Pour les cascades, pas cette année, c'est pas au programme !
Pour les vœux, merci, j'avais passé les miens en décembre par anticipation !
However, the left wing gear did not deploy during the emergency procedure, and the pilots were forced to land without the left wing truck deployed. The A380’s wing landing gear is comprised of a four-wheel truck under each wing; the body gear has two six-wheel trucks on either side of the fuselage, just behind the wing. Emirates at the time of the incident said the aircraft was certified to land without one of the wing landing gears deployed.
In the hangar, Airbus engineers determined that three electrical wires on each of the two independent circuits that unlock the left wing truck were broken approximately 3 in. from the “uplock” actuator connector. The fault prevented the truck from deploying. Airbus said the wires were fractured by repetitive mechanical load, most likely caused by “recurrent external mechanical load, as experienced by wind effects during landing gear extension and retraction.”
Des calculateurs des commandes de vol.Poncho a écrit
... la sommation des ordres ça vient d'où ?
Jeannot a écrit:L'un d'entre vous est-il dejà allé à Santa Ana ?
Sur cet aéroport (John Wayne Airport) on trouve aussi bien du 757 (c'est le plus gros je crois) que des Pipers et tout ce monde là partage le même et unique runway. J'ai bossé pendant 3 ans juste à coté.
Jeannot a écrit:L'un d'entre vous est-il dejà allé à Santa Ana ?
Sur cet aéroport (John Wayne Airport) on trouve aussi bien du 757 (c'est le plus gros je crois) que des Pipers et tout ce monde là partage le même et unique runway. J'ai bossé pendant 3 ans juste à coté.