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    Rumeurs de commandes


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    Message par pascal83 Lun 17 Oct 2011 - 17:45

    http://www.ouest-france.fr/ofdernmin_-China-Eastern-annonce-la-commande-de-15-Airbus-A330-_6346-2001835-fils-10_filDMA.Htm



    China-Eastern commanderai 15 a330

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    Message par Poncho (Admin) Lun 17 Oct 2011 - 17:47

    A mettre en parallèle avec ça

    http://twitter.com/#!/AEROisme

    Conversion de 24 787 en 45 737 !

    A suivre


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    Rumeurs de commandes - Page 28 Empty Re: Rumeurs de commandes

    Message par Beochien Lun 17 Oct 2011 - 18:17

    Merci !
    Il n'y a que Ouest France qui annonce qu'Airbus va reprendre 5 A340-300 !
    Les agences parlent seulement de mise en vente !
    A vérifier !
    Donc 27 787 out, 15 330 (XXX) in, significatif, alors que les 787 sont en EIS ... délais??? perf's ??? Bizarre à ce stade !

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    Message par Poncho (Admin) Lun 17 Oct 2011 - 19:20

    Pb de ramp up? United annonce des retards pour les siens
    Ou produit pas a la hauteur.


    Dernière édition par Admin le Mar 18 Oct 2011 - 8:07, édité 1 fois


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    Message par Beochien Lun 17 Oct 2011 - 19:45

    Bien,

    Pour Poncho ... pas trop compris au dessus, tu as une ref ??

    Vérifié pour China Eastern sur Flight Global autre version !
    Les 787 étaient GE, donc compensés certainement par les CFM56 !
    Les A340 seraient en cde chez Airbus, donc ils seraient annulés pour une conversion vers 15 A330 XXX !
    Donc -27, et plus 10 ! pour les Wide Body ! Pour les Chinois c'est peu ...
    Pas forcément fini ... attendre que le A359 vole !
    Ou que Airbus re-motorise les 340 ! jocolor

    ------------ Bien le lien et l'article FG --------------

    http://www.flightglobal.com/news/articles/china-eastern-orders-15-a330s-drops-five-a340s-363531/

    China Eastern Airlines has agreed to purchase 15 Airbus A330 aircraft, and will dispose of five A340-300s.
    The
    SkyTeam carrier's announcement was followed shortly by a statement that
    it would drop orders for 24 Boeing 787s, and convert them to 45 737s.
    China
    Eastern's 15 A330s will be delivered from 2013 to 2015, said the
    airline, which did not specify an engine choice for the aircraft.
    The
    carrier stated the listed price of the purchase as $2.53 billion, and
    plans to use the aircraft to meet increasing demand in its domestic,
    regional and international medium and long-haul passenger markets.
    Along
    with the A330s order agreement, China Eastern will dispose of five
    A340-300s, which had been scheduled to be delivered in 2012.
    The
    A330s purchase and the A340s disposal will lower the unit operation cost
    of the airline, said China Eastern. Dropping the A340s would decrease
    the available tonne kilometres (ATKs) of the airline by about 3.68%, it
    added, but the A330s purchase would grow ATKs by 9.41%.
    China
    Eastern operates a fleet of 20 A330s comprising 15 -300s and five -200s,
    Flightglobal's ACAS database shows. All are powered by Rolls-Royce
    Trent 700s.


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    Message par Beochien Lun 17 Oct 2011 - 19:59

    Bien,
    Vérifié pour United ! Pas optimistes ...
    Merci Poncho pour l'alerte !
    Peut être un doublon ? Suis pas encore à jour ! No
    Il semble que la FAL 787 ait encore qq PB ! Peut être pas seulement pour United d'ailleurs !
    J'avais vu le titre sans le lire !

    ----------------- De AV Week un extrait et le lien ------------------

    http://www.aviationweek.com/aw/generic/story.jsp?id=news/avd/2011/10/14/06.xml&headline=787%20Delays%20Force%20United%20To%20Revise%202012%20Plan&channel=comm
    787 Delays Force United To Revise 2012 Plan

    Oct 14, 2011


    Rumeurs de commandes - Page 28 787_arctic
    Another production delay apparently has hit Boeing’s troubled 787 program, and at least one customer, United Continental Holdings, is paring back its delivery schedule for 2012 to account for the issue.

    Last month, United Continental detailed a plan that added six Boeing 787-8s and 19 737-900ERs to its fleet in 2012, but on Wednesday the plan had shrunk to 19 737s and just five 787s. United Continental is not offering any explanation for the revision, and a Boeing spokesperson could not reached for comment. However a source with knowledge of the situation tells Aviation Week the slip is attributed to a production issue, and that it is unclear if the delayed aircraft will be added to United Continental’s 2013 fleet schedule.

    The United Continental revision coincides with comments from Air New Zealand CEO Rob Fyfe that another delay in his carrier’s 787 delivery scheduled would not be a surprise. In July, an Air New Zealand executive said a delay announced that month would defer delivery of the airline’s first 787-9 to 2014, some four year later than planned when the carrier placed its order. On Wednesday, Reuters quoted Fyfe as saying, “We would not be surprised to see further delays, but we have not yet been advised formally if there are any further delays.”

    United Continental is promoting the addition of the “game changing” 787 addition to its fleet and its status as the widebody’s first North American operator. As details about the delay were emerging, the airline was issuing a news release about the final assembly completion of its first 787, and how the “expanded range capabilities,
    greater fuel efficiency and superior operating economics…will allow United to target new long-haul markets and replace older, less efficient widebody aircraft.”

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    Message par Poncho (Admin) Ven 28 Oct 2011 - 8:53

    Bonjour à tous

    http://atwonline.com/aircraft-engines-components/news/transaero-reportedly-committing-a380s-1027

    A priori un MOU de Transaero pour des A380 devrait être signé ce vendredi
    A suivre


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    Message par Poncho (Admin) Ven 4 Nov 2011 - 9:55

    Bonjour

    http://www.flightglobal.com/news/articles/hong-kong-airlines-eyes-qantas-a380-slots-364313/

    pour cette fameuse commande non annoncée au PAS11
    Hong kong airlines chercherait à reprendre les slots de Qantas (commande de 10 supputée)


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    Message par Beochien Lun 7 Nov 2011 - 16:18

    Bonjour !

    14 A321 Classic , pour EVA Airways (Taïwan) destinés à UNI !
    Statut pas (Intention) trop clair encore dans l'article de Aviation Week , 3 leasing en route pour 2012 !

    http://www.aviationweek.com/aw/generic/story_generic.jsp?channel=aviationdaily&id=news/avd/2011/11/07/13.xml&headline=EVA%20Air%20Getting%2014%20A321s%20For%20China%20Flights

    EVA Air has signed agreements to acquire 14 CFM56-powered Airbus
    A321s, EVA Air Chairman James Jeng told Aviation Week last week on the
    sidelines of the Association of Asia Pacific Airlines (AAPA) annual
    general meeting in Seoul.


    “We signed some commitments already” for 14 aircraft, and the first three will join the fleet next year on lease, says Jeng.


    EVA operates 79 weekly flights to 19 destinations in
    China and by year-end will serve 25 points in China with 105 weekly
    frequencies, he says, adding that this includes service by subsidiary
    Uni Air.


    The A321s will be used for flights to China, says Jeng,
    noting that “the A321 is a good size and economical. It’s a high-density
    narrowbody.” The A321s will be assigned to Uni and will replace Uni’s
    Boeing MD-90s.


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    Message par art_way Lun 7 Nov 2011 - 16:38



    CIT to order up to 30
    Embraer 190/195s


    Lessor CIT Aerospace is to acquire up to 30 Embraer 190s and 195s under an agreement which already includes 10 firm aircraft.
    The Brazilian airframer said that deliveries of the twinjets would take place through to 2015.
    It
    marks CIT's first agreement to take the type directly. Embraer said
    CIT's decision to join the E-Jet customer portfolio confirmed that the
    family had "achieved a high level of attractiveness for the top-tier
    investor community".
    CIT transportation finance president Jeffrey
    Knittel said the acquisition would enable the lessor to offer an "even
    more diverse set of products" to customers.
    "This order allows CIT
    Aerospace to continue to maintain one of the youngest and most
    technologically advanced fleets in the industry and will help us meet
    our customers' increased demand for this size of aircraft," he added.
    http://www.flightglobal.com/news/articles/cit-to-order-up-to-30-embraer-190195s-364376/


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    Message par Poncho (Admin) Jeu 17 Nov 2011 - 14:08

    230 737 pour Lion air aujourd'hui ?

    Dans le tas des 700 commitments pour le MAX?

    A suivre, sachant que lion air a encore 125 "NG" en commande


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    Message par aubla Mer 23 Nov 2011 - 7:39

    30 Airbus A320 pour Aeroflot ?

    une rumeur pour l'instant, aucun détail (modèles, dates de livraison prévues)

    lien : http://www.reuters.com/article/2011/11/23/aeroflot-airbus-idUSL5E7MN01L20111123?feedType=RSS&feedName=industrialsSector

    à suivre
    cordialement
    aubla
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    Message par Poncho (Admin) Mer 23 Nov 2011 - 9:34

    Merci Aubla !


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    Message par Poncho (Admin) Mer 23 Nov 2011 - 9:35

    Et je poursuis sur qq chose de pas très clair pour moi

    http://www.flightglobal.com/news/articles/hong-kong-airlines-to-accquire-50-aircraft-by-2015-365185/


    Hong Kong Airlines will receive more than 50 new aircraft over the next four years to expand its operations on international and Chinese domestic routes.

    The airline, a division of China's HNA Group, expects to receive the aircraft - 30 widebodies and 21 narrowbodies - between 2012 and 2015, to be used on its long-haul and short-haul operations respectively.

    The widebodies on order are 20 A330-200s, six Boeing 787s and up to four A380s, said the airline.


    © Airbus

    "The group is now positioning to take advantage of the soaring demand for air travel in both the Asia-Pacific region, the fastest growing market for the airline industry, and China, one of the single strongest air travel regions in the world. Among the destinations it is considering for future expansion is Australia," it added.

    In March this year, HNA Group signed a memorandum of understanding with Boeing for 38 aircraft for Hong Kong Airlines.

    Its director Adam Tan had said that the group plans to build Hong Kong Airlines into a much bigger player in the market to compete with the territories' flag carrier Cathay Pacific.

    In the latest announcement, the carrier said it expects six A330s and eight A320s to enter its fleet next year.

    Three of the A330s will be configured to seat 116 passengers in an all-club class layout to launch nonstop daily services between Hong Kong and London from March 2012, it added.

    In 2013, it will receive 18 more aircraft - eight A330s, eight A320s and two A380s. In 2014, six A330s, three A320s and two 787s are scheduled to join its fleet.

    The remaining four 787s, two A380s and two A320s will be added in 2015.

    Together with its sister carrier Hong Kong Express, Hong Kong Airlines now operates a fleet of eight A330-200s and 10 737s.

    Des A380 (4 dont deux en 2013) pour Hong kong airlines

    Et des 787 (6) et pléthore d'A330 à priori déjà commandés?
    Je ne comprends pas tout


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    Message par Beochien Mer 23 Nov 2011 - 19:39

    Bonsoir !

    United - Continental peaufinent une cde pour des MC, le chiffre de 130 unités re-motorisées, et peut être (Up to) 50 de la production actuelle est annoncé par Reuters!
    A et B considérés , mais rien ne filtre !
    Sauf qu'il y a 50% de chances de conclure cette année !

    http://www.reuters.com/article/2011/11/23/uk-airbus-boeing-united-idUSLNE7AM01820111123

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    Message par aubla Jeu 8 Déc 2011 - 7:09

    Bonjour

    De bonnes affaires à venir pour Boeing d'après Reuters :

    30 767-300 freighters pour Fedex
    plus de 100 737 MAX pour Southwest Airlines

    belle fin d'année en perspective
    le lien : http://www.reuters.com/article/2011/12/08/boeing-idUSL3E7N801320111208?feedType=RSS&feedName=industrialsSector

    cordialement
    aubla
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    Message par Poncho (Admin) Jeu 8 Déc 2011 - 9:33

    Ah les Freighters pour Fedex ça serait un joli coup !
    Ou une mauvaise affaire pour airbus
    cela dit, la ligne A330 est encore bien occupée et les slots doivent être rares


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    Message par Beochien Jeu 8 Déc 2011 - 10:00

    Bonjour!

    Evidemment, Boeing doit maintenir sa FAL 767 "Vivante" pour produire les "Tankers", donc qq dizaines de 767F seront les bienvenus !
    Airbus a moins de pression, dans l'immédiat, pour les 330F ou autres ...mais ça viendra dans 4 ans !

    Il n'en reste pas moins que abandonner le terrain à Boeing, pour les Freighters en général et sur le seul créneau ou Airbus prétendait être compétitif dans les wide-bodies, le 330F ... ce n'est pas terrible côté image ...et avec un client de "Référence" comme FEDEX, en plus !

    Le 330F aura bien besoin d'une re-motorisation, pour poursuivre sa carrière, et marquer sa différence, et le plus tôt sera le mieux !

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    Message par Frequent Traveller Jeu 8 Déc 2011 - 11:48

    Pour une raison que j'ignore, curieusement les stratèges d'Airbus considèrent le marché des Freighter aircraft comme "le parent pauvre" de la construction aéronautique". Chez Airbus, les responsables Produit "Freighters" et les commerciaux spécialisés regrettent de systématiquement n'être pas entendus pour la fixation des priorités Freighters vs Passenger Aircraft quand on en vient à l'affectation des slots; cf (a) l'abandon de l'A380F (Power8); (b) la non-disponibilité endémique d'aucun A321F en dépit de la fermeture d'AFC P2F; (c) la déconsidération par la Haute Direction d'Airbus du "Project Albatross" (confidentiel) qui avait pourtant été soutenu au niveau managerial intermédiaire expert./FT
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    Message par aeroduO5 Sam 10 Déc 2011 - 21:20

    Oui Airbus ne voit pas le marché du fret comme Boeing.

    Il y a d'autres priorités.



    Mais il faut aussi savoir combien Boeing vendrait des 767 à Fedex.

    Vu qu'il faut absolument tenir la chaîne en attendant les tankers, Boeing risque de mettere un prix très bas.

    Du coup ça paraît logique qu'Airbus ne brade pas son A330. Pour le moment il se vend sans rabais.
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    Message par Beochien Jeu 15 Déc 2011 - 18:25

    Bonjour !

    China Airlines (Taïwan) devrait commander des longs et moyens courrier, ce n'est pas pour cette année ...
    A et B considérés, sur presque toute leur gamme !
    On verra ...
    De gros PB de détours autour de la Chine Continentale !

    ------------- De ATW online, le lien --------------

    http://atwonline.com/aircraft-engines-components/news/china-airlines-mulls-747-replacements-narrowbody-order-1214

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    Message par Beochien Ven 6 Jan 2012 - 13:59

    Bonjour !

    Une com un peu bizarre, bien que ce soit WSJ / Dow !

    Air Asia Tony Fernandez pensent commander 24-25 A320(NEO ??)
    Bon spécifique pour Thaï, et urgent ... peut être !
    Pas de quoi faire une telle annonce, bien imprécise avec les cdes en cours et autres options de AirAsia !
    L'année dernière c'étaient 100 de plus qu'il voulait !

    Possible coquille pour le type d'avion ??

    ------------- Extrait et lien du WSJ --------------

    http://online.wsj.com/article/BT-CO-20120106-704107.html


    PARIS (Dow Jones)--AirAsia Bhd (5099.KU) is considering buying up to 25 Airbus A320 aircraft, as the group looks to gain market share despite tough economic times, Chairman Tony Fernandes said Friday.

    "You can either bury your head in the sand or you can take market share," he said on the sidelines of a conference at the French Finance Ministry.

    Fernandes said the board of the low-cost airline still needs to evaluate any eventual purchase but an order could be placed in three or four months. Airbus is a unit of Franco-German aerospace group European Aeronautics Defence & Space Co. NV (EAD.FR).

    AirAsia's chairman said a listing of its Thai unit, Thai AirAsia, which is scheduled for early 2012, could provide the company with the financial firepower to buy aircraft.

    "We are pretty much an Airbus customer. When you've bought 450 of these things it's kind of hard to move into another aircraft type," Fernandes said.

    Fernandes declined to comment on how the recent weakening of the euro would affect AirAsia's purchasing policy, but said he would be open to buying aircraft in euros if it became a tradable currency for aircraft.


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    Message par Frequent Traveller Ven 6 Jan 2012 - 14:45

    Je pencherais pour l'ajout de l'adjectif "another" devant les mots "25 Airbus A320 aircraft" dans le texte de l'article du WSJ, sachant que l'entreprenant Tony Fernandes est connu pour avoir exprimé le souhait d'acquérir "dès que possible - si ses financiers le lui permettent - jusqu'à 500 unités du type A320 Series" pour satisfaire ses objectifs de captage de parts de marché dans le sub-continent ASEAN./FT
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    Message par pascal83 Ven 6 Jan 2012 - 17:45

    http://atwonline.com/aircraft-engines-components/news/taiwan-s-transasia-airways-mulls-a380-order-0106



    Transasia en negociation avec airbus pour 2 a380
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    Message par Beochien Ven 6 Jan 2012 - 17:57

    Oui Pascal !

    More than two !
    Normal pour tenir une ligne ... Europe ou JFK !
    2 ça risque d'être juste !

    Taipei-based TransAsia Airways is considering an order for more than two Airbus A380s to facilitate its international expansion to the US over the next few years.

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    Message par Beochien Lun 16 Jan 2012 - 20:19

    Bonsoir !

    40 bi turboprop à gagner au Canada !
    West Jet va monter une filiale "Short Haul"
    Entre ATR et Bombardier !
    Bon, ce sera dur pour ATR , mais ça dépend un peu du type de pistes et des distances !

    ----------- Le lien de FlightGlobal ------------

    http://www.flightglobal.com/news/articles/westjet-plans-to-launch-regional-subsidiary-using-40-turboprops-366966/

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    Message par Paul Lun 16 Jan 2012 - 21:31

    Bonjour,

    Ce serait surprenant que Westjet choisisse autre chose que des Q400, à mois de choisir des jets régionaux. Les trajets sont long et tous les compétiteurs utilisent le Q400 (Air Canada, Porter, United, Alaska). De plus, certaines rumeurs mentionnent que Westjet pourrait acheter Porter Airlines, qui exploite une flotte 100% Q400 (24).
    Beochien
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    Message par Beochien Lun 16 Jan 2012 - 21:59

    Tu as raison, Paul, en plus , il n'y a pas photo côté délais ...

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