La Cie privée Eznis Airways de Mongolie est en négociation en vue d’acheter un ATR 42-500
(option sur un deuxième )
Article de Flight :
Mongolia's Eznis to order ATR 42-500
Privately-owned Mongolian carrier Eznis Airways is negotiating with aircraft-maker ATR to acquire an ATR42-500 and wants to put it into operation at the end of May when the northern summer travel season commences.
Eznis CEO Glen Pickard says the airline's board has granted approval for it to acquire a new ATR 42-500 and
the carrier is now negotiating with ATR and securing financing.
The airline plans to place an order for one ATR 42-500, possibly with an option for a second for delivery
in 2010, says Pickard.
It wants the first aircraft delivered in time so it can complete training and put it into service at the
end of May, he adds. Mongolia's peak travel season starts at this time because that is when the warmer weather kicks in.
Pickard says Eznis has been speaking to ATR's top sales representative in Beijing, Patrick Devaux, and ATR's head of sales, John Moore.
He says the carrier did consider Bombardier but ruled out the Canadian aircraft-maker because the
airline wants a new 50-seat turboprop and Bombardier has announced it will stopmanufacturing the 50-seat Q300….http://www.flightglobal.com/articles/2009/01/07/320716/mongolias-eznis-to-order-atr-42-500.html
Ce n’est pas l’affaire de l’année, bien qu’il n y ait pas de « petites » ventes, mais :
Une livraison en mai d’un appareil neuf commandé dans les semaines qui viennent ? ?
L’année 2008 ne fut pas aussi florissante qu’attendue pour ATR .
ATR Asset Management semble avoir fait une bonne année. Au moment de la crise chez SAS sur les Bombardier Dash, au moins un exploitant a tiré profit de cette décision d’arrêter les Dash de vol.
Et les ATR 42/72-600 sont offerts à la vente avec possibilité ( à suivre ) d'un atterrissage Cat III...