par Beochien Mar 14 Oct 2014 - 19:28
Ce qu'en dit AIN, toujours bien renseigné ... Bon, aucun doute que Gulfstream a placé la barre très haut !
Ce qui m'interpelle, ce sont les différences d'autonomie entre mach 0,90 et 0,85 ... dans les 25% d'autonomie en moins, la vitesse coûte cher !
Ce que l'on pourrait attendre de P&W, c'est un fan dans ses nouveaux alliages d'aluminium (Vu ailleurs)!
Et toujours BAE, avec qq précisions sur les commandes de vol (Joystick) issues des chasseurs !
http://www.ainonline.com/aviation-news/2014-10-14/new-gulfstreams-deliver-more-range-and-cabin-comfort
-------------
The G500 at its normal cruise speed of Mach 0.90 will deliver range of 3,800 nm, rising to 5,000 nm at Mach 0.85. Similarly, the G600 will have range of 4,800 nm at Mach 0.90 and 6,200 at Mach 0.85.
---------------
There is to be even greater innovation in the cockpit of the fly-by-wire G500 and G600, which will be the first Gulfstreams to feature active sidestick controls. According to Mark Kohler, Gulfstream vice president for advanced aircraft programs, the airframer was unwilling to make the shift to a sidestick control until BAE Systems adapted technology originally developed for fighter aircraft for civil use. “The system’s active force feedback provides a classic airplane feel, and it simulates the feel of mechanically linked sticks,” explained Izzard. In addition to BAE Systems, Thales, Parker Aerospace and Moog are contributing to the flight control/fly-by-wire systems for the new models
--------------
Et P&W, qui après l'avoir bien caché ne pouvait rester muet (Bon, ils ne disent pas grand chose non plus !)
http://www.marketwired.com/press-release/pratt-whitney-canadas-next-generation-purepowerr-pw800-engines-selected-power-gulfstreams-1957393.htm