling demand due to the global financial crisis, while production delays in new aircraft for both companies could lead to order cancellations, say analysts.
"We will respect all contracts," Li Jiaxiang, CAAC's director general, told reporters on the sidelines of a meeting of a parliamentary advisory body.
Li said, however, that Chinese airlines are reviewing their needs for new aircraft according to changing market conditions, and it is up to the companies to decide whether to adjust their airplane orders, he said.
"They will negotiate directly with suppliers," Li said.
Some Chinese airlines may choose smaller-sized cargo aircraft instead of the bigger ones to cope with a slump in cargo traffic, Li said.
Invité- Invité
Shangai Airlines envisage une annulation partielle de sa commande de B 787.
Les perfs ne sont pas au rendez vous; cette compagnie doit recevoir son premier 787 dans le batch des vingt premiers.
Sur Flight, par John Ostrower
Shanghai airlines is considering cancelling part of its 787 order as Chinese airlines work to renegotiate with Boeing on their early delivery slots.
Shanghai Airlines Chairman Zhou Chi was quoted by Bloomberg news as saying the aircraft doesn't "fully meet the quality that Boeing touted earlier".
The comments were made at a shareholders meeting today where the company said that it may cancel the first
of nine 787s it has on order or renegotiate the delivery date to late 2010 at the earliest.
An industry source close to the 787 programme tells ATI affiliate FlightBlogger that all the Chinese 787 customers are working to renegotiate delivery of their share of the first 20 production aircraft "officially for payload reasons".
Shanghai is expected to receive the 10th 787, the fourth production -8 aircraft. Of the first 20 787-8s built, which include the first six flight test aircraft, Chinese airlines are expected to receive half. The airline's second 787-8 would be the 50th built.
Boeing expects to introduce its second production blockpoint which includes a suite of weight reduction and
performance enhancements beginning with airplane 21.
Boeing declined to comment specifically on its negotiations with Shanghai Airlines.
"We are working very closely with our 787 customers to understand their evolving fleet requirements,"
says a Boeing spokesperson. "But as a matter of long-standing practice, Boeing does not comment on its discussions with customers."
Shanghai Airlines, along with Air China, China Eastern, China Southern, Grand China Airlines and Xiamen Airlines were all part of a coalition of Chinese airlines that gave the 787 its name when it ordered 60 in January 2005.
http://www.flightglobal.com/articles/2009/03/14/323853/shanghai-casts-doubt-over-early-787-delivery-slots.html
Les perfs ne sont pas au rendez vous; cette compagnie doit recevoir son premier 787 dans le batch des vingt premiers.
Sur Flight, par John Ostrower
Shanghai airlines is considering cancelling part of its 787 order as Chinese airlines work to renegotiate with Boeing on their early delivery slots.
Shanghai Airlines Chairman Zhou Chi was quoted by Bloomberg news as saying the aircraft doesn't "fully meet the quality that Boeing touted earlier".
The comments were made at a shareholders meeting today where the company said that it may cancel the first
of nine 787s it has on order or renegotiate the delivery date to late 2010 at the earliest.
An industry source close to the 787 programme tells ATI affiliate FlightBlogger that all the Chinese 787 customers are working to renegotiate delivery of their share of the first 20 production aircraft "officially for payload reasons".
Shanghai is expected to receive the 10th 787, the fourth production -8 aircraft. Of the first 20 787-8s built, which include the first six flight test aircraft, Chinese airlines are expected to receive half. The airline's second 787-8 would be the 50th built.
Boeing expects to introduce its second production blockpoint which includes a suite of weight reduction and
performance enhancements beginning with airplane 21.
Boeing declined to comment specifically on its negotiations with Shanghai Airlines.
"We are working very closely with our 787 customers to understand their evolving fleet requirements,"
says a Boeing spokesperson. "But as a matter of long-standing practice, Boeing does not comment on its discussions with customers."
Shanghai Airlines, along with Air China, China Eastern, China Southern, Grand China Airlines and Xiamen Airlines were all part of a coalition of Chinese airlines that gave the 787 its name when it ordered 60 in January 2005.
http://www.flightglobal.com/articles/2009/03/14/323853/shanghai-casts-doubt-over-early-787-delivery-slots.html
Invité- Invité
Une info de Reuters du 26 mars concernant Icelandair.
Pas d'annulation d'Icelandair pour le Boeing 787. " Malgré la situation économique générale",
Et au fait, qui veut des premiers 787 ( jusqu'à LN20, si j'ai suivi ) ?
J'ajouterai malgré l'état de quasi faillite du groupe Avion ?
Et un petit coup d'œil au SSJ100. tiens donc !
Sur Aerocontact :
STOCKHOLM, 26 mars (Reuters)
Icelandair n'envisage pas d'annuler ses commandes de quatre Boeing 787-8 malgré les difficultés
du secteur du transport aérien et la crise qui frappe l'économie islandaise, a affirmé jeudi un cadre supérieur du groupe.
"Nous sommes toujours enthousiastes au sujet de ce programme", a confié Sigthor Einarsson, directeur général adjoint d'Icelandair, à Reuters.
Le prix catalogue du Boeing 787-8 s'élève à 166 millions de dollar.
Sigthor Einarsson a par ailleurs indiqué que la compagnie avait également regardé de près le Sukhoi Superjet 100, un avion régional développé par le fabricant russe d'avions de guerre Sukhoi - avec des
investissements de la compagnie italienne Finmeccanica et des français Thales et Safran - tout en précisant qu'Icelandair n'avait pas encore passé de commande ferme.
(Sebastian von Renouard, version française Benoit Van Overstraeten)
http://www.aerocontact.com/actualite_aeronautique_spatiale/ac-icelandair-dement-l-annulation-de-commandes-de-boeing-787~07868.html
Pas d'annulation d'Icelandair pour le Boeing 787. " Malgré la situation économique générale",
Et au fait, qui veut des premiers 787 ( jusqu'à LN20, si j'ai suivi ) ?
J'ajouterai malgré l'état de quasi faillite du groupe Avion ?
Et un petit coup d'œil au SSJ100. tiens donc !
Sur Aerocontact :
STOCKHOLM, 26 mars (Reuters)
Icelandair n'envisage pas d'annuler ses commandes de quatre Boeing 787-8 malgré les difficultés
du secteur du transport aérien et la crise qui frappe l'économie islandaise, a affirmé jeudi un cadre supérieur du groupe.
"Nous sommes toujours enthousiastes au sujet de ce programme", a confié Sigthor Einarsson, directeur général adjoint d'Icelandair, à Reuters.
Le prix catalogue du Boeing 787-8 s'élève à 166 millions de dollar.
Sigthor Einarsson a par ailleurs indiqué que la compagnie avait également regardé de près le Sukhoi Superjet 100, un avion régional développé par le fabricant russe d'avions de guerre Sukhoi - avec des
investissements de la compagnie italienne Finmeccanica et des français Thales et Safran - tout en précisant qu'Icelandair n'avait pas encore passé de commande ferme.
(Sebastian von Renouard, version française Benoit Van Overstraeten)
http://www.aerocontact.com/actualite_aeronautique_spatiale/ac-icelandair-dement-l-annulation-de-commandes-de-boeing-787~07868.html
Invité- Invité
Thai discuterait d'un report des livraisons de ses A 380, sans annulation.
Communiqué sur Easybourse :
La compagnie aérienne thaïlandaise Thai Airways a fait part de son intention d'ouvrir des discussions avec Airbus, filiale d'EADS, à propos d'un éventuel report de livraison pour des A380.
En effet, la compagnie aérienne souhaiterait reporter la livraison de six A380 qui était initialement prévue pour la fin 2010. Thai Airways a indiqué à la presse qu'elle essayait de déterminer le moment où elle aurait besoin de nouveaux avions, en préparant un nouveau plan stratégique.
http://www.easybourse.com/Website/article/10599-eads-thai-airways-veut-reporter-des-livraisons-d-a-80.php
Communiqué sur Easybourse :
La compagnie aérienne thaïlandaise Thai Airways a fait part de son intention d'ouvrir des discussions avec Airbus, filiale d'EADS, à propos d'un éventuel report de livraison pour des A380.
En effet, la compagnie aérienne souhaiterait reporter la livraison de six A380 qui était initialement prévue pour la fin 2010. Thai Airways a indiqué à la presse qu'elle essayait de déterminer le moment où elle aurait besoin de nouveaux avions, en préparant un nouveau plan stratégique.
http://www.easybourse.com/Website/article/10599-eads-thai-airways-veut-reporter-des-livraisons-d-a-80.php