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    Boeing 787 (partie 1)


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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Dim 16 Mai 2010 - 1:09

    Faudrait demander à un pilote AF ..;
    Mais je dirais que les AR CDG-LHR, vont durer qq mois, et q'un décollage atterro, pour 1/2 heure de vol cela doit être plus intéressant et rapide pour la formation, juste mon avis ...
    Ce qui n'exclus pas des participations sur d'autres vols ...

    Et, les 787 d'essais Boeing, ne sont pas des avions ANA, non plus ...

    Je crois plutôt que Boeing a , de fait offert une petite prise main plus politique et commerciale en attendant de livrer ... dans 6 mois, ou plus peut être !

    Airbus a fait pareil avec le A 380 !

    Vector
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Vector Dim 16 Mai 2010 - 3:15

    Beochien,
    Pour ta gouverne, ce sont des Suisses qui parlent de Japonais, alors...
    Il m'ont assez embêté à me poser des questions d'arithmétique dans le simulateur du Convair 990 Coronado sur lequel je m'appliquais à faire une spirale à prise d'attitude constante.
    A part ça, je ne vois pas non plus pourquoi il faut 5 jours pour passer d'un 777 à un 787. Slow learners ou pour les mettre en appétit en attendant ?

    jullienaline
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par jullienaline Lun 17 Mai 2010 - 22:48

    Bonsoir à tous,

    Histoire de se détendre un peu, une belle photo du 787 avec un de ses ancètres, le Boeing model 40 :

    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 K64943-05_med

    http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=13&item=1123

    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Boeings_08

    http://www.airlinereporter.com/2010/05/pictures-boeing-787-flying-with-boeing-40c/

    Amicalement
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Poncho (Admin) Lun 17 Mai 2010 - 23:15

    Punaise
    L'ancien vole plus haut que le nouveau !

    L'hélice a encore de beaux jours devant elle Wink


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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Poncho (Admin) Lun 17 Mai 2010 - 23:27

    Moins réjouissant

    http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/2010/05/source-787-design-flaw-drives.html



    Fixing a previously undisclosed 787 design flaw has now emerged as a contributor to Boeing's decision to freeze shipments from suppliers until early June.

    Shear ties, which affix the fuselage frames to the skin of the aircraft, now require replacement or rework, after the initial design failed to take into account thermal fatigue loading of the parts.

    The parts in question are located in the aft most part of the fuselage, inside sections 48 and 48 aft, which is the tail cone of the 787.

    The problem, which was discovered in December, found that repeated cooling and warming of the unpressurized Section 48 and 48 Aft, the shear ties, those of which are made of aluminum, can pull away from the skin of the fuselage, potentially compromising the structural integrity of the aircraft.

    Boeing says the solution, which will be incorporated on all deliverable aircraft, is a combination of new thicker shear ties, while an additional program source adds that radius fillers will be employed along side some existing shear ties.

    The airframer says that the changes to the shear ties will not impact the current flight test or delivery schedules, and does not present an immediate safety of flight issue to the four flying 787s.

    "It is a structural issue in that we are modifying the airplanes but once complete, the structure has full integrity and will meet all FAA requirements," says Boeing.

    Rework on Airplane 23, say program sources, has already begun in Charleston and will be completed in Everett, as will Airplane 24. The same changes are required for Airplanes four through 22 as well, including three of the six flight test aircraft, which will eventually be delievered. A permanent design solution is planned for introduction beginning with Airplane 55.

    Section 47 and 48 are both fabricated by Boeing Charleston, formerly Vought Aircraft Industries, while Section 48 Aft is made by Korean Aerospace in South Korea.

    Starting with Airplane 25, shear tie modification of the Section 48 and 48 Aft will be done in Charleston and Korea, respectively.

    The 24-manufacturing day hold does not represent a new production schedule as the 787 ramp up continues, rather, the pace of deliveries will quicken as the time between rate breaks is reduced.

    One program source says the shear tie issue was an important driver for the 24-manufacturing day hold, while Boeing downplayed the shear tie issue as being on a long list of contributing factors.

    Continued part shortages and design changes were identified by Boeing as the cause of the 24-manufacturing day hold announced on April 27 will keep structures for Airplane 23 at suppliers until early June.

    While accurate, program sources say that the stoppage can be ultimately traced to the aft fuselage shear tie replacement and rework. Holding structural sections at suppliers, particularly the aft fuselage, allows for the completion of required engineering along with significantly easier access by crews to address the rework.

    Once in Everett at Final Assembly & Delivery, the horizontal stabilizer is installed and access to the frames and shear ties in the aft fuselage becomes "extremely limited," they add.

    Compared to a year ago, says vice president of airplane programs Pat Shanahan, design changes to the aircraft have declined by a factor of ten or greater, though he acknowledges changes, even small ones, continue to be disruptive to the manufacturing process.

    During manufacturing in Charleston, Sections 47, which is the pressurized aft passenger cabin, and Section 48 which houses the aft pressure bulkhead and horizontal stabilizer, are joined, stuffed with systems, wiring, insulation and ducting before being shipped to Everett for final assembly.

    Who is ultimately responsible for the design oversight remains an open question, while Boeing and Vought, which still provides engineering support to Boeing, says the other is where blame lies, says one program source.

    Shear ties have been a source of supply chain disruption before. A 2007 and 2008 shortage of shear ties built by Boeing Winnipeg prevented structural frames from being installed, prompting a limited structural completion of assembly at the time of delivery.


    De ce que je comprends les shear ties sont des sortes d'équerres
    http://www.google.fr/images?q=shear%20tie&rls=com.microsoft:en-US&oe=utf8&rlz=&redir_esc=&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=fr&tab=wi

    Ben elles sont défaillantes sur la section 48 non pressurisée pour la jonction entre la structure et la peau de l'appareil....

    Une solution provisoire à intégrer sur les appareils en cours de montage
    Une solution définitive à prévoir

    Appareils 1 à 23 à reprendre appareils déjà montés
    Appareils 24 à 54 à reprendre avant le montage de
    Appareils à partir de 55 : solution définitive

    Bonne soirée


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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Vector Lun 17 Mai 2010 - 23:43

    Si j'en juge par ces photos, ça ne devait pas être une sinécure d'atterrir avec le cockpit placé si en arrière !
    Beochien
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Lun 17 Mai 2010 - 23:44

    Merci Poncho !

    De shear ties, à l'œil, des raidisseurs !
    On sentait bien qu'il y avait un petit qq chose avec cette suspension!
    C'est pour cela les essais !
    Et peut être d'autres à venir ...
    Vu la densité des pb passés, il serait miraculeux que tout soit "propre" du jour au lendemain, les stats, c'est tout !

    JPRS
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par art_way Mar 18 Mai 2010 - 8:33

    Merci Poncho,

    Ça ne va pas arranger le poids du bestiau.... Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Icon_question


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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Mar 18 Mai 2010 - 8:48

    Bonjour Art-Way

    C'est pas énorme à mon avis ... une poignée de KG !
    Mais quand on sait ce que coûte le weight ripoux !
    Noter, que Boeing, n'est plus très transparent depuis Janvier ....
    Les essais ne sont pas non plus en avance, disons, etc ..;
    Peut être une consigne de "Tout va bien" pour relancer des ventes, ou dissuader de possibles annulations ??
    D'autres surprises qui sait !

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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par art_way Mar 18 Mai 2010 - 8:56

    Merci Beochien,

    Je pensais plus. Et ANA avait déjà dit qu'il pensait réceptionner le premier 787 au premier trimestre 2011. Et Boeing a démenti. Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Icon_rolleyes

    Et s'il va falloir reprendre tous les avions en cours de fabrication, les perspectives de livraison pour 2011/12 seront à la baisse. Le 1er sera peut-être livré début 2011 mais après je vois bien un vide dans les livraisons (un peu comme le 380). J'espère me tromper.

    De plus prévoit d'augmenter la cadences des 737 à partir de 2012 pour en fabriquer 34/mois. Il faut bien rentrer de l'argent.....


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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Poncho (Admin) Mar 18 Mai 2010 - 9:01

    Pas une question de poids réellement
    Pas une grave question structurale, c'est le secteur non pressurisé et on n'est plus dans le fuselage full barrell... mais en classique couples/ panneaux

    A vu de nez un secteur tellement pas critique à priori qu'il n'y a pas eu d'attention particulière..

    C'est juste une grosse désorganisation de plus en phase de montée en charge de la prod

    C'est juste une nouvelle com contre productive...


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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par art_way Mar 18 Mai 2010 - 9:01

    Merci Poncho pour tes explications


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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Poncho (Admin) Mar 18 Mai 2010 - 9:04

    Salut Art_way

    C'est plutôt une jeui de devinette et une opinion plutôt qu'une explication Wink

    Aux dernières nouvelles Michel Chevalet est tjs vivant Boeing 787 (partie 1) - Page 24 662529

    Alors j'essaie de me tenir à carreau


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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Mar 18 Mai 2010 - 9:10

    Bonjour !

    Ne pas oublier que !
    Ces tronçons, juste après la bonde de pressurisation, participent à la rigidité, et à la tenue de :
    La queue, sur 2 axes !
    Les chocs de tail strike éventuels !
    Et le maintien en place de l'APU !
    Tous les avions (Sauf les 3 "Non vendus") seront retouchés, avec une accessibilité pas évidente pour les mecanos!

    JPRS
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Poncho (Admin) Mar 18 Mai 2010 - 9:21

    Ouaip,
    Mais est-ce que le revêtement est travaillant dans cette zone ?
    Et si oui, quelle est la charge qu'il reprend réellement?


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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Mar 18 Mai 2010 - 9:41

    Salut Poncho

    Dans un avion moderne, tout contribue ... et/ou influe, presque rien n'est neutre dans la cellule !
    C'est tellement optimisé !
    Et il y a beaucoup de couples transmis par la queue !

    Juste mon vis on n'a pas les schémas des sections AR !
    Suis même pas convaincu que ce soient des panneaux ... ??

    JPRS
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Vector Mar 18 Mai 2010 - 14:01

    Bonjour à tous,
    De ce que j'ai lu, ce sont des renforts pour la reprise des efforts tranchants au niveau de la pointe arrière et ils doivent se criquer. Quand ils parlent de "radius fillers", je pense qu'il s'agit d'une faute de frappe et qu'ils veulent dire "fillet", c'est à dire des congés de plus grand rayon.
    Par contre je les crois tout-à-fait quand ils disent "changes, even small ones, continue to be disruptive to the manufacturing process". Je me demande ce qu'en pensent les destinataires des 50 premiers avions ?
    Beochien
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Mar 18 Mai 2010 - 19:13

    Bonjour !

    Suis pas si sur que la section 48, soit tout à fait dans la pointe AR, c'est la suivante de celle qui tient la bonde de pressur, qq part sous les implantations du début des appendices de la queue .... pas mal d'efforts par là, à mon avis !

    JPRS
    Paul
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Paul Mar 18 Mai 2010 - 22:52

    Bonjour,

    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 B787_schematic
    Beochien
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Mer 19 Mai 2010 - 14:09

    Planté par les dates sur la recherche .... oops !
    De plus sur les dates, j'étais particulièrement hors du net (Trés loin) à ce moment !
    Bon, je le laisse ?? ou on enlève ??

    Sorry JPRS drunken
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Poncho (Admin) Mer 19 Mai 2010 - 14:12

    CENSURE !

    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 662529

    Comme ça t'es à jour
    Et nous on est re à jour...

    Wink


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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par art_way Jeu 20 Mai 2010 - 16:13


    Boeing compte accélérer la production du 787 à
    10 par mois d'ici fin 2013
    NEW YORK, 20 mai 2010
    (AFP) Le constructeur américain Boeing compte
    accélérer la production de son futur long courrier 787, dit le
    Dreamliner, de 2 modèles par mois actuellement à 10 modèles par mois
    d'ici la fin 2013, ont expliqué ses dirigeants lors d'une journée de
    présentation aux investisseurs.
    http://www.air-cosmos.com/site/afp.php?Id=100520131743.o54hbext.xml


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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Jeu 20 Mai 2010 - 16:38

    Merci Art-Way

    Faudra chercher un autre fil AC est un peu radin sur l'info Grrr !
    Bon, a l'allure ou la conférence "Investisseurs" de Boeing se passe sur Tweeter !
    Ben il y aura des analyses et rapports plus importants ce soir !


    Ben, ils sont pleins presque jusqu'à 2020 à ce rhytme !
    Faudra mettre en route la seconde FAL au plus vite !

    JPRS
    Beochien
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Beochien Jeu 20 Mai 2010 - 17:39

    Bonjour !

    General Aviation Day Chez Boeing !
    Conférence pour les Investisseurs … pas de mauvaises nouvelles, de nombreuses pistes …

    Compil de qq Twitters ! Vraies analyses plus tard !

    Shanahan: We'll have the 5th 787 Dreamliner join the test fleet in a few weeks

    BCA's Shanahan on 787: “There are no major changes required to the airplane.”

    BCA's Shanahan: “All the ultimate tests needed to certify the airplane are done except for one condition for the fuselage.”

    BCA's Shanahan: “Aerodynamically this airplane is stable. The aerodynamic configuration of this airplane is fixed

    BCA's Shanahan: “We have flown or tested most of the extreme conditions on the 787

    BCA's Shanahan: 787 Moving from testing phase to demonstration

    BCA's Shanahan: “We’re at a state in the program where it’s really about the production program.”

    BCA's Shanahan on 787: “Our people are embedded deep into the supply chain. It’s shoulder to shoulder”

    BCA's Shanhan on 787-9: “We expect to start production in the first quarter of 2012, and we’re on track to do that.”

    “The shear tie situation was something that was very, very low level.”

    BCA's Shanahan: first 787 with GE engines will certify and deliver in Q1 2011

    Shanahan: We're applying lessons learned from 787-8 to new 787-9, retaining greater design responsibility.

    Shanahan: 1450 test conditions achieved thus far on #787FT

    Shanahan: 787 AIrplane 23 will arrive 70% more complete than the last delivery of 2009 (Airplane 16).

    Albaugh on 787-10: “We’re a long ways away from deciding we’re going to do it.”

    Albaugh: Final 787-9 configuration in June.

    Albaugh: 787 "From airplane 7 to 21 we’ve been able to take about half the cost of final assembly out of that program.”

    Albaugh on 787: “We’ve not flown as many hours as we had hoped to fly but the efficiency of the flights is higher”

    BCA's Albaugh: “We’re developing the first new airplane of the 21st century … the first airplane to use 21st century technology.”

    Carriker: VMU (tail dragger) and Max Brake Energy tests still on tap for 787

    J'ajoute !

    Shanahan: Shear tie issue "separate" from 24M day hold. //
    This contradicts the company's statements earlier in the week.

    787 Chief Pilot Mike Carriker: 50 pilots have flown the 787 so far.


    JPRS
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Poncho (Admin) Jeu 20 Mai 2010 - 21:42

    Bonsoir à tous

    Sous le lien

    http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/2010/05/787-flight-test-update---month.html

    Un compte rendu de la campagne d'essai en vol du 787...

    Exhaustif !

    Bonne lecture


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    pascal974


    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par pascal974 Lun 24 Mai 2010 - 18:08

    d'après les fans ou fanatique (humour !! ) de boeing de fleetbuzz
    boeing cherche concurrencer l'A350 900 avec son 787-9 ..


    787-9 Firm Configuration Next Month

    Range Continues To Increase

    Natural 777-200ER Successor

    Rival To Airbus’ A350-900XWB





    To make the proposition more compelling, the current configuration of between 250-290 seats would need to jump beyond 305 passengers to give current 777 operators more incentive to switch to the 787-9.

    With decisions yet to be made with the 737 and 777 families, the 787-10 may yet rest on the backburner while the 787-9 becomes the focal point between now and its service entry.

    According to one source on the 787-9, it is on track to “meet or exceed” the intended design parameters when it enters service and will give healthy competition to the A350-900 family - a stark contrast to the numerous woes, delays and crippling financial penalties that have delayed and plagued the baseline 787-8 by around two and a half years.

    The A350-900 has sold exceptionally well for Airbus, what we’re seeing coming out on the [787]-9, we’ll be able to have some great head-to-head RFP competitions in the future as we’d seen in the past when the A340 and 777 were pitted against each other. Of course, we want the Dash-9 to come out on top, it won’t be easy for them or us.



    http://www.fleetbuzzeditorial.com/2010/05/24/on-the-9/#comments
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    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Poncho (Admin) Mar 1 Juin 2010 - 9:12

    Bonjour à tous

    Quelques petites infos discrètes sur le 787 qui m'avaient échappée...

    http://twitter.com/flightblogger/status/13778217403


    Airbus marketing displays early 787-8 with a range of 6,990nm from Beijing with 246 passengers aboard. #AIrbusID (Boeing says 7,650nm)


    Source Airbus



    Et

    http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/2010/05/what-houston-to-auckland-says.html



    If ever there was a route that the 787 was designed for, this is it.

    Nearly a decade after Boeing and Airbus diverged on their respective point-to-point or hub-to-hub strategies, the first route announced for the new composite jetliner is the embodiment of the 787's business case for the new jetliner.


    Continental Airlines announced on May 26 that it will launch service with its first 787 (Airplane 49) from its Houston hub to Auckland, New Zealand 7,400 (statute) miles away in November 2011. The route will be the longest from Continental's Houston hub. For the sake of technical simplicity, let's convert 7,400mi to 6,430nm.


    Connecting two distant cities with just 228 seats, a relatively modest number compared to United's 374-seat 747-400 and Continental's 276-seat 777-200ER, is what the 787 was designed for. The leg between Houston and Auckland is now the third US route to New Zealand. The first two are currently operated by Air New Zealand (777/747) and Qantas (A330) from San Francisco and Los Angeles. Significant network and operating efficiencies are found in "eliminating" a leg from Houston to LAX or SFO.


    Additionally, the planned link up of United and Continental is expected to bolster the new route with "the additional traffic flows through Houston that are expected to result from the merger." United nor Continental has said which colors its first 787 would arrive in at the time of first delivery next August, as the timing of merger is dependent on government approval.


    While Houston-Auckland is the first 787 route is the first to be announced, it will not be the first operated. If Boeing's current delivery plan holds, the 787 will enter commercial service from Haneda Airport in Tokyo on a yet-to-be-named domestic route following first delivery of ZA100 later this year. ANA continues to keep its cards close to its vest for its early 787 routes and has not yet announced how it will configure its first. As of first flight in December 2009, ANA had not decided on either.


    Airlines such as RAM, JAL, Air India, China Southern, Ethiopian and Qatar Airways will also introduce 787s in 2011.


    For those watching the 787 program closely, the 6,430nm route prompted an immediate question: "Can the 787 fly that far with its added weight?"


    The answer is YES.


    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Map?P=IAH-AKL,IAH-14.0N+132At its recent Innovation Days briefings in the UK, Airbus, not known for its glowing technical assessment of the 787, touted the early 787's range at 6,990nm with 246 passengers aboard. At that payload, Houston to Auckland is well within the reach of Continental's first 787 with 36 business class and 192 economy seats.

    Boeing says the range of the 787-8 lies between 7,650 and 8,200nm. Airplanes 7 and 20 are the earliest weight saving blockpoint changes with further enhancements planned for introduction with Airplanes 34 and 50.



    While the direct great-circle route from Houston to Auckland comes in at 6,430nm, the route is operated within the bounds of ETOPS requirements across the Pacific. The ETOPS goal for 787 certification is 330-minutes, with a minimum of 207-minutes as a back up. At 207-minutes, the track across the Pacific is roughly 80nm longer than at 330-minutes as the route takes the aircraft closer to Hilo in Hawaii.


    For those airplane geeks among us (you're in good company), by the end of next year, you'll be able to get from Houston to Auckland on the A380 or the 787. With a 777-200LR leg (EK212) with Emirates to Houston from Dubai, followed by an A380 flight (EK412) to Auckland with a stop in Sydney.



    Pour résumer :
    Avec charge PAx Max (sans fret en soute donc)

    Premiers avions :
    Distance franchissable 7000 Nm à 7650 Nm selon les sources
    Avions au delà de 50
    Distance franchissable 8200 Nm (boeing)

    Pour mémoire en référence à la fameuse présentation d'Airbus " Boeing 787 Lessons to be learnt...." Airbus a révisé sa prédiction à +100 Nm

    Enfin, le "block updates " sont :
    7
    20
    34
    50

    A partir du 50 ème on saura

    Bonne journée


    _________________
    @avia.poncho
    Rasta'
    Rasta'
    Modérateur


    Boeing 787 (partie 1) - Page 24 Empty Re: Boeing 787 (partie 1)

    Message par Rasta' Jeu 10 Juin 2010 - 16:22

    Boeing envisage de présenter le 787 à Farnborough

    http://www.aero.de/news-10520/Boeing-bringt-787-zur-Farnborough-International-Air-Show.html

    http://www.flightglobal.com/articles/2010/03/17/339566/boeing-aiming-to-bring-787-and-747-8f-to-farnborough.html

    http://blog.seattlepi.com/aerospace/archives/210416.asp

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