Juste à lire, c'est assez comique !
Où comment Randy Timseth prend ouvertement pour des cons la trés respectable audience d'une conférence de pro's à l' ISTAT 2012 de Berlin !
Bon, ce n'est pas nouveau, je l'ai assez souligné, mais il s'est fait moucher, dans la discussion cette foi !
Par contre, il se confirme que Boeing patauge toujours dans la définition du B737, ce sera pour 2013 !
Et il n'est pas exclu de voir les FAN grandir un peu, alors, ce ne serait pas gagné chez CFM pour le Leap1B ??
Tiens tiens est ce possible !
Comme quoi il doit y avoir au moins 3 % qui manquent à l'appel ...et CFM devra boucher les trous avec une couche supplémentaire ou deux de techno ... pour une EIS2017, alors qu'ils ne sont pas vraiment en avance sur le GTF hum
Et surtout ne pas en faire bénéficier le A320 NEO, sinon ce n'est plus du jeu ... non ?? (C'est moi qui le dit !
)
On va voir ce qu'en pense Airbus !
----------- Vu chez Leeham, de Aeroturbo Power Le lien et un extrait -------------------
http://aeroturbopower.blogspot.fr/2012/09/istat-2012-europe-takeaways.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
http://leehamnews.wordpress.com/2012/09/24/istat-europe-a-tough-review-by-aeroturbopower-and-our-thoughts/
4. Don't try to fool your customers
Boeing VP Marketing Randy Tinseth showed some fuel burn comparisons
between Airbus and Boeing aircraft. To me it looked a little bit like
comparing apples with oranges (for example he compared the B777-300ER
with the A340-300). After the presentation there was a panel discussion
and some Q&A time with the audience.
A Virgin Atlantic fleet manager
stood up there and called Randy's comparisons bullshit - not only the
models which were compared but the numbers itself! I would think that he
should know best how much fuelburn the different aircraft have.
Although Virgin Atlantic only flies Airbus aircraft I would guess he
also knows a thing or two about the B777-300ER at Virgin Australia.
Of course Tinseth also discredited the A320ceo/neo - market numbers talk
a different language though: Airbus showed that the A320 now has 249
customers worldwide, the B737NG "only" 131. And the A320 has sold
consistently better than the B737NG.
I really do not understand why Randy Tinseth is doing such obviously
flawed comparisons at a conference like ISTAT, where the people in the
room have very good knowledge of the market. I cannot believe that your
potential customers appreciate such a behavior.
JPRS