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    British Airways ! BA ! BAW !


    sevrien
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    British Airways ! BA ! BAW ! - Page 2 Empty Re: British Airways ! BA ! BAW !

    Message par sevrien Ven 22 Mai 2009 - 9:42

    Bonjour, Terryan, et merci pour ce post !

    Oui ! Je me suis abstenu de commenter les interventions récentes de Sir RB. Il commence à nous fatiguer avec ses arguments, qui ne sont plus adaptés à la nouvelle donne & / ou aux circonstances !

    Il ferait mieux de s'attaquer aux Alliances que sont Astar Alliance et SkyTeam, qui ont eu beaucoup trop de facilités et de laxisme de la part des "Politiques" et des Autorités de Tutelle !

    Branson n'aime pas les Alliances ! Mais il se tait à leur sujet en ce moment, car son salut passe par des opérations avec des membre de la Star Alliance !

    sevrien
    Whisky Quebec


    British Airways ! BA ! BAW ! - Page 2 Empty Re: British Airways ! BA ! BAW !

    Message par sevrien Ven 22 Mai 2009 - 9:49

    art_way a écrit:Bonjour Sevrien,

    Oui je pense aussi que cette déclaration est franche. Je ne m'inquiète pas trop pour BA.

    Ils attendent plutôt leurs A380 que les 777-300ER pour remplacer les 747-400. De plus le 777-200LR devrait faire l'affaire pendant cette période de crise.
    Merci, art_way !
    BA n'a pas de B777-200LR, et n'en a pas commandé ! Mais il a encore une possibilité de livraison de B777-200ER, plus 4 options sur ce type, à moteurs RR Trent 895.

    Vu les possibilités de remplissage , en ce moment, ces appareils feraient bien mieux l'affaire. BA le sait ! Pas la peine de faire voler du métal vide, dans cette conjoncture !

    Un problème est que, tout comme LHA, BA ne bénéficie pas de la nounou qu'est l'Etat français, pour AF !

    art_way
    Whisky Charlie


    British Airways ! BA ! BAW ! - Page 2 Empty Re: British Airways ! BA ! BAW !

    Message par art_way Ven 22 Mai 2009 - 9:52

    c est pas vrai Merci pour la rectification, je voulais dire B777-200ER.

    Mais cela ne change rien, ils devraient faire l'affaire !!!
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    sevrien
    Whisky Quebec


    British Airways ! BA ! BAW ! - Page 2 Empty Re: British Airways ! BA ! BAW !

    Message par sevrien Ven 22 Mai 2009 - 16:16

    art_way a écrit:c est pas vrai Merci pour la rectification, je voulais dire B777-200ER.

    Mais cela ne change rien, ils devraient faire l'affaire !!!

    Merci ! Bien sûr !
    Sur certaines routes, ces avions pourraient même être configurés en deux classes, avec un bon niveau de confort, pour un peu plus de 300 passagers !

    Et ils sont très rentables, et, en outre, ont un rayon d'action de > 14,000kms, soit presqu'aussi long que celui des B777-300ER, et des moteurs bien plus fiables, qui consomment moins, et qui coûtent bien moins cher en entretien ! Wink
    art_way
    art_way
    Whisky Charlie


    British Airways ! BA ! BAW ! - Page 2 Empty Re: British Airways ! BA ! BAW !

    Message par art_way Ven 22 Mai 2009 - 16:19

    Quand on parle du loup...

    British Airways to ground 16 747s and 757s for winter

    By David Kaminski-Morrow

    British Airways is to ground 16 aircraft for the upcoming winter season, to rein in capacity following the sharp decline in passenger demand. It will ground eight Boeing 747-400s and eight 757-200s in order to cut capacity by 4% for winter 2009-10. BA has already laid plans to sell the 757 fleet to another operator for cargo conversion. The airline has already increased its capacity reduction for the summer season to 2.5% from the 2% it disclosed in March. Over winter 2008-09 the airline cut capacity by 3.1%. BA
    says it has the flexibility to withdraw more of its long-haul aircraft,
    notably as the number of jets in its fleet older than 20 years - some
    of its Boeing 747-400s and 767s - is set to increase. Sixteen of its 121 long-haul aircraft will be above this 20-year threshold in 2010-11. "We
    are taking action to mitigate the impact of the economic crisis on our
    business," said BA chief Willie Walsh, after detailing a heavy
    full-year operating loss for the airline of £220 million ($349 million). BA's
    operating loss in the fourth quarter reached £309 million, as revenues
    dropped by 8.4% to £1.9 billion. Yields were down 2.5%, but 16%
    excluding exchange.

    http://www.flightglobal.com/articles/2009/05/22/326904/british-airways-to-ground-16-747s-and-757s-for-winter.html


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    Message par sevrien Ven 22 Mai 2009 - 16:29

    Le saga BA continue, .... mais on peut observer le réalisme de ses dirigeants !

    Lien :
    http://www.flightglobal.com/articles/2009/05/22/326904/british-airways-to-ground-16-747s-and-757s-for-winter.html

    DATE:22/05/09. SOURCE:Air Transport Intelligence news

    British Airways to ground 16 747s and 757s for winter
    By David Kaminski-Morrow
    British Airways is to ground 16 aircraft for the upcoming winter season, to rein in capacity following the sharp decline in passenger demand.
    It will ground eight Boeing 747-400s and eight 757-200s in order to cut capacity by 4% for winter 2009-10.
    Réalisme !
    BA has already laid plans to sell the 757 fleet to another operator for cargo conversion.
    Opération à applaudir ! "Grounding" bien vu !
    The airline has already increased its capacity reduction for the summer season to 2.5% from the 2% it disclosed in March.
    Over winter 2008-09 the airline cut capacity by 3.1%.
    BA says it has the flexibility to withdraw more of its long-haul aircraft, notably as the number of jets in its fleet older than 20 years - some of its Boeing 747-400s and 767s - is set to increase.
    Les techniques de "Fleet Management" vont être largelment mises en application !
    Sixteen of its 121 long-haul aircraft will be above this 20-year threshold in 2010-11.
    D'ou ma récente observation (voir ci-dessus), que le renouvellement de la flotte restait d'actualité, même si le caractère d'urgence en était émoussé ! !
    "We are taking action to mitigate the impact of the economic crisis on our business," said BA chief Willie Walsh, after detailing a heavy full-year operating loss for the airline of £220 million ($349 million).
    BA's operating loss in the fourth quarter reached £309 million, as revenues dropped by 8.4% to £1.9 billion. Yields were down 2.5%, but 16% excluding exchange.
    Toutes ces décisions et actions de gestion vont dans le bon sens !
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    British Airways ! BA ! BAW ! - Page 2 Empty Re: British Airways ! BA ! BAW !

    Message par art_way Ven 22 Mai 2009 - 23:35

    On ne voit pas ça chez AF scratch




    Le directeur général de British Airways Willie Walsh, et le directeur
    financier Keith Williams ne recevront pas de salaire en juillet.

    Montrer l'exemple. Comme British Airways va mal,
    le directeur général de British Airways Willie Walsh, et le directeur
    financier Keith Williams, vont se serrer la ceinture. Ils ne recevront
    pas de salaire en juillet, a indiqué vendredi 22 mai la compagnie
    aérienne britannique. Willie Walsh est payé 735.000 livres par an
    (831.000 euros) et Keith Williams 440.000 livres.
    Les deux dirigeants ne veulent pas être les seuls à renoncer à leur
    rémunération. British Airways (BA) suggère en effet à ses employés,
    pour faire face à la crise, de prendre des congés non payés ou de
    travailler à temps partiel.
    "Je veux que tout le monde examine sérieusement ces propositions", a
    déclaré Willie Walsh dans le communiqué. "Personnellement, je ne veux
    ni congé supplémentaire ni travail à temps partiel, mais je veux faire
    une contribution, pour montrer que je reconnais dans quelle situation
    difficile nous sommes. (…) Ce n'est pas un coup de publicité, je
    n'abandonne pas facilement quelque chose que j'ai gagné".
    Willie Walsh a remarqué plus tôt dans la journée qu'il n'y avait
    "aucune amélioration immédiate (de la conjoncture, ndlr) à l'horizon",
    tandis que le président Martin Broughton a considéré que "toute reprise
    prendrait probablement plus longtemps qu'envisagé". BA a connu une
    perte nette part du groupe de 375 millions de livres (425 millions
    d'euros) sur l'année achevée le 31 mars, contre un bénéfice de 712
    millions un an plus tôt.

    http://www.e24.fr/entreprises/aeronautique/article92356.ece/Les-patrons-de-British-Airways-travailleront-gratis.html


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    British Airways ! BA ! BAW ! - Page 2 Empty Re: British Airways ! BA ! BAW !

    Message par sevrien Sam 23 Mai 2009 - 0:25

    Oui ! On va se souvenir de de Willie WALSH pour les bonnes raisons !

    D'autres se souviendront de J-C SPINETTA pour la petite phrase :

    -- "I don't know if we have vision ! But we do have cash " !

    A chacun sa préférence !

    Comme a dit si bien Altus :
    Altus a écrit: Pôvres pilotes, toujours les mêmes méthodes : on fait grève et ensuite on discute. C'est étrange que M. Smykovski ne parle que d'AF !
    De quoi pourrait-il parler ?..............
    Et qu'on ne vienne pas nous accuser de parti-pris ! Cela suffit pour pour le nombrilisme d'une certaine faune, qui semble croire que la Cie. nationale et ses dirigeants et syndicalistes sont au-dessus de toute critique ! Rolling Eyes
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    Message par Invité Sam 23 Mai 2009 - 20:44

    Un joli compte rendu préliminaire sur l'exercice clos le 31 mars pour BA

    Sur ATN, je le met au complet, les soucis au Terminal 5 sont derrières, le reste intéressant !

    British Airways today (May 22) presented its preliminary results for the 12 months ended March 31, 2009.

    Period highlights:

    * Operating loss of £220 million, including restructuring costs of £78 million (2008: £878 million
    profit - restated)

    * Loss before tax of £401 million (2008: £922 million profit - restated)

    * Revenue £8,992 million (2008: £8,758 million - restated)

    * Full year fuel costs near to £3 billion

    * Significantly better operational performance, particularly punctuality

    British Airways' chief executive Willie Walsh, said:

    "Reduced passenger and cargo demand and high fuel prices last summer contributed to our £220 million operating loss as our total fuel bill reached almost £3 billion.
    The prolonged nature of the global downturn makes this the harshest trading environment we
    have ever faced and, with no immediate improvement visible, market conditions remain challenging.
    It is vital, therefore, that we remain absolutely committed to our plans to establish British Airways as a high-performing, market-focused, global premium airline.

    "On revenue, we changed our focus during Q4 from driving yields to securing volume as customers
    became more price sensitive. We continue to actively manage the balance between yield and volume to ensure that we respond effectively to changing external conditions. Despite the fall in premium travel, our market share is growing currently and we must maintain this momentum.

    "We are taking action to mitigate the impact of the economic crisis on our business. Next winter we will continue to reduce capacity by taking out 4 per cent of flying compared to last year, parking up to 16 aircraft.

    "We are taking action on non-fuel costs too. In addition to reducing external spend and not paying management bonuses, there are no base pay increases planned and we are offering
    staff the option of unpaid leave and temporary or permanent part time working.
    We are also in talks with our trade unions about pay and productivity changes.
    The results for the year include £78 million of redundancy related costs.
    Since last summer, our overall manpower has fallen by more than 2,500.

    "While we focus on the immediate situation by reducing costs, investing in improved customer service is vital. With increasing competition and more consumer choice, we need to
    guarantee our future competitiveness by ensuring that we offer customers excellent service throughout their journey.

    "We start from a good point. We ended the year with record customer ratings with 77 per cent of
    customers either extremely or very satisfied with their journey - a 13 point improvement over last year. More than 24 million passengers have flown through Terminal 5 and they love the improved punctuality, speedy baggage retrieval and lack of check-in queues. We have won numerous awards this year including the Daily Telegraph Ultratravel awards for best first class cabin, business class airline and shorthaul airline.

    "We are committed to being the leading global premium airline. This year we will complete our Club
    World cabin upgrade and introduce a brand new First cabin while investing in premium cabin crew training to ensure that we can deliver service standards to match those experienced in the most prestigious hotels and restaurants.

    "Both the US Department of Transportation and EU continue to assess our application for
    anti-trust immunity to operate a transatlantic joint business with American Airlines and Iberia and nearly 3,400 letters have been sent to the US Department of Transportation supporting our application. We are optimistic that anti-trust immunity will be approved in the next six months so that in early 2010 we can start to bring benefits to our customers, employees and shareholders, and enjoy a level playing field for oneworld with the two other global airline alliances.

    "Finally, the UK Government's recent decision to double Air Passenger Duty from 2010 will
    undoubtedly disadvantage the UK's competitive position within the airline industry."

    British Airways' chairman Martin Broughton said:

    "In the last twelve months we have gone from a record profit to a record loss due to the current
    tough economic environment. That only serves to underline the extremely difficult trading conditions that we are facing, despite our best ever operational performance, and any recovery is likely to take longer than initially envisaged.

    "The revenue outlook continues to be weak during the current financial year but we expect lower fuel prices to reduce our fuel costs by approximately £400 million.

    "In light of this, the board is unable to recommend a dividend this year."

    Financial review

    Group revenue in quarter 4 was down 8.4 per cent to £1.9 billion on operating costs up 13.3 per cent, resulting in an operating loss of £309 million.
    Excluding fuel costs and the impact of exchange, operating costs were down 5.5 per cent in the quarter.
    Quarter 4 loss before tax was £331 million. Passenger revenue for quarter 4 was down 8.0
    per cent. Yields were down 2.5 per cent, down 16.0 per cent excluding exchange.

    Full year revenue was up 2.7 per cent to just under £9.0 billion (including £109 million arising from a change in estimation basis for unused tickets). Excluding year on year exchange effects, underlying revenue was down 3.7 per cent.

    Passenger revenue rose 3.1 per cent to £7.8 billion, on capacity down 0.7 per cent. Seat factor was down 2.1 points to 77.0 per cent. Yields, however, rose 6.7 per cent as a result of currency impacts. At constant exchange, passenger yields were broadly flat.

    The economic downturn led to a significant fall in global demand for premium travel, with IATA premium traffic down around 14 per cent (our premium traffic was down 13 per cent), in
    the second half of the year. Our premium traffic volume, which started to see some weakness back in August, has steadily declined in the second half in response to the economic slowdown. Significant pricing actions were required to stimulate non-premium traffic volumes, which were broadly unchanged year on year.

    Total traffic, measured in revenue passenger kilometres, was down 3.4 per cent.
    Total passengers carried fell by 4.3 per cent to 33.1 million.

    The economic downturn had a marked impact on the worldwide demand for airfreight, which saw a significant reduction in the second half of the year. Full year cargo revenue rose 9.4 per cent, despite the fall in demand in the second half.
    Cargo volumes, measured in cargo tonne kilometres, fell 5.2 per cent. Despite the favourable impact of exchange, yields also came under pressure in the second half, driven primarily by lower levels of fuel surcharges as the oil price fell.

    Our cost performance for the year was dominated by our fuel costs, which were up 44.5 per cent, as a result of a combination of fuel price increases and sterling weakness. Our non
    fuel costs rose 7.2 per cent. Excluding the impact of exchange, these costs rose by just 0.3 per cent.

    Employee costs, excluding £78 million of restructuring related costs, rose by 1.3 per cent. Engineering costs, which were impacted by increased volumes from CityFlyer and OpenSkies
    together with significant exchange effects, were up 13.1 per cent.
    Landing fees and en route charges were up 14.2 per cent, due primarily to the much higher charges levied by BAA at both Heathrow and Gatwick.

    Our cash balance at the end of March 2009 was just under £1.4 billion, down £483 million on the previous year. Our net debt was £2.4 billion, up £1.1 billion on March 2008, including
    £554 million due to retranslation of foreign debt and £122 million due to the reclassification of 10 Airbus A319s from operating to finance leases.

    The retranslation of foreign debt and the marked-to-market movement on fuel and currency hedges have reduced reserves by £988 million. This reflects the weakness of sterling and
    lower fuel prices at March 31, 2009.


    Capital expenditure, at £571 million, was £58 million lower than last year following a management review earlier in the year.

    Business review

    Upgraded customer experience

    We have finalised the design and certification of our new First cabin and will start installing it on
    our longhaul fleet later this year.

    All 57 of our Boeing 747s and 33 of our 43 Boeing 777s are fitted with our multi-award winning Club World cabin. The embodiment schedule for the remainder of the fleet is on track for
    completion by the end of this year.

    We will launch the first ever longhaul flights from London City this autumn with our new business class service to New York.
    Customers will be able to send texts, emails and access the internet onboard - the first time this has been done on transatlantic flights. Customers on the new service will also be able to clear US customs and immigration at Shannon Airport allowing them to bypass the normal arrivals checks when they land at JFK.

    Capacity
    British Airways ! BA ! BAW ! - Page 2 07032710
    In response to trading conditions, capacity was reduced by 3.1 per cent in winter 2008 and 2.5 per cent in summer 2009 compared to the previous year. We will continue to reduce
    capacity by taking out around a further 4.0 per cent in winter 2009.

    We have ordered six Boeing 777-300ER aircraft for delivery between 2010-12, and placed options for four more, to give us greater flexibility in our longhaul fleet following delays to
    our Boeing 787 deliveries. In addition, 11 Embraer aircraft have been ordered
    for our subsidiary CityFlyer to replace its current AVRO RJ100 and RJ85 fleet.

    Our 11 mainline Boeing 757 aircraft have been sold for cargo conversion. The 757s will leave the fleet between 2010-2012 and be replaced by Airbus A320 family aircraft.
    -----------------------

    Competitive cost base

    We continue to review all areas of our cost base and capital expenditure and are working with our
    suppliers to examine ways that we can work together to reduce our costs.

    Our overall manpower has fallen by more than 2,500 compared with last summer. The manpower savings have come from natural attrition combined with voluntary redundancy, overtime
    reductions, part time working and unpaid leave.

    In each part of our business, we have launched a major drive to improve productivity and
    competitiveness and have begun formal discussions with the trade unions.

    Corporate responsibility

    We have recently launched our BAcking Britain campaign to help British businesses beat the recession. In conjunction with UK Trade & Investment (UKTI) and BritishAmerican Business
    (BAB), we will offer 5,000 return flights worth up to £15 million to help UK small and medium enterprises win new business abroad. More than 1,200 applications have been received so far and the first successful small business has already flown.

    We announced a new environmental target of halving our net C02 emissions by 2050. This ambitious target means that we will reduce our net carbon output from 16 million tonnes in 2005 to eight million by mid century.

    In a bid to enable budding British talent to realise their dreams, we launched the BA Great Britons
    Programme with a £500,000 travel fund.

    We won several environment awards this year including the ITM ICARUS Environmental Award for the aviation sector.

    Our partnership with UNICEF Change for Good celebrated another fundraising milestone with £25 million raised.

    Principal risks and uncertainties


    The principal risks and uncertainties affecting the Group remain those detailed in our March 31, 2008 Annual Report and Accounts, with the exception of the following additional items:

    Currency fluctuations

    As we operate globally we are exposed to currency fluctuations on our revenue, expenditure and foreign currency debt. This can have a material impact on our operating results.

    Fuel supply

    The infrastructure that provides jet fuel to Heathrow is critical to the operation. Any breakdown in this infrastructure and/or contamination of the supply will have a significant operational impact.

    Government intervention

    The UK Government's recent decision to double Air Passenger Duty from 2010, and the European Union's Emissions Trading Scheme will distort our competitive position in the industry.
    These taxes may have an adverse impact upon demand for air travel and/or reduce profit margins and may also advantage our competitors by reducing the relative cost of doing business from their hubs.

    Key suppliers

    We are dependent on suppliers for some principal business processes. In the current economic
    environment our suppliers are at increased risk of business failure, potentially causing significant disruption to our operation.

    Pensions

    If the financial markets deteriorate further, our pension deficit may increase, impacting balance sheet liabilities, which may in turn affect our ability to raise additional funds.

    Related parties

    Related party disclosures are given in Note 17 to the condensed consolidated financial information.

    Trading Outlook

    The industry continues to face very difficult trading conditions, with considerable uncertainty over the likely timeframe of the global economic downturn.

    Current levels of traffic volume and yield have not improved over the last quarter of last year. We have decided not to issue any new guidance for the half year or the full year because of the difficulty in forecasting revenues.

    We anticipate that there will be some additional offset from fuel costs and we will deliver further cost reductions from capacity and other cost saving measures to mitigate the revenue
    deterioration.

    http://www.airtransportnews.aero/article.pl?mcateg=&id=17469

    Bon, c'est long, mais plutôt complet et pas en langue de bois ( en anglais donc... Very Happy )

    Je viens de mettre le post n° 8 000 ! Je gagne qq chose ? !!! Question
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    British Airways ! BA ! BAW ! - Page 2 Empty Re: British Airways ! BA ! BAW !

    Message par Poncho (Admin) Sam 23 Mai 2009 - 21:33

    En tous cas... c'est certainement le plus long post ici !

    Merci

    Personnellement,

    Je note :
    1) déficit pensions...
    2) dépendances infrastructures approvisionnement fioul à heathrow
    3) revenu du fret en hausse...

    Mais j'avoue,
    Je me suis inscrit aux cours du soir à la rentrée prochaine pour en profiter pleinement... de ces données

    Merci !


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    Message par Invité Sam 23 Mai 2009 - 23:00

    Bonsoir,

    Il me souvient avoir lu que le système de retraites (par répartition) des personnels; pardon des pilotes ! chez Air France était mieux géré que la moyenne des caisses françaises qui, d'ailleurs, ont fait l'objet d'un regroupement.

    Au RU, comme dans bien d'autres pays, les retraites se font par capitalisation, autrement dit les " horribles Fonds de Pensions " responsables, comme on le sait, de tous les maux...et aussi du reste ( tant qu'on y est ) et les entreprises paient ce que coûtent les retraites !

    Comme la population vieillit, des fonds dits spéculatifs se sont joints aux caisses qui en ont fait la demande.

    Si les comptes de BA sont plombés pour partie par ces abondements, le phénomène est mondial. Endetter un état, pour AF par exemple, pour financer les retraites c'est simplement déplacer le problème.

    A titre d'observation, j’attends avec impatience les résultats complets de l'exercice AF et AF/KLM group. car toute comparaison serait biaisée.
    Poncho (Admin)
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    British Airways ! BA ! BAW ! - Page 2 Empty Re: British Airways ! BA ! BAW !

    Message par Poncho (Admin) Sam 23 Mai 2009 - 23:20

    ALH a écrit:


    Si les comptes de BA sont plombés pour partie par ces abondements, le phénomène est mondial. Endetter un état, pour AF par exemple, pour financer les retraites c'est simplement déplacer le problème.


    Effectivement


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    British Airways ! BA ! BAW ! - Page 2 Empty Re: British Airways ! BA ! BAW !

    Message par sevrien Dim 24 Mai 2009 - 0:04

    Merci pour ces posts. Je fais une observation décalée.

    (i) BA enrgistre une perte record : GB£ <220 millions>.
    Les media français nous gavent avec leurs inputs et détails.

    (ii) AF-KLM enrgistre une perte très importante, ... bien plus importante,.......
    .....mais loin d'être un record (pour AF,du moins): €<814 millions>,
    -- soit GB£ <700> millions, .....
    -- ou plus du triple de celle de BA !

    Les media français nous disent (presque), ou nous laissent entendre que, dans la conjoncture, c'est plutôt une bonne performance ! Bien sûr, ils ne se mettent pas en orbite, pour dire, "AF-KLM's is bigger than yours", .... mais nous avons tout compris !

    Mais ils nous gavent avec leur flatterie de la brillante idée de la combinaison AF, KLM & DELTA, de se grouper dans une Joint Venture sur l'Atlantique Nord !

    (iii) Choisissez votre préférence, Camarade ! Smile


    Dernière édition par sevrien le Dim 24 Mai 2009 - 1:49, édité 2 fois
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    Message par Invité Dim 24 Mai 2009 - 0:57

    "mine's bigger than yours" , c'était donc pour la perte globale ?........
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    Message par Invité Dim 24 Mai 2009 - 1:32

    Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy ...................!
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    Message par Beochien Dim 24 Mai 2009 - 1:33

    Sauf erreur la
    livre Sterling est au tapis ces derniers temps (Gare au FMI !)

    D'après Bloomberg ….
    http://www.bloomberg.com/markets/currencies/fxc.html


    1£ = 1.1382 €
    1€ = 0.8786 £


    Il serait
    intéressant d'évaluer aussi l'effet des couvertures pétrolières pour chaque
    compagnie, j'ai bien peur qu' AF/KLM s'en soient très mal sorti !
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    Message par sevrien Dim 24 Mai 2009 - 1:59

    Bonjour, .... bonsoir !
    Swift60 a écrit:"mine's bigger than yours" , c'était donc pour la perte globale ?........
    Eh, ... oui ! Bien sûr ! Wink
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    Message par sevrien Dim 24 Mai 2009 - 2:00

    Aspen a écrit:Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy ...................!
    Oui, Aspen ! Comme vous dites ! Wink
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    Message par Invité Dim 24 Mai 2009 - 3:22

    Mieux Smile :

    http://www.bloomberg.com/markets/currencies/fxc.html
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    Message par sevrien Dim 24 Mai 2009 - 8:37

    Bonjour !
    Swift60 a écrit:"mine's bigger than yours" , c'était donc pour la perte globale ?........
    Oui, .....comme me disait "GC" : "Net Losses ! What else?" Wink
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    Message par sevrien Dim 24 Mai 2009 - 9:09

    Additif !

    Même si nous prenons la perte totale nette de BA, de GB£<401 millions>, ....afin d'être certains de 'compatrer des pommes avec des pommes", celle d'AF-KLM, de €<814 millions> est quasiment le double de celle de BA !

    Juste pour ramener les esprits aux faits et bases de comparaison !

    "Mine's bigger than yours ! Even my loss" !

    Histoire de 'ré-équilibrer le débat' ! "What goes around comes around" ! Comme le vent !
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    Message par alain57 Dim 24 Mai 2009 - 13:49

    Bonjour je constate le retour de Beochien,
    merci, cela fait plaisir de vous revoir ici.......... cheers

    pour AF, ne pas oublié Alitalia, ou il faudra sans doute mettre au pot prochainement....
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    Message par Invité Dim 24 Mai 2009 - 16:17

    Bien vu Monsieur Alain,
    Merci Sevrien pour le "cadrage" dans le comparatif, si comparaison est vraiment raisonnable (sur un plan purement comptable)
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    Message par sevrien Dim 24 Mai 2009 - 17:15

    Paddy a écrit:Bien vu Monsieur Alain,
    Merci Sevrien pour le "cadrage" dans le comparatif, si comparaison est vraiment raisonnable (sur un plan purement comptable)

    Je ferai un additif pour clarifier certaines choses (dans une petit texte sur LHA & AF-KLM)!

    Mais la comparaison comptable est parfaitement valable ! D'autant plus que l'application des IAS par BA est toujours plus stricte, en matière de principes comptables (malgré les imperfections de tous les systèmes dans leur application, hélas, notamment :.....question de l'historique des régimes de "Corporate Governance", du "best practice", des règlements boursiers, des "disclosure requirements" sous le Droit des Sociétés britannique,.... traditionnellement plus sévères que dans beacoup d'autres contextes, et, surtout, moins de "pollution fiscale" dans la façon de comptabiliser § mes méthodes comptables ou "bases de comptablisation").

    Ces remarques n'impliquent pas de critique ! On reste sur le constat ! Ce n'est pas une question de "savoir faire" supérieur, mais une série d'obligations, imposée différemment ! Wink
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    Message par sevrien Lun 25 Mai 2009 - 1:18

    L'additif promis.

    Je le laisse sous ce topic, puisqu'il 's'insère dans le mouvement' plus facilement ici, qu'ailleurs, compte tenu des textes qui précèdent.

    Cela fait un certain temps que j'ai envie d'apporter des précisions aux mentions, que nous avons pu lire, ici et là, selon lesquelles tantôt LHA, tantôt AF-KLM serait "la Cie. aérienne numéro un mondial". J'ai résisté à cette tentation d'abord, pour éviter de titiller les idées reçues, parfois exacerbées, souvent chauvines et infondées, d'une certaine faune, qui écrit sur divers Forums, ainsi que celles de certains 'marchands de l'à-peu-près' des media, et, hélas, même de quelques bons journalistes, qui n'ont pas été assez rigoureux ou attentifs au détails.

    Sans commencer un listage de tous les critères qui pourraient 'jouer' dans une telle appréciation, pour attribuer ce 'titre', il convient de dire qu'il n'est pas vraiment attribuable à ce stade, et n'a pas de sens, tant que :

    -- (a) pour LHA :
    -- ne soit résolu le litige entre LHA & Bmi ;
    -- ne se soit prononcée la CE sur les dossiers "Brussels Airlines" et AUA ;

    -- (b) pour AF-KLM :
    -- cette Cie. reste au niveau d'une participation de seulement 23% du Capital et des Droits de vote au maximum, sans aucun contrôle déterminant sur les affaires d'Alitalia Nuova.

    Pour (a) LHA, il n'y a strictment rien à ajouter à ce stade.
    Pour (b) AF-KLM, la participation financière de 23% :
    -- ne donne même pas le droit de consolider le chiffre d'affaires d'Alitalia Nuova dans les Etats Financiers consolidés du Groupe AF-KLM ;
    -- ne permet à ce stade qu'une incorporation par équivalence des éléments comptables (notamment du Compte de Résultat et du Bilan) d'Alitalia Nuova dans les Etats Financiers consolidés du Groupe AF-KLM ;

    -- bien sûr, ceci oblige AF-KLM à incorporer par équivalence 23% des pertes et / ou des bénéfices, le cas échéant, d'Alitalia Nuova, et de l'impact correspondant dans la 'part attribuable' (par équivalence) d'AF-KLM dans le Bilan (au niveau des fonds propres) d'Alitalia Nuova, .. avec toutes les obligations s'y attachant, et le cas échéant, les éventuelles "conditions particulières" ou "spéciales" tombant sous la loi italienne en matière comptable, ou de Droit des Sociétés ou Boursier, ou suscrites spécifiquement par AF-KLM dans le cadre de l'opération de prise de participation de 23% ;
    -- n'octroie à AF-KLM aucun droit de contrôle sur la propriété ou la possession de la flotte d'avions d'Alitalia Nuova ;
    -- n'attribue aucun droit sur les "Traffic Rights" ou la / les clientèle(s) d'Alitalia Nuova.

    Ce qui précède n'est pas exhaustif. Mais son contenu est suffisant pour conclure que ni LHA ni AF-KLM ne peut valablement recevoir le descriptif "No. un Mondial", comme il a été galvaudé jusqu'ici !

    De toutes façons, certains acteurs de'AF-KLM, maintenant qu'ils se rendent compte qu'AF-KLM se trouve bien dans 'le Pays des Pertes' ("Loss Country"), ne veulent plus crier sur les toits, "Mine's bigger than yours" ! Very Happy Wink
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    Message par alain57 Mar 26 Mai 2009 - 11:19

    British Airways se débarrasse de sa première classe

    http://lapresseaffaires.cyberpresse.ca/economie/transports/200905/25/01-859600-british-airways-se-debarasse-de-sa-premiere-classe.php

    http://www.aeromorning.com/chroniques.php?ch_id=513

    Qui n'a pas rêvé de voyager en première classe, dans le grand confort, avec assez d'espace pour allonger ses jambes ou encore goûter à un menu gastronomique ?

    Eh bien chez British Airways, ce service de luxe est sur le point de disparaître, rapporte le journal anglais The Guardian.Avec la crise économique, la demande pour les sièges en première classe est en chute libre. Même les stars d'Hollywood et les hommes d'affaires délaissent ces sièges, beaucoup plus dispendieux que ceux de la classe économique.
    Durant les six derniers mois, le nombre de réservations pour la première classe chez Brisith Airways a diminué de 13 % pour les vols au dessus de l'Atlantique Nord. Ces vols représentent la principale source de profits de la société.
    Rappelons aussi que le transporteur aérien britannique a enregistré une perte record en 2008-09. L'entreprise a connu une perte nette de 375 millions de livres (672 millions de dollars CA) en 2008-09, contre un
    bénéfice de 712 millions un an plus tôt.
    Dans ce contexte, British Airways a donc décidé de retirer le service de première classe de quatre de ces nouveaux avions long-courriers, et revoit actuellement la disposition de ses sièges pour ses autres avions.
    «Nos nouveaux long-courriers de cette année n'auront pas de section première classe», a confirmé Willie Walsh, PDG de British Airways. Il a toutefois précisé que ce changement n'était pas directement lié à la recession.
    Le transporteur aérien offrira aussi une liaison de l'aéroport britannique Heathrow à Las Vegas, une destination jet-set, sans première classe.


    Dernière édition par alain57 le Mar 26 Mai 2009 - 12:00, édité 1 fois
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    Message par sevrien Mar 26 Mai 2009 - 11:45

    Merci, alain57 !
    J'ai souvent eu le plaisir de goûter à la première classe de BA (sur B777-200 et B747-400).

    A ses moments forts, la prestation BA valait bien celle des autres "meilleurs", surtout quand, au début, BA était le seul à offrir les lits permettant de se coucher vraiment 'allongé, .....à plat', ..... avec, aussi, la possibilité de dîner à deux, en 'tête-à-tête' !

    Mais il faut s'adapter aux circonstances & au marché !
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    Message par alain57 Mar 26 Mai 2009 - 12:04

    Bonjour Sevrien, oui, s'adapter ou disparaitre, les temps sont difficiles, et seul les plus forts, ou les plus réactifs survivrons.

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