Après il tourne plus lentement, ce qui doit modifier l'équation (ci dit il ne doit pas rester bcp d'hélices non composites sur les turboprops)
Le point fort du GP7200 c'est d'ailleurs son Fan fait par Pratt il semble
Pratt & Whitney PW1100G engine, pending some hardware and software changes. Pratt is working on hardware changes to the bearing of the engine shaft and a software update. Until those changes are made, the engine has to run in idle for 3 min. following start-up. The aircraft cannot taxi under its own power until the 3 min. have elapsed.
According to the sources, Qatar Airways has told Airbus that it is not prepared to take the aircraft under these circumstances, and will not do so until the restrictions are lifted. Changes are expected to be implemented within a matter of weeks.
Ne faisons pas d'amalgames, et ne dramatisons pas !Beochien a écrit:Hé, oui, les ennuis des essais à El Ain c'était la sonette d'alarme pour Al Baker qui devait être au balcon, là bas ...
Airbus était bien au courant, quand ils ont "Minimisé" l'impact, il y a 2 mois !