Juste une petite question qui sort du sujet.
Ce site liste plusieurs A330 d'AiAsia X qui sot produits depuis déjà plusieurs mois et qui restent à Toulouse.
http://digitalairliners.com/toulouse/
Sont ils à livrer vers la fin de l'année ?
Another challenge involves the number of “heads of version,” or an operator’s first airplane, that Airbus must deliver in a short time: three this year to Finnair, Vietnam Airlines and, very soon, Brazil’s TAM. The airframer must deliver at least four more heads of version next year, to Cathay Pacific, Singapore Airlines, Ethiopian and Lufthansa. Consequently, Airbus has reinforced its final assembly line by adding four work stations at different steps. The production cycle at Toulouse, which now takes several months, will reach between seven and 11 weeks by the end of 2017.
Regarding the future A350-1000, a longer version of the A350-900 that can seat 366 passengers in a three-class cabin layout, the CEO confirmed entry into service in the summer of 2017. Airbus plans to install the first Rolls-Royce Trent engine on an A380 soon to start test flights. This first campaign will prove quite short and end with the first flight of the A350-1000, scheduled for mid-2016, said Airbus. Then certification of the program will involve three aircraft. Regarding production, Airbus plants at Broughton, UK; Saint-Nazaire, France; and Hamburg; have all begun preparing to deliver their shipsets to Toulouse for start of final assembly in the first quarter of next year.
Ce dernier paragraphe me paraît clair :Poncho (Admin) a écrit:http://www.lesechos.fr/industrie-services/air-defense/021385801753-lairbus-a350-poursuit-son-parcours-sans-faute-1163215.php
Je ne sais pas trop ce qui se cache derrière le dernier paragraphe
Je parierais plutôt pour les dates du salon du Bourget 2017, donc la fin du Q2 2017.Poncho (Admin) a écrit:Bon sinon :http://www.ainonline.com/aviation-news/air-transport/2015-10-07/a350-perfectly-track-airbus-delivers-finnairs-first?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Je note aussi que la mise en service du -1000 c'est été 2017, donc Q3.
Regarding the future A350-1000, a longer version of the A350-900 that can seat 366 passengers in a three-class cabin layout, the CEO confirmed entry into service in the summer of 2017. Airbus plans to install the first Rolls-Royce Trent engine on an A380 soon to start test flights. This first campaign will prove quite short and end with the first flight of the A350-1000, scheduled for mid-2016, said Airbus. Then certification of the program will involve three aircraft. Regarding production, Airbus plants at Broughton, UK; Saint-Nazaire, France; and Hamburg; have all begun preparing to deliver their shipsets to Toulouse for start of final assembly in the first quarter of next year.
Philidor a écrit:Je parierais plutôt pour les dates du salon du Bourget 2017, donc la fin du Q2 2017.Poncho (Admin) a écrit:Bon sinon :http://www.ainonline.com/aviation-news/air-transport/2015-10-07/a350-perfectly-track-airbus-delivers-finnairs-first?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Je note aussi que la mise en service du -1000 c'est été 2017, donc Q3.
Regarding the future A350-1000, a longer version of the A350-900 that can seat 366 passengers in a three-class cabin layout, the CEO confirmed entry into service in the summer of 2017. Airbus plans to install the first Rolls-Royce Trent engine on an A380 soon to start test flights. This first campaign will prove quite short and end with the first flight of the A350-1000, scheduled for mid-2016, said Airbus. Then certification of the program will involve three aircraft. Regarding production, Airbus plants at Broughton, UK; Saint-Nazaire, France; and Hamburg; have all begun preparing to deliver their shipsets to Toulouse for start of final assembly in the first quarter of next year.
Je note aussi dans le même article l'insistance de Bregier ou Evrard sur les problèmes de Zodiac, qui affecteraient tous les programmes d'Airbus, et auxquels incomberaient en grande partie les difficultés de livraison des A359.
Il parle du futur au présent comme si c'était fait.Cette année, comme prévu, quinze avions ont été livrés à Qatar Airways, Vietnam Airlines, ainsi qu'à Finnair aujourd'hui, puis à la brésilienne Latam en décembre.
Oui, j'avais aussi vu cette erreur, il parle même au passé composé.seb2411 a écrit:Il y a ça aussi :
Il parle du futur au présent comme si c'était fait.Cette année, comme prévu, quinze avions ont été livrés à Qatar Airways, Vietnam Airlines, ainsi qu'à Finnair aujourd'hui, puis à la brésilienne Latam en décembre.
Poncho (Admin) a écrit:
Je trouve que la livrée commence à dater sérieusement...
The airline will buy the first seven of Airbus' new A350-900ULR jetliner, which will have a range of up to 8,700 nautical miles – sufficient for direct flights from SIngapore to both Los Angeles and New York.
audac a écrit:Poncho (Admin) a écrit:
Je trouve que la livrée commence à dater sérieusement...
La stratégie vient avant la façade.
280 t
Optimised for non-stop flights to the US, the aircraft, designated A350-900ULR (Ultra-Long Range), will include a modified fuel system to increase the fuel carrying capacity, an increase in Maximum Take-Off Weight, plus aerodynamic improvements, enabling service to the US West Coast, as well as to New York.
Representing a distance of some 8,700 nautical miles, the New York service will be the world’s longest commercial passenger route, with an expected flight time of up to 19 hours. Moreover, the unique flexibility offered by the A350 XWB allows operators to reconfigure their A350-900ULR to the standard long-haul A350-900 specification should they require it.
The 900LR variant would see additional fuel tanks added to the A350-900 to boost its range
Poncho (Admin) a écrit:La dernière info est importante : pas de réservoir de soute nécessaire : ça veut donc dire que l'A350-1000 peut aussi probablement avoir ces réservoirs (+9000 l dans ce cas soit +600/700 Nm et +7 t de MTOW (315 t)
Beochien a écrit:Pas trop compris pourquoi Airbus s'est présenté avec le A350-1000 chez Ethiopian, aucune chance !
Jeannot a écrit:hum je ne suis pas certain sur ce dernier point, car j'avais lu par ailleurs que il aurait un réservoir central;
The 900LR variant would see additional fuel tanks added to the A350-900 to boost its range
http://bloga350.blogspot.fr/2015/10/can-you-imagine-flying-in-a350-for-up.html
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