par Beochien Lun 7 Fév 2011 - 13:29
Bonjour !
Après qq années de hauts et de bas, et surtout de nombreux changements entre des actionnaires tiraillés !
Vueling décide que voler avec toute sa flotte en leasing, 36, plus 6 IB à venir, soit 42 A320's est plus que suffisant !
Les leasing ne seront pas reconduits, et remplacés par des avions neufs (Jusqu'à un certain point je suppose ?)
Un signe de stabilité et de bonne santé enfin pour les Catalans qui ont enfin choisis de s'allier avec IB ?
Bien tout le monde sera convoqué , de Bombardier à Comac ! Ils veulent les meilleurs prix, pour qq unités par an ...peut être une 20taine d'avions MC ?
A suivre !
----------- le lien et un extrait de FlightGlobal ----------
http://www.flightglobal.com/articles/2011/02/07/352836/vueling-to-decide-on-aircraft-order-this-year.html
"Looking at our balance sheet, our size and our prospects, we probably need to think about buying aircraft," Vueling chief executive Alex Cruz tells ATI.
"We will have 48 aircraft, all leased, and I think that is as high as we should go. We are beginning to consider purchase options, which we have not considered in the past."
Cruz says downsizing Vueling's leased fleet and switching to owned aircraft would be achieved by not renewing leases as they expire.
"We have taken some steps," says Cruz. "The decision to buy or not, and how many aircraft, will be made this year. If we issue a tender, it will be this year."
If Vueling goes ahead with the tender, Cruz will be seeking A320-sized aircraft and he expects Airbus, Boeing and Bombardier to be in contention. The Commercial Aircraft Corporation of China's (Comac) C919 may also be in the frame.
JPRS