par Beochien Mar 8 Aoû 2017 - 14:52
La plainte anti dumping de Boeing, vs Delta/Bombardier CS-100, suite, chez Leeham.
Delta voudrait séparer les catégories d'avions plus finement pour sortir de la catégorie incriminée, (100-125, et 125-150) au lieu de 100-150
Donc rien à voir avec le B737-7 côté capacité, ce qui démonterait la plainte.
A suivre ... en attendant, Delta n'est pas prés de reprendre du Boeing.
https://leehamnews.com/2017/08/08/delta-asks-commerce-redefine-scope-boeing-bombardier-case/#more-24418
Extrait : l'estimation de Boeing. Dans les 20 Millions, le CS-100
Ancillary value
Boeing then hypothesized contract provisions that provides ancillary value. These provisions are typical of new aircraft purchases of a new fleet type. These include, among other things, fleet integration credits, flight simulators, training, maintenance guarantees, residual value guarantees, parts provisioning and more.
Boeing’s basis for these estimates and contract provisions would be its own sales contracts history, but it could not be certain what was in the Bombardier-Delta contract. The filing redacts the line-item Boeing estimate of each ancillary value but the aggregate, $3,766,667, is shown.
“Because these ancillary items are integral to the 2016 Delta sale, and represent costs to Bombardier and value obtained by Delta, they should be deducted from the unadjust CS100 per unit price of $23,333,333…. Deducting $3,766,667 from $23,333,333 results in an adjusted per unit price of $19,566,666,” Boeing writes.
Au passage, le premier A350 de Delta est arrivé à Atlanta ce WE. 10 semaines à attendre (Pourquoi ?) pour le premier vol commercial, c'est peut être dû au fait que c'est le premier avion du type, exploité aux USA ??
https://www.forbes.com/sites/grantmartin/2017/08/07/delta-air-lines-takes-delivery-of-first-u-s-based-airbus-a350-widebody-aircraft/#5d7a149233cd